abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:33 | Nová verze

    Desktopové prostředí Budgie bylo vydáno ve verzi 10.10. Dokončena byla migrace z X11 na Wayland. Budgie 10 vstupuje do režimu údržby. Vývoj se přesouvá k Budgie 11. Dlouho se řešilo, v čem bude nové Budgie napsáno. Budgie 10 je postaveno nad GTK 3. Přemýšlelo se také nad přepsáním z GTK do EFL. Budgie 11 bude nakonec postaveno nad Qt 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Humor

    OpenChaos.dev je 'samovolně se vyvíjející open source projekt' s nedefinovaným cílem. Každý týden mohou lidé hlasovat o návrzích (pull requestech), přičemž vítězný návrh se integruje do kódu projektu (repozitář na GitHubu). Hlasováním je možné změnit téměř vše, včetně tohoto pravidla. Hlasování končí vždy v neděli v 9:00 UTC.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    včera 03:00 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.3, tj. třetí opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.13, tj. třináctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.1. 03:00 | Komunita

    Na stránkách Evropské komise, na portálu Podělte se o svůj názor, se lze do 3. února podělit o názor k iniciativě Evropské otevřené digitální ekosystémy řešící přístup EU k otevřenému softwaru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    9.1. 19:44 | Zajímavý software

    Společnost Kagi stojící za stejnojmenným placeným vyhledávačem vydala (𝕏) alfa verzi linuxové verze (flatpak) svého proprietárního webového prohlížeče Orion.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    9.1. 19:11 | IT novinky

    Firma Bose se po tlaku uživatelů rozhodla, že otevře API svých chytrých reproduktorů SoundTouch, což umožní pokračovat v jejich používání i po plánovaném ukončení podpory v letošním roce. Pro ovládání také bude stále možné využívat oficiální aplikaci, ale už pouze lokálně bez cloudových služeb. Dokumentace API dostupná zde (soubor PDF).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    9.1. 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    9.1. 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.1. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 15
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (8%)
     (4%)
     (0%)
     (9%)
     (20%)
     (3%)
     (5%)
     (3%)
     (11%)
     (49%)
    Celkem 377 hlasů
     Komentářů: 8, poslední 10.1. 23:18
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Harald Welte "vybojoval" u německého soudu

    Harald Welte "vybojoval" u německého soudu předběžný soudní zákaz, který firmě Farrinet nedovoluje distribuovat výrobky, ve kterých používá linuxové jádro - protože porušovala GPL.

    15.4.2005 17:05 | Robert Krátký | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    15.4.2005 17:52 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Jen tak dale!
    Jen houst. Jestli chce nekdo vydelavat na GPL kodu, at se spoji s autorem a dohodne si podminky. Prinese to prospech celemu SW prumyslu. A konecne vytre zrak vsem skarohlidum, kteri neustale poukazuji na to, ze na Open Source se neda vydelat.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    15.4.2005 18:14 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak dale!
    Kromě malých one man show projeků a snad dobře identifikovatelných částí větších projektů je sehnání souhlasu všech autorů docela utopie.
    15.4.2005 23:30 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak dale!
    Neni. Resp. pokud verejne oslovim vsechny contributory do sveho projektu, bud se a) vyjadri, nebi se za b) nevyjadri. Nemluvim tady o linuxu (jako jadre). Tudiz bud souhlas poskytnou (muj odhad je tak 80% vc. tech co mlcenim potvrdili souhlas), nebo ne (tj tech 20%, kteri zmenili asi 2% meho kodu). Zalezi na podminkach. Byznysu totiz rozumi kazdy, jen hlupaci se tvari, ze stoji mimo nej. Druha vec je, ze spusta projektu je sice one-man-show, but with huge impact. V kazdem pripade, kdo se o to nepokusi (myslim prodat co vytvoril), at nenarika a nestezuje si, ze mu jeho projekt nekdo ... slohl (cimz tu corku nijak neobhajuji).
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    15.4.2005 23:41 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak dale!
    Pokud chceš povolení, musíš ho získat tak aby bylo dokazatelné, že ho máš. To že ti to nikdo nezatrhne nebo se nevyjádří neznamená, že ti to dovolil.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    16.4.2005 00:02 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak dale!
    Samozrejme mas pravdu. Jenze ... a) k soudu to tezko nekdo posle, b) prokazal's snahu autora kontaktovat, c) nejsem si jist, zdali je patch autorskym dilem legalne vymahatelnym. Myslim si, ze zde jde spise o moralni problem. Samozrejme nemluvim o situaci, kdy by se takto mela sublicencovat cizi knihovna. Ale podstata je v tom, ze zatim vsichni berou jako dane, ze kontaktovat autory GPL SW je nemozne protoze ... viz Yeti. Jenze, pokud tento nazor prevazi, bude se jednat jen o alibi zlodeju. Co je mnoho autoru? 10, 100, 1000? Ktery SW ma 10, 10, 1000 autoru? Odpoved na tuto otazku by vse vyjasnila (i mnohe myty).
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    16.4.2005 01:49 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak dale!
    Já docela často přebírám kód z jiných (L)GPL programů (samozřejmě se zachováním copyrightů). Takže třeba u takového Gwyddionu bys musel kromě autorů a vědomých přispěvatelů (těch je do zatím do tuctu) získat souhlas také držitelů copyrightu na Gimp, Gtk+ a Wine -- a to už není taková legrace. A i kdyby se měli identifikovat autoři jen okopírovaných kusů kódu a ti kontaktovat, je pak zase problém, kdo vlastně napsal co.

    Když to nedovolí, kód se musí napsat znovu. To není morální problém, program dané subjekty prostě mají na kód copyright. Tečka.

    Projevit snahu je naprd, když svolení nemáš, tak ho nemáš. Patch je samozřejmě autorské dílo podle velikosti a komplexity -- triviální a/nebo generované patche můžeš použít celé volně v rámci fair use. Ovšem patch je prakticky vždy odvozené dílo programu, který patchuje, takže je-li program pod GPL, je patch také pod GPL.

    Co je mnoho autorů? Gimp má v AUTHORS 200 lidí, Wine přes 600.

    Jak se může jednat o alibi zlodějů, kteří ten kód jasně nesmějí legálně použít? Nechápu.
    16.4.2005 01:51 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak dale!
    s/program dané subjekty/dané subjekty/

    Generované patche jak kdy, i na ně je myšlena následující věta o odvozeném díle, i když to tak nevypadá.
    16.4.2005 09:38 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak dale!
    Jak se může jednat o alibi zlodějů, kteří ten kód jasně nesmějí legálně použít? Nechápu.

    Ja jsem to myslel tak, ze se proste rekne, ze je nemozne vsechny autory kontaktovat, protoze mozna nejsou ani vsichni znami. Z tohoto duvodu si myslim, ze by se melo vzdy jasne definovat, kdo je autorem/spoluautorem dila, ze poukaz na to, ze je jich moc proste skodi na obe strany. Tim nepopiram, ze jich muze byt mnoho. GIMP ma mozna uvedeno 200 lidi, na druhou stranu ty prebiras casti gimpu vytvorene konkretnimi osobami. nebo se mylim?
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    16.4.2005 10:56 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak dale!
    Ale tím, že řekneš, že nemůžeš kontaktovat autory, tak říkáš, že to nemůžeš použít. Žádné právo používat cizí dílo ti v důsledku nemožnosti kontaktovat autora nevzniká.

    Všechno napsal nějaký konkrétní člověk, pak to po něm dva lidi přepsali, tři dopsali další featury... U kódu z Wine je ,Copyright (C) the Wine project`.
    15.4.2005 20:02 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak dale!
    ??? AFAIK si za můj soft s nějakým GPL kódem můžu říct kolik chci. Podmínkou je, aby to celé bylo pod GPL.
    15.4.2005 23:20 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak dale!
    AFAIT tuto cenu nebude zajemce akceptovat. No nic, treba priste ;-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    16.4.2005 06:26 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak dale!
    Muze a nemusi.

    afaiT??
    16.4.2005 09:40 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak dale!
    To bylo schvalne, misto As far as i know, as far as i think. Uznavam, ze to muze byt blbost, proste jsem jen zmenil jedno pismeno ;-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    16.4.2005 12:46 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak dale!
    Jen houst. Jestli chce nekdo vydelavat na GPL kodu, at se spoji s autorem a dohodne si podminky.
    Proboha, co je to za nesmysl ? Na GPL přece může vydělávat kdokoliv kolik chce a s žádnámi autory se kvůli tomu spojovat nemusí. Jediná podmínka je, že pokud ten program šíří (ať už samotný nebo předinstalovaný v nějakém zařízení), musí dát zákazníkovi k dispozici i zdrojáky.
    A konecne vytre zrak vsem skarohlidum, kteri neustale poukazuji na to, ze na Open Source se neda vydelat.
    Právě naopak. Pokud si někdo dohodne s autory nějakého opensource programu dvojí licencování, aby pak vzniklý derivát mohl šířit jako closed source, je to právě špatně a rozhodně nejde o vydělávání na opensource.
    15.4.2005 18:52 MichalX
    Rozbalit Rozbalit vše Mplayer vs KiSS Technology
    V téhle kauze se autoři Mplayeru nedomohli ničeho a KiSS si svoje přehrávače s ukradeným GPL kódem prodává dál :-(
    Nebo mi unikl nějaký obrat ve vývoji událostí ?

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.