Microsoft hodlá zrušit zhruba tři procenta pracovních míst. Microsoft na konci loňského června zaměstnával kolem 228.000 lidí. Tři procenta z tohoto počtu představují téměř 7000 pracovních míst.
V říjnu loňského roku provedl Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) místní šetření u společnosti Seznam.cz. Krajský soud v Brně tento týden konstatoval, že toto šetření bylo nezákonné.
Branch Privilege Injection (CVE-2024-45332, Paper) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel. Intel jej řeší ve včerejším opravném vydání 20250512 mikrokódů pro své procesory. Neprivilegovaný uživatel si například může přečíst /etc/shadow (YouTube).
Dle plánu byl vývoj Firefoxu přesunut z Mercurialu na Git. Oficiální repozitář se zdrojovými kódy je na GitHubu.
V terminálovém multiplexoru GNU Screen byly nalezeny a v upstreamu ve verzi 5.0.1 už opraveny bezpečnostních chyby CVE-2025-23395, CVE-2025-46802, CVE-2025-46803, CVE-2025-46804 a CVE-2025-46805. Podrobnosti na blogu SUSE Security Teamu.
Training Solo (Paper, GitHub) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel s eIBRS a některých procesorů ARM. Intel vydal opravnou verzi 20250512 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána nová verze 25.05.11 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Svobodný elektronický platební systém GNU Taler (Wikipedie, cgit) byl vydán ve verzi 1.0. GNU Taler chrání soukromí plátců a zároveň zajišťuje, aby byl příjem viditelný pro úřady. S vydáním verze 1.0 byl systém spuštěn ve Švýcarsku.
Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 209. brněnský sraz, který proběhne tento pátek 16. května od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Jelikož se Brno stalo jedním z hlavních míst, kde se vyvíjí open source knihovna OpenSSL, tentokrát se OpenAlt komunita potká s komunitou OpenSSL. V rámci srazu Anton Arapov z OpenSSL
… více »GNOME Foundation má nového výkonného ředitele. Po deseti měsících skončil dočasný výkonný ředitel Richard Littauer. Vedení nadace převzal Steven Deobald.
Co je třeba ještě udělat pro GIMP 3? 29. srpna 2020 09:30 0 Od poslední zprávy, jsem udělal různé opravy a všechny druhy zlepšení v GIMP (přesně 48 zavazuje mezi 25.července a dnes), ale dnes nebudu mluvit o těchto. Promluvme si o budoucnosti! Co blokuje vydání GIMP 3? Opravdu není to tak dávno, někdo velmi blízko k vývojové práci mi řekl, že to není vždy jasné, co blokuje GIMP 3. Tak jsem si myslel, že by mohlo být hezké dát trochu větší viditelnost na této zásadnější práci v kódu GIMP (je to smutné, že je to mnohem méně viditelné, než když jsme se realizovat nějaké fantazie novou funkci s pěkným rozhraním, i když je to také velmi důležitou součástí toho, co děláme). Port GTK+3 Každý, kdo se snažil vývojovou verzi mohl myslet, že náš přístav je u konce. Navíc port GTK + 3 je v podstatě inzerován jako celý bod GIMP 3, tak proč ne uvolnit teď? No je to většinou pravda, ale jak často je více, než se na první pohled zdá. Opravdu máme pracovní GTK + 3 kód, ale stále existují hlavní kusy pomocí zastaralé API, a když jsme mohli jen uvolnit takhle, nemusí to být nejlepší nápad. Mezi hlavní části, které bychom měli pravděpodobně undeprecate jsou kód pro akce (akce v GTK + jsou všechny druhy operací, které mohou být přiřazeny zástupce nebo dát do menu), který je stále používá starý GtkAction API a musí být nahrazen GAction. Myslím, že máme také trochu kódu stále pomocí staršího API pro správu vstupních zařízení (které musí být nahrazeny GdkSeat a podobně), i když většina z nich je již portována. Existuje spousta více zastaralých API používá tu a tam, ale opravdu GtkAction →GAction port je velká poslední věc (to je asi 90% všech aktuálních sestavení varování). To je velmi velký pracovní pole i když proto, že tyto jsou používány téměř všude v GIMP. Akce jsou základním rysem GIMP, takže když budeme pracovat na tom, bude to pravděpodobně obrovská bolest hlavy. Mimochodem, pokud někdo chce pomoci, stačí se podívat na naše průběžné integrace potrubí a zejména na varování v sestavení výstupů. Pak budete vědět, na čem pracovat! Podpora Waylandu (pouze Pro Linux) Zpět, když gimp 3 práce začala, Wayland displej protokol stále vypadal jako daleko-away věc v budoucnu. V dnešní době, ať se nám to líbí nebo ne, několik distribucí již začalo přepínat na Wayland jako výchozí (i když je stále naštěstí možné přepnout zpět na zobrazovací server X11). Než se někdo zeptá, nemám opravdu silný názor na to, zda Wayland je opravdu správná technologie. Chci říct, že rozhodně chápu, proč se narodil, proč existuje, a dokonce i proč vývoj musí pokračovat. Větší bezpečnost, více sandboxing, oprávnění, všechny tyto věci jsou stále více nezbytné (a podobný vývoj lze vidět na všech operačních systémech, a to nejen Linux) s počítači používá stále více a více pro velmi důležité věci v našem životě (skutečnost, kterou nejsem fanoušek, aby bylo jasné, ale to je pro další diskusi!). Wayland pochází z tohoto prostředí a to je fér. Nyní je také pravda, že mám někdy pocit, že Wayland také vytváří nové problémy, které neexistovaly, ani nepotřebovaly existovat, někdy opravdu z ničeho. Je těžké se dostat za každé rozhodnutí. Přesto si stále myslím, že je to budoucnost, ne proto, že je to nutně lepší, ale proto, že je zbytečné bojovat proti změně technologie. Lepší být mezi těmi, kdo ji ovlivňují (i když jen trochu). Všimněte si, že říkám "budoucnost", protože tady stále nepoužíváme Wayland. Moje strategie zatím bylo vyzkoušet Wayland jednou za čas na pár týdnů, uvidíme, jestli můžeme konečně použít, a pokud ne zpráva tolik chyb, jak mohu najít, opravit to, co mohu opravit, a vrátit se do X11 (protože jsem také mnohem více práce, než se soustředit na Wayland), což je to, co jsem udělal minulý měsíc (jak víte, pokud si přečtete naše zprávy). Z toho, co vidím, Wayland je dokonale použitelný pro spoustu práce na ploše, ale ještě ne pro grafickou práci. A to také ještě má spoustu malých vtípky tu a tam, které lze často pracovat kolem (ale ve skutečnosti, když neexistují v X11, často si myslíte, "pročjsem se přes to? "). Každopádně pointa je, že GIMP má stále spoustu velmi blokování chyb, které se objevují pouze při spuštění v Wayland bohužel. Dokud jsme opravit alespoň ty nejhorší (zmrazení GUI, únik paměti, blikání nebo dokonce mizí ukazatel ...), budeme muset držet na GIMP 3 vydání. Vesmírná invaze "Space invasion" je kódové označení pro projekt masivně zlepšení správy barev v GIMP. Některé práce již byly integrovány do různých gimpových verzí 2.10.x, ale ve skutečnosti převážná část tohoto projektu přijde s GIMP 3. Nyní byla velká část této práce již provedena, ale stále je třeba udělat mnohem více. I když jsem tam pomoci taky (většinou na straně GIMP), nejsem nutně nejvíce přizpůsobené mluvit o tomto tématu, které je velmi specializované téma. Máme několik přispěvatelů, kteří jsou mnohem více znalý, než jsem na barvu. Každopádně je to také práce, která musí být dokončena pro GIMP 3. Rozhraní API modulů plug-in GIMP je mnohem víc než jen software pro manipulaci s pixely. Je to také platforma pro manipulaci s pixely! Můžete vyladit a automatizovat mnoho z vaší práce pomocí skriptů a plug-inů. V ZeMarmot, jsme napsali několik vlastních plug-inů příliš, aby si pomohli sami, a my také použít spoustu třetích-party plug-inů z mnoha talentovaných lidí po celém světě. Jedním z "slibů" za takové API je "stabilita". Pokud někdo napsal plug-in pro některý z GIMP 2.x, je třeba pokračovat v práci na dalších verzích 2.y. Nyní budeme narazit hlavní verzi GIMP na 3, a to je příležitost prolomit kompatibilitu. Neděláme to pro zábavu a snažíme se udržet rozbití na minimu, ale pokud to nikdy neuděláme, pak se jen hromadíme stále více a více podivnéHO API. V podstatě GIMP 2.0 byl propuštěn před 16 lety. To je 16 let kolektivní zkušenosti a poučení se z našich chyb. Nyní GIMP 3 je čas skutečně jednat o tom, co jsme se naučili a opravit některé minulé chyby. Ale to také znamená, že pokud necháme nějaké nové (nebo staré) chyby, jsme dobří, aby to znovu pro nikdo-ví, kolik let (až GIMP 4), protože slib stability API. To je důvod, proč opravdu potřebujeme, aby náš čas nyní zlepšení našeho nového GIMP 3 API. Už jsme udělali některé velmi velmi pěkné změny (měl bych udělat blog post o tom nakonec), a existuje několik dalších jsme diskutovali o. Konečně tam bude určitě "vyčištění" krok, kde budeme chtít podívat na každou funkci, jeden po druhém a myslím, že "je todobré? Nechceme to změnit? Teď je čas, jestli to uděláme! ". Rozšíření Je to v souvislosti s plug-iny, ale je to vyšší koncept. To, co nazývám "rozšíření" je všechny druhy dat ke zlepšení vašeho GIMP, plug-iny opravdu, ale také ikony, témata, balíčky kartáčů a tak dále. Pamatuješ si, že už jsem o tom mluvil před 2 lety. Cílem je, aby bylo možné vyhledávat nové plug-iny, vlastní kartáče nebo kdoví co ještě (při pohledu na popisy, screenshoty, atd.) a nainstalovat nebo aktualizovat je jedním kliknutím. V podstatě to, co můžete udělat ve Firefoxu nebo jiném softwaru s plug-iny, tak budete moci udělat v GIMP. Velká část této práce je již uvnitř vývojové verze, jak jsem pracoval na to už nějakou dobu, ale tam je celá část, která není ještě hotová (zejména server část). A to je opravdu něco, co chci dokončit pro GIMP 3. Začala práce: výběr více vrstev a další... Pak je tu spousta dlouhotrvající práce. Například, vícevrstvý výběr je stále probíhá a nemůžeme uvolnit něco napůl-udělal (i když vše vypadá dobře na mělké recenzi, ďábel je v detailech). Uzavírám se na konci této práce, nebo spíše na konci základny funkce. Pak by bylo více úhledné pokročilé zlepšení, které budou umožněny, i když jsem vlastně nejsem jistý, jestli to stojí za to začít pracovat na těchto ještě (protože pak to bude tlačit vydání o to více). Uvidíme. Každopádně jde o to, že když něco začneme, musíme to dokončit. Nejsem vůbec nešťastný, že jsem začal s více výběry, o tom jsme mluvili již mnoho let. Takže jsem šťastný jako peklo. Ale já jsem si stále vědom, že každý nový velký projekt začneme může potenciálně tlačit zpět GIMP 3 vydání, což je důvod, proč někdy musím zdržet sám. Závěr Existují i další funkce, které jsem neuvedl záměrně, jako bychom také potřebovali pracovat na vlastních neutrálních barevných tématech pro GIMP 3 (protože se změnil tematický systém, je nyní založen na CSS na GIMP 3, takže nemůžeme používat témata GIMP 2.10), protože v dnešní době je to považováno za předpoklad mnoha grafických profesionálů. [příspěvky vítány! ] Velká otázka je také dokumentace. Byl bych opravdu rád, abychom měli připravenou novou dokumentaci, když jsme vydali, zejména pro aktualizované plug-in API a rozšíření. A jsem si jistá, že jsem taky něco přehlédla. I když si myslím, že mám podstatu toho, co je ještě třeba udělat. Můžete si také všimnout, že existují funkce, které jsou velmi drahé našemu srdci a že chceme získat co nejdříve (například základní animační schopnost, na které jsme pracovali), ale zde jsem je zde neuvede. Je to proto, že nejsou blokátory. I když existuje tolik pokročilejších funkcí, které bych rád měl, když je GIMP 3.0 venku, mohou se také objevit na pozdější verzi. Co jsem uvedl výše, jsou opravdu věci, které bychom měli dokončit pro GIMP 3 (i když některé jsou diskutabilní, jako rozšíření by mohla být technicky hlášena, pokud to byl opravdu poslední blokátor; Doufám, že k tomu nedojde). Dělat zprávy o všech našich osobních priorit je také něco, co chci psát o nějaký den. V každém případě doufám, že vám to dostane dobrý přehled o tom, co je stále v práci, než budeme moci uvolnit GIMP 3. A pokud někdo chce, aby nám pomohli tlačit GIMP 3 vpřed, teď víte, co přispět. Díky za veškerou podporu všem! Každý patron nám pomáhá urychlit vydání GIMP 3! Jehan z týmu ZeMarmot
Co to je "konstruktivní kritika"?Proč se mě ptáš na něco, na co si pak sám odpovíš?
Na pravdivosti to původní kritice ubírat nemusí.To platí jen, pokud by se o kritiku jednalo. Tohle jsou zvratky, něčí trollování (patrně úspěšné) nebo emocionální defekace. Tyto věci nemají pravdivostní ani jinou hodnotu. Je to odpad.
A nebo si kup Fotošop a nekvákej.Přesně naopak. Díky tomu, že Adobe přešlo na CC, víc a víc lidí otravuje u Gimpa (či jinou alternativu – Serif třeba). Nejhorší je ovšem to že oni prostě z Gimpa chtějí další Photoshop jen bez měsíčního předplatného, takže popravdě z toho někteří lidé (já) moc nadšení nejsou. Nechci z Gimpa just another Photoshop.
Pamatuji doby, kdy s T602 pracovali „normální“ (ne-IT) lidi – a zvládali to. S VIMem by tě asi poslali do háje.
Od toho, co přešel na GEGL, se stalo prakticky nepoužitelné třeba i jen použití štětce, který kreslí se zpožděním, když už je kurzor úplně jinde.Mám aktuální GIMP na Debianu unstable, nic jsem nenastavoval (předpokládám, že GEGL to používá defaultně) a štětec mi přijde v pohodě. Notebooková i5 NějakéLake, takže tak středně (ne)výkonné. Musím udělat nějaké divné nastavení aby se to dělo?
s počtem lidí, které lze spočítat na jedné ruce...
Většinou platí, že čím víc lidí, tím hůř. Spousta věcí se nedá škálovat a efektivně rozdělit mezi víc lidí. Takže přidáváním dalších lidí už jen narůstá režie a produktivita naopak klesá.
To spíš pomůže, když se vývoji věnuje menší počet lidí větší část dne. Což tedy ale vyžaduje ty peníze…
Mame napr. Online Photopea, vie to absolutne vsetko a spravis v nom robotu rychlejsie nez Gimp nastartujeTak to je jasné odkud vítr vane. Využíváš tak 2% funckionality dospělého editoru, takže je jasné, že je pro tebe Gimp kanon na vrabce, se kterým neumíš zacházet. To je jako diskutovat s děckem, že kamion je špatná koloběžka. Je no :)
Upřesnil bych to: jsou barvy, které v RGB jsou, a v CMYK ne.No moment, hlavně naopak, ne? Například při převodu z RGB #000 neumíš rozlišit mezi skutečnou černou (CMYK 0,0,0,1) a fake černou (CMYK 1,1,1,0), „černou do červena“ (CMYK 0.2,0.5,0.5,1) a tak.
Tu vytištěnou stránku můžeš zase naskenovat a tím z toho získat RGB. Ale pak se ti klidně stane, že se ti dvě barvy, které vznikly odlišným způsobem, namapují na stejnou hodnotu, protože čidlo skeneru nebo foťáku to nedokáže rozlišit.
Otázka je, zda je to vždy ekvivalentní – zda ti za všech okolností může být jedno, jakým způsobem daná barva na papíře vznikla, a stačí ti, že ji čidlo identifikuje jako stejnou RGB hodnotu. Často to asi jedno bude, ale někdo může chtít, aby se daná barva jednou vytvořila jedním způsobem a jindy jiným (z jiných složek).
Každopádně si stojím za tím, že CMYK je podmnožinou RGB, nikoliv naopak, jak se mi snažil Jenda podsunout.Co si tak vzpomínám z geometrie, ty modely jsou ekvivalentní. Něco jiného to je v případě konkrétních barevných prostorů; podívat se na jejich zavedení je poměrně snadné. (obrázek z Wikipédie)
Něco jiného to je v případě konkrétních barevných prostorůOna je od začátku řeč o barevných prostorech, vše se odvíjí od tohoto komentáře: Při každé konverzi mezi barevnými prostory se musí zaokrouhlovat a tedy se ztrácí data. Také ty prostory nejsou stejně veliké a jsou barvy, které v jednom jsou a v druhém ne. To pak už data mizí úplně.
ale v takovém případě je potřeba říct, co se přesně myslí tím RGB nebo CMYK (nebo…), tedy jak vypadá to zobrazeníMyslím, že to bylo docela zřejmé z obsahu toho prvního komentáře, kterým jsem reagoval - tedy, že pokud člověk nemůže pracovat v CMYK barevném prostoru, může se mu pak po obdržení fotek z tisku stát, že se nestačí divit, protože dostane úplně něco jiného než měl na monitoru. U fotek nacvakaných v denním světle rozdílů moc nebude, ale ve chvíli, kdy na barvě záleží více, může být rozdíl zdrcující. Pokud člověk může pracovat se CMYK barvami, má možnost upravit výsledek tak, aby se přiblížil požadovanému výstupu.
CIEXYZ, sRGB, and ICtCp are examples of absolute color spaces, as opposed to a generic RGB color space.A vůbec, předchází tomu:
In color science, there are two meanings of the term absolute color space:In this article, we concentrate on the second definition.
- A color space in which the perceptual difference between colors is directly related to distances between colors as represented by points in the color space.
- A color space in which colors are unambiguous, that is, where the interpretations of colors in the space are colorimetrically defined without reference to external factors.
přistoupím na tvou hruTo je mimochodem zajímavá formulace, protože lidově to má ironický podtext, zatímco řečové hry jsou i lingvistický termín.
Takže fotím do AdobeRGB a fotky zpracovávám v Photoshopu na EIZO ColorEdge CG248-4K. Která tiskárna dokáže vytisknout všechny barvy, které po finální úpravě mohu na displeji vidět? A která tiskárna dokáže vytisknout barvy, které nedokážu na tom displeji zobrazit?Adobe RGB bylo specificky navrženo tak, aby pokrývalo praktické implementace CMYK. Věrnost závisí na jednotlivých zařízeních a mj. jejich kalibraci.
tak kdo napsal větší kravinu?Upřesnil bych to: jsou barvy, které v RGB jsou, a v CMYK ne.No moment, hlavně naopak, ne?
RGB a CMY
Nějak ti z toho vypadlo to K. Ona realita je trochu složitější než přepočet souřadnic pomocí nějakého vzorečku. Na papíře ty barvy můžou vypadat trochu jinak, i když podle vzorečku by měly být stejné. Kromě toho se při tisku řeší i úhly u polotónů, které taky mají na výsledek vliv.
Josef: Při každé konverzi mezi barevnými prostory se musí zaokrouhlovat a tedy se ztrácí data. Také ty prostory nejsou stejně veliké a jsou barvy, které v jednom jsou a v druhém ne. To pak už data mizí úplně.Otula: Upřesnil bych to: jsou barvy, které v RGB jsou, a v CMYK ne.Jenda: No moment, hlavně naopak, ne?Česká Wikipedia: Barevný prostor CMYK využívají tiskárny a jedná se o prostor, který je vždy závislý na daném zařízení. Barevný prostor CMYK má menší rozsah barev než sRGB a při tisku tak musí dojít k převodu barev, které prostor CMYK neobsahuje.
Celou dobu je tu řeč o CMYK. I ty jsi psal o CMYK. Až v posledním komentáři jsi se pokusil „nenápadně“ odklonit diskusi směrem k CMY.
Pokud se budeme bavit o prostorech RGB a CMY, tak tam se dá souhlasit, že jsou rovnocenné…
Ale pokud se bavíme o RGB a CMYK, což se celou dobu bavíme, tak tam je docela podstatný rozdíl v tom, že CMYK má čtyři stupně volnosti, což je o jeden víc než by (teoreticky) bylo potřeba – jde o čtyřrozměrný prostor. A když se jeho barvy pokusíš mapovat na třírozměrný RGB prostor, tak to nebude 1:1, ale bude se ti více různých CMYK hodnot mapovat na jednu RGB hodnotu. Pokud barvu převedeš z CMYK na RGB a zase zpátky, tak tam dojde ke ztrátě informace – nebudeš vědět, kterou z těch několika „ekvivalentních“ CMYK barev vybrat. A to do toho ani nemusíme tahat zaokrouhlování.
Schválně si to vyzkoušej. Vytvoř si dokument, v něm si udělej několik obdélníků vyplněných různou šedivou, kterou definuješ v CMYK (jednou čistě pomocí K, v ostatních případech pomocí složek CMY nebo kombinací C,M,Y a K). Udělej to tak, aby po převodu na RGB jsi dostal vždy stejnou barvu nebo aby to na monitoru vypadalo stejně. Když to pak vytiskneš na papír a podíváš se zblízka (v některých případech to bude vidět i zdálky), tak uvidíš, že ty barvy vypadají jinak.
Jinak doufám, že nepracuješ nikde kolem tisku. Kdybys při přípravě tisku převedl barvy z CMYK do RGB a pak zase do CMYK, tak je prakticky jisté, že by zákazník nedostal to, co chtěl – a to bez ohledu na to, na jaké tiskárně bys to vytisknul.
Podobně je to s RGB vs. RGBA (RGB s průhledností). I když ty barvy můžou vypadat stejně (při pevně dané barvě pozadí), tak při převodu hodnoty RGBA do RGB a pak zpět do RGBA dojde ke ztrátě informace, protože u RGBA máš o ten jeden rozměr víc.
Ale pokud se bavíme o RGB a CMYK, což se celou dobu bavíme, tak tam je docela podstatný rozdíl v tom, že CMYK má čtyři stupně volnosti, což je o jeden víc než by (teoreticky) bylo potřeba – jde o čtyřrozměrný prostor.Počkat, to je divný. Kanál K není další samostatná barva, ale je tam pouze od toho, aby se pomocí ní dala vyjádřit suma CMY, tj. že vemeš nějakou hodnotu z CMY a přesuneš do K, aby se šetřilo barevným inkoustem. Tj. bych očekával, že čím víc přesuneš do K, tím menší maj CMY vliv, až do krajního případu K = 1, kdy na hodnotě CMY nezáleží, protože černejší to už prostě nebude... Tj. ta konverze by asi měla bejt bezztrátová... Resp. jedinej rozdíl bude, pokud by CMYK byl reprezentován víc bitama než CMY, pak samozřejmě to bezztrátový nebude...
Tiskárna není malířská paleta, aby sis skládal barvy jak chceš.
S tou malířskou paletou a malováním to není zase tak daleko od pravdy.
Tisk není malířský obraz. Pro tvé oko je to stejná barva, ať ji dostaneš jakkoliv.
Jde hlavně o šedivou a různé barvy blízko šedivé. Takové barvy můžeš docílit určitým množstvím K. Nebo necháš K na nule a naopak přidáš CMY. Nebo dáš trochu K a trochu CMY. Po převodu do RGB to bude všechno stejná barva. Ale po vytisknutí ne. Pokud bude vše dokonalé (většinou není), tak při pohledu z dostatečné dálky ty barvy budou vypadat stejně. Ale když se podíváš zblízka, tak ta šedá namalovaná jen pomocí K bude vypadat jinak (děravě) než „ekvivalentní“ šedá namalovaná pomocí CMY nebo CMY+K. Zblízka u té šedivé z K uvidíš mřížku. U té šedivé z CMY/CMY+K zase uvidíš okraje lehce rozpité do některé z těch barev. A pokud všechen software a hardware zapojený do procesu nebyl úplně dokonalý, tak i zdálky to bude mít trochu jiný odstín. Jedna z těch šedivých bude trochu tmavší nebo dokonce ujede trochu do nějaké barvy. Nakonec záleží i na papíru, na jaký tiskneš…
Mame napr. Online Photopea, vie to absolutne vsetko a spravis v nom robotu rychlejsie nez Gimp nastartuje :)Photopea nevie všetko. Chybí mu velice podstatná věc, a to podpora 16bitových barev. GIMP startuje neskutečně dlouho ve Windows, v Linux naběhne během okamžiku. Pokud by Kuckir přepsal svůj program pro Linux a doplnil podporu 16bitových barev, s radostí bych za něj pár tisícovek zaplatil.
Tiskni
Sdílej: