abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:33 | Nová verze

    Wayback byl vydán ve verzi 0.3. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0.0 programovacího jazyka Ruby (Wikipedie). S Ruby Box a ZJIT. Ruby lze vyzkoušet na webové stránce TryRuby. U příležitosti 30. narozenin, první veřejná verze Ruby 0.95 byla oznámena 21. prosince 1995, proběhl redesign webových stránek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.12. 02:11 | Komunita

    Všem čtenářkám a čtenářům AbcLinuxu krásné Vánoce.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    24.12. 02:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 7.0 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). S kódovým názvem Echo. Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.12. 18:33 | Nová verze

    Vývojáři postmarketOS vydali verzi 25.12 tohoto před osmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell on Mobile, KDE Plasma Mobile, Phosh a Sxmo.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.12. 13:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.41.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 6.1 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.12. 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.5 (novinky) skriptovacího jazyka Lua (Wikipedie). Po pěti a půl letech od vydání verze 5.4.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.12. 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.4.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie). Z novinek lze vypíchnout vylepšenou podporu Waylandu. Nejnovější darktable by měl na Waylandu fungovat stejně dobře jako na X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.12. 05:00 | Nová verze

    Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.3 s kódovým jménem Zena. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že nástroj Systémová hlášení (System Reports) získal mnoho nových funkcí a byl přejmenován na Informace o systému (System Information). Linux Mint 22.3 bude podporován do roku 2029.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    21.12. 01:55 | Nová verze

    GNU Project Debugger aneb GDB byl vydán ve verzi 17.1. Podrobný přehled novinek v souboru NEWS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (34%)
     (2%)
     (11%)
     (2%)
     (1%)
     (2%)
     (16%)
     (18%)
     (13%)
    Celkem 93 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 24.12. 15:29
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    19.9.2014 17:10 Žirafa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    Tak a teď se přiznejte, kdo kdy vyráběl vlastní font (font family), jak moc úmorné to je a v čem to bylo.

    Dle mě existuje takové množství fontů (a všechny jsou skoro stejné), že jediné co u nich řeším je podpora speciálních znaků a to, zda jsou bezpatkové nebo s.

    Za mě je nejhezčí písmo Ubuntu, do zdrojáku a konzole jedině písmo Consolas od MS.
    otula avatar 19.9.2014 18:19 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    Párkrát jsem využil fontforge, když jsem chtěl písmu doplnit znaky s diakritikou. Ale jinak mám také vybranou velmi malou množinu fontů, které používám. Největší problém byl najít font, který by byl při malé velikosti pěkný při tisku a zároveň velmi dobře čitelný v PDF.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    pepe_ avatar 19.9.2014 18:46 pepe_ | skóre: 48
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont

    A je to ?

    otula avatar 20.9.2014 22:16 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    Mám ho nastavený v jedné publikaci v práci, tak se v pondělí podívám, co jsem to vlastně nakonec použil...
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 22.9.2014 07:51 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    Takže používám FPL Neu a na nadpisy URW Classico.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    19.9.2014 18:44 Georgius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    Přiznávám se.

    Kdysi jsem dělal písmo ve Widlích, už nepamatuji v čem, ale bylo to dost přítulné i podobné fontforge (možná dokonce fontforge pro widle, už fakt nepamatuju) a bylo to písmo podle nálezů v Pompejích, t.j. jenom velká písmena. To byla pohoda. Po letech jsem si říkal, že bych potřeboval nějaké 14-15. století v Čechách a je do dost bída, na netu jsou tuny Schwabachu, fraktur a staroanglických písem, ale slušná předtisková člověčina nikde. Chvíli jsem fontforge trápil a nakonec jsem se rozhodl pro začátek dodělat české a ostatní znaky Dukovi, což je kompromis mezi autenticitou a čitelností. Plánuju to jako hlavní font do středověkého lxde , jenom mi chybí čas na dotažení projektu. Docela oříšek byly číslovky, ale už jsem něco +- rozumného našel (arabské číslovky se začaly používat někdy koncem 14ky, ale bylo to dost neustálené).
    20.9.2014 00:58 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    Co to ma znamenat? Jak dodelat diakritiku? Pred Husem se pouzivaly sprezky. :-)
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    20.9.2014 07:06 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    no a není náhodou 15. století po Husovi?
    20.9.2014 09:59 Georgius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    V tom právě je ten vtip, ono v průběhu 15. století se diakritika používala tak napůl, třeba krátké nabodeníčko na ž, ale ss místo š, cz místo č a podobně stále zůstávalo, o dvojhláskách (nejlépe dvojsmyslných - ie může být buď í nebo ě, podle toho kde) nemluvě. Takže pokud chci "středověké LXDE" s moderní (bezzpřežkovou) češtinou, potřebuju mít ty spřežky namapované na příslušné UNICODE znaky, t.j. ss jako š. To se dělá v fontforge docela dobře, jenom se vždycky musí člověk zamyslet, protože klasicky se řeší opačný problém, t.j. jak přepsat "a Piesmo die, že" než jak nejelegantněji zobrazit středověkým písmem georgius@pc-12:~$. Největší sranda byl zatím zavináč, aby vypadal alespoň trochu jako psaný brkem (obecně je nutno se vcítit do písaře a písmo tomu přizpůsobovat). Akurát s tím dolarem furt ještě nevím co udělám ...
    20.9.2014 16:16 Jindřich
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    Akurát s tím dolarem furt ještě nevím co udělám

    přemapovat na něj pražský groš ;-)
    20.9.2014 18:45 Georgius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    Zajímavý nápad, teď jenom rozhodnout, jestli stylizovaná korunka nebo lev (ten je asi dolaru podobnější) ...
    20.9.2014 19:29 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont - LXDE - středověk

    To je jasné. Musí to být koruna, protože moravská orlice je také korunovaná, a tak bude toto LXDE možné používat i na Moravě.

     

    Moravská grošová měna také existovala.

    20.9.2014 19:36 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    Ale když to vezmeš od lva, tak je to ve výsledku to samé. Je to symbol jednoty republiky, a navíc i ten lev se nejprve používal na Moravě. :-)
    20.9.2014 21:45 Jindřich
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    Nebo stylizované G - jako groš? to tedy asi nikdo nepozná, korunka např. v kroužku by byla jištější ;-) byl bych pak velmi zvědavý na screenshot toho "středověkého LXDE"
    20.9.2014 22:38 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    Příloha:
    Anebo písmeno K jako koruna - jako začáteční písmeno slova, části symbolu na těch penízcích, namísto obrázku koruny, na způsob dnešních značek pro měnu, ale přeškrtnuté jednou svislou čarou, umístění, jak je na obrázku (písmeno K, svislé čáry byly zesíleny, jak jsem nejprve vybral obdélník, a pak jej vyplnil barvou.

    Je to úžasné, i když zpracování chce grafika.
    pavlix avatar 21.9.2014 08:27 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    No úžasná dioda ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    21.9.2014 18:32 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    :-D Už jen zbejvá přidat šipečky pro LED a do PS1 přidat escape sekvenci pro bright&bold barvu. :-D
    Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
    otula avatar 21.9.2014 20:04 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    Přesně :-D
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    21.9.2014 20:22 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont - znak F

    A napadla mě chlapci ještě jedna věc. Celý den jsem si připomínal, že se s vámi o ni musím podělit.

    Uvažoval jsem o české zlaté měně - o českém dukátu - florénu.

    http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cesk%C3%BD_duk%C3%A1t

    Teď stačí vzít písmeno F a je to. Není potřeba si s tím moc hrát, všechno je na svém místě. A má to samé výhody. Vždycky, když to F uvidíte, vzpomenete si. No vy víte na koho.

    pavlix avatar 21.9.2014 20:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont - znak F
    Nevzpomenem.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    21.9.2014 21:47 Jindřich
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont - znak F
    jasně, ale florén byl spíš exportní záležitost, doma se používaly mince založené na stříbrném standardu...
    21.9.2014 15:22 Já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    Tak, do idey "středověké LXDE" to celkem zapadá. Tím způsobem, že je to karikatura středověku na úrovni toho, jak the Flinstones karikují dobu kamennou. Což není nic proti ničemu, akorát... no, whatever.
    21.9.2014 21:52 Jindřich
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    no třeba já mám pro různé "karikatury" středověku slabost... Svatý grál od Monty Pythonů taky vadí? nebo Hodina prasete? nic z toho není "ten pravý středověk", ale na podkladě středověkých kulis se dá leccos rozehrát, co má jisté sdělení k dnešku... ne že by až na takové úrovni bylo "středověké LXDE", ale proč se nad to trochu nepovznést
    Josef Kufner avatar 19.9.2014 21:58 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    Fonty se dají použít jako ikonky na webu. Je to celkem praktické, elegantní a hezký editor se hodí. Jdu ten BirdFont vyzkoušet …
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    20.9.2014 07:28 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    Ano, debilita vývojářů webových stránek nezná mezí. Unést definovaný znak, překreslit ho v rozporu s Unicode a udělat z něho navigační prvek, aniž by místo něj existoval zástupný text, je fakt chuťovka. Zdravím ruby on rails.
    mirec avatar 20.9.2014 08:30 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont

    Pokiaľ viem tak unicode má oblasti pre použitie privátnych symbolov. Ale aj tak tú vlastnosť neznášam.

    Ako je ti inak v súčasnosti s svg symbolmi? Ešte pred pár rokmi všetci ospevovali, že to bude super, odstránia sa tým neškálovateľné bitmapy a zrazu bum všetci používajú namiesto svg fonty.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    20.9.2014 07:53 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    A obzvláště praktické jsou pak takové stránky pro lidi s NoScriptem, který použití takového fontu nedovolí kvůli děravosti FreeType.
    20.9.2014 12:09 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    V metafontu, a díky parametrizaci to moc úmorné nebylo. Naopak bez parametrizace by to byla hrůza. Ale byl to font spíš na hraní a pro jeden konkrétní text.
    Václav 20.9.2014 19:23 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    Font Forge, ale jen jsem dodělával nabodeníčka do existujícího fontu. Trefit stejný styl nebyla sranda, ale s vyráběním celého fontu se to nedá srovnat.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    mirec avatar 19.9.2014 17:30 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont

    Oproti fontforge sa mi zdá dosť slabé :-(. Fontforge má síce super funkcie, ale to rozhranie je také ... (napadá ma jedine slovo unixové :-D)

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    22.9.2014 08:36 gsnak | skóre: 22 | blog: gsnak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    Ked som ho skusal naposledy nefungoval kerning ani ligatury. Nepouzitelne.
    Čo Rys, to vrah!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.