Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Článek na WebUpd8 představuje aplikaci GNOME Twitch určenou ke sledování Twitch.tv. Twitch.tv lze samozřejmě sledovat ve webovém prohlížeči. Pořád je ale nutný Flash. GNOME Twitch zvládne přehrávání streamů bez Flashe a navíc méně zatěžuje systém.
Tiskni Sdílej:
Není potřeba nějaké spešl aplikace s pochybnou funkčností.Proc by mel Gnome Twitch byt pochybnou aplikaci nebo treba pochybnejsi nez livestreamer?
Livestreamer sa snaží byť univerzálny. Veľa kódu je zdieľaného medzi rôznymi službami a predpokladám, že tento kód bude v lešpom stave než špecializovaná aplikácia.
Livestreamer sa snaží byť univerzálny.No a co?
predpokladám, že tento kód bude v lešpom stave než špecializovaná aplikácia.Na zaklade ceho? Videl jste kod? Nehlede k tomu, ze srovnavate aplikace v ruznem stadiu vyvoje, s ruznou architekturou a napsane v rozdilnych jazycich.
Je na tom niečo nelogické?
Považujem za blbosť mať na každú online službu samostatnú aplikáciu. Načo mať x projektov, ktoré robia viac-menej to isté, každý má svoje závislosti na ffmpeg / gstreamer, každý musí pri zmene API (hlavne u ffmpegu) prepisovať svojú časť, ktorá sa stará o prehrávanie ... Jediná vec ktorá je iná je malý kód, ktorý z URL dostane stream. Keby dorobili systém pluginov a zahrnuli tam ďalšie služby namiesto hrania sa na vlastnom piesočku mohli by mať viacej vývojárov ktorí vychytajú chyby.
Ok, uznávam, zle som sa vyjadril. Nemyslel som tým, že livestreamer má lepší kód. Twitch má veľmi pekný kód, len sa mi nepáči, že tá istá vec sa musí implementovať mnoho krát. V prípade jednej implementácie je tam potenciál, že sa vychytajú chyby raz a poriadne. Hlavne vychytávanie chýb po upgrade ffmpegu je na vytrhanie vlasov (tu použitý gstreamer je na tom lepšie).
dělám jednu věc, ale dělám ji pořádně
Práve preto sa mi to nepáči. Viacej by som privítal knižnicu, ktorá by sa starala len o extrakciu streamu (povedzme napísanú v C, alebo v ruste). GUI by som riešil samostatne. Nebol by problém urobiť integráciu povedzme do xbmc, urobiť na android aplikáciu, ktorá nahradí youtube, vimeo ... (hlavne na mobiloch s menšou pamäťou celkom fajn vyriešiť to jedinou aplikáciou) ...
Keby dorobili systém pluginov a zahrnuli tam ďalšie služby namiesto hrania sa na vlastnom piesočku mohli by mať viacej vývojárov ktorí vychytajú chyby.Přesně tak, ale není to práce GNOME Foundation, takže všichni můžou být jen rádi, že někdo něco udělal, když už teda se učil programovat a GNOME bude mít aspoň víc sil na potřebnější aplikaci jakou je ten zatracený systémový monitor nebo aspoň uvede gnome-shell a jeho současné aplikace do použitelnějšího stavu.