abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:22 | Zajímavý článek

    Github publikoval Octoverse 2025 (YouTube), tj. každoroční přehled o stavu open source a veřejných softwarových projektů na GitHubu. Každou sekundu se připojil více než jeden nový vývojář. Nejpoužívanějším programovacím jazykem se stal TypeScript.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:55 | Komunita

    Kit je nový maskot webového prohlížeče Firefox.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    dnes 00:11 | Nová verze

    Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.5. Přehled novinek s náhledy v oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 23:55 | IT novinky

    Německo zvažuje, že zaplatí místním telekomunikačním operátorům včetně Deutsche Telekom, aby nahradili zařízení od čínské firmy Huawei. Náklady na výměnu by mohly přesáhnout dvě miliardy eur (bezmála 49 miliard Kč). Jeden scénář počítá s tím, že vláda na tento záměr použije prostředky určené na obranu či infrastrukturu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 18:00 | Komunita

    Po dvaceti letech skončil leader japonské SUMO (SUpport.MOzilla.org) komunity Marsf. Důvodem bylo nasazení sumobota, který nedodržuje nastavené postupy a hrubě zasahuje do překladů i archivů. Marsf zároveň zakázal použití svých příspěvků a dat k učení sumobota a AI a požádal o vyřazení svých dat ze všech učebních dat.

    karkar | Komentářů: 7
    včera 11:00 | IT novinky

    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zahajuje sektorové šetření v oblasti mobilních telekomunikačních služeb poskytovaných domácnostem v České republice. Z poznatků získaných na základě prvotní analýzy provedené ve spolupráci s Českým telekomunikačním úřadem (ČTÚ) ÚOHS zjistil, že vzájemné vztahy mezi operátory je zapotřebí detailněji prověřit kvůli možné nefunkčnosti některých aspektů konkurence na trzích, na nichž roste tržní podíl klíčových hráčů a naopak klesá význam nezávislých virtuálních operátorů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 10:55 | Humor

    Různé audity bezpečnostních systémů pařížského muzea Louvre odhalily závažné problémy v oblasti kybernetické bezpečnosti a tyto problémy přetrvávaly déle než deset let. Jeden z těchto auditů, který v roce 2014 provedla francouzská národní agentura pro kybernetickou bezpečnost, například ukázal, že heslo do kamerového systému muzea bylo „Louvre“. 😀

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 01:00 | Komunita

    Z upstreamu GNOME Mutter byl zcela odstraněn backend X11. GNOME 50 tedy poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    včera 00:00 | IT novinky

    Byl publikován plán na odstranění XSLT z webových prohlížečů Chrome a Chromium. S odstraněním XSLT souhlasí také vývojáři Firefoxu a WebKit. Důvodem jsou bezpečnostní rizika a klesající využití v moderním webovém vývoji.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    5.11. 15:55 | Nová verze

    Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.3.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (48%)
     (18%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (21%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 321 hlasů
     Komentářů: 15, poslední 2.11. 08:25
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    17.12.2010 09:06 pán tě vidí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian „Squeeze“ bude mít zcela svobodné jádro
    Takže to bude obdobné jádro jako je v Gentoo nainstalované s USE flagem deblob?
    belisarivs avatar 17.12.2010 15:27 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian „Squeeze“ bude mít zcela svobodné jádro
    Jo. Akorat to bude nainstalovane hned a ne az za par dnu ;-)
    IRC is just multiplayer notepad.
    17.12.2010 18:36 pán tě vidí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian „Squeeze“ bude mít zcela svobodné jádro
    Na tvém stroji trvá kompilace jádra několik dnů? Pokud jo, měl bys přemýšlet nad výměnou té tvé 286 za něco modernějšího. U mě se ta kompilace vleze pod 5 minut.
    belisarivs avatar 17.12.2010 19:18 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian „Squeeze“ bude mít zcela svobodné jádro
    Jestli v Gentoo kompilujes pouze jadro ...
    IRC is just multiplayer notepad.
    17.12.2010 19:27 pán tě vidí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian „Squeeze“ bude mít zcela svobodné jádro
    Už v Debilianu opravili ten installer, co neviděl na disku oddíly ext2/ext3 a mermomocí chtěl formátovat?
    17.12.2010 19:38 Leinad | skóre: 18 | blog: spheniscidae
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian „Squeeze“ bude mít zcela svobodné jádro
    V beta2 byl Ext3 v pohodě, ale psal nějakou chybu u mého /boot ext2. Když jsem ho ale přesvědčil, že chybu nechci opravovat, tak prošel dál.
    pavlix avatar 18.12.2010 12:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian „Squeeze“ bude mít zcela svobodné jádro
    Už v Debilianu
    Nekrmit.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    17.12.2010 12:14 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian „Squeeze“ bude mít zcela svobodné jádro
    Netvrdil bych, ze balicky nebudou oficialni soucasti distra. Budou, jen budou bokem v non-free, protoze jejich uzavrenost znemosnuje drzet kvalitu kernelu tam kde ji hosi z debianu chtej. Jsem zvedavej jestli mam na serverech nejaky zarizeni s non-free driverama.
    17.12.2010 12:53 Roger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian „Squeeze“ bude mít zcela svobodné jádro
    Ja bych to klidne i tvrdil:
    separate images with firmware included are being provided, although they are not part of Debian
    Predpokladam, ze DPL vi, o cem mluvi :)
    pavlix avatar 18.12.2010 12:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian „Squeeze“ bude mít zcela svobodné jádro
    Predpokladam, ze DPL vi, o cem mluvi :)

    Tím si nejsem tak jistý.

    Já se spíš přikláním k názoru, že takové tvrzení je alibismus. Mnoho lidí si pod pojmem Debian představuje celou distribuci včetně všech repozitářů, které jsou spravované v rámci projektu debian.

    Pokud máš odkaz a zprávu, kde se říká, že Debian přestane poskytovat non-free repozitáře, rád si počtu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    17.12.2010 13:08 8an | skóre: 30
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian „Squeeze“ bude mít zcela svobodné jádro
    Je někde seznam které ovladače v kernelu Squeeze potřebují non-free firmware? Abych nebyl překvapený až na dálku upgraduju server a nenajede síťovka...
    If you build an operating system that even an idiot can use, only idiots will use it.
    Jakub Lucký avatar 17.12.2010 13:43 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian „Squeeze“ bude mít zcela svobodné jádro
    nainstalovat pakáž linux-firmware-nonfree by mohlo stačit, myslím...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    17.12.2010 15:24 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian „Squeeze“ bude mít zcela svobodné jádro
    Po tom až to zjistím, ať se to zbytečně dopředu nešpiní… :)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Jakub Lucký avatar 17.12.2010 16:17 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian „Squeeze“ bude mít zcela svobodné jádro
    Mě to nedávno instalátor kernelu psal, které firmware by mi mohly chybět
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    17.12.2010 17:26 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian „Squeeze“ bude mít zcela svobodné jádro
    Už i instalátory jsou slušně vychované :). Já jsem do toho vstoupil s tou mou vsuvkou jen proto, že šlo o upgrade na dálku, který tu síťovku potřebuje, aby to pak už nebylo v místě místo vzdáleně :)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Jendа avatar 17.12.2010 18:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian „Squeeze“ bude mít zcela svobodné jádro
    Pakáž? To je jako „počeštěné“ package? Panebože.

    Kdo uhodne, co je kurent páž?
    17.12.2010 19:38 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian „Squeeze“ bude mít zcela svobodné jádro
    lol
    Jakub Lucký avatar 20.12.2010 16:09 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian „Squeeze“ bude mít zcela svobodné jádro
    Jojo, "pakáž" má být package... prostě trochu legrace musí být...

    ale "kurent páž" je taky dobrý...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    pavlix avatar 18.12.2010 12:26 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian „Squeeze“ bude mít zcela svobodné jádro
    To se ti klidně může stát.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    17.12.2010 23:42 František
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian „Squeeze“ bude mít zcela svobodné jádro
    Hezký. Mám tomu rozumět tak, že kvůli "blbému" slovíčkaření o licencích, které de facto normálního uživatele nezajímá bude snížena funkčnost systému? Chlapi, hlavně mi ale neříkejte, že pro normálního uživatele je určeno W7 nebo max. Ubuntu ;-)
    18.12.2010 13:09 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian „Squeeze“ bude mít zcela svobodné jádro
    Ne, pro „normální uživatele“ (dle vaší specifikace) je ta druhá věta: „K dispozici bude také alternativní instalátor a balíčky, které budou obsahovat například nesvobodný firmware, nebudou však oficiální součástí Debianu.“
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    pavlix avatar 18.12.2010 13:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debian „Squeeze“ bude mít zcela svobodné jádro
    Hezký. Mám tomu rozumět tak, že kvůli "blbému" slovíčkaření o licencích, které de facto normálního uživatele nezajímá bude snížena funkčnost systému?
    Nebude, normální uživatel má na počítači Ubuntu.
    Chlapi, hlavně mi ale neříkejte, že pro normálního uživatele je určeno W7 nebo max. Ubuntu ;-)
    Hlavně, že si umíš odpovědět sám.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.