abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 06:11 | Zajímavý článek

    Man Yue Mo z GitHub Security Lab se podrobně rozepsal o již opravené zranitelnosti CVE-2023-6241 v Arm Mali GPU umožňující získání roota na telefonu Pixel 8 s povoleným MTE (Memory Tagging Extension).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | IT novinky

    V San José probíhá vývojářská konference NVIDIA GTC 2024. CEO společnosti NVIDIA Jensen Huang měl dvouhodinovou keynote, ve které představil celou řadu novinek: NVIDIA Blackwell platform, NVIDIA NIM microservices, NVIDIA Omniverse Cloud APIs, Project GR00T, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Komunita

    Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 13:33 | Pozvánky

    Od 21. do 23. března proběhnou Arduino Days 2024. Sledovat bude možné oficiální streamy. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. V Česku jsou aktuálně registrovány dvě: v Praze na Matfyzu a v Poličce v městské knihovně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Pozvánky

    Letošní ročník konference LinuxDays se uskuteční o víkendu 12. a 13. října, opět se potkáme v pražských Dejvicích na FIT ČVUT. Také během letošního ročníku nás budou čekat desítky přednášek, workshopy, stánky a spousta doprovodného programu. Aktuální dění můžete sledovat na Twitteru, Facebooku nebo na Mastodonu, přidat se můžete také do telegramové diskusní skupiny.

    Petr Krčmář | Komentářů: 3
    včera 09:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 2.0.0 a krátce na to opravné verze 2.0.1 open source online editoru Etherpad (Wikipedie) umožňujícího společné úpravy v reálném čase.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:00 | IT novinky

    Elonem Muskem založena společnost xAI otevřela pod licencí Apache 2.0 svůj AI LLM model Grok-1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 00:44 | Nová verze

    Matematický software GNU Octave byl vydán ve verzi 9.1.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Nově je preferovaný grafický backend Qt a preferovaná verze Qt 6. V tomto vydání byly přepracovány funkce pro převod čísel z desítkové soustavy. Jako obvykle jsou zahrnuta také výkonnostní vylepšení a zlepšení kompatibility s Matlabem.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    17.3. 22:33 | Zajímavý článek

    Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu březnový souhrn novinek. Vypíchnout lze, že pracují na virtuálním asistentu PineVox a zatím bezejmenných sluchátkách na lícní kosti (bone conduction).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.3. 18:33 | Nová verze

    Hyprland, kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, je již dva roky starý. Při té příležitosti byla vydána verze 0.37.0 (a záhy opravná 0.37.1 řešící chybu ve vykreslování oken). Nově závisí na knihovně hyprcursor, která poskytuje škálovatelné kurzory myši.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 3
    Steam
     (25%)
     (28%)
     (13%)
     (10%)
     (25%)
    Celkem 310 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 11.3. 21:45
    Rozcestník

    GRUB 2.00

    Vyšel GRUB 2.00. Druhá generace tohoto zavaděče, která je už nějakou dobu aktivně používaná ve všech možných distribucích, přináší výkonnostní vylepšení a podporu nových souborových systémů a protokolů. Na AbcLinuxu najdete návod na jeho používání.

    28.6.2012 11:10 | Luboš Doležel (Doli) | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    28.6.2012 11:19 Jarek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Také ho používám, ale za způsob jeho konfigurace, bych škrtil.
    pavlix avatar 28.6.2012 11:32 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Pokud ho konfiguruješ pro tebe nevyhovujícím způsobem, tak se klidně uškrť :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    28.6.2012 11:50 Jarek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Nejde o to jak ho konfiguruji já, ale o způsob jak je jeho udělána konfigurace.
    little.owl avatar 28.6.2012 11:55 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Ano, doufam ze GRUB2 odpadne pri prechodu na UEFI boot.
    A former Red Hat freeloader.
    Conscript89 avatar 28.6.2012 12:25 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Rekl bych, ze bohuzel ne. Grub2 UEFI podporuje a proc by nekdo udrzoval 2 verze grubu (ac bych rad zachoval legacy grub).
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    28.6.2012 12:28 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Myslím, že jste to nepochopil, bylo to zřejmě míněno tak, že optimální by byl žádný grub/další bootloader (tj., aby se bootovalo rovnou přes UEFI).
    pavlix avatar 28.6.2012 12:30 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Myslím, že co je optimální, je podle různých hledisek různé. A vzhledem k tomu, že má majoritu GRUB1/GRUB2 a ne třeba syslinux, tak nevidím důvod, proč by se z ničeho nic všude přecházelo na přímý boot.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    28.6.2012 12:32 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    No, já myslím, že majoritu má a hodně dlouho mít bude bootloader z Windows. A narozdíl od něj by se vám při přímém bootování z UEFI nestalo, že se po přeinstalaci už do toho Linuxu nedostanete.
    28.6.2012 19:43 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    A narozdíl od něj by se vám při přímém bootování z UEFI nestalo, že se po přeinstalaci už do toho Linuxu nedostanete.

    Nepiš obecně o "Linuxu", ale uveď, o jakou distribuci se jedná, protože tohle se mi u Arch Linuxu ještě nestalo. A nejsem určitě sám. Navíc kdyz instalaci poděláš, tak tě ani UEFI nespasí, protože samotné jádro (Linux) a "Initial RAM Filesystem" nejsou zárukou, že se do systému "dostaneš".

    28.6.2012 20:06 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Huh? Jak souvisí distribuce s tím, že Windows přepíšou bootloader?
    28.6.2012 20:08 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00

    Promiň. Nějak jsem si to blbě přečet.

    Conscript89 avatar 28.6.2012 12:31 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    No, to ale v UEFI jaksi nejde. Jako jo, slo by udelat bootloader co by se kompiloval pri kazde instalaci jadra, vlozil se na bootovaci partitionu a zapsal do seznamu pomoci efibootmgr, UEFI totiz nebootoje primo kernel ale spousti EUFI binarku (coz je bootloader).
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    28.6.2012 12:43 Michal Marek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    No, to ale v UEFI jaksi nejde. Jako jo, slo by udelat bootloader co by se kompiloval pri kazde instalaci jadra, vlozil se na bootovaci partitionu a zapsal do seznamu pomoci efibootmgr
    Viz CONFIG_EFI_STUB v jádře 3.3 a vyšším.
    Conscript89 avatar 28.6.2012 12:47 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Diky za info, to vypada zajimave. Na netu jsem k tomu neco nasel, ale v distribucni dokumentaci kernelu bohuzel ani zminka :(
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    28.6.2012 12:48 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Tady je to docela pěkně popsáno: EFI adventures
    little.owl avatar 28.6.2012 13:32 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    +1
    A former Red Hat freeloader.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 28.6.2012 13:32 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Na téma UEFI hledám autora, zatím marně. Kdybyste se na to někdo aspoň trochu cítil, dejte vědět.
    29.6.2012 10:25 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Bootuju na laptopu kernel pres EFI, bez Grubu. Viz. můj blog post.
    little.owl avatar 28.6.2012 13:13 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Ano, presne tak. Radsi par jednoduchych EFI modulu, standardni EFI bootovaci menu integrovane v BIOSu a standardni EFI shell.
    A former Red Hat freeloader.
    xkucf03 avatar 28.6.2012 22:08 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Pokud nebude „BIOS“ svobodný software (např. coreboot), tak na něm chci být co nejméně závislý a radši si řešit vše softwarově (GRUB). Pak není problém např. přendat disk do jiného počítače nebo vyměnit desku a mít maximum věcí beze změny.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    little.owl avatar 28.6.2012 22:59 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Pak není problém např. přendat disk do jiného počítače nebo vyměnit desku a mít maximum věcí beze změny.
    A jak vam v tom brani UEFI BIOS pracujici s GPT partition, ktera pouziva fixni UUID pro identifikaci partition, ze ktere bootuje?
    A former Red Hat freeloader.
    28.6.2012 19:36 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00

    Proč? Já na Grub 2 nic špatného nevidím. Nikdo tě např. nenutí využívat automatické tvorby grub.cfg

    pavlix avatar 28.6.2012 11:55 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Ten je téměř totožný s GRUB1, akorát že je modulární, takže člověk občas někde musí použít insmod a některé příkazy se trochu změnily a umí lépe vyhledávat filesystémy. Nic z toho bych neviděl jako nevýhodu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    28.6.2012 12:05 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Jedna podstatná nevýhoda přeci jen existuje - nemožnost obnovit první a jedenapůltou stejdž rovnou z jiného grubu.
    pavlix avatar 28.6.2012 12:07 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Chápu, ale nikdy jsem to nepoužil.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Conscript89 avatar 28.6.2012 12:27 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Coz vede k tomu, ze konfigurace se musi generovat a clovek neni schopen si sam napsat (celou) konfiguraci grubu.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    Tomáš Bžatek avatar 28.6.2012 12:28 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Zpet do doby LILO, ktere se muselo poustet pri kazde zmene kernelu?
    Koupim litajiciho tucnaka
    29.6.2012 15:15 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    V normálnej distribúcii sa lilo spustí automaticky pri inštalovaní kernelu.
    Tomáš Bžatek avatar 29.6.2012 16:48 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Nepouzivam distribucni kernely uz 9 let a pri make install mi je to taky prd platne, protoze zaznam do konfiguraku vetsinou v danem okamziku jeste nemam.
    Koupim litajiciho tucnaka
    pavlix avatar 29.6.2012 17:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Otázka je, jestli pak není vhodnější použít nějaký ekvivalent debianího make-kpkg.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 28.6.2012 12:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Coz vede k tomu, ze konfigurace se musi generovat a clovek neni schopen si sam napsat (celou) konfiguraci grubu.
    Nemám teď chuť řešit filozofické otázky typu jestli pohodlné nástroje vedou na neschopnost člověka. Nicméně, pokud nejsi schopný si sám napsat celou konfiguraci grubu a nejsi hloupý, není těžké tuto tvoji neschopnost odstranit. Pokud je vůle.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Conscript89 avatar 28.6.2012 12:39 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    No, verim ze u legacy grubu to zvladnu, ale s grub2 to uz nestoji za to se ucit format a co vse je potreba. Aspon ze mame grubby ve Fedore/RHELu. Jasne, moje pozadavky jsou hodne specificky. Chci si pridat dalsi jadro s vlastni kernel command line, takze to neni problem masy lidi, jen jsem si posteskl, ze "pokrok" clovek nezastavi.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    stativ avatar 28.6.2012 14:54 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Ta konfigurace tak rozdílná není, třeba na desktopu, ze kterého píšu konfigurák vypadá takhle:
    set timeout=1
    set default="0"
    
    insmod part_gpt
    insmod ext2
    
    menuentry 'Arch Linux' {
        set root='(hd0,gpt2)'
        linux   /boot/vmlinuz-linux root=UUID=23f0f1a2-e273-42f6-b5a1-9d6424002ad6 ro quiet
        initrd  /boot/initramfs-linux.img
    }
    
    menuentry 'Arch Linux Fallback' {
        set root='(hd0,gpt2)'
        linux   /boot/vmlinuz-linux root=UUID=23f0f1a2-e273-42f6-b5a1-9d6424002ad6 ro
        initrd  /boot/initramfs-linux-fallback.img
    }
    Oproti starému grubu navíc přibyly navíc dva řádky s insmod.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    28.6.2012 18:41 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Uz kdyz tam vidim ty UID disku je mi na bliti ...
    stativ avatar 28.6.2012 18:49 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    A tohle souvisí s grubem jak?
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    little.owl avatar 28.6.2012 19:04 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Identifikace partition uzivaje UUID je vyborna vec. Jak byste to delal vy?
    A former Red Hat freeloader.
    28.6.2012 19:45 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00

    A ještě lepší mi připadá identifikace pomocí LABELu.

    little.owl avatar 28.6.2012 20:03 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Ten neni unikatni.
    A former Red Hat freeloader.
    28.6.2012 20:05 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00

    Ale zato je pro člověka čitelnější, pokud ho správně zvolíte.

    pavlix avatar 28.6.2012 23:19 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Měl jsem s tím kvůli unikátnosti dost problémů. To už se mi víc osvědčily cesty LVM, kde alespoň skupina je nazvaná podle hostname.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    28.6.2012 12:47 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Hm, jsem schopen si ji i napsat sám, ale naspat konfiguraci Lila nebo starého Grubu byla brnkačka.
    U „nového“ buď to necháš na automatu a pak to opravíš a zakážeš aktualizaci, nebo se s tím budeš hrát po každé aktualizaci, nebo ten automat hodně ohneš (což lze, ale pokud se to aktualizuje, tak je to de-facto ruční konfigurace), nicméně všechny alternativy zaberou několik×-mnoho více času, než to bylo ve „starém“.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    pavlix avatar 28.6.2012 23:20 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    nicméně všechny alternativy zaberou několik×-mnoho více času, než to bylo ve „starém“.

    Má zkušenost zcela odporuje té tvé.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.6.2012 08:05 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Na to už jsem zvyklý.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    pavlix avatar 29.6.2012 11:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    A předpokládám, že chybu vidíš na mé straně :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.6.2012 11:55 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Opět chybný závěr :).
    Rozdílné zkušenosti/názory nejsou chybou.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    stativ avatar 28.6.2012 14:45 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Kecy, všude ji mám komplet napsanou ručně a nebylo to o nic těžší než napsat konfigurák pro grub 0.97.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    28.6.2012 19:46 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00

    +1

    grubber avatar 29.6.2012 09:38 grubber | skóre: 6 | blog: grubber | Břeclav / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    +1
    Tomáš Bžatek avatar 28.6.2012 12:30 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Na ten vyhovujici zpusob bych rad dostal skoleni, su v tom naprosto ztracen.
    Koupim litajiciho tucnaka
    pavlix avatar 28.6.2012 12:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Nejprve musíš vyhovující způsob definovat. Ale víceméně ty způsoby jsou dva, použít ruční konfiguraci nebo si ji nechat (částečně) generovat. První způsob je v GRUB1 a GRUB2 prakticky totoží (jen samotné direktivy se můžou lišit).

    Teprve druhý způsob se mírně liší v tom, jestli se konfigurace vepisuje mezi značky nebo se generuje celý soubor pomocí skriptů. Mně osobně je to vcelku jedno, jen o maličko více mi vyhovuje jak to má GRUB2. Jako podstatnou výhodu vidím to, že jsou skripty přesunuty z distribucí do upstreamu.

    Drtivé většině uživatelů vyhovuje v drtivé většině případů ta automatizace. Kdo si to chce nastavovat ručně musí být tak jako tak svéprávný, takže jistě zvládne tu automatickou konfiguraci zablokovat.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Tomáš Bžatek avatar 28.6.2012 16:20 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Stativ vyse pastnul ukazku, ktera nevypada tak strasidelne. Ja se s grubem2 poprve setkal na Ubuntu pred par lety, nenatahlo to ani modul na klavesnici, takze se s tim nedalo nic delat. Bylo to podivne pomale a distribucni kernel nebyl schopen nabootovat. Oprava spocivala ve zmene balicku na grub-legacy, behem peti minut byl problem vyresen.

    No, dam tomu sanci, az budu mit nekdy chvilu casu.
    Koupim litajiciho tucnaka
    little.owl avatar 28.6.2012 16:51 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Tyhle radostne zazitky s grubem2 pretrvavaji pokud mate UEFI BIOS na 64-bitu.
    A former Red Hat freeloader.
    grubber avatar 29.6.2012 09:37 grubber | skóre: 6 | blog: grubber | Břeclav / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Mám UEFI na 64 bitu a GRUB 2 pracuje bezchybně. Jaké radostné zážitky máš na mysli?
    pavlix avatar 29.6.2012 11:26 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Já mám podezření, že tentokráte je o to, že se pár lidem nelíbily ty skripty, tak si jejich neoblibu rozšířili na celý GRUB 2. K tomu před časem narazili na nějakou domnělou či skutečnou chybu. Teď je potřeba ta nelibost vůču GRUB 2 libovolně zdůvodnit.

    Proto většinou radši kritizuju věci, na kterých se mi nelíbí konkrétní nedostatky, abych mohl mít v případě zapracování či vyvrácení mé kritiky radost :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.6.2012 16:22 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Proto většinou radši kritizuju věci, na kterých se mi nelíbí konkrétní nedostatky, abych mohl mít v případě zapracování či vyvrácení mé kritiky radost :).
    závidím ti, jak málo ti stačí k radosti ...

    bohužel, to, že někdo něco spraví, mi nevrátí zpátky ten čas, který jsem kvůli demenci vývojářů ztratil na napravování jejich chyb, a který jsem mohl využít nějak příjemněji, třebas s rodinou, a když už bych ho měl trávit u počítače, tak jsem aspoň mohl vytvořit něco nového, konstruktivního, mít z toho užitek a být potenciálně prospěšný i dalším
    pavlix avatar 29.6.2012 17:44 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Chápu tě :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.6.2012 18:59 okko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    bohužel, to, že někdo něco spraví, mi nevrátí zpátky ten čas, který jsem kvůli demenci vývojářů ztratil na napravování jejich chyb, a který jsem mohl využít nějak příjemněji, třebas s rodinou, a když už bych ho měl trávit u počítače, tak jsem aspoň mohl vytvořit něco nového, konstruktivního, mít z toho užitek a být potenciálně prospěšný i dalším
    +1
    little.owl avatar 29.6.2012 17:12 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Netrivialnich problemu je vice nez dost a proto Grub2 neni pouzit na UEFI systemech jeste ani ve Fedora 17.
    A former Red Hat freeloader.
    pavlix avatar 29.6.2012 17:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Nemám systém s UEFI a ani nevím, jestli mám být rád nebo ne :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    little.owl avatar 29.6.2012 18:49 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Neutecete ...;-)
    A former Red Hat freeloader.
    pavlix avatar 29.6.2012 18:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Nejspíš uteče UEFI mně a bude se mě týkat maximálně tak uživatelsky, což není až taková krize.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 28.6.2012 23:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Tak ona jedna věc je stát se obětí konkrétní chyby, která se týká velmi slabé menšiny lidí, jiná věc je narazit na skutečnou návrhovou překážku, která ovlivní velkou menšinu nebo i většinu uživatelů.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    28.6.2012 19:34 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00

    Automatické vytváření grub.cfg ve mně taky nebudí libé pocity, ale nikdo tě nenutí, abys automatickou konfiguraci používal. Je možné vytvořit si ručně grub.cfg nebo zařídit, aby se automaticky vytvářel tak, jako bys ho napsal ručně.

    Minimální grub.cfg by mohl vypadat takto:

    set timeout=10
    set default=0
    
    set menu_color_normal=light-blue/black
    set menu_color_highlight=light-cyan/blue
    
    menuentry "Linux" {
      insmod part_msdos
      insmod ext2
      search --no-floppy --label LABEL --set root
    
      linux   /boot/vmlinuz26 root=/dev/disk/by-label/LABEL ro
      initrd  /boot/kernel26.img
    }
    
    28.6.2012 12:51 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Grub 2 je cely dost pochybny. Serie sa do veci, do ktorych ho nic nie je a sposobuje tym zbytocne problemy. Napr. nefunkcne APM.
    pavlix avatar 28.6.2012 23:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Citation needed.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    28.6.2012 13:42 lib | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Grub 2 je paskvil. Umí například někdo chránit heslem samotný grub2? Po hodinách zkoumání a pokusů už umím nastavit zaheslování celého bootu (bez uživatele a hesla nenaběhne nic) nebo zaheslování nekterých položek. Zaheslovat jenom editaci grubu se mi nepodařilo. Mimo to je celá ta heslovací opičárna nesmyslně komplikovaná a pere se se skriptama v distribuci. Původní jednoduché "Password:" v Grubu 1, které člověk zadal, když chtěl modifikovat boot a které plně vyhovovalo bylo nahrazeno komplikovaným systémem uživatel+heslo. Zase se obětovala funkcionalita, kterou používaly tisíce lidí šmejdem, který by mohl vyhovovat hrstce, pokud by ovšem fungoval.
    28.6.2012 14:12 Yontalcar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Mě to funguje. Stačí
    set superusers="root"
    password root heslo
    viz info grub security
    28.6.2012 17:56 lib | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Ha! Díky - už mi to funguje také, zřejmě se to po nějakém update spravilo. Akorát to mám trochu složitější:

    password_pbkdf2 brekeke grub.pbkdf2.sha512.10000.86DD0E462B1F8666DEAC17F4C0FCA631ED817F2D799CB1A19328002800280035821280035821DA70893AF9CCCE28BD9382FD3F23B7DA70893AF9CCCE28BD9382FD3F23B7F9FD3F23B7CCE28BD9382FD3F23B728BD9280035821DA70893A280035821DA70893AF9CCCE28BD9382FD3F23B7F9CCCE28BD9382F280035821DA70893AF9382FD3F23B7171615B280035821DA70893AF9CCCE28BD9382FD3280035821DA70893AF9CCCE28BD9382FD3F23B728BD9382FD3F23B723B72280035821DA70893AF9CCCE28BD9382FD3F23B7
    little.owl avatar 28.6.2012 18:09 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    :-D
    A former Red Hat freeloader.
    pavlix avatar 28.6.2012 23:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Grub 2 je paskvil. Umí například někdo chránit heslem samotný grub2?
    Samotná kombinace těchto dvou vět je komická.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    28.6.2012 20:09 JZD | skóre: 14 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    GRUB 2 sux, LiLo rulez.
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    pavlix avatar 28.6.2012 23:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GRUB 2.00
    Secure boot rulez them all.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.