abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 13:33 | Pozvánky

Byly stanoveny termíny konferencí LinuxDays 2017 a OpenAlt 2017. Letošní LinuxDays proběhne o víkendu 7. a 8. října v Praze v Dejvicích v prostorách FIT ČVUT. Letošní OpenAlt proběhne o víkendu 4. a 5. listopadu na FIT VUT v Brně.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 11:11 | Komunita

Jiří Eischmann z desktopového týmu Red Hatu se v příspěvku Linuxový desktop: Co vám chybí na svém blogu ptá, co uživatele na Fedora Workstation a na linuxovém desktopu obecně trápí a co by desktopový tým mohl zlepšit. Pokud máte nějaké podněty, napište mu je do komentářů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 66
včera 03:33 | Nová verze

Byla vydána nová verze 0.25.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Z novinek lze zmínit například podporu DVB-T2. Další části mpv byly přelicencovány z GPLv2 nebo novější na LGPLv2.1 nebo novější (#2033).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 02:22 | Zajímavý projekt

Na Bundle Stars byla spuštěna akce Dollar Forever Bundle. Za 1 dolar lze získat 24 počítačových her bežících na platformě Steam také v Linuxu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
24.4. 23:44 | Zajímavý software

Lychee je jedním z open source softwarů pro tvorbu webových fotoalb. Vyžadováno je PHP 5.5 nebo novější a MySQL. Ukázka na stránkách projektu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod open source licencí MIT [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
24.4. 22:22 | Zajímavý software

Společnosti Haivision a Wowza společně oznámily vznik SRT Alliance a otevření protokolu pro streamování videa SRT. Podrobnosti v FAQ. Zdrojové kódy SRT jsou k dispozici na GitHubu pod open source licencí LGPLv2.1.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.4. 12:33 | Humor

Byl vydán remake filmu Ghost in the Shell. Tentokrát v Bashi. Zhlédnout lze online na "ssh ghost@theshell.xyz" [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 16
23.4. 20:40 | Zajímavý článek

Lukáš Růžička v článku S Hydrogenem za lepší rytmus aneb bubeníkem snadno a rychle na MojeFedora.cz představuje automatického bubeníka s názvem Hydrogen (Wikipedie): Hydrogen je velmi vydařený program, který rozhodně nesmí chybět ve výbavě žádného linuxového muzikanta. Umožňuje nejen vytváření jednoduchých bicích doprovodů, ale také sofistikované programování bicích a perkusí, jehož výsledek se naprosto vyrovná drahým

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 18
23.4. 13:55 | Zajímavý projekt

UPSat (Twitter) je první open source nanodružice (CubeSat). Jedná se o společný projekt nadace Libre Space Foundation a University of Patras. Repozitáře projektu jsou k dispozici na GitHubu. Pod Libre Space Foundation patří také projekt SatNOGS (zprávička), projekt globální sítě open source pozemních satelitních stanic, vítězný projekt soutěže The Hackaday Prize 2014. UPSat je součástí mise QB50 (Twitter). ID UPSatu je GR02. GPS přijímač na UPSatu je od české společnosti SkyFox Labs. Součástí mise QB50 je i česká nanodružice VZLUSAT-1 s ID CZ02.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
21.4. 15:00 | Komunita

V diskusním listu Thunderbird planning vývojáři poštovního klienta Thunderbird řeší, zda by nebylo možné budoucí Thunderbird postavit nad webovými technologiemi, tj. nad Electronem, stejně jako například Nylas Mail. Gecko, nad kterým je Thunderbird postaven, se má hodně změnit. V plánu je odstranění vlastností, které Firefox už nepotřebuje, ale Thunderbird je na nich závislý [Hacker News, reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 103
Chystáte se pořídit CPU AMD Ryzen?
 (4%)
 (34%)
 (1%)
 (7%)
 (45%)
 (10%)
Celkem 303 hlasů
 Komentářů: 43, poslední dnes 02:36
    Rozcestník

    Firefox 52.0

    Po šesti týdnech od vydání verze 51.0 byla vydána verze 52.0 webového prohlížeče Mozilla Firefox. Z novinek lze upozornit na odstranění podpory zásuvných modulů přes NPAPI (vyjma Flashe). Pro omezení otisku prohlížeče bylo odstraněno API stavu baterie. Strict Secure Cookies zabrání nastavit cookies s příznakem secure stránkám načteným přes HTTP. Podrobné informace v poznámkách k vydání a na stránce věnované vývojářům. Řešeny jsou také bezpečnostní chyby. Firefox 52 je ESR verzí s rozšířenou podporou.

    7.3. 15:20 | Ladislav Hagara | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    pepe_ avatar 7.3. 17:19 pepe_ | skóre: 47
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0

    Dá se tam nějak dodrátovat NPAPI a odmazat problém s HTTPS bez certifikátů (např vlastní NAS ZYXEL). ?  Nebo je nějakej fork co funguje stejně jako aktuální FF?

    k3dAR avatar 7.3. 22:54 k3dAR | skóre: 44
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    jiste, staci mergnout diff co bylo z 52 odebrano ;) moc aktualni FF to neni, ale zkus Palemoon, ten je, nejspis i v budoucnu stale bude, v pohode :)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    8.3. 00:09 m
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    V pohode bude kvuli minimalnimu vyvoji, ale jen do doby, nez zase udelaji fork novejsi ESR verze :)
    8.3. 08:47 ika
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    Můžete nějak podepřít své tvrzení o minimálním vývoji, nebo jste jen ventiloval svou zapšklost?
    8.3. 09:47 m
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    Staci se podivat do githubu, kolik zmen udelali od importu pred 6 mesici, coz byl presne bod, kdy zase forknuli ESR a provedli na nem sve upravy.
    k3dAR avatar 8.3. 19:27 k3dAR | skóre: 44
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    vidim tak ~900 commitu, kolik jich mas na githubu u sveho forku FF ty? ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    8.3. 23:57 m
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    Tvuj komentar ma cenu prdu v lahvi. Podivej se do repozitare Mozilly, abys mel srovnani...
    k3dAR avatar 9.3. 00:03 k3dAR | skóre: 44
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    hele prde, ja bych se radeji podival na ten tvuj fork FF na githubu...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    k3dAR avatar 9.3. 22:39 k3dAR | skóre: 44
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    ohledne NPAPI, pridavam/menim reakci s moznosti o ktere sem pretim netusil(plati to jen pro FF52, pro FF >=53 uz ta volba bude ignorovana):
    podporu jde jeste rucne aktivovat v "about:config" pridanim polozky "plugin.load_flash_only" s hodnotou "false", viz: http://www.omgubuntu.co.uk/2017/03/force-enable-firefox-52-npapi-support
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    7.3. 22:05 pc2005 | skóre: 33 | blog: GardenOfEdenConfiguration | déšť a kopce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    LOL tak jsem updatoval a za 10 minut jsem měl zpátky 51 (snad nejrychlejší návrat vůbec) :-D. Verze 52 už pevně vyžaduje Pulse Audio, takže mě nejel nikde zvuk.
    Chuck Norris řekl babičce, že si dá jen 3 knedlíky. A dostal 3 knedlíky. | 帮帮我,我被锁在中国房
    Marián Kyral avatar 8.3. 09:02 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    Cože? To jako fakt? Jsem se konečně zbavil jediného zmetka, co chce PA - staré verze skype a hned mi nadělí dalšího? Ajajaj. Snad to půjde v Gentoo zkompilovat bez PA (a s funkčním zvukem).
    8.3. 15:07 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    Dá sa použiť apulse (ovládanie hlasitosti ale zatiaľ nefunguje, pretože, Alsa štandardne nepodporuje nezávislé ovládanie hlasitosti pre jednotlivé procesy).
    Marián Kyral avatar 9.3. 11:04 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    No apulse jsem právě používal. U FF to možná nebude takový problém, ale skype se mi spouštělo při startu KDE a zásadně bez apulse wrapperu, takže když mi někdo volal, musel jsem odmítnout hovor, vypnout skype a spustit "apulse skype". Kapku nepohodlné.

    Jděte s PA do P..E. Já žádám podporu Phononu!
    9.3. 15:35 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    Nie je Phonon mŕtvy už niekoľko rokov?
    Marián Kyral avatar 13.3. 11:54 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    Sice vývoj nijak nesleduji, ale nezdá se: phonon.git.
    9.3. 04:59 pc2005 | skóre: 33 | blog: GardenOfEdenConfiguration | déšť a kopce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    Jo těsně před jedním twitch streamem jsem si updatoval linux 64bit variantu FF52 a najednou ticho, tak zkusím youtube a tam taky.

    Včera jsem si s tím pohrál a už mám obojí nainstalovaný :-/. Laguje to teda víc než čistá alsa, žere to asi 24MB fyzické paměti a 577MB virtuální (po půl dne běhu) ... jo běží na pozadí furt pulseaudio proces (ale měl by jít vypnout) a z nějakého důvodu to v ps aux ukazuje, že to žere 2.7% CPU i když se nic nepřehrává. Běžící mplayer po vypnutí ještě tak 100ms přehrává zvuk i když zmizí okno :-D (čistá alsa se ukončila rychleji). Pulseaudio asi 5 sekund po ukončení blokuje (viz níže) zvukovku než jde pustit čistá alsa aplikace.

    Povedlo se mě to nakonfigurovat tak, že pulseaudio používá jen výstup do alsy, takže to pořád můžu ovládat v konzolovém alsamixeru, ale když bych chtěl pustit alsa aplikaci při běžícím pulseaudiu, tak to blokuje (což je divný, víc alsa aplikací současně běželo v pohodě).

    Rozhodně se pulseaudio nehodí do embedded, protože by furt třeba probouzelo uspanej mobil :-( a do mého mobilu by se ani nevešlo do RAM :-D.
    Chuck Norris řekl babičce, že si dá jen 3 knedlíky. A dostal 3 knedlíky. | 帮帮我,我被锁在中国房
    8.3. 11:10 51.0.1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    PulseAudio? Ani omylem!
    8.3. 18:54 Pepazdepa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    To není pravda. Mám FF 52 v *buntu 17.04 beta a používám jej bez PA, zvuk leze z Alsy...
    9.3. 04:45 pc2005 | skóre: 33 | blog: GardenOfEdenConfiguration | déšť a kopce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    Nope je to pravda.
    Chuck Norris řekl babičce, že si dá jen 3 knedlíky. A dostal 3 knedlíky. | 帮帮我,我被锁在中国房
    9.3. 04:48 pc2005 | skóre: 33 | blog: GardenOfEdenConfiguration | déšť a kopce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    V Ubuntu je pulseaudio už nejspíš dlouho a ani o tom nevíš ;-).
    Chuck Norris řekl babičce, že si dá jen 3 knedlíky. A dostal 3 knedlíky. | 帮帮我,我被锁在中国房
    9.3. 18:06 Pepazdepa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    O jeho existenci v *buntu vím. Jen není důvod jej instalovat. Custom konfigurace Alsy dostačuje. Vyjádřím se přesněji: FF verze 52 nevyžaduje PA. PA vyžaduje pouze binárka v balíku popř. archivu z mozilla.org. Stále existuje --disable-pulseaudio --enable-alsa.
    9.3. 21:24 pc2005 | skóre: 33 | blog: GardenOfEdenConfiguration | déšť a kopce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    Týjo tak firefox jsem ještě nekompiloval. Moc nevěřím že by se mě to povedlo :-D. BTW nezrušili tu defaultní kompilaci proto, že to budou chtít v budoucnu odebrat komplet? Abych ve FF53 nemusel patchovat.
    Chuck Norris řekl babičce, že si dá jen 3 knedlíky. A dostal 3 knedlíky. | 帮帮我,我被锁在中国房
    10.3. 10:31 Pepazdepa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    Ano, obávám se že nás switch --enable-alsa v budoucnosti opustí. Než se tak ale stane, snad dostanou vývojáři rozum. Ve věci kompilace: docker + Debian testing + source balík z *buntu 17.04. Build přímo na 17.04 nejde.
    Conscript89 avatar 8.3. 06:59 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    Sakra, a ja provozuju ESR. Asi prisel moment pro Pale Moon :(
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    rufuss avatar 8.3. 07:05 rufuss | skóre: 7 | blog: prckolo | Olomouc/Zlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0

    Ono Fufíka dneska ještě někdo používá?

    Aktivně Stella & Win7 / Na serveru mám CentOS :D / Nésu Čech a nikdy jim nebudu!
    Conscript89 avatar 8.3. 09:16 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    Ano (pokud jsi mel na mysli Firefox). Prinejmensim si dovolim tvrdit, ze ho pouzivaji ti co ho tvori.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    Selmi avatar 8.3. 11:23 Selmi | skóre: 17 | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    je pomalsi ale na rozdiel od chrome funguje aj na obskurnostiach ako microsoftie ssrs reporty. ak si nuteny pracovat s tak zastaralymi technologiami tak nemas na vyber. nechodia uz poriadne ani v novych internet exploreroch ale firefox to zvlada stale s prehladom
    8.3. 12:24 51.0.1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    Jakýho fufíka používáš ty? Jo a dyž nési Čech ale Magyar tak ti basom hunnyagyol.
    Conscript89 avatar 8.3. 12:47 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    Podle avataru bych rekl ze je Moravan ...
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    8.3. 20:33 moravan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    Je prekabátěný magyar
    9.3. 03:17 Doktor Jozef
    Rozbalit Rozbalit vše rez a rubaj
    Mena picabo kurva ceska.
    10.3. 14:22 Pražan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rez a rubaj
    chcípni
    Prcek avatar 8.3. 14:57 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    Oproti Chrome má FF dost dobré doplňování adresy z historie. Napíšu cokoliv a FF nabídne adresy navštívených stránek. Chrome (tedy Chromium) nevyhledává v celém stringu adresy ale jen od začátku. Navíc mi tu adresu začne nabízet až když na ni vlezu vícekrát. Poměrně hrozný chování. Přesto Chromium používám, protože FF mi přišel pomalý a těžkopádný.
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    8.3. 22:28 Nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    Otazka nazoru, podle mne to je zverstvo. Ja chci normalni tupy urlbar, kde kdyz napisu abc, tak mi to nabidne z historie abclinuxu.cz, a ne windows.com/abc nebo dokonce windows.com, kde je abc nekde v title stranky.
    8.3. 22:46 Nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    A co na to rika Mozilla: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1146323
    Vysmech.
    k3dAR avatar 8.3. 23:28 k3dAR | skóre: 44
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    co je na tom zverstvo? obezovat vyhledavani jen podl pocatku je to prave zverstvo ;)
    ve FF je to tak ze nejdrive zobrazi z historie to co tim zacina, nasleduje to pak tim co to ma kdekoliv v obsahu url...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    k3dAR avatar 8.3. 23:34 k3dAR | skóre: 44
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    podobne (lepe) to ma Vivaldi, ten zobrazuje pri psani filtrovani rozdelene do 4 sekci:
    1-vyhledavani (vychozim vyhledavacem)
    2-zapsane do url rucne
    3-v zalozkach
    4-obecna historie

    jednotlive polozky jdou navic smazat pri najeti zobrazenym krizkem...

    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    9.3. 10:56 tom62 | skóre: 12 | blog: tom62 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    Vivaldi super, rychlé, nastavitelné. Bohužel stále chybí synchronizace, čímž je pro mě nepoužitelný. Škoda.
    10.3. 14:25 Alehovno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    Pomalé,jako každej chrom
    10.3. 17:40 tom62 | skóre: 12 | blog: tom62 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    To záleží. Na mých PC (ThinkPad X230 a desktop s FX-8320, v obojím SSD, 16 GB RAM, openSUSE Tumbleweed) mi nejrychlejší přišla Opera, pak Chrome a Firefox nejpomalejší. Na některých jiných počítačích (zejména s Windows) mi ale přišel naopak nejrychlejší Firefox.
    k3dAR avatar 10.3. 20:19 k3dAR | skóre: 44
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    rychlost stejne neni vse, kdyz nejkonfigurovanejsi, nejergonomictejsi, a nejviceoperoidni je ten Vivaldi ;)
    btw: odpovidals na Nupace, tam argumenty a fakta stejne se utopej v nadavkach ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    10.3. 21:17 tom62 | skóre: 12 | blog: tom62 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    To je fakt, ale když jsem to na svých počítačích zkoušel (naposledy ale už asi před rokem), tak rozdíl v rychlosti Firefox vs Chrome+Opera+Vivaldi byl dost propastný. V jedné verzi mi například otevření nového okna trvalo přes sekundu, v jiných prohlížečích to bylo okamžité. Ale je klidně možné, že na vině byl např. ovladač grafické karty či něco podobného, nepátral jsem po tom.

    Těším se, až do Vivaldi přidají synchronizaci (četl jsem, že na tom pracují, i když to tvrdí už docela dlouho), do té doby budu používat Operu.
    8.3. 08:03 Joelp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    Poslední dobou mám z místních komentářů pocit, že jsem na Živě ....
    8.3. 12:19 51.0.1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    Ano ABC Linuxu by bylo rovným konkurentem kzblitinky(novinky).cz
    8.3. 11:06 51.0.1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    Mi chodí poměrné dobře,není úplně nejpomalejší,YT přehrává v pohodě v HD,tedˇještě ohlídat,aby tu zrůdnost 52 mi nevnutily aktualizace.
    8.3. 16:25 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    Toz sa tesim ... to zas bude lidi co budou volat, ze jim nefunguje banka ...
    k3dAR avatar 8.3. 19:19 k3dAR | skóre: 44
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    jak by ti mohli volat, kdyz si nedavno psal ze vsem lidem si firefox odinstalovat a pouzivaji spokojene internet explorer? ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    8.3. 20:38 Pražan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    V pohodě,já v žádný zlodějský bance účet nemám,takže nemám ani kartu,kterou by hekoš vyluxoval,škváru mám doma v slamníku a ven si beru tolik kolik budu v daný den potřebovat.
    8.3. 21:19 jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    Ja konečně přešel na Palemoon, s poslední verzí už nemám žadnej problém

    8.3. 23:51 aaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    Tak jsem dneska po letech musel použít Internet Explorer, protože mapy státní správy prostě vyžadují Silverlight...
    k3dAR avatar 9.3. 00:05 k3dAR | skóre: 44
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    a to je co za prasovinu? url? :)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    9.3. 07:15 aaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    9.3. 12:44 Mity
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 52.0
    Ano, Česká geologická služba ve svých aplikacích zatím vyžaduje Silverlight nebo Flash, ale už se intenzivně pracuje na JS náhradě postavené na ESRI WebAppBuilderu - k překlopení by mělo dojít postupně někdy koncem roku. Odkaz na testovací aplikaci: http://mapy.geology.cz/test_geovedni_mapy500 .

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.