Americký výrobce čipů Intel propustí 15 procent zaměstnanců (en), do konce roku by jich v podniku mělo pracovat zhruba 75.000. Firma se potýká s výrobními problémy a opouští také miliardový plán na výstavbu továrny v Německu a Polsku.
MDN (Wikipedie), dnes MDN Web Docs, původně Mozilla Developer Network, slaví 20 let. V říjnu 2004 byl ukončen provoz serveru Netscape DevEdge, který byl hlavním zdrojem dokumentace k webovým prohlížečům Netscape a k webovým technologiím obecně. Mozille se po jednáních s AOL povedlo dokumenty z Netscape DevEdge zachránit a 23. července 2005 byl spuštěn MDC (Mozilla Developer Center). Ten byl v roce 2010 přejmenován na MDN.
Wayback byl vydán ve verzi 0.1. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.
Byla vydána nová verze 6.18 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově se lze k síti Tor připojit pomocí mostu WebTunnel. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.5.5. Thunderbird na verzi 128.12.0. Další změny v příslušném seznamu.
Meta představila prototyp náramku, který snímá elektrickou aktivity svalů (povrchová elektromyografie, EMG) a umožňuje jemnými gesty ruky a prstů ovládat počítač nebo různá zařízení. Získané datové sady emg2qwerty a emg2pose jsou open source.
Byla vydána (𝕏) nová verze 25.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 25.7 je Visionary Viper. Přehled novinek v příspěvku na fóru.
Před 40 lety, 23. července 1985, společnost Commodore představila první počítač Amiga. Jednalo se o počítač "Amiga od Commodore", jenž byl později pojmenován Amiga 1000. Mělo se jednat o přímou konkurenci počítače Apple Macintosh uvedeného na trh v lednu 1984.
T‑Mobile USA ve spolupráci se Starlinkem spustil službu T-Satellite. Uživatelé služby mohou v odlehlých oblastech bez mobilního signálu aktuálně využívat satelitní síť s více než 650 satelity pro posílání a příjem zpráv, sdílení polohy, posílání zpráv na 911 a příjem upozornění, posílání obrázků a krátkých hlasových zpráv pomocí aplikace Zprávy Google. V plánu jsou také satelitní data.
Společnost Proxmox Server Solutions stojící za virtualizační platformou Proxmox Virtual Environment věnovala 10 000 eur nadaci The Perl and Raku Foundation (TPRF).
Byla vydána nová verze 2.4.65 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešena je bezpečnostní chyba CVE-2025-54090.
Pssst, pavlix si kod glibc dokonce tiskne!
Já si do toho píšu a kreslím, abych pochopil, co to dělá.To delam nekdy take, posledni zachrana, zejmena u kodu s hodne intrinsics nebo v asm, tisknu to i barevne se syntax highlighting na A2. Nicmene se pak pod vlivem zelene propagandy citim jako skudce nasi planety.
send_dg()
mnou hluboce otřáslo. Na druhou stranu jsem si pak řekl, že není proč se bát jádra, protože nic horšího mne tam potkat nemůže. :-)
Jen obvykle nedělám s ASM a velkýma věcma, takže se vejdu na pár A4...Mám přístup k plottru který dovede tisknout na roli papíru širokou skoro metr a na délku dovede údajně vytisknout až 15m (ještě jesem to nezkoušel), takže až s Assemblerem dělat budeš, stačí se ozvat. Mě přišel vždycky vim pohodlnější, ale prosti gustu…
dokonce například standard předepisuje, že u rekursivní funkce musí mít vlastní adresu v každé úrovni té funkceNo to bych se divil, kdyby static proměnná musela mít vlastní adresu v každé úrovni funkce :). A nic jiného tou statickou konstantou podle mě myslet nemohl, nehledě na to, že může být stejně dobře definována globální static const.
On má ale pravduNemá. Proměnná typu static se nevyrábí pro každé volání funkce zvlášť.
když udělám v C static const int whatever, tak někde kompilátor vyrobí kus paměti a dá tam tu hodnotu a v textu programu bude odkaz na tu proměnnou v paměti.To ovšem nikdo nepopírá, že.
Nemá. Proměnná typu static se nevyrábí pro každé volání funkce zvlášť.Presne tak. Taky jsem na to ziral. Vytvori jen jednu globalni promennou, ktera je viditelna ve scope funkce.
nehledě na to, že může být stejně dobře definována globální static const.To ma nevyhodu v tom, ze vam sebere pamet. Pokud mate #define JEDNA 1, tak se nemusi vytvaret promenna s hodnotou 1. Napriklad proto, ze se vsude podari tu jednicku nacpat primo do instrukce. Dalsi nevyhoda const promennych je v tom, ze const rika pouze to, ze se nemeni pri behu, ale mohou se zmenit pri linkovani. Takze v dobe prekladu jejich hodnota neni znama a nejdou pouzit tam, kde je potreba konstatni vyraz.
To ma nevyhodu v tom, ze vam sebere pamet. Pokud mate #define JEDNA 1, tak se nemusi vytvaret promenna s hodnotou 1.Někdy potřebuješ předávat pointer, typicky u stringů (ačkoli string literal by fungoval samozřejmě taky) nebo nějakých těch struktur, polí,... Takže záleží na tom, co zrovna potřebuješ.
Dalsi nevyhoda const promennych je v tom, ze const rika pouze to, ze se nemeni pri behu, ale mohou se zmenit pri linkovani. Takze v dobe prekladu jejich hodnota neni znama a nejdou pouzit tam, kde je potreba konstatni vyraz.Jak by se mohla proměnná změnit při linkování? Tím "konstatním výrazem" zřejmě myslíš literál.
static const int hodnota = 5; int func1() { return hodnota; } int func2() { return hodnota + 5; }Vygenerovaný kód (g++ -c):
00000000 <_Z5func1v>: 0: b8 05 00 00 00 mov $0x5,%eax 5: c3 ret 00000010 <_Z5func2v>: 10: b8 0a 00 00 00 mov $0xa,%eax 15: c3 ret
Mate pravdu, nicmene dukaz kompilatorem je take blbostNejvetsi blbost ale je ten test udelat kompilatorem jineho jazyka, nez o kterem se bavime..
Vygenerovaný kód (g++ -c):Uvedomujete si, ze zrovna v pripade klicoveho slova const se C odlisuje od C++? V C++ je povoleno promennou nevytvorit. V C se vytvorit musi.
V C se vytvorit musi.Nemusi, a vetsinou se to nedela, pokud to neni volatile. Ze ISO C standardu (6.7.3 Type qualifiers):
The implementation may place a const object that is not volatile in a read-only region of storage. Moreover, the implementation need not allocate storage for such an object if its address is never used.Smichal jste plno veci dohromady. Linkage - je otazka static/extern (storage class), nikoliv const. Jediny rozdil je v tom, ze v C ma const u globalni promenne explicitne external linkage, v C++ internal linkage. Z toho vyplyva, ze "static const" muze byt vyhozen i v C.
Dokaze nekdo vysvetlit, proc to teda vyhodil, kdyz by to za nej stejne udelal kompilator?Nechapu na co se ptate. On udelal typo v jednom define v C. Jinak, to jsem popsal nahore, dela kazdy trochu slusny kompilator.
#define NS_RESULT_METODAA_FCEX_OK 0L
#define NS_RESULT_METODAA_FCEX_FAIL 1L
...
No pokud vim, tak const v C++ proste jen rika ze dana promenna je konstanta. Ale pres jeji adresu v pameti ji stejne muzes zmenit. Napriklad v jazyce D existuje jak const tak slovo immutable, kde const se chova tak jak v C++ a immutable zajistuje ze ta konstonta je opravdu konstanta, pripadne se da pouzit enum
JJ dokonce si myslim, ze by to meli zakzat :).
Kde vidite pretypovani reference ceckovskym zpusobem?Tedy: (a) na ceckovske pretypovani jsem se vubec neptal, to je naprosto ocividne, ptal jsem se na pretypovani reference. (b) Muzes sice argumentovat tim, ze reference nemusi vzdy znamenat referencni promennou, ale priklad byl v C++, a tak s tim standard nepracuje, a pokud se zacne pouzivat nejednoznacna terminologie, vysledkem bude binec. C++ se snazi rozlisovat referenced type, address of, reference object, function reference, lvalue reference, rvalue reference, non-reference etc., referenci v ramci standardu (forward reference) nebo puvodnim vyznamu odkazovat; nicmene reference je deklarovana svou syntaxi e.g. "T&". V danem pripade "&a" unarni operator & vraci pointer na "a", ktery je pretypovan na jiny typ. Ty ten pointer muzes to nazyvat reference, casto se to dela, ale pak jsme na dobre ceste do onoho bince, zejmena pokud se zacnou takhle volne pouzivat i dalsi terminy. Pres referenci by to nezmenil a navic tady se to da urcite pohodove resit pres volatile:
void printIntByRef(const volatile int & value) { std::cout << value << std::endl; } const volatile int a = 5;TGIF.
Tedy: (a) na ceckovske pretypovani jsem se vubec neptalTo z té věty rozhodně není jasné.
a tak s tim standard nepracuje, a pokud se zacne pouzivat nejednoznacna terminologie, vysledkem bude binec.Binec v tom už je, s tím se těžko něco udělá. A C++ je binec už z definice.
To z té věty rozhodně není jasné.Ale je
Binec v tom už je, s tím se těžko něco udělá.Ve smyslu popsanem v predchozim prispevku ano.
A C++ je binec už z definice.C++ ma sve gotchas, ale binec z definice to neni.
odnaučil vidět OOP optikou C++ a začal jsme ho vnímat normálně.Chapu, to je/byl hlavne problem ucebnic, zejmena starsich, to byl skutecne des a hruza. Mame graficky objekt, od nej odvodime objekt kolecko, ctverecek a cara, a podobne hruzy, za to C++ nemuze. Pro me je treba dedicnost, krome interfacu, mene zajimava cast C++.
Omlouvam se,To zas neni nutne
JJ presne tak
pripadne se da pouzit enumEnum je afaik čistý syntactic sugar, to je stejný jako makro...
const int asize = 10;
int a[asize];
int main()
{
return 0;
}
Tiskni
Sdílej: