abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    17.5. 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    16.5. 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    16.5. 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (77%)
     (5%)
     (10%)
     (8%)
    Celkem 355 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Hudba 2.0: Kompenzace místo pokusů o ovládnutí

    Matt Asay na svém blogu představuje prezentaci Gerda Leonharda nazvanou Music 2.0: Compensation not Control, která obhajuje přístup k prodeji hudby založený na předplatném. Digitalizace prakticky znemožňuje efektivní kontrolu nad tokem médií a proto je podle Leonharda nutné přejít na modely založené na principu předplatného. Dobrým příkladem je britský ostrov Mann, kde má všech 80.000 obyvatel za poplatek možnost neomezeně stahovat hudbu (Isle of Man gets unlimited music downloads with blanket fee).

    20.1.2009 18:17 | Daniel Kvasnička ml. | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    20.1.2009 18:28 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudba 2.0: Kompenzace místo pokusů o ovládnutí
    Musím přiznat, že si nejsem jist, že to chápu správně. Tento člověk navrhuje, aby se platilo za stahování hudby u providera paušálně, ať už stahujeme nebo ne? Chm... takže my bychom mohli stahovat co chceme, a někdo jiný by rozhodoval, kdo dostane naše peníze? Nebo nás jednoho dne firma odstřihne od kapely The Niemands, protože už ji nikdo jiný kromě nás a pár set jiných lidí neposlouchá?

    Na druhou stranu... naše země je tak moderní, že už to dávno máme zavedeno. Jen se to neplatí u providera, nýbrž při nákupu pevného disku :o)
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    Daniel Kvasnička ml. avatar 20.1.2009 22:49 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudba 2.0: Kompenzace místo pokusů o ovládnutí
    Ja si nemyslim, ze musi jit o placeni providerovi. Dulezity je hlavne ten zpusob, ze se neplati za jednotlive skladby. Uplne by stacilo, kdyby na zpusob "predplatneho" presli hlavni svetovi distributori digitalizovanych medii (iTMS a dalsi).
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    20.1.2009 23:00 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudba 2.0: Kompenzace místo pokusů o ovládnutí
    To není tak důležité. Takovýhle přístup vůbec není řešením - naopak, podle mého jen zhorší dnešní situaci, kdy k umělcům dojde jen zlomek nahrávky, i když třeba náklady na virtuální distribuci jsou mizivé. Pak by totiž existovala superOSA, která určuje, kdo se bude mít královsky a kdo ne, kdo vůbec smí publikovat (koho si lidé přes oficiální kanál mohou stáhnout), atd atd. Navíc bychom začali spoustě lidem nutit něco, co vlastně nechtějí - podobně, jako když platíte poplatek za veřejnoprávní televizi jen proto, že vlastníte monitor.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    Daniel Kvasnička ml. avatar 20.1.2009 23:56 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudba 2.0: Kompenzace místo pokusů o ovládnutí
    Vy me porad nechapete. Chcete stahovat hudbu treba z iTunes, zaplatite na rok X dolaru a tahate z iTunes... Ten clovek v te prezentaci zrejme mysli moznost tahat uplne cokoliv z netu, ale to ja zas tak nevidim jako realne (ve velkem meritku -- ze se to povedlo na 80.000 lidech neznamena nic pro globalni trh).
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    21.1.2009 00:22 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudba 2.0: Kompenzace místo pokusů o ovládnutí
    k tem 80k pripocti deset milionu za CR :)
    21.1.2009 00:24 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudba 2.0: Kompenzace místo pokusů o ovládnutí
    Rozumím slovům, ale pořád asi nechňápu, omluvte mou tupohlavost :o)

    iTunes znám, občas je i používám, kvůli iPodu. Vůbec nemám představu, jak by taková věc fungovala.

    Starost číslo jedna: Znamenalo by to, že stahovat zdarma by mohli jen užívatelé aplikace sMusic, a všichni ostatní by měli smůlu? Byla by taková aplikace pro všechny možné i nemožné systémy - ideálně tedy otevřená?

    Starost číslo dva: Co by se stalo, jakmile bych přestal platit? Ztratil bych přístup k veškeré hudbě, co mám? To je docela kruté - navíc by se tahle skutečnost musela předelegovat do všech mých zařízení, aby mi přestaly hrát hudbu, co už si neobjednávám. To by vyžadovalo ještě monstroznější DRM, než máme dnes. A DRM s open-source nemůže koexistovat, tedy takováto služba má vyžití jen na proprietárních systémech s proprietárními přehrávači - a to je na můj vkus hodně silné omezení.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    21.1.2009 08:41 peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudba 2.0: Kompenzace místo pokusů o ovládnutí

    ad starost 1: preco by mala existovat len jedna taka sluzba? Proste by existovalo viacero, z ktorych by si clovek mohol vybrat, normalna konkurencia.

    ad starost 2: pausalny poplatok by bol za stiahnutie, nie za samotne pocuvanie hudby

    Daniel Kvasnička ml. avatar 21.1.2009 12:35 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudba 2.0: Kompenzace místo pokusů o ovládnutí
    iTunes znám, občas je i používám, kvůli iPodu. Vůbec nemám představu, jak by taková věc fungovala.
    Myslel jsem samozrejme iTunes Music Store.
    Starost číslo jedna: Znamenalo by to, že stahovat zdarma by mohli jen užívatelé aplikace sMusic, a všichni ostatní by měli smůlu? Byla by taková aplikace pro všechny možné i nemožné systémy - ideálně tedy otevřená?
    To uz je ale starost off topic. U iTMS to tak neni, ale to prece neni jediny on-line obchod s hudbou na svete.
    Starost číslo dva: Co by se stalo, jakmile bych přestal platit? Ztratil bych přístup k veškeré hudbě, co mám? To je docela kruté - navíc by se tahle skutečnost musela předelegovat do všech mých zařízení, aby mi přestaly hrát hudbu, co už si neobjednávám. To by vyžadovalo ještě monstroznější DRM, než máme dnes.
    Neztratil, protoze by tam zadne DRM nebylo. Pokud sis nevsiml, tak Apple ohlasil na MacWorldu zruseni DRM u vsech 10 milionu skladeb. V tagu sice zustane tvuj mail, takze kdyz tu hudbu das nekomu dal a neostranis to, tak te lze celkem hezky dohledat... ale to neni nic neprekonatelneho a navic si myslim, ze je to spravne. Pokud by se system podobny nejak tomu, co popisuje ta prezentace, mel zavadet, muselo by ho samozrejme doprovazet omezeni, ze hudbu, kterou jsi za svuj pausal stahl, nesmis dat dal. Jinak jsme zase tam, kde jsme byli.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    21.1.2009 20:47 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudba 2.0: Kompenzace místo pokusů o ovládnutí
    Neztratil, protoze by tam zadne DRM nebylo.
    Nejde teď o to, co dělá Apple, protože Apple prodává po písničkách, zatímco tohle by bylo neomezené. No jo, ale kdybych měl přístup k neomezeným písničkám na jeden měsíc, tak bych si stáhl všechny písničky, které potřebuju tak na rok. A pak bych 11 měsíců nikomu neplatil. Nejsem si jist, jestli by se z toho všechny ty kapely uživily. Takže nakonec:

    Buď po tom měsíci přestanu mít nárok tu hudbu používat (a to mne jo bude muset přinutit nějaké DRM, protože jinak při "policejní kontrole mého iPodu" nepoznají, jestli jsem 30. června zaplatil či ne).

    Nebo se holt omezí počet skladeb, které se za měsíc smí stáhnout. Tím se ale dostaneme do úplně stejného stavu, v jakém jsme teď - taky budeme kupovat písničky po balíčcích, jen jim nebudeme říkat CD. V čem že je ta revoluce? :o)

    A nebo třetí možnost - platit bude muset každý, kdo se připojí k internetu, ať už bude stahovat nebo ne. Což je úspěšný model, ze kterého profitují takové skvělé produkty jako je Internet Explorer, Windows Media Player nebo OSA. A svobodný trh dostane další ránu do rozkroku.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    Daniel Kvasnička ml. avatar 21.1.2009 21:00 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudba 2.0: Kompenzace místo pokusů o ovládnutí
    No jo, ale kdybych měl přístup k neomezeným písničkám na jeden měsíc, tak bych si stáhl všechny písničky, které potřebuju tak na rok. A pak bych 11 měsíců nikomu neplatil. Nejsem si jist, jestli by se z toho všechny ty kapely uživily.
    To by se dalo vyresit. Moznosti by bylo nedelat tarif na mesic, ale minimalne na rok (a jeste treba odstupnovany podle objemu dat). A kdyz bys nechtel na rok, tak zustat u modelu platba/album, ktery by byl porad vyhodny pro prilezitostne nakupujici. Dalsi vec je, ze kazdy z tech obchodu by si jiste pohlidal, aby jejich servery pustily jen nejake rozumne stahovaci rychlosti, takze za mesic by sis jiste nepotahal vse co bys chtel, alespon ne pokud jsi do hudby blazen jako ja ;-)

    Tak jako tak, revoluce oproti soucasnemu systemu placeni za "kus" (uz jen tenhle termin nedava vubec smysl) hudby by to byla zcela jednoznacna. Proste moznosti jsou, jde o to chtit.
    A nebo třetí možnost - platit bude muset každý, kdo se připojí k internetu, ať už bude stahovat nebo ne. Což je úspěšný model, ze kterého profitují takové skvělé produkty jako je Internet Explorer, Windows Media Player nebo OSA.
    No tak to teda fakt ne :-)

    BTW: Trosku timhle smerem jde treba Last.fm, jen tam nelze tu hudbu primo stahovat. Zaplatil jsem asi 700 Kc/rok a muzu si prehravat svoje Favorites az do aleluja. A je mi fuk, jestli jsem doma nebo v praci, nemusim tu hudbu s sebou tahat. Jedina nevyhoda je, ze to nefunguje ve vlaku :-) (Az bude rozsirena 3G sit za rozumne penize a Last.fm app pro iPhone bude pro vsechny staty, padne i tahle nevyhoda. Pak uz jen sehnat malou jadernou elektrarnu do meho iPhone ;-) )

    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    microcz avatar 20.1.2009 23:01 microcz | skóre: 18 | blog: Michalův zápisník | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudba 2.0: Kompenzace místo pokusů o ovládnutí

    souhlasim s vami, taky jsem to tak pochopil, osobne jsem pro minimalizaci fixnich nakladu na hlavu, to bychom si takhle mohli predplacet i treba filmy, tisk, rohliky nebo penu na holeni, vsichni by meli defacto vsechno a nikdo nic ...platba za konkretni skladbu je na svobodnem rozhodnuti kazdeho poptavatele, navic se v mnozstvi poptavanych skladeb odrazi preference jejich posluchaci

    David Ježek avatar 20.1.2009 19:27 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudba 2.0: Kompenzace místo pokusů o ovládnutí
    Nemůžu si pomoci, ale "britský ostrov Isle of Man" mě rozesmálo zhruba stejně, jako když někde vidím "LED dioda" :-). nešlo by to prostě opravit na "britský Ostrov Man" ?
    Daniel Kvasnička ml. avatar 20.1.2009 20:35 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudba 2.0: Kompenzace místo pokusů o ovládnutí
    Preklad "Ostrov Man" zni pekne blbe, bez ohledu na to, ze to tak ma Wkipedie... kdyz se vynecha to "isle", pise se Mann s dvema "n", takze jsem to napsal tak a ostrov s malym "o".
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    David Ježek avatar 20.1.2009 21:04 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudba 2.0: Kompenzace místo pokusů o ovládnutí
    tak jako tak to je nyní lepší. dík, vím, že rejpu ;)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 20.1.2009 21:47 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudba 2.0: Kompenzace místo pokusů o ovládnutí
    V pohode :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    21.1.2009 13:19 error414 | skóre: 12 | blog: error414
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudba 2.0: Kompenzace místo pokusů o ovládnutí

    akrom toho na LED diode neni nic smesneho.

    21.1.2009 14:01 Štěpán
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudba 2.0: Kompenzace místo pokusů o ovládnutí
    LED => Light Emitting Diode => Světlo vyzařující dioda
    LED dioda => Světlo vyzařující dioda dioda

    Ale máte pravdu: není to směšné, spíš trapné.
    21.1.2009 21:14 error414 | skóre: 12 | blog: error414
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudba 2.0: Kompenzace místo pokusů o ovládnutí

    neni to smesne ani to neni trapne, vim co to znamena, chtel jsem rict ze se LED dioda rika i v elektrikarskem oboru. Takze me spis prijde smesne ze se lajkove dohaduji jak se to ma cist ale odbornici jim na to dlabou.

    21.1.2009 13:35 Jinej Michal | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudba 2.0: Kompenzace místo pokusů o ovládnutí

    CD disk, LCD displej....:-)

    21.1.2009 17:28 mnn | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudba 2.0: Kompenzace místo pokusů o ovládnutí

    Ja skôr "CDčko" (DVDčko) a LCDčko a LEDka (ale občas aj LED dioda :D)

    20.1.2009 19:34 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudba 2.0: Kompenzace místo pokusů o ovládnutí
    Přiznávám, že jsem článek nečetl, ale takhle narychlo mi to připadá jako nějaký druh socialismu: podle jakého klíče se peníze rozdělují umělcům, nahrávacím studiím atd.?
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    20.1.2009 22:32 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudba 2.0: Kompenzace místo pokusů o ovládnutí

    Vy jste snad neslyšel o OSA.. kdyť to tu máme už dávno, akorát, že všichni platíme a nic za to na rozdíl od obyvatel ostrova Mann nemáme.

    David Ježek avatar 20.1.2009 23:00 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudba 2.0: Kompenzace místo pokusů o ovládnutí
    to bych neřekl, znám lidi co mají doma 4TB legálně nabytých filmů a stálo je to jen ~4x300Kč na poplatcích OSA za 4x1TB disky. jinak samozřejmě že bych osobně raději platil nějaký průhledně rozdělovaný paušál, než živil tyhlety .... řeknu to slušně: kolektivní správce práv.
    21.1.2009 08:53 al
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudba 2.0: Kompenzace místo pokusů o ovládnutí

    Vtipné. Nekupujete DVD a CD média, flash disky, harddisky a jiná paměťová média? Myslím, že položka "autorský fond" je jasná. Kam asi ty peníze jdou a podle jakého klíče se rozdělují?

    Michal Fecko avatar 20.1.2009 22:38 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudba 2.0: Kompenzace místo pokusů o ovládnutí
    Ok na rapidshare dat 55€/rok je dost, o co radsej by som platil nejakemu portalu 55€ rocne za neobmedzene stahovanie komercnej aj nekomercnej hudby...

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.