abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    17.5. 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    16.5. 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (75%)
     (5%)
     (10%)
     (9%)
    Celkem 314 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre

    Facebook spustil v stredu samostatné rozpoznávanie a tagovanie tváre bez pomoci užívateľov. Viac o samotnom spustení sa môžete dočítať tu.

    19.12.2010 10:59 | Michal Fecko | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    19.12.2010 11:18 jnd | skóre: 1 | blog: lnx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Jestli to náhodou nebude využívat třeba FBI :)
    19.12.2010 11:42 Tyler Durden
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    K spravicke - nebude to celkom bez pomoci uzivatelov - ti software budu opravovat ked sa pomyli...

    Cisto modelovy priklad - nema so spravickou nic spolocne a vyjadruje cisto moj nazor... Dajme tomu ze potrebujeme vyvynut software s 99,9 percentnou uspesnostou rozpoznavania tvare (za roznych svetelnych podmienok, za roznych uhlov a pod.) s vyuzitim v CCTV systemoch a pod.

    Co budeme potrebovat
    - viac ako 100 milionov testerov
    - viac ako 1 miliardu roznych tvarovych fotiek
    - moznost pripadne chyby spravne hlasit ale najma opravovat (a cuduj sa svete urobia to za nas testeri)
    - a software sa pomaly uci a uci a uci...
    nieco ako google captcha ktore ked vyplnis ucis google spravne rozpoznavat scanovane knihy...

    zbohom sloboda a anonymita, bolo nam spolu dobre...
    cezz avatar 19.12.2010 11:58 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Je to isto google captcha? Ja som vedel iba o recaptcha, ktore sa mi ako napad paci. Rozpoznavanie tvari sa mi uz velmi nepozdava..
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    19.12.2010 12:04 Tyler
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Stoji za tym google...
    cezz avatar 20.12.2010 00:32 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    To som nejak prehliadol, ze to google kupilo. Dik za info.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    19.12.2010 12:05 100% Lenin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Soudruhu! Důležité je to, že to jiné soudruhy baví. To testování! Vy to snad těm emerickejm soudruhům závidíte! Víte co je to za pokrok? Každého soudruha uvidíme! Najdeme! Postaráme se o něj! A pak už jen stačí lednice, televize, mixér či vibrátor s kamerou a jsme tam, kde jsme vždy chtěli býti.

    V totální prdeli!!!!
    19.12.2010 12:18 Tyler
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    srandičky, sudruh srandičky? Prejdu...
    19.12.2010 14:32 Jirkus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    A co když si dám na facebook fotku svojí prdele? Poznají US soudruzi že vypadám trošku jinak ve xichtu? Rozdíl je malý ale přecejenom...
    19.12.2010 12:55 eee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Anonymita neni lidskemu druhu prirozena a ma na nej destruktivni vliv. A proc do toho tahas svobodu?
    19.12.2010 14:24 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Mno co je vlastně lidskému druhu přirozené? A jak definuješ ten "lidský druh?" Genetikou co se mění pomalu nebo kulturou co se mění rychleji? Technika se rozvíjí překotně a stejně překotně se lidé na světě množí. Je to lidskému druhu přirozené? ;-)
    19.12.2010 14:38 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    A ještě dodám, že Facebook je podle mě zlo a hnus a nedotkl bych se ho ani 100E03 kilometrovým optickým kabelem. Nesnáším jak prorůstá do všech stránek a je mi odporný ten smrad. Web už je jím celý nasáklý. Fuj.
    19.12.2010 16:37 Dr. Eddy | skóre: 9 | blog: glog | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Nesnáším jak prorůstá do všech stránek a je mi odporný ten smrad. Web už je jím celý nasáklý. Fuj.
    tesi me, agente Smithi... :)
    I hate this place. This zoo. This prison. This reality, whatever you want to call it, I can't stand it any longer. It's the smell, if there is such a thing. I feel saturated by it. I can taste your stink and every time I do, I fear that I've somehow been infected by it.
    19.12.2010 21:04 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    řekl bych že mezi facebookem a matrixem je dost velká korelace ;-)
    Jendа avatar 19.12.2010 18:29 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    100E03
    Normální člověk by napsal 1E5.

    Mě to netrápí, nikdo mě zatím nenutí to používat, když se mě občas někdo zeptá, tak odpovím, že nevím, k čemu by mi to bylo. A k čemu by mi to bylo mi ještě nikdo nedokázal říct. Šlo by AbcLinuxu považovat za sociální síť?
    19.12.2010 18:35 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Normální člověk by napsal 1E5.

    jo, uznávám, nejsem normální. A abíčko je rozhodně sociální síť, ovšem o mnoho volnější. I když na 4chan to asi nemá..
    19.12.2010 18:36 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Zjistíš, jestliže se budeš chtít socializovat v rámci jiné komunity než uhrovatí linuxáci.
    19.12.2010 18:59 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Socializovat se dá i jinak než registrací na nějakém serveru na internetu ;-)

    p.s. hlavně že týpek co si říká w4rr10r určitě není puberťák, zvlášť když ještě obhajuje facebook (který je dneska oblíbený především mezi uhrovatými děcky) :-)
    20.12.2010 00:32 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Socializovat se dá i jinak než registrací na nějakém serveru na internetu ;-)

    Pokud si člověk opustí taneční, školu, univerzitu, nějaké zaměstnání, přestěhuje se atd., ale chce zůstat v kontaktu s lidmi, se kterými se tam stýkal, může si velmi náročně spravovat adresář (telefonní seznam) -- nebo použije nějakou sociální síť. Pozvání lidí na nějakou akci je pak velice jednoduché -- oproti třeba nutnosti obtelefonovávat všechny (jak to má ve zvyku starší generace) a doufat, že se na nikoho nezapomene.

    p.s. hlavně že týpek co si říká w4rr10r určitě není puberťák, zvlášť když ještě obhajuje facebook (který je dneska oblíbený především mezi uhrovatými děcky) :-)

    Pubeťák pravděpodobně biologicky není i když si to o něm pro jeho výroky někteří myslí.

    20.12.2010 17:21 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    výmluvy, výmluvy ...

    kliknout na "spamlist" v mailovém klientu je taky velice jednoduché

    pokud člověk s někým chce zůstat v kontaktu, nepotřebuje k tomu sociální síť, to je jen chabá iluze, jak jsou si uživatelé blízcí
    20.12.2010 19:42 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    pokud člověk s někým chce zůstat v kontaktu, nepotřebuje k tomu sociální síť, to je jen chabá iluze, jak jsou si uživatelé blízcí

    Je to velice jednoduchý a nenáročný způsob. Je věc každého, jak s ním naloží. Já skutečně nemám čas a energii na to, abych si vydržoval a průběžně aktualizoval telefonní seznam (mimochodem nesnáším telefonování*), seznam adres (většina z těch lidí beztak dnes bydlí v úplně jiném městě) atd. Zlaté stránky jsou už dávno pasé. Na FB se tohle všechno řeší samo. Navíc tam jde i výrazně snáze filtrovat informace (toho času mi chodily různé rádobyvtipné prezentace, musel jsem je mazat, ale nemohl jsem je blokovat, aby mi neuniklo něco podstatnějšího; dnes to ti lidé plácnou na zeď na FB, což jde blokovat, ale události zůstávají. A furt jde taky FB brát jenom jako dalšího poskytovale IM (dokonce XMPP).

    * nehledě k tomu, že ochrana soukromí je u telefonování také dost pofidérní

    20.12.2010 20:28 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    kliknout na "spamlist" v mailovém klientu je taky velice jednoduché
    vs
    Já skutečně nemám čas a energii na to, abych si vydržoval a průběžně aktualizoval telefonní seznam (mimochodem nesnáším telefonování*) ...
    sorry, na takovéto úrovni se mi diskutovat nechce (btw, taky nerad telefonuju)

    mimochodem, se všemi lidmi, se kterými jsem kontakt udržet chtěl, jsem ho zatím jednoduše udržel - ať už bydleli ve stejném městě nebo na Novém Zélandu, ať už jsme každý pracovní den na stejném kanále na irc nebo si jednou za uherský rok napíšem mail ... takže nemá smysl tvrdit, že to nejde; otázka je spíš co pro koho znamená "chtít" a "v kontaktu"
    20.12.2010 21:10 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    sorry, na takovéto úrovni se mi diskutovat nechce (btw, taky nerad telefonuju)

    Udržování seznamu kontaktů v e-mailovém klientovi mi přijde naprosto ekvivalentní. Je trošku rozdíl, když si každý jenom aktualizuje svůj web nebo profil někde, a když si každý musí udržovat kontakty na všechny ostatní (vlastně tím vznikají redundantní záznamy s větším rizikem chyb).

    mimochodem, se všemi lidmi, se kterými jsem kontakt udržet chtěl, jsem ho zatím jednoduše udržel - ať už bydleli ve stejném městě nebo na Novém Zélandu, ať už jsme každý pracovní den na stejném kanále na irc nebo si jednou za uherský rok napíšem mail ... takže nemá smysl tvrdit, že to nejde; otázka je spíš co pro koho znamená "chtít" a "v kontaktu"

    To není v rozporu. S několika lidmi je to v pohodě a taky to mám takhle. Ale v rámci širšího okruhu lidí, které člověk chce občas potkat a třeba s nimi něco podniknout (ovšem nastává to jen zřídka), je to IMO neúnosné.

    pavlix avatar 20.12.2010 22:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    To není v rozporu. S několika lidmi je to v pohodě a taky to mám takhle. Ale v rámci širšího okruhu lidí, které člověk chce občas potkat a třeba s nimi něco podniknout (ovšem nastává to jen zřídka), je to IMO neúnosné.
    IMO je neúnosné to vychvalování facebooku, který nejenomže spoustě lidí způsobí ztrátu zajímavých kontaktů, protože propadnou názoru, že všichni sledují facebook, ale ještě je zásobí SPAMem.

    Single point of failure ti taky nic neříká. Kdo bude zakládat své vztahy na fungování a dobročinnosti facebooku, nejspíš časem ztratí kontakt s realitou.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 20.12.2010 17:39 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    "Díky" genialitě takovýchto sociálních sítí jsem už na mnoha takových akcích nebyl, protože (rovněž geniální) uživatelé těchto sítí mi prostě toho blbého maila neposlali :).

    Ale důvod začít aktivně používat sociální sítě v tom nevidím, spíš naopak.

    Tenhle princip perfektně funguje na odfiltrování lidí, co tě pořád někam zvou a přitom tě tam v podstatě ani nechtěj (jinak by tě jistě pozvali přímo).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    20.12.2010 19:59 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Tu není tak jednoduché. Jaké že jsou ty komunikační prostředky? Dokud jsem se s těmi lidmi potkával několikrát týdně, nebyl problém domluvit se ústně, ale teď jsme každý někde úplně jinde a děláme něco jiného. Dobře, tak jaké jsou jiné možnosti? Telefon nebo papírová pošta jsou dost historické záležitosti, ne vždy a všude je lze použít, udržování adresáře je komplikované, nehledě k tomu soukromí, které je u nich snad i na horší úrovni než u toho FB. Dál mě napadá jenom IM (ICQ už skoro nikdo nepoužívá a normální Jabber mimo linuxáky nefrčí) a e-mail. Jenže FB jde používat i jako IM nebo e-mail a navíc jako nástěnku*, to vše se sémantickým oddělením různých věcí: akcí, zpráv, IM, zdi (tj. sraček) a tak; to jsem napsal výše, že pak může člověk slušně třídit zajímavé informace.

    * třeba ve škole jsme měli na poměry docela výjimečný web, na kterém si udržujeme přehled kontaktů (jsou viditelné jenom pro registrované, tzn. spolužáky a několik učitelů) a občas tam někdo dá návrh na nějakou akci
    pavlix avatar 20.12.2010 20:20 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Tu není tak jednoduché. Jaké že jsou ty komunikační prostředky?
    O telefonu a e-mailu jsi zřejmě už aspoň z doslechu něco víš.
    Jenže FB jde používat i jako IM nebo e-mail a navíc jako nástěnku*,
    Tyhle PR kecy mě nebaví. Facebook jako e-mail prostě nefunguje. Jistě, existuje na světě možná dost lidí, kteří si myslí, že ano, ale neznalost neomlouvá.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    20.12.2010 21:03 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Telefon jsem zamítl a ohledně e-mailu jsem reagoval. Z uživatelského hlediska jsou zprávy na něm identické.

    Já zase nechápu, proč musíš FB odmítat. Je to jen komunikační prostředek. Stejně jako telefon nebo ICQ.
    20.12.2010 21:35 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Takže Facebook není prostředek k tahání osobních informací z lidí za účelem vydělávání na jejich následném prodeji?
    20.12.2010 21:53 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    A upřímně, je na tom e-mail lépe? Schválně který freemailový poskytovatel maily neprochází za účelem vkládání cílené inzerce...
    20.12.2010 22:06 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    A upřímně, je na tom e-mail lépe?
    ano, je
    Schválně který freemailový poskytovatel maily neprochází za účelem vkládání cílené inzerce...
    hm, schválně, který freemailový poskytovatel má monopol na poskytování poštovních služeb ...

    aktuálně aktivně používám tři účty, z toho jediný je na freemailu, a pokud zrovna z nouze nepoužívám www rozhraní, o žádnou reklamu mě, ani příjemce mých zpráv, neobohacuje; jak jsou na tom v tomto směru zbývající dva "komerční" účty asi netřeba rozebírat

    kde jinde než na fb si můžu vytvořit účet tak, abych mohl vidět vše, co mi uživatelé fb chtějí prostřednictvím fb sdělit (et vice versa)?
    pavlix avatar 20.12.2010 22:08 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    A upřímně, je na tom e-mail lépe? Schválně který freemailový poskytovatel maily neprochází za účelem vkládání cílené inzerce...
    Neznalost neomlouvá.

    E-mail je decentralizovaný, bez monopolu a bez single point of failure.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    20.12.2010 23:12 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Jo, až na to, že jsem reagoval na to, že facebook je určen pro tahání informací a jejich následný prodej... s tím monopol, decentralizace a spof nemá vůbec nic společného (byť ano - je to také problém, ale ten sem teď nepatří). Poukazoval jsem na to, že problémem tahání informací a jejich využívání trpí i ten doporučený problém. Ano, jak psal někdo výše, komerční účty, vlastní server a asi i dost freemailů při použití mailového klienta tím netrpí... ale ta valná spousta běžných uživatelů stejně leze na freemail přes web, takže z tohohle ohledu jsou si s facebookem kvit.
    21.12.2010 00:31 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Imho ano. Od provozovatelů freemailů bych sice také nečekal, že se nepokusí zpeněžit jakoukoliv informaci, která se jim dostane do rukou, ale Facebook tento lov po osobních informací dostal o úroveň výše. Od snahy dostat defaultně dokořán otevřené profily na přední místa ve vyhledávání, přes Zuckerbergovy výroky, že soukromí je přežitek, nebo šmírování, které stránky člověk navštěvuje, pomocí „Like this“ tlačítek (a to nezávisle na tom, zda na Facebooku je či není), až po zde popisovanou snahu o strojovou identifikaci osob z fotografií (a opět je vám houby platné, že na Facebooku nejste). A to jistě není kompletní výčet…
    pavlix avatar 20.12.2010 22:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Telefon jsem zamítl a ohledně e-mailu jsem reagoval. Z uživatelského hlediska jsou zprávy na něm identické.
    Pouze z hlediska velmi nezkušeného či hloupého uživatele.
    Já zase nechápu, proč musíš FB odmítat.
    Kdybys facebook fanaticky nemiloval, všiml bysis, že jsem o odmítání neřekl ani slovo. Jen upozorňuju fakta, která ti unikají. Ale očividně se namáhám zbytečně, takže toho asi brzo nechám.
    Je to jen komunikační prostředek.
    Najednou ho degraduješ na komunikační protředek :), mohl bys ho tedy přestat zbožšťovat a radši se podívat na fakta.

    Je to komunikační prostředek s velmi špatnýma bezpečnostníma vlastnostma. Nikoho, na kom ti aspoň trošičku záleží, nebudeš mít jenom na facebooku.
    Stejně jako telefon nebo ICQ.
    V prvním pravdu nemáš v druhém ano. ICQ má podobně špatné vlastnosti jako Facebook, tzn jediná firma, která se stará o tvé vztahy s okolím, a může ty tvé vztahy kdykoli prodat (což už se stalo, ICQ dokonce měnilo nejen majitele, ale i sídelní země).

    Telefon, naproti tomu, není monopolní. Tzn když jedna firma padne, lidi si koupí simku od jiné.

    Takže telefon je přesný opak Facebooku (nápovědou je už to, že se v češtině telefon píše s malým t).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    21.12.2010 15:58 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Kdybys facebook fanaticky nemiloval ... mohl bys ho tedy přestat zbožšťovat

    Lžeš nebo máš problémy s pochopením textu.

    Je to komunikační prostředek s velmi špatnýma bezpečnostníma vlastnostma.

    Stejně jako telefon, e-mail u celé řady poskytovatelů a IM u nějakého centralizovaného poskytovatele. Je věc každého, jaké informace bude šířit.

    Nikoho, na kom ti aspoň trošičku záleží, nebudeš mít jenom na facebooku.

    A nebudeš ho mít ani na pouze jednom jediném komunikačního prostředku. Tímto se mi zvyšuje počet komunikačních metod vedle pouhého jednoho e-mailu.

    Telefon, naproti tomu, není monopolní. Tzn když jedna firma padne, lidi si koupí simku od jiné.

    Existuje tu oligopol, šifrování GSM je mizerné, hovory se oběžně archivují (analyzují?), případně odposlouchávají.

    Takže telefon je přesný opak Facebooku (nápovědou je už to, že se v češtině telefon píše s malým t).

    To s tím nemá nic společného. Je to jazykový proces. A výše píšeš FB s malým.

    Bilbo avatar 21.12.2010 16:52 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Existuje tu oligopol, šifrování GSM je mizerné, hovory se oběžně archivují (analyzují?), případně odposlouchávají.
    Šifrování je skoro nanic, funguje jen mezi mobilem a BTS, to ochrání maximálně před nějakým amatérem s anténou, ale už ne před odposlechy za strany operátora - čili jenak odposlech policie s povolením, pak odposlech policie kdy si nesežene povolení, ale holt operátor spolupracuje, potom odposlechy lidí co mají dobrou známost u někoho od policie nebo operátora ...

    Někde jsem taky počítal náročnost skladování hovorů a vyšlo mi, že kdyby operátoři chtěli, tak by náklady na komplet nahrávání všech hovorů co přes ně projdou několik měsíců až roků nazpět byly takové, že by si to operátoři mohli bez problémů dovolit.

    Ovšem jestli to dělají a pokud ano tak jak dlouho nazpět se ty hovory skladují tak to netuším.

    Vím určitě že metadata (t.j. spojení odkud a kam a jak dlouho) se archivují, myslím, že min. jeden rok.
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    pavlix avatar 21.12.2010 18:34 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Lžeš nebo máš problémy s pochopením textu.
    Já zase nechápu, proč musíš FB odmítat.
    Tyhle dvě věty jdou hodně dohromady :). Až si najdeš můj profil na FB, tak se vrať.

    Z tvého textu jsem pochopil, že jsi fanatický milovník facebooku. Jestli je toto pochopení špatné nebo ne, ať každý posoudí sám.
    Stejně jako telefon, e-mail u celé řady poskytovatelů a IM u nějakého centralizovaného poskytovatele.
    Chápeš rozdíl mezi sítí (a související technologií), která umožňuje změnit poskytovatele a která to neumožňuje?
    A nebudeš ho mít ani na pouze jednom jediném komunikačního prostředku. Tímto se mi zvyšuje počet komunikačních metod vedle pouhého jednoho e-mailu.
    Nikdo ti nezakazuje vlastnit více e-mailových adres. Navíc existují i jiné způsoby jak se zkontaktovat s druhým člověkem, než elektronické. A dokonce nemusí být všechny možnosti přímé.
    Existuje tu oligopol, šifrování GSM je mizerné, hovory se oběžně archivují (analyzují?), případně odposlouchávají.
    Vyvrací snad to snad něco z mé věty (níže)?
    Tzn když jedna firma padne, lidi si koupí simku od jiné.
    To s tím nemá nic společného. Je to jazykový proces. A výše píšeš FB s malým.
    Na to mě napadají jen tři otázky:

    1) Máš problémy s chápáním slova nápověda?

    2) Vždycky reaguješ na závorku místo na hlavní větu?

    3) Máš pocit, že to, že v komentářích často ignoruju pravidla psaní velkých písmen, má nějaký vliv na to, jaký pravopis je správný?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 19.12.2010 19:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Počítá se matfyzák nepoužívající Linux?
    AsciiWolf avatar 19.12.2010 18:52 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Normální člověk by napsal 1E5.
    Definuj "normální". ;-)
    Jendа avatar 19.12.2010 19:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    No to mě pak taky napadlo, že asi většina lidí nebude vědět, co je to to E. Shodou okolností je u nás ve třídě mezi lidmi, kteří vědí, co znamená zápis xEy, a lidmi, kteří nepoužívají Facebook, 100% korelace (já a ještě jeden divný matematik).
    19.12.2010 22:24 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    "já a ještě jeden divný matematik"

    tim myslis sebe a pak cloveka, ktery je divny nebo tebe a jednoho cloveka a oba jste divni? :-P

    (jinak nevim, co by melo byt na matematikovi divne :-) )
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    Jendа avatar 19.12.2010 23:00 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    tim myslis sebe a pak cloveka, ktery je divny nebo tebe a jednoho cloveka a oba jste divni? :-P
    Já si divný nepřipadám, podle mě jsou divní všichni kolem!
    (jinak nevim, co by melo byt na matematikovi divne :-) )
    No, je tak trošku divný :-).
    19.12.2010 19:45 tfm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    V nekterych oblastech je celkem bezne psat jako exponent jen nasobky 3, zrejme kvuli k, M, G atd.
    19.12.2010 21:05 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    jo, to bude asi ten důvod. Původně jsem chtěl napsat 100k ale 100kkm mi přišlo divný.. holt elektrikařina :-/
    20.12.2010 10:31 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    No, 100kkm je nesmysl, korektni je 100Mm.
    20.12.2010 11:51 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    jo, az nekdo napise, ze to stalo 1Mc tak nebudes vedet o co de :-D (1000Kc)
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    20.12.2010 12:31 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Myslim, ze ne Time :-)
    otula avatar 19.12.2010 21:47 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Mě to netrápí, nikdo mě zatím nenutí to používat
    Jendo, musím říct, že stále více narážím na to, že se chci na něco podívat (často i z firemních stránek) a buch… ono se to nachází kdesi na FB. Takže se nepodívám. Ale pomalu už mne to začíná nasírat.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Jendа avatar 19.12.2010 22:11 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Pokud je to pouze pro přihlášené, tak se v nejhorším můžeš zaregistrovat na nějaké fiktivní jméno. Jasně, není to optimální. Hodila by se nějaká proxy, která by umožnila stáhnout z FB stránku jako přihlášený.
    19.12.2010 22:26 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    pokud mu v zamestnani hrozi buzerace za lozeni na fb... nepotesi ho to, asi.
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    otula avatar 19.12.2010 22:55 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Buzerace mi nehrozí, ale na FB nevlezu ani pod falešným jménem. Asi k tomu nemám objektivní důvod, ale děsně se mi to příčí. Stejně jako si neběžím s davem instalovat nejnovější W7, či MSO2010, nekoukám na "Růžu", tak se ani s davem nehrnu na FB.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 19.12.2010 22:52 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Fiktivní jméno a fiktivní mailovou adresu? No i to se dá, ale na to se z vysoka mohu… :)

    Spíš mne zaráží přístup těch, kteří zcela bezdůvodně některé věci zveřejňují přes FB. Nevím, zda chtějí „jít s dobou“ a doufají, že takto nalákají mladé lidi, nebo jim z toho prostě už také hrabe na majáku. Možná obojí ;)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Jendа avatar 19.12.2010 23:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Spíš mne zaráží přístup těch, kteří zcela bezdůvodně některé věci zveřejňují přes FB. Nevím, zda chtějí „jít s dobou“ a doufají, že takto nalákají mladé lidi, nebo jim z toho prostě už také hrabe na majáku. Možná obojí ;)
    Třeba to jinak neumí. Nevím, o co konkrétně šlo, ale vyrobit stránku na FB asi umí kde kdo, ale někam nahrát dokument (a pokud možno ho ještě předtím vyexportovat do nějakého normálního formátu) je pro BFU určitě mnohem složitější - třeba pokud nemají místo na žádném serveru.
    otula avatar 20.12.2010 11:42 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Hm, to je možné. Sám už také nejsem schopen dohledat, co to bylo. Stalo se mi to asi 4krát nebo 5krát a ve chvíli, kdy na mne vyskočil FB, tak jsem se vykašlal na to, abych se k daným informacím snažil dostat.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Bilbo avatar 19.12.2010 21:20 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Jo, ty tlacitka "libi se mi" (kteryma krome zpomalovani stranek muze facebook celkem slusne sledovat kdo kde na webu chodi) mne uz taky stvou, skoncily v adblocku :)
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    19.12.2010 23:50 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    19.12.2010 22:17 Bill Gates
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    /etc/hosts
    pridat zaznam
    127.0.0.1   facebook.com
    Mate od te chvile od FB pokoj nadobro.

    Lokalne si muzete treba taky rozjet apache a nastavit ho tak aby na lokalni pozadavky na domenu facebook.com vracel nejake jine html, nez obsah FB. :D
    Bilbo avatar 20.12.2010 01:04 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Hmmm ... a co subdomeny? Obavam se ze tohle nestaci.... na tohle se musi bud nastrojem tezsiho kalibru (prazdna zona v lokalnim bindu) nebo to resit v prohlizeci (adblock, ...) - coz funguje i v pripade, ze nemam na stroji roota (napr. pocitace ve skole)
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    AsciiWolf avatar 19.12.2010 18:53 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Zvláštní, že zrovna tento komentář napsal anonym. ;-)
    19.12.2010 19:04 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Zvláštní, že zrovna tento komentář napsal anonym.

    +1 :-D zrovna anonymové tu právě nejvíc vykřikují a argumentují uhrovatými linuxáky.. to by mě zajímalo jak by se jim líbilo kdyby abíčko automaticky přiřadilo k jejich postu jejich jistě zcela reálnou identitu na FB :-) (jako že to není nic těžkého když je člověk na FB permanentně přihlášen..)
    19.12.2010 20:56 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    jako že to není nic těžkého když je člověk na FB permanentně přihlášen..
    Můžu se zeptat, jak?
    19.12.2010 21:14 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Cross site scripting? Nevšiml sis na různých stránkách, jak se v kolonce "komentáře" zobrazuje fotka a jméno toho kdo komentuje, oboje převzaté z FB? Já jsem si toho všiml při čtení zpráv, náhodou, slečna které patřil ten stroj měla FB přihlášený neustále. Potom co jsem tohle uviděl, upozorňoval jsem ji na to.. a co myslíte? Pořád to má trvale přihlášené :-) Teď z hlavy nevím, ale snad aktualne.cz apod.. a to jsou známé stránky :-)
    Petr Maleček avatar 20.12.2010 02:01 Petr Maleček | skóre: 28 | Plzeň - Bolevec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Jestli se nepletu, tak užívání těchto "dat" musíte povolit přímo na facebooku, který se na to zeptá, zda hodláte onomu webu údaje předat.
    LinMuck, WinFuck :-P
    Jakub Lucký avatar 20.12.2010 11:42 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Jmenuje se to Facebook platform a dá se to vypnout, v defaultu je to vypnuté...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    20.12.2010 12:59 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Tak o tom jsem nevěděl. Ještě jsem na takovou stránku nenarazil. Nepřihlašuje se tam náhodou přes Facebook? Potom stránka s komentářema ví, ke kterému profilu je přihlášená a tak si z něj může vzít fotku.

    Když se ale nikam jinam než na Facebook přes Facebook nepřihlašuju, tak se neví, jestli jsem zrovna na Facebooku přihlášený, nebo ne. Resp. když přijdu na nějakou stránku mimo facebook, tak ta stránka neví, ke kterému profilu na facebooku jsem přihlášený a jestli vůbec nějaký mám. Protože cookies používané facebookem jsou omezené na Facebook, jiným serverům se neposílají.
    20.12.2010 14:02 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Jistě že cookies se jiným serverům neposílají :-) ale není přece žádný problém mít na stránce skrytý iframe, který pošle požadavek přímo na facebook. FB proti tomuhle má nějakou ochranu, opětovně na úrovni js (if(top != self)) ovšem vše se dá obejít že...
    20.12.2010 16:20 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Co tím získám, když si dám na stránku takový iframe? Jo, tomu přihlášenému uživateli se v tom iframu něco z jeho profilu na facebooku zobrazí, ale nikomu jinému ne.
    20.12.2010 17:01 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    hint: k iframe a celému podřízenému DOM lze snadno přistupovat přes js...
    20.12.2010 17:32 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    hint: nejde, pokud je načítaný z jiného serveru. viz "same origin policy".
    19.12.2010 14:34 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Podle mě je dobře, že tu spoustu dat využijí k výzkumu nové technologie. Alespoň se ta data nějak rozumně využijí. Že je to zneužitelné? Každý nový vynález je. Kdyby někdo chtěl zakazovat výzkum kvůli svobodě, bylo by to podle mě větší omezení svobody, než jaké by teoreticky mohl způsobit ten zakázaný vynález.
    19.12.2010 14:41 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    +1 s tímhle souhlasím. Především je každého věc, jestli bude FB používat nebo ne. Nechceš být naindexován? Nechceš být otravován cílenými reklamami? Nepoužívej to. FB je stejně dobrovolný jako jakýkoli jiný sociální systém. Stejně to (bohužel bohužel ( ._.)) většina lidí používá. Ale to je čistě jejich blbost :-)
    19.12.2010 14:58 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Zial, dostanes sa tam aj ked tam konto nemas. Staci, ze ta niekto na fotke oznaci a uz to pojde...
    19.12.2010 17:40 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    opravdu? měl jsem pocit že účet je nutnost.. jinak chápu že někdo může k fotce třeba připsat kdo tam je i když není odkaz na jeho profil, ale na druhou stranu v takovém případě je o dost složitější spojit si to označení s konkrétním člověkem, a hlavně s jeho životem, přáteli atd atd... i když to samozřejmě stačí na identifikaci určitého člověka na konkrétním místě (případně v konkrétní čas). S tím už se ale nedá nic moc dělat - pokud jde o tajné služby, těm na tohle stačí už obyčejný gsm telefon :-) ten má téměř určitě víc lidí než FB..

    btw spoustě lidí je tohle jedno, klidně mají na FB telefon a adresu, aby když se připojí v hospodě každý věděl co jsou zač - ostatně ukrást v kavárně FB session cookie může být dnes i dobrý způsob balení holek :-D
    19.12.2010 19:51 tfm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Vzhledem k tomu, ze vedi jmena i dalsich lidi, co jsou na te fotce + v albu a u casti z nich maji i pristup k emailu, tak neni problem spojit si daneho cloveka s urcitou klikou lidi a zjistit jeho email.
    Bilbo avatar 19.12.2010 21:52 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Obzvlaste kdyz ted facebook bude nabizet (nebo uz nabizi?) mail na vlastni domene. Staci aby se facebook prohrabl jeho maily (jez budou indexovany na vecnost) a zjisti si leccos.
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    19.12.2010 21:52 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    jen ještě dodám k tomu využití/zneužití.. představ si dokonalý policejní archiv lidí. Takový co se sám updatuje každých pár dní, bez nutnosti lidi fotit, ptát se jich na zaměstání... představ si že do takového systému hodíš fotku, kterou jsi sejmul někde na ulici a ten systém vyplivne jména všech lidí na té fotce, včetně jejich zaměstnání, jejich zájmů, přátel, příbuzných... a to je to k čemu FB spěje.. Jestli je to využití, nebo zneužití toho nového vynálezu, nechám na tobě...
    Bilbo avatar 19.12.2010 22:07 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    a to je to k čemu FB spěje...
    Otázkou je, jestli některé třípísmenové organizace něco takového nemají už teď. Udělat rozpoznávání ksichtů nad stamiliony obyvatel asi nebude nic lehkého, ale teoreticky by to mohlo být možné i s dnešními algoritmy a prostředky.

    Algoritmy na nalezení "nějakého" ksichtu na fotce už jsou a jsou celkem běžně dostupné a rychlé (např. značná část foťáků je má).

    Algoritmus na procrawlování facebooku, linkedin nebo jiného "sociálního" webu a vysosání údajů včetně fotek lidí je poměrně jednoduchý - napsat crawler je na pár dní. Případně pokud má někdo páky na to, aby si zjednal přímo přístup do databáze, má to o něco jednodušší. Pokud má navíc k dispozici policejní databázi, je to ještě jednodušší (např. policie ČR může ke každému člověku získat jeho fotku)

    Ovšem přiřazení nějakého přesně lokalizovaného ksichtu na fotce k nějakému z těch stamilionů v databázi - to už je těžké.

    Facebook si to tipuju bude zjednodušovat tím, že to bude zkoušet matchovat jenom s přáteli, případně přáteli přátel - jinak by to asi skoro dycky našlo někoho (typicky neznámého), kdo vypadá dostatečně podobně (podobná délka vousů, stejná barva vlasů, podobný "kukuč") aby ho to označilo.

    IMHO je možné, že systém s těmito popisovanými featurami už existuje, nebo je ve vývoji a brzy existovat bude. Nebylo by to nic laciného, ale řekl bych, že je to realizovatelné.
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    19.12.2010 11:43 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    FBI to priznala uz pred rokmi.
    19.12.2010 14:46 dizz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    FB a FBI to nemuze byt nahoda ;D
    19.12.2010 21:03 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Fucking Bastards a Fucking Bastards Indeed.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    saly avatar 19.12.2010 21:46 saly | skóre: 22 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Like it!
    19.12.2010 16:08 yed_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    "Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre"... nezacinal nejak takhle i Skynet? .)
    gtz avatar 19.12.2010 16:25 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Pak zbývá jen nepoužívat facebook.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    19.12.2010 16:27 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    a to ti je buřt platný, když tě tam označí nějaký tvůj kamarád ...
    gtz avatar 19.12.2010 16:30 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Myslíš jako označí na jeho fotkách?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    19.12.2010 16:38 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    jako někdo (třeba jeho spolužák) ho označí na svých fotkách ze srazu a dá tam jeho pravé jméno
    gtz avatar 19.12.2010 18:26 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    a je to v souladu s zákony CZ? Předpokládám, že bez mého souhlasu by něco takového nemělo být možné. Nebo tvář není bráno jako jednoznačný identifikátor osoby?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    19.12.2010 18:34 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Jak na to přijdeš, když tam nejsi?
    gtz avatar 19.12.2010 18:40 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    A facebook lze prohlížet i bez přihlášení?

    Opakuji a je to v souladu s CZ zákony?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    19.12.2010 18:57 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre

    A facebook lze prohlížet i bez přihlášení?

    jde - jde udělat veřejně přístupné album, nebo fotky, ale není tam vidět označení osob

    Opakuji a je to v souladu s CZ zákony?

    nevím

    Bilbo avatar 19.12.2010 21:55 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    A facebook lze prohlížet i bez přihlášení?
    Tusim ze neco malo se zobrazuje i neprihlasenym
    Opakuji a je to v souladu s CZ zákony?
    Facebook ma sidlo v USA, takze mu ceske zakony muzou byt z vetsi casti ukradene ...
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    20.12.2010 00:23 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Tusim ze neco malo se zobrazuje i neprihlasenym

    Záleží na nastavení. Třeba na mém profilu by nepřihlášený neměl vidět nic jiného než jméno a maximálně fotku -- na zeď, přátele nebo fotky se nedostane.

    20.12.2010 07:52 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Jo, znám takové lidi. Ale v takovém případě si dej pozor na nešifrovaná wifi. Stačí pár packetů a případný útočník má k dispozici data tvá, i většiny tvých přátel (případně ještě data "přátel přátel" :-)).
    Jendа avatar 20.12.2010 17:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    FB už není dostupný přes HTTPS?
    Jakub Lucký avatar 20.12.2010 19:58 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Nefunguje v něm jedna zásadní feature... chat...

    Já bych to nepoužíval, ale potřebuju tam "lovit" lidi...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    pavlix avatar 20.12.2010 20:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Připoj si ho přes jabber klienta :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    gtz avatar 20.12.2010 12:39 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Díky, a když si někdo udělá nějaký jiný profil a bude pod ním vystupovat? To by snad mělo jít? Já facebook nepoužívám, proto se ptám.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    20.12.2010 20:02 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Jsou tam poměrně detailní nastavení, třeba já mám u většiny věcí, že to vidí jen mí přátelé, případně u některých věcí přátelé přátel, protože FB používám taky jako de facto RSS čtečku s tím, že můžu ty odkazy jednoduše sdílet s dalšími lidmi (tím třeba můžu rozšířit informaci o zajímavém projektu, o němž by se ti lidé jinak nedozvěděli*).

    * posílání odkazů e-mailem považuji za otravné
    pavlix avatar 20.12.2010 20:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Jsou tam poměrně detailní nastavení, třeba já mám u většiny věcí, že to vidí jen mí přátelé, případně u některých věcí přátelé přátel, protože FB používám taky jako de facto RSS čtečku s tím, že můžu ty odkazy jednoduše sdílet s dalšími lidmi (tím třeba můžu rozšířit informaci o zajímavém projektu, o němž by se ti lidé jinak nedozvěděli*).
    Nejde ani tak o detailní nastavení. Facebook je služba, která nejde nijak zabezpečit ani proti jejímu jedinému (!) provozovateli, a moc ani proti případným lidem, kteří by se za tebe chtěli vydávat.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    20.12.2010 21:17 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    To ale platí pro většinu komunikačních metod. Jediná varianta je decentralizované řešení (plus případné šifrování). Já ale proti tomu nic nemám, jenom tyhle služby (zatím) málokdo používá, takže to pak postrádá ten efekt.
    20.12.2010 09:35 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Fotka jak je někdo na srazu je každému dosti často u zadku... o mnoho zajímavější je fotka někoho, jak zakopává mrtvolu v lese; ale já sám takové věci obvykle nedělám, tak je mi tohle ukradené :))
    20.12.2010 09:44 A
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    ale já sám takové věci obvykle nedělám, tak je mi tohle ukradené :))
    nejvyssi cas zacit...
    20.12.2010 11:59 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Jasne, synek neeni blbej, prece. Nebude tady vsem hlasit, kolikrat tydne musi nekoho zakopavat a proc tak casto betonuje. :-D

    Zajimavym krokem by mohlo byt domluvit se s par znamymi, aby muj xicht schvalne tagovali nekolika ruznymi jmeny... zejmena ty z lesa. Pripadne naopak moje jmeno psali pod neco neutralniho, treba helloweenskou dyni nebo praseci hlavu s citronem. Schvalne, za jak dlouho se to fb nauci.
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    otula avatar 20.12.2010 13:53 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    helloweenskou dyni
    skou nebo halloweenskou? :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    20.12.2010 14:27 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    No vyber si. Ja su po ranu takovy zblbly, vis? :)
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    otula avatar 20.12.2010 15:59 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Ja su po ranu takovy zblbly
    :-D Má sestra vždy říkávala: „Ráno vstanu a pustím si Zákrutu“ :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    20.12.2010 18:33 Andrtalec | skóre: 15 | Trnava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre

    Yo!

    SomaFM commercial-free internet radio
    otula avatar 20.12.2010 18:47 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    :-D Tak tuhle úleťárnu jsem ještě neviděl :-D

    Jinak pro mladší generaci: Pozor, zákruta! se jmenoval všeobecně oblíbený rozhlasový pořad o dopravě, který byl plný písniček, vysílaný - a teď nevím, jestli ve čtvrt nebo ve třičtvrtě na dvě - odpoledne :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    20.12.2010 21:16 Peter H. | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Tá relácia ešte existuje.
    Have you tried turning it off and on again?
    otula avatar 20.12.2010 21:26 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Koukám, že na Slovensku se dodržují tradice :) To u nás se pohřbilo všechno, co šlo.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    20.12.2010 19:23 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Tuhle, nebo spíš tuhle.
    otula avatar 20.12.2010 19:54 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    On se tam přestal nějak zobrazovat ten cílový obrázek (koukám, že jsem ho měl adresovaný nějak divně, asi přes stránku, z níž jsem na něj přišel). Můj komentář původně vypadal takto:
    skou, nebo halloweenskou?
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    20.12.2010 20:04 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    Já to tušil, ale přesto jsem si neodpustil ten odkaz (sorry za Flash).
    20.12.2010 15:28 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    A pak tě bez tykve na hlavě ani vlastní kamarádi nepoznaj :))) o tom betonování psssst :))))
    20.12.2010 16:36 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    ocekavam, ze pokud bych o tom ... pssst neprestal, tak mne nepoznaji ani s tykvi, co? :-D
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    20.12.2010 08:19 Tyler
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    20.12.2010 13:33 anonymous
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Facebook začína samostatne rozpoznávať tváre
    a bude také rozpoznávat tváře anonymous? :)

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.