abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 06:11 | Zajímavý článek

    Man Yue Mo z GitHub Security Lab se podrobně rozepsal o již opravené zranitelnosti CVE-2023-6241 v Arm Mali GPU umožňující získání roota na telefonu Pixel 8 s povoleným MTE (Memory Tagging Extension).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | IT novinky

    V San José probíhá vývojářská konference NVIDIA GTC 2024. CEO společnosti NVIDIA Jensen Huang měl dvouhodinovou keynote, ve které představil celou řadu novinek: NVIDIA Blackwell platform, NVIDIA NIM microservices, NVIDIA Omniverse Cloud APIs, Project GR00T, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Komunita

    Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 13:33 | Pozvánky

    Od 21. do 23. března proběhnou Arduino Days 2024. Sledovat bude možné oficiální streamy. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. V Česku jsou aktuálně registrovány dvě: v Praze na Matfyzu a v Poličce v městské knihovně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Pozvánky

    Letošní ročník konference LinuxDays se uskuteční o víkendu 12. a 13. října, opět se potkáme v pražských Dejvicích na FIT ČVUT. Také během letošního ročníku nás budou čekat desítky přednášek, workshopy, stánky a spousta doprovodného programu. Aktuální dění můžete sledovat na Twitteru, Facebooku nebo na Mastodonu, přidat se můžete také do telegramové diskusní skupiny.

    Petr Krčmář | Komentářů: 3
    včera 09:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 2.0.0 a krátce na to opravné verze 2.0.1 open source online editoru Etherpad (Wikipedie) umožňujícího společné úpravy v reálném čase.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:00 | IT novinky

    Elonem Muskem založena společnost xAI otevřela pod licencí Apache 2.0 svůj AI LLM model Grok-1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 00:44 | Nová verze

    Matematický software GNU Octave byl vydán ve verzi 9.1.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Nově je preferovaný grafický backend Qt a preferovaná verze Qt 6. V tomto vydání byly přepracovány funkce pro převod čísel z desítkové soustavy. Jako obvykle jsou zahrnuta také výkonnostní vylepšení a zlepšení kompatibility s Matlabem.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    17.3. 22:33 | Zajímavý článek

    Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu březnový souhrn novinek. Vypíchnout lze, že pracují na virtuálním asistentu PineVox a zatím bezejmenných sluchátkách na lícní kosti (bone conduction).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.3. 18:33 | Nová verze

    Hyprland, kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, je již dva roky starý. Při té příležitosti byla vydána verze 0.37.0 (a záhy opravná 0.37.1 řešící chybu ve vykreslování oken). Nově závisí na knihovně hyprcursor, která poskytuje škálovatelné kurzory myši.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 3
    Steam
     (25%)
     (28%)
     (13%)
     (10%)
     (25%)
    Celkem 310 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 11.3. 21:45
    Rozcestník

    Debian 8 "Jessie" uvolněn

    Projekt Debian s potěšením oznamuje, že po téměř 24 měsících nepřetržitého vývoje byla vydána nová stabilní verze 8 s kódovým názvem "Jessie". Díky spojenému úsilí týmů Debian Security a Debian Long Term Support bude tato verze podporována 5 let.

    26.4.2015 10:27 | xxl | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    26.4.2015 11:41 hermelin | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Ta podpora 5 let mi udelala radost +1
    26.4.2015 11:54 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    A budou už opravovat i "funkčnostní chyby" v aplikacích, nebo zase jen ty bezpečnostní?
    26.4.2015 12:05 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Tak koukám, oni ani nebudou poskytovat ty bezpečnostní pro spoustu balíčků: tu. Místo toho, aby dali prostě novou verzi, která potenciální problémy řešit bude, tak se budou držet staré verze a když nebude patch na backport bezpečnostní aktualizace, tak utřeme.
    little.owl avatar 26.4.2015 13:25 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Ano, kdyz nekdo udela security patch, tak ho mozna aplikuji a kdyz ne, tak proste nic nebude. To je takova virtualni petileta podpora, zejmena s ohledem na situaci, ze u vetsiny balicku vyvojari upstreamu zadne security fixy nebackportuji - proste vydaji novou verzi. Ubuntu LTS je stejna mizerie.

    Z pohledu dlouhodobe podpory je CentOS v nesrovnatelne vyssi kvalitativni kategorii, tam se alespon fixy backportuji, navic i vcetne novych driveru a nekterych systemovych komponent.
    A former Red Hat freeloader.
    26.4.2015 20:01 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Je třeba si říci, proč v CentOS ano a v Debianu ne: V CentOS se přebírají výsledky z RHELu. Do RHELu se spousta oprav portuje, protože má uživatele, kteří místo fňukání na Abíčku vytáhnou měšec a opravu si zaplatí. Zkuste to v Debianu.
    27.4.2015 10:37 ondro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    To little.owl:

    I do Debianu sa backportuju nove ovladace. Nie vo velkej miere ale deje sa to u dolezitych ovladacov. Vela zalezi od prostriedkov a casu vyvojarov. Ako spomina Petr_p, ak sa ti to nepaci tak prispiet moze kazdy, aj ty.

    Pozri si napriklad tento blog. http://womble.decadent.org.uk/blog/
    27.4.2015 12:38 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    U ovladačů bych takový problém neviděl, v Debianu není problém provozovat "nedebianí" jádra, včetně těch nejnovějších vanilla verzí z kernel.org. Mnohem horší jaou aplikace a knihovny.
    30.4.2015 08:52 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Potom ale nem smysl blabolit neco o nejake podpore ani o stabilite. A presne proto pouzivam na vsech strojich gentoo. Tam si ten support resim a systemove sam. Kdyz se rozhodnu, nainstaluju si novou verzi, kdyz ne, klidne muzu pouzivat starou.
    30.4.2015 12:54 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    ... a bezpečnostní patche si backportujete sám. Nebo - pravděpodobněji - neřešíte vůbec.
    Quando omni flunkus moritati
    Jendа avatar 26.4.2015 14:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Místo toho, aby dali prostě novou verzi, která potenciální problémy řešit bude
    Když chceš novou verzi, nepoužívej Debian LTS, ale aktuální.
    26.4.2015 14:22 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Přesně tak. Já naopak novou verzi nechci (zejména na serveru) páč mi zákonitě něco rozbije.
    little.owl avatar 26.4.2015 14:58 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Kontext byl jiny - pokud mate problem v balicku, reseni je: (a) updatovat balicek na novejsi verzi, (b) backportovat opravu, (c) strcit hlavu do pisku.

    U Debianu Stable se (a) nekona, (b) jen nekdy a pak zbyva (c), coz bude platit pro vetsinu jejich repository.
    A former Red Hat freeloader.
    26.4.2015 16:34 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Mně jde o to, že je to právě LTS. Měla by mít dlouhodobou podporu a tedy by měla přinášet opravy (jak bezpečnostní, tak i ty funkčnostní) do míry, aby v ní všechen obsažený software fungoval správně a bezpečně po celou její životnost. A pokud to nejde, tak na co je pak taková LTS verze?
    26.4.2015 22:46 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Ked sa ti nepaci, tak to mozes zlepsit: http://www.debian.org/News/2015/20150424
    26.4.2015 23:12 Pev | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    +1
    26.4.2015 22:49 Pev | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Mně jde o to, že je to právě LTS. Měla by mít dlouhodobou podporu a tedy by měla přinášet opravy (jak bezpečnostní, tak i ty funkčnostní) do míry, aby v ní všechen obsažený software fungoval správně a bezpečně po celou její životnost. A pokud to nejde, tak na co je pak taková LTS verze?
    1) LTS je (nezávisle na distru) o security, ne o nových vlastnostech. To debian obecně splňuje. V dokumentu jsou výjimky: alternativní prohlížeče (kromě Iceweasel = Firefox a Chromium); dále libv8-3.14, nodejs a MediaWiki.

    Tedy na desktopu v pohodě, na serveru bych si těch pár balíčků holt updatoval z testingu nebo z upstreamu.

    2) Nějaké nové verze balíčků budou dostupné i pomocí repozitářů jessie-backports (nové verze programů - nová funkčnost) a jessie-updates (aktualizace tipu virus scanners, timezone data - tedy to, co je opravdu potřeba mít aktuální i v LTS).

    zdroj
    27.4.2015 00:19 Dobi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    1) LTS je (nezávisle na distru) o security, ne o nových vlastnostech.
    To není pravda. Red Hat přináší nové vlastnosti i do x let starých vydání. Stačí si přečíst jejich poznámky k malým releasům. Osm let stará pětka už je sice klidnější a tam je to opravdu hlavně o bezpečnostních opravách, ale pět roků stará šestka pořád dostává hromadu nových vlastností. A právě z tohoto důvodu mnohem víc preferuji na serveru CentOS, který má díky Red Hatu skutečnou LTS.
    27.4.2015 07:24 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Point release u RHEL (resp. service pack u SLE) je něco úplně jiného než LTS, spíš by se dalo říct, že je to pravý opak skutečného LTS. Skutečné LTS je to, co RH nabízí jako EUS (LTSS u SLE), tedy, že zákazník, který je ochoten si za to připlatit, dál dostává updaty pro konkrétní starší point release (service pack) i po skončení jeho standardní podpory.
    27.4.2015 08:11 Pev | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    1) LTS je (nezávisle na distru) o security, ne o nových vlastnostech.
    To není pravda. Red Hat přináší nové vlastnosti i do x let starých vydání. Stačí si přečíst jejich poznámky k malým releasům. Osm let stará pětka už je sice klidnější a tam je to opravdu hlavně o bezpečnostních opravách, ale pět roků stará šestka pořád dostává hromadu nových vlastností. A právě z tohoto důvodu mnohem víc preferuji na serveru CentOS, který má díky Red Hatu skutečnou LTS.
    OK, Wikipedia se zmiňuje i o nové funkčnosti. Pak ale dodává:

    LTS versions of a software package typically address these concerns by releasing only security-related updates for the LTS version - such that installing them should always be less risky than not installing them..

    Debian (i Ubuntu) přesně takto chápou LTS, pro novou funkcionalitu mají repa backports. Celý příspěvek je jen reakce na little.owl a Jardíka, kteří tvrdí, že LTS na Debianu nefunguje (Ano, kdyz nekdo udela security patch, tak ho mozna aplikuji a kdyz ne, tak proste nic nebude.).
    little.owl avatar 27.4.2015 11:23 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    LTS znamena dlouhodobou podporu a jak jeji forma vypada je jina vec. Vcasne poskytovani security fixu je asi jeji minimalni prakticka forma. Neznamena to, ze neni mozne updatovat verzi ci dokumentovane backportovat novejsi vlastnosti, pouze je to nakladnejsi, protrebujete programatory a QA team.
    že LTS na Debianu nefunguje
    Netvrdim, ze nefunguje nebo ze Debian Stable je spatna distribuce, spise, ze je onen long term support je velmi limitovany.
    pro novou funkcionalitu mají repa backports.
    Ne. Debian backports nejsou ekvivalentni reseni, uz jen proto, ze neprochazeji standardnim QA a mohou rozsekat system (), viz zde:
    Backports cannot be tested as extensively as Debian stable, and backports are provided on an as-is basis, with risk of incompatibilities with other components in Debian stable. Use with care!
    A former Red Hat freeloader.
    pavlix avatar 27.4.2015 09:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Red Hat přináší nové vlastnosti i do x let starých vydání.
    Srovnání mezi udržovanými verzemi komerčního RHELu a komunitního Debianu asi nikdy nebude fér. A CentOS je sice po formální stránce komunitní distribuce, ale zcela závislá na komerční distribuci. Kdyby se čistě hypoteticky s RH něco stalo, tak je po CentOSu a bude se řešit, jak ho oživit, zatímco Debian poběží dál stejně jako doposud.
    A právě z tohoto důvodu mnohem víc preferuji na serveru CentOS, který má díky Red Hatu skutečnou LTS.
    Obě distribuce mají dlouhodobou podporu, akorát odlišně pojatou mimo jiné s ohledem na dostupné prostředky. Nemá smysl plivat na jednu z nich špínu a už vůbec ne na tu méně závislou na jednotlivých komerčních subjektech. Ovšem jestliže víš, která z nich ti vyhovuje pro tvé účely, tím lépe pro tebe.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    27.4.2015 10:39 hermelin | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    100% souhlas - pěkně napsané

    hlavně by si měli ty co tady nadávají a nikdy do projektu řádně nepřispěli, uvědomit to, že existují i "skvělá" komerční řešení takže pokud jim to nevyhovuje můžou jít tímto směrem.

    A vůbec nejdůležitější je potřeba ocenit vývojáře a komunitu za to že dávají systém a svojí práci úplně zadarmo (i takovýmhle tlučhubům, kterým to někdy dává obživu nebo jim přináší nějaký přivýdělek).
    27.4.2015 10:52 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Kdyby se čistě hypoteticky s RH něco stalo, tak je po CentOSu a bude se řešit, jak ho oživit

    S ohledem na to, že stačí, aby toho RH vydal trochu víc v kratším časovém úseku, a CentOS má problémy stíhat, by v takovém hypotetickém případě nejspíš nebylo vůbec co řešit.

    Conscript89 avatar 27.4.2015 11:21 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    27.4.2015 11:50 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Z hlediska hypotetického scénáře "kdyby se s RH něco stalo" to ale moc nemění, ne? Tedy aspoň ne k lepšímu. :-)
    little.owl avatar 27.4.2015 11:54 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Pak se bude muset udelat free rebuild ze zdrojaku SUSE Linux ;-).
    A former Red Hat freeloader.
    27.4.2015 12:19 lezab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    lol
    pavlix avatar 27.4.2015 12:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Doufám, že mi někdo vysvětlí, co je na tom tak vtipného. :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    little.owl avatar 27.4.2015 11:25 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    V CentOS 7 je zpozdeni minimalni a prechody mezi minor verzemi pokryva Continuous Release Repository.
    A former Red Hat freeloader.
    pavlix avatar 27.4.2015 11:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Nechtěl jsem jít u hypotetické situace až do takových detailů. Ale nesouhlasím s tebou, právěže by bylo hodně co řešit, protože je po projektech jako je CentOS poptávka a existuje jich vícero. Lidé, kteří by chtěli „nějakou takovou“ distribuci udržet, by pak měli mnoho různých možností, a je vcelku jedno, jak by se výsledný projekt jmenoval, pokud by současný CentOS dokázal do budoucna alespoň částečně nahradit.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    27.4.2015 13:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Tím "nebylo by co řešit" jsem myslel to, že pokud by nějaká náhrada vznikla, tak i kdyby se náhodou jmenovala CentOS, musela by fungovat na hodně odlišném principu a nejspíš i s dost odlišným (větším) týmem. (Samozřejmě pomineme-li variantu, že by se to "jen" místo RHEL postavilo na SLE - ale i to by byla ztráta kontinuity, kterou by nemalá část současných uživatelů nesla dost nelibě.)
    pavlix avatar 27.4.2015 14:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Pochopitelně.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    little.owl avatar 27.4.2015 14:47 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Podstatne je, ze je tady urcita skupina zakazniku ochotnych platit za podporu a vyvoj a pak tu bude i distribuce jako RHEL a CentOS.
    nemalá část současných uživatelů nesla dost nelibě
    Tak horke by to nebylo. Hadam ze by SUSE pripadnou migraci uzivatelum v takove hypotheticke situaci ulehcila. A pokud ne SUSE, tak treba velky pritel OSS LarryE.
    A former Red Hat freeloader.
    27.4.2015 14:33 Pev | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Taky díky za neemotivní srovnání :-).
    Bedňa avatar 26.4.2015 13:17 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Možno by český užívateľov potešilo oznámenie v češtine.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    26.4.2015 13:52 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Mně v češtině fungují oba odkazy.
    Bedňa avatar 26.4.2015 20:18 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    To keď niekto upraví link, tak potom áno.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    26.4.2015 21:38 xxl | skóre: 25
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Co vykládáš? ten link nahoře je pořád stejný a pořád funguje.
    Bedňa avatar 26.4.2015 21:47 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Aké máš nastavené locales? Mne to stále hádže EN.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    26.4.2015 21:56 xxl | skóre: 25
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    cs_CZ.UTF-8

    A teď jsem to zkusil i z českých Windows 7, kde to taky funguje.
    Bedňa avatar 27.4.2015 06:46 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    To bude tým, ja mám en_US.UTF-8.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    26.4.2015 14:00 Marek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Škoda, že se mě to už netýká. Po víc jak 10 letech používání Debian jsem se ho pokusil v týdnu nainstalovat na nový HW. Bez systemd nelze kompletní desktop vůbec rozchodit, devuan odstraňí jen některé problémy.

    Takže, ač nerad, jsem po letech přešel na Funtoo. Takže Jessie je pro mě první vydání, které v jeho stabilní verzi nebudu provozovat.
    Slavko avatar 26.4.2015 14:11 Slavko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Aha, takže nie som sám, čo skončil pri Funtoo? ;-)

    Len vzhľadom na to, že som používal testing, som tento krok urobil pred cca 6 mesiacmi a dnes som spokojný používateľ prednastaveného profilu "no-systemd" :-P
    pavlix avatar 28.4.2015 12:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Nějaké zásadní body v rozhodování mezi Gentoo a Funtoo?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    26.4.2015 14:18 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    já zase na archu ...
    little.owl avatar 26.4.2015 14:56 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    A v Arch neni systemd ... ?
    A former Red Hat freeloader.
    26.4.2015 16:23 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    mě systemd nevadí - spíš jsem chtěl zkusit něco jinýho a arch se mi zalíbil - mimo jiné třeba pro to, že na stejné sestavě přehraju 2.7K videa plynule - na debianu ani omylem (a pár večerů jsem nad tím strávil), v archu out of the box...
    27.4.2015 01:26 martin.k
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    je, ale s par balickama z auru jako by nebyl :)
    26.4.2015 14:52 M
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Já kvůli tomuhle přešel na Gentoo...
    26.4.2015 21:38 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    + 1
    little.owl avatar 26.4.2015 14:57 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Tak to jsem rad, ze jste si nasli sva distra, i kdyz zadne vyse jmenovane neni IMHO pro radu pouziti alternativou k Debianu Stable.
    A former Red Hat freeloader.
    26.4.2015 19:36 Delaunay | skóre: 17 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Obávám se, že jestli se něco podstatného nezmění, tak náhradou za Debian Systemdable bude už jen FreeBSD. A až systemd pohltí i linuxové jádro a veškerý systémový userspace, tak za pár let možná bude alternativou i Microsoft Windows ;-)
    28.4.2015 13:53 martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    pokud systemd pohlti linuxové jádro a veškerý systémový userspace, pak to skutecne bude ekvivalnt k BSD. akorat nevim, proc to zminujes - uz proto, ze k tomu s nejvetsi pravdepodobnosti nedojde
    Bedňa avatar 26.4.2015 20:25 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Ja zrovna testujem antiX-15-beta1-V to V je sysvinit. Je to Debian bez systemd. Priamo v zdrojoch sú zakomentované Debian zdroje, stačí ich odkomentovať a valíme na Debiane. Zatiaľ si nič nepýtalo systemd, majú to ošetrené v APT config, plus prebaľujú systemd závislosti, tak uvidíme.

    AntiX vie bežať na stable, aj testing.

    No a je tam aj moje obľúbené IceWM by default.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    26.4.2015 16:47 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Jen tak dal. Dalsi krok ke smrti ubuntu.
    26.4.2015 17:51 Pepan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Hmm tak to si podle mě může přát jenom samolibý blb který se nestydí poplivat práci jiných. Zvláště když jsou na výběr jiná distra.
    26.4.2015 18:33 pave.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Co je tedy pridana hodnota Ubuntu? Ma neco, co nema Debian? Proc bych mel sahnout po Ubuntu namisto Debianu?
    26.4.2015 21:59 jozefH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Mam notas s "hybrid" grafikou Intel/Ati, pricom niektore konektory su pripojene na jednu grafiku, a ine na tu druhu grafiku (tie su dostupne cez docking station). Chcel som si rozchodit X-ka na dvoch monitoroch - teda standardny notebook displany na Intel grafike + externy monitor cez DVI na Ati grafike.

    Bohuzial v Debiane sa mi spolupracu tych grafik nepodarilo spolahlivo rozbhenut tak, aby som z toho dostal normalny dvojmonitorovy setup. Ubuntu funguje samo od seba s defaultnymi X-kami.

    Jeden cas som sa pokusal pozriet si patch subory Ubuntovych balikov proti upstream, bolo tam tolko rozdelov, ze som tu cast, ktora by mi mohla pomoct, neidentifikoval.

    Odvtedy sice stale pouzivam Debian za cenu, ze som DVI degradoval na VGA konektor, ale na Ubuntu az tak velmi uz nenadavam.
    26.4.2015 22:07 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Na Ubuntu budes nadavat potom, co sa to v dalsej verzii rozbije, lebo ten patch sa nedostal do upstreamu...
    26.4.2015 18:58 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Ubuntu se mi nelibi. Mam empiricke zkusenosti, ze kvuli jeho uzasnemu desktopu odchazi uzivatele od svobodneho software (Proc bych zkousel debian nebo jine distro? Vzdyt to bude to same...). Takze nemam problem tuto praci poplivat a prat tomu bastlu smrt. ;-)
    26.4.2015 19:03 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    aha, tak nejdriv to byl 1 tvuj znamej, ted z toho jsou najednou zkusenosti ;) co jeste si vymyslis aby jsi mohl plivat ?
    26.4.2015 19:09 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Ano, jeden znamy jsou zkusenosti. A jestli ubuntu pouzivaji lide, jako jsi ty, tak zadna skoda, ze zdechne. ;-)
    26.4.2015 19:35 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    ne, zkusenost s 1 clovekem ktery nepresel na linux nejsou empiricke zkusenosti s uzivateli kteri odchazi od svobodneho software...
    ale jde o pouhopohe demagogicke prekrucovani a vymejsleni si, coz znaci o tve omezene ubohosti, nebo zavisti :)
    26.4.2015 19:40 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Jak definujes empiricke zkusenosti? Podle mne je jeden priklad z praxe dostatecny. ;-)

    O demagogii nemuze byt rec. Jen si hrajes se slovicky a tim generujes sve chybne zavery. ;-)

    O zavisti take ne. Proc bych zavidel uzivatelum ubuntu, kdyz sam pouzivam z meho pohledu lepsi distribuci?

    A jestli jsem ubohy? Mozna, ale pak jiste mene nez ty.
    26.4.2015 20:36 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Tve empiricke ? Ty jsi nepozoroval, on ti to rekl...

    Zkusenosti ? Jedna zkusenost nejsou zkusenosti...

    Dostatecne ? Jeden vzorek neni dostatecny ani ve snu...

    Odchazeni ? Nemuze odejit od neceho k cemu ani neprisel...

    Demagogie ? Kdyz prekrucujes a klames tak o ni jde...

    Zavist ? Ubohost ? Nevim proc zavidis... ale to, ubohost, nebo oboje stoji za tvoji potrebou plivat

    Mene nez ja ? Mysli si co chces, tve chovani ale rika neco jineho :)
    26.4.2015 20:41 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Mysli si, co chces. Uzij si sve ubuntu, jiste brzo zanikne.
    26.4.2015 20:54 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    sice pouzivam Xfce, ale uzij si svou ubohost :)
    26.4.2015 20:56 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    A jeste si pletes distro s desktopem. Pak kdo je tady ubozak. Bez studovat nedouku. :-D
    26.4.2015 21:16 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Haha, ja si overoval co si ty predstavujes pod Ubuntu, tedy nejde ti o Unity s ktere ma 1 tvuj znamej zkusenost, ale obecne o cele *buntu, tedy je potvrzena tva demagogie i ubohost ;)
    btw: pletes si Desktop s Desktop Environment ;)
    26.4.2015 21:31 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Z toho se nevykecas nedouku. ;-)
    27.4.2015 16:00 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    little.owl avatar 26.4.2015 20:20 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    V instituci, kde pracuji, se oficialne v pilotnim projektu nasadilo Ubuntu 12.04LTS, mame i placenou podporu a support od Canonical, na jimi schvalenem HW. V primem prenosu tedy mohu sledovat, jak lide kteri presli z Windows na Ubuntu s Unity, cca 30 lidi v UK a o neco vice v Nemecku, ten system spise nenavidi. To mluvime o SW inzenyrech, kteri, kdyz mohou, radsi provozuji veci ve Virtual Boxu a Windows - ktere stejne musi mit kvuli s*****m jako Lotus Notes a dalsimu SW, a i tak jim to kvuli kvalitam VB jednou dvakrat denne slitne. Ja sam jsem rad, temer po dvaceti letech doma na Linuxu, ze mohu mit v praci Windows 7 a na Ubuntu pristupuji jen vzdalene.
    A former Red Hat freeloader.
    26.4.2015 20:49 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    tak Unity neni vhodne pro SW inzenyra, proc se nenasadilo Xfce ?
    little.owl avatar 26.4.2015 22:23 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Protoze to Canonical oficialne nepodporuje, jejich produktem je Unity. Korporatni desktop neni holubnik, kde si kazdy instaluje co chce ;-).

    Unity jen mensi cast problemu. S vyjimkou obcasne nestability, ci treba odpojovani sitovych disku v Nautilu, jsou tam jine adrenalinove zazitky. Po odpojeni laptopu z docking station, pripoji se spolehlive k wifi a VPN? Po zadockovani jsou monitory opet detekovany korektne a bude fungovat klavesnice? Probere se laptop po hibernaci, pokud se vubec hibernuje, ci mi najde potom usb zarizeni? Nezapomel jsem schodit docker image s kompilacnimi tooly, kdyz potrebuji spustit Virtual Box s Windows, abych neschodil cely system? Co prestane fungovat po update? Na laptopech nema uzivatel rootovska prava.
    A former Red Hat freeloader.
    27.4.2015 00:26 Dobi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    A proč raději nešli do Red Hatu či SUSE? Neříkám, že jsou to ideální desktopové systémy, ale přijde mi, že aspoň QA mají o řád někde jinde oproti Canonicalu.
    little.owl avatar 27.4.2015 11:26 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Nevim, rozhodnuti global IT department, a to si zije vlastnim zivotem.
    A former Red Hat freeloader.
    ⧠ A = 0 avatar 27.4.2015 15:34 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Protoze to Canonical oficialne nepodporuje, jejich produktem je Unity. Korporatni desktop neni holubnik, kde si kazdy instaluje co chce ;-).
    V takovém případě se posílá korporátnímu adminovi žádost o spuštění apt-get install oblíbené prostředí.

    Na druhou stranu už mě kvůli korporátnímu desktopu často přepadá myšlenka „uživatelského“ distra, které by z původního systému používalo kernel, Xka a na začátku shell a kompilátor, a zbytek by se spouštěl pod uživatelem.
    Nevolte zmrdy.
    little.owl avatar 27.4.2015 20:56 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Vetsina nema zadne oblibene prostredi, presli vesmes z Windows a pouze ocekavaji, ze jim zamestanavatel poskytne funkcni nastroj k praci.
    A former Red Hat freeloader.
    Jendа avatar 27.4.2015 21:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Korporatni desktop neni holubnik, kde si kazdy instaluje co chce ;-).

    Na laptopech nema uzivatel rootovska prava.
    Proč proboha?

    Takovou korporaci si strčte někam.
    27.4.2015 23:22 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Uživatel nemá rootovská práva, protože je uživatelem toho stroje, ne jeho správcem. Software, který potřebuje, dostane nainstalovaný, tak na co roota?
    Quando omni flunkus moritati
    Jendа avatar 27.4.2015 23:47 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Já teda jako uživatel potřebuju občas třeba připojit nějaký image FS (a nikdo na to nenapsal modul do fuse a hackovat to přes UML/virtualizaci by byla strašná pruda), zapsat si surový image či bootloader na flashku/kartu, fixnout oprávnění u čerstvě připojených zařízení, debugovat síťovou aplikaci snifferem nebo při kompilaci zjistím že mi chybí libbablbam0.1-dev a čekat na admina by bylo mrzuté.
    28.4.2015 07:09 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Chapu, ale na druhou stranu toto opravdu nejsou typicke pripady uziti na firemnim desktopu. ;-)
    Jendа avatar 28.4.2015 15:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Asi jsem pracoval v netypické firmě :-)
    28.4.2015 08:17 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Akorát že dneska většina uživatelů vůbec neví, co je image FS a neměla by mít ani občanku, natož nějaká práva, nedejbože rootovská :)
    pavlix avatar 28.4.2015 08:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Proto vás s tím posílá do háje Jenda a ne většina uživatelů.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 28.4.2015 15:30 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Ještě jednou: firma o které little.owl mluví dělá vývoj hardware a embedded Linuxu.
    little.owl avatar 2.5.2015 23:33 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    V podstate ano, vetsina lidi by s tim technicky nemela problem pokud by se chtela to naucit.
    A former Red Hat freeloader.
    pavlix avatar 28.4.2015 08:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    U flešky by neměl být problém automaticky nastavit práva aktuálnímu uživateli. Připojení FS je nedostatek OS, který by šel teoreticky řešit přes FUSE, kdyby byly moduly na všecko. Na debugování síťové karty si pozveš admina a pokud potřebuješ testovat s libovolnými knihovnami, máš mít virtuálku s rootem. :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 28.4.2015 15:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Na debugování síťové karty si pozveš admina
    To by u mě posledně seděl dva dny…
    a pokud potřebuješ testovat s libovolnými knihovnami, máš mít virtuálku s rootem
    OK, tak to potom můžeme uživatelům místo plnohodnotného účtu na firemním stroji rovnou dát jenom KVM konzoli :-)
    pavlix avatar 28.4.2015 16:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Možností je spousta.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    28.4.2015 00:16 Bee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Jde vidět, že jsi nikdy nedělal v korporaci. Tam máš třeba tisíce stanic s uživateli a těm musíš garantovat, že ty stroje budou fungovat. A toho nedosáhneš tím, že dáš každému z nich admin práva a necháš je dělat, co se jim zlíbí. U nás ta možnost je, ale pak je vše na tobě a od IT nemáš žádnou podporu. A to jde povolit stejně jen u technických lidí a pak máš davy markeťáků, obchoďáků, sekretářek,...
    Jendа avatar 28.4.2015 00:53 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    U nás ta možnost je, ale pak je vše na tobě a od IT nemáš žádnou podporu.
    Přesně tak.
    A to jde povolit stejně jen u technických lidí a pak máš davy markeťáků, obchoďáků, sekretářek,...
    Oni pokud se nepletu dělají embedded elektroniku, což mi přijde dost technické.
    little.owl avatar 28.4.2015 01:53 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Přesně tak.
    Nevim. Pustit to z ruky od urciteho poctu uzivatelu spise nejde, protoze potom se to dava spatne dohromady az to dozraje do velkeho bordelu. Navic IT department je ve velkych organizacich nekdy vazan ruznymi procesy a standardy, jako kazdy ostatni, ktere jim neco takoveho neumoznuji.
    Oni pokud se nepletu dělají embedded elektroniku, což mi přijde dost technické.
    Jadro. Ted po ruznych fuzich a integracich mame jiz v teamech sw/algo/test inzenyry, kteri nevi o Linuxu vice nez ona sekretarka. Technicky zdatni jedninci vam ten system jen rozdrbou rafinovaneji ;-).
    A former Red Hat freeloader.
    pavlix avatar 28.4.2015 09:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Procesy a standardy nejsou problém, na ty se kašle všude a na všech úrovních, problém jsou kontroly.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    little.owl avatar 2.5.2015 23:28 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Jsem zvedav jestli s tim uspeji az budu celit v utery auditorum a snazit se tvrdit, ze nas proces je kompatibilni se automotive SPICE.
    A former Red Hat freeloader.
    pavlix avatar 3.5.2015 09:02 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    No jestli ti přijdou kontroloři a řekneš jim, že problém je v tom, že přišli, tak to přeju hodně štěstí. :D
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    28.4.2015 07:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn

    Ono se v té diskusi trochu zapomíná na to, že chyba uživatele může nejen znefunkčnit jeho systém, ale někdy i paralyzuje celou síť nebo její podstatnou část.

    Oni pokud se nepletu dělají embedded elektroniku, což mi přijde dost technické.

    U nás děláme operační systém (takže snažit se omezovat uživatele na jejich stanicích by dost dobře ani nešlo) a stejně se čas od času stane, že někdo omylem spustí dhcpd nebo radvd na "špatné straně". Nestává se to moc často, problémy takového typu jsou řádově méně časté než ty, za které nemůže chyba běžného uživatele, ale při nejlepší vůli se to občas stane. Takže se nedivím adminům v sítích o stovkách stanic s uživateli, jejichž sebevědomí nezřídka výrazně převyšuje skutečné schopnosti, že si moc dobře rozmyslí, kdo smí mít toho roota/administrátora. Máloco je víc frustrující než nést zodpovědnost za něco, co člověk z principu nemůže moc ovlivnit.

    pavlix avatar 28.4.2015 09:11 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Takže se nedivím adminům v sítích o stovkách stanic s uživateli, jejichž sebevědomí nezřídka výrazně převyšuje skutečné schopnosti,
    To sebevědomí se váže k adminům, uživatelům, nebo se jedná o úmyslný dvojsmysl?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    28.4.2015 09:32 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Měl jsem na mysli uživatele, ale i admini jsou samozřejmě taky jen lidé.
    Jendа avatar 28.4.2015 15:35 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    a stejně se čas od času stane, že někdo omylem spustí dhcpd nebo radvd na "špatné straně"
    Hm, switch se snoopingem?
    28.4.2015 17:23 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    To byl příklad k obecnému tvrzení, že udělá-li uživatel chybu při správě svého stroje, nemusí být jediný, kdo bude mít problémy.
    30.4.2015 09:07 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Vsechno switchem neosetris. User kterej se rejpe v systemu klidne rozdrbe aktualizace, system se nepatchne a zustane deravej. Pokud mas stovky stanic a mas resit tyden co tyden byt treba 10 takovych, tak velmi brzo posles vsechny dorite a admina/roota jim seberes.
    pavlix avatar 28.4.2015 08:48 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Jde vidět, že jsi nikdy nedělal v korporaci.
    Šťastný člověk.
    U nás ta možnost je, ale pak je vše na tobě a od IT nemáš žádnou podporu.
    Pak ovšem není co řešit, protože Jenda by se jistě zařadil mezi ty nepodporované od prvního dne. Nemyslím, že by šel dělat markeťáka, obchoďáka nebo sekretářku. :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    27.4.2015 07:12 Qaxi | skóre: 14 | blog: Qaxi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Od roku 2007 používáme Ubuntu na korporátních desktopech.

    Do současné doby máme cca 90 stanic (jsou místa s tenkým klientem připojená na Ubuntu Server taky stanice?).

    Občas se objeví nějaký zádrhel, ale nikdy nic co bychom nezanli z RedHatu, Debianu, CentOSu, Fedory ...
    little.owl avatar 27.4.2015 11:30 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    To je trochu jiny scenar pouziti, nez sebrat vyvojarum laptopy s Win7 a narvat jim nizsi verzi s Ubuntu (protoze no Optimus a Nvidia), s mizernym IT supportem, kde veci na ktere byly zvykli skutecne spolehlive nechodi, kde stejne nakonec musite provozovat Windows ve Virtual Boxu. Epic fail.
    A former Red Hat freeloader.
    Jendа avatar 26.4.2015 21:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Nedivím se, že nenávidí Unity (také ho nedokážu používat). Ale v Ubuntu, stejně jako v každé jiné distribuci, je i spousta jiných prostředí a správců oken…
    26.4.2015 22:08 Pepan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    to že nemáš problém poplivat práci jiných proto že se ti nelíbí, značí že jsi bezcharakterní konzumní člověk...
    26.4.2015 18:23 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    tva ubohost nema hranic ze ? ;)
    26.4.2015 18:59 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Copak? Prat si zanik neoblibene distribuce je dukaz ubohosti? Skoc si hlavou do zdi ;-)
    26.4.2015 19:50 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Co třeba ze sebe přestat dělat úplného idiota? ;-)
    Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
    26.4.2015 19:53 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Zdechni v bolestech. ;-)
    26.4.2015 22:36 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    Vulgarity.

    Zobrazit komentář
    26.4.2015 22:43 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    Vulgarity.

    Zobrazit komentář
    Dvojité Wéčko avatar 27.4.2015 18:25 Dvojité Wéčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Tady je, koukám, cenzura skoro jak na rootovi.
    Abigail je nestydatá kurva.
    27.4.2015 19:37 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Přitom kdyby primitivovi odinovi dali ban, tak by tu byl klid. Ale to nééé... raději budou cenzurovat jím vyvolané hádky a přestřelky. :-D Tak se aspoň pobavíme.
    Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
    27.4.2015 19:13 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Proč bych to dělal? :-D Já se těším skvělému tělesnému i duševnímu zdraví, narozdíl od tebe (tím myslím hlavně tu druhou část). ;-)

    Ubožáčku. :-)
    Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
    Conscript89 avatar 27.4.2015 11:22 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    uvolněn? Snad vydán, ne? Takhle mi to zni jako "release the hounds!".
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    egg avatar 27.4.2015 13:18 egg | skóre: 20 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Já bych to přeložil jako vypuštěn. Jessie, trhej!
    27.4.2015 12:56 stromm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Nevím, jsem stále na webu s GNU/Linux? Jsem spokojený uživatel Jessie.
    27.4.2015 16:39 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Taky si říkám kam to lezu a stále častěji si pokládám otázku proč. Zdraví další spokojený uživatel Jessie.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    27.4.2015 17:17 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Ta odporna sracka mi vo VBoxe nevydrzala ani hodinu. Az ma striaslo, spomenul som si na svoje linuxove zaciatky 10 rokov dozadu a potlacil vracanie. Fakt je to dobre len ako zaklad pre derivaty. Ubuntu alebo Elementary je buducnost..
    27.4.2015 17:39 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Nesouhlasím. Podle mě nikdy nebylo míň důvodů používat deriváty než je teď.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    27.4.2015 18:14 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Mozno v pripade Fedory ktora na mna urobila celkom dojem cistym GNOME bez balastu. Debian je oproti domu neprijemne traumatizujuci zazitok.
    27.4.2015 18:24 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    V Debianu je balast? Kde?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Pavel Půlpán avatar 28.4.2015 15:46 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Souhlas, Jessie používám na desktopu asi třetí měsíc a nenarazil jsem na jedinej problém.
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    vlastikroot avatar 28.4.2015 17:51 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Sracka? Vsak to nainstim z netinstallu, mam terminal, dam apt-get install whatever a co jsem chtel to mam.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    pavlix avatar 28.4.2015 18:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian 8 "Jessie" uvolněn
    Njn, ta sračka bez které by tu nikdy žádné Ubuntu nebylo. :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.