Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.
Canonical oznámil, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie) v Ubuntu.
Tržní hodnota americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, dnes poprvé překonala hranici tří bilionů dolarů (62,1 bilionu Kč). Alphabet se připojil k malé skupině společností, které tuto hranici pokořily. Jsou mezi nimi zatím americké firmy Nvidia, Microsoft a Apple.
Spojené státy a Čína dosáhly dohody ohledně pokračování populární čínské platformy pro sdílení krátkých videí TikTok v USA. V příspěvku na síti Truth Social to dnes naznačil americký prezident Donald Trump. Dosažení rámcové dohody o TikToku vzápětí oznámil americký ministr financí Scott Bessent, který v Madridu jedná s čínskými představiteli o vzájemných obchodních vztazích mezi USA a Čínou. Bessentova slova později potvrdila také čínská strana.
MKVToolNix, tj. sada nástrojů pro práci s formátem (medialnym kontajnerom) Matroska, byl vydán ve verzi 95.0. Podpora přehrávání formátu Matroska míří do Firefoxu [Bug 1422891, Technický popis]. Přehrávání lze již testovat ve Firefoxu Nightly.
Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.
Microsoft se vyhnul pokutě od Evropské komise za zneužívání svého dominantního postavení na trhu v souvislosti s aplikací Teams. S komisí se dohodl na závazcích, které slíbil splnit. Unijní exekutivě se nelíbilo, že firma svazuje svůj nástroj pro chatování a videohovory Teams se sadou kancelářských programů Office. Microsoft nyní slíbil jasné oddělení aplikace od kancelářských nástrojů, jako jsou Word, Excel a Outlook. Na Microsoft si
… více »A W/h je jako co? Nehledě na to, že ten druhej odstavec podle mě vůbec nedává smysl...
Pri spotrebe elektriny mi to pride blbost, pretoze CPU priskrtene na polovicny vykon zerie daleko viac ako polovicu el., takze sa nevyplati brzdit pracu.To je váš dohad, je docela možné, že správnou modulací se dá najít nastavení, ve kterém to bude žrát míň. Pokud například 10% snížení taktu umožní podtaktovat, tak může objem práce odvedený na jeden W naopak stoupnout. Když budu parafrázovat ten komentář někde nahoře, tak cíl je, aby to místo 5 minut na 130 W jelo třeba 5 minut 10 sekund, ale s 90W.
Radsej rychlo nieco spravit a potom sa odpojit.To by platilo, kdyby jste byl na notebooku nebo desktopu, mobilu, kde máte většinu času minimální zátěž a idle je dominantní. Jenže na serveru moc často příležitost k vypnutí není, protože po něm někdo pořád něco chce. Ta zátěž může být mírná, ale většinu času drží CPU vzhůru. Proto je třeba optimalizovat i běh se zátěží na optimální efektivitu. Pokud používáte techniku "honem do idle" a spustíte turbo, tak v tom turbo režimu v zátěži vlastně efektivita (práce odvedená za W) klesá, protože přetaktováváte a často i zvyšujete napětí. Pokud se vám skutečně podaří se poté na delší čas vypnout, tak to dohoníte značně sníženou spotřebou v C stavu. Ale jak jsem řekl, v serveru se vám to asi nepovede, takže dlouhodobě je optimální si nastavit nižší frekvence, při kterých to méně žere. Když máte nízké zatížení, tak to server koneckonců utáhne i na nižší takt. O to podle mě v tom ovladači půjde.
Jednou jsem zkoušel u i3-1310M (Sandy) omezit frekvenci přes cpufreq na 800MHz, aby při 100% zátěži tolik nežral, a žral úplně stejně...
Hrál jsem Atomic Bomberman ve Wine a štvalo mě, že to u takové vykopávky žere 30W, tak jsem cpufreqem dal max 800MHz a žralo to stejně (+-2W, zas tak jsem to nezkoumal)
Předpokládám, že změnou frekvence přes CPU se změní i napětí. Nevidím způsob, jak jinak ho ovlivnit.
Vemem úplně jinej procesor za úplně jinejch podmínek (idle) a srovnáváme. Super.
Tiskni
Sdílej: