Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.
Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).
V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).
Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.
Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.
Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.
Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.
Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapy a AI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.
Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).
stejně při každém rebootu připojuje na *.tradfri.pool.ntp.org a pokud se nedostane, tak si nastaví datum na 1. 1. 1970
Tohle by ještě šlo řešit pomocí přesměrování na lokální NTP server, třeba pomocí DNS vnutit jinou IP adresu pro tu doménu, případně provést přesměrování na úrovni IP. Pokud by to fungovalo, tak je to vlastně celkem dobré a máš zařízení použitelné offline.
Horší je, pokud by to chtělo navazovat šifrovanou komunikaci a kontrolovat certifikáty… a kdyby je to nekontrolovalo, tak je to taky špatně, protože kdokoli cestou by mohl převzít kontrolu nad tvými zařízeními, což je na jednu stranu lepší pro tebe, ale zase horší pro BFU, kteří to jen připojí a přestanou se o to starat.
ne ze by klekla nejaka silova cast, vyhorel nejaky silovy spoj, odesly nejaky vykonovy polovodice ale protoze jen a pouze masina prestane komunikovat s dispecigem, klekne palubni PC a podobny pro provoz nepodstatny veci bez kterych by souprava mohla normalne vyjet.Sice to na prvni pohled nevypada, ale dopravovat osoby a naklad z mista A do mista B je jen jednou z funkci, ktere musi (drazni) vozidla zvladat. Bezpecna koexistence s jinymi vozidly je stejne dulezita, jako ze se vozidlum otaci kola. A to elektronizace prave umoznuje. Jasne slo by to bez elektroniky, ale napriklad za cenu nizsi bezpecnosti, nizsi propustnosti site/prepravni kapacity atp. Proto se nedivim, ze v pripade chyby v nekterem z techto podpurnych systemu, se lokomotiva zachova bezpecne a odmitne jet.
Proto se nedivim, ze v pripade chyby v nekterem z techto podpurnych systemu, se lokomotiva zachova bezpecne a odmitne jet.Jsem si na 99% jistý, že nic takového na české železnici neexistuje. Možná tak na západ od nás.
Jsem si na 99% jistý, že nic takového na české železnici neexistuje. Možná tak na západ od nás.Přesně tak. A proto byla jeden čas velmi populární píseň od Jarka Nohavici kde spívá.
Pendolíno stojí kdesi u Polomy zamrzli mu všecky CD-ROMy.
pouze masina prestane komunikovat s dispecigemMašina komunikující s dispečinkem a když přestane, tak se nejede? Možná by to chtělo vrátit se do reality.
klekne palubni PC a podobny pro provoz nepodstatny veciBez toho palubního PC - když už nějaké je - se ta věc nedá řídit, protože vám nefungují takové nepodstatné věci jako tachometr. Jinak lokomotivy bez nějakého počítače se vyráběly tak do osmdesátých let. Když už srovnáváte, tak srovnávejte s něčím, co existuje.
Od identifikace přítomnosti nějaké osoby do okamžiku dosažení komfortní teplot uběhne nějaká doba, závislá na typu vytápění.Tak dá se tomu radit. Například když odcházím odněkud (nečekaně dříve a tak to termostat nemůže připravit) a mířím domů, tak tomu můžu říct „za půl hodiny přijdu domů“.
Tiskni
Sdílej: