abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:44 | IT novinky

    Finálový zápas mistrovství světa v ledním hokeji přinesl nový rekord NIX.CZ (𝕏): "Dosavadní absolutní maximum našeho propojovacího uzlu bylo překonáno v čase 21:10, kdy jsme při přenosu dat dosáhli 3,14 Tbps. Je třeba také doplnit, že po deváté hodině večerní byly na maximu i ostatní datové přenosy nesouvisející s hokejovým šampionátem".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:11 | Pozvánky

    Přihlaste svou přednášku na další ročník konference LinuxDays, který proběhne 12. a 13. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích. CfP poběží do konce prázdnin, pak proběhne veřejné hlasování a výběr přednášek.

    Petr Krčmář | Komentářů: 0
    25.5. 19:00 | Zajímavý projekt

    Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    24.5. 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    24.5. 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    24.5. 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.5. 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    23.5. 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    23.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (88%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 860 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    IPv6 v hlavních zprávách ČT

    V Událostech na ČT1 a ČT24 byla reportáž o docházejících IPv4 adresách a o nástupu protokolu IPv6. Reportáž je možné zhlédnout na webovém portálu www.ct24.cz.

    13.6.2010 09:38 | houska | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    13.6.2010 10:11 helb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    mplayer "http://cdn13.nacevi.cz/iVysilani.Archive?id=NjUxODQwMjY0fDYzNDEyMDIwNTAwMzEzMjQzNQ==&SESSION_TO_MATCH=e96d5e4a7cd2a189e1e455caa015e04c&MATERIAL_IDENTIFIER=210411000100612&CONTENT_NAME=1097181328&TITLE=udalosti&GENRE=zpravodajske&LIVE=0&MSWMExt=.asf"
    13.6.2010 10:14 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Tohle bylo informačně lepší než ta reportáž cca před týdnem.
    13.6.2010 10:53 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Už to nefrčá. "Chyba: Odkaz na toto video již není platný. Vyberte si prosím z nabídky na www.ivysilani.cz"
    houska avatar 13.6.2010 11:51 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    skript ctdl uz taky nefunguje, ale nasel jsem perlovej skript, ktery funguje
    13.6.2010 19:51 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    No vida, hned si to tím jdu taky stáhnout.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    13.6.2010 11:54 miki.lbc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    pod "videem" tlačítko "do okna" a otevřít pomocí vlc
    13.6.2010 11:56 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Dík, tohle funguje dobře.
    13.6.2010 10:48 JoHnY
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Trosku nam CT postrasila normalni lidi, no jen houst a vetsi kapky :-).
    13.6.2010 11:37 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT

    Kdo jsou normální lidé?

    13.6.2010 11:41 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    V tomto případě je to většina, která ani netuší, co je to IP adresa.
    13.6.2010 15:43 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT

    Netušit, co je to IP adresa, mi v roce 2010 nepřipadá normální.

    Jistě, klidně můžu tvrdit, že netuším, co je to poštovní adresa, případně co je to telefonní číslo. A můžu se chvástat, že jsem kdovíjak normální, když tohle nevím. Ale okolí se asi bude shovívavě usmívat a nebude mít o mně valné mínění.

    13.6.2010 16:04 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT

    Mezi odbornou veřejností možná, ale mezi diváky zpráv ČT? Většina lidí může bez problémů používat web a vyřizovat maily, aniž by s IP adresami přišli aktivně do styku. Jediný problém je nastavení připojení, ale tam je buď nějaká forma automatické konfigurace nebo jim to nakonfiguruje někdo jiný. A i když si to podle pokynů nastaví sami, neznamená to, že vědí, co to znamená.

    Stejně tak jsem přesvědčen, že většina posluchačů rádia netuší, co ve "sto pět sedm ef em" znamená to FM, a dost možná ani co vyjadřuje číslo 105.7. A kolik z těch, kdo si fotí na dovolené, ví o závislosti expozice na cloně, času a citlivosti? Nevěřím že většina, i deset procent by mne mile překvapilo.

    13.6.2010 16:40 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT

    Já vím, že spousta lidí je na tom s všeobecnými znalostmi bídně, ale to ještě neznamená, že je to normální. Podle mě pochopení smyslu a významu IP adresy není o nic těžší než pochopení významu telefonních čísel a poštovních adres. Bohužel žijeme v přechodném období, kdy technologický pokrok v oblasti IT neodpovídá znalostem lidí. Postupuje tak rychle, že s ním veřejnost nedokáže držet krok. (A to je mimochodem ten důvod, proč je zrovna teď v módě Microsoft.) Bude trvat ještě minimálně jednu generaci, než se ten propastný rozdíl trochu srovná. Pak snad už situace bude o něco lepší.

    Přiznám se, že v otázce FM mám i já mezery. Krystalku na AM jsem kdysi sestavil a dokonce jsem pochopil, jak funguje. Jen frekvenční modulaci se mi pochopit nepodařilo. :-( Princip chápu, ale není mi jasné, jak může fungovat obvod, který něco takového dokáže vysílat nebo přijímat. Nedá se nic dělat, člověk asi nemůže chápat všechno. Ale nevzdávám se naděje, že to jednou pochopím. (Třeba pár let poté, co se vypne poslední analogový FM vysílač. :-D)

    13.6.2010 16:52 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Já vím, že spousta lidí je na tom s všeobecnými znalostmi bídně, ale to ještě neznamená, že je to normální.

    Asi je rozdíl jen v tom, jak chápeme výraz "normální". Pro mne to, co dělá (ví, uznává) 80 procent lidí, je "normální". Tím ale samozřejmě neříkám, že je to správné nebo že se k nim přidám.

    Bohužel žijeme v přechodném období, kdy technologický pokrok v oblasti IT neodpovídá znalostem lidí.

    Jsem skeptik. Nevěřím, že je to přechodný stav, naopak myslím, že se to bude zhoršovat. Už dlouho podle mne platí, že míra pochopení technologií jejich většinovými uživateli se postupně snižuje.

    Princip chápu, ale není mi jasné, jak může fungovat obvod, který něco takového dokáže vysílat nebo přijímat.

    Až tak do hloubky jsem to samozřejmě nemyslel. Myslím, že pro všeobecný rozhled by stačilo vědět, co je to frekvenční modulace. V kontextu, v jakém jsem to uvedl, by mi stačilo vědět že "FM" není modernější náhražka za "VKV" ani za "MHz".

    13.6.2010 17:29 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    který něco takového dokáže vysílat nebo přijímat.
    V mém případě stačilo jen divný zapojení AM krystalky.
    pavlix avatar 13.6.2010 17:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Jenže některé učitelky (a určitě i učitelé) na středních školách s klidem učí jak mačkat ve wordu tlačítka bold, italic a underline (nejlépe všechna s jedním označeným textem).

    Takže nejenom, že se neučí o základech fungování Internetu, ale i ty takzvané kancelářské věci se učí často špatně (například bez použití stylů).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.6.2010 22:02 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT

    Na střední škole, kam jsem chodil já, se naštěstí trvalo na použití stylů v každém odevzdávaném dokumentu. Naneštěstí tam byl nějaký Word 97, který škola koupila, přestože by se ty peníze daly vynaložit zcela jinak a lépe.

    O fungování Internetu (historie, adresování, routing, IP adresy) jsme měli přibližně tři hodiny povídání. A myslím, že to docela i stačilo. Kdyby aspoň tohle znalo 90% populace, bylo by na světě o poznání lépe.

    pavlix avatar 15.6.2010 06:38 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Tak na střední škole, kam jsem chodil já, chodily nás "programátory" učit lidi z matfyzu a felu. Ale humanitní třídy to měly přesně tak jak píšu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    15.6.2010 08:33 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Ono je to vždycky o lidech. Třeba u nás měla druhá půlka třídy Kryla a těm jsem nepokrytě záviděl. Člověk, kterého jsme dostali my, sám programování až tak moc nerozuměl a hlavně fungoval jako odstrašující příklad, jak neučit (přitom byl z didaktiky).
    Jakub Lucký avatar 13.6.2010 16:09 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Nevím jak ve vašem okolí, ale v mém okolí znalosti o IP adrese (že to existuje a je to něco se sítí) má tak třetina lidí... Z toho většina to vesměs někdy potřebovala...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    13.6.2010 16:44 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    V mém okolí je to asi taky přibližně třetina. Někde víc, někde méně — podle toho, jak ve kterém prostředí. Ale nikdy jsem netvrdil, že normální == většina.
    13.6.2010 16:38 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Netušit, co je to IP adresa, mi v roce 2010 nepřipadá normální.
    Uff to je hodně mimo realitu :-O. Dokonce ani politici, co vedou stát to nemusí vědět (link tu už mnohokrát byl a bude určitě i na kinderporno.cz) :-).
    13.6.2010 16:41 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Tvrdil jsem někde, že politici, kteří vedou stát, musí být normální? :-)
    13.6.2010 17:12 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Jo aha, pokud je většina lidí v tomto nenormálních, tak OK :-).
    13.6.2010 20:10 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Otázka ega možná :-), já otevřeně říkám, že jsem nenormální, protože pro mě normál = průměr a nechci (v určitých oblastech) být průměrný (normální) - tedy na úrovni většiny. Takže pro mě nenormální není jen záporný, ale i v určitých případech kladný pojem :).

    Ale kdybych považoval slovo nenormální za pouze záporné, tak bych sebe označil za normálního a většinu za nenormální :-).
    Baník pyčo!
    13.6.2010 11:44 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Bylo tam pár problematických tvrzení (IPv4 adresy za dva roky dojdou) nebo přímo nepravd (na IPv6 se začne přecházet příští rok), ale i tak jsem byl příjemně překvapen. Dokonce i promlouvající odborníci věděli, která bije, což bohužel není v televizi úplně pravidlem.
    13.6.2010 12:07 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Co posledni dobou sleduju CT24, tak se mi zda, ze kvalitativne jde i docela nahoru.
    13.6.2010 16:06 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    IPv4 adresy za dva roky dojdou

    I mně toto tvrzení připadá přinejmenším problematické. Z ekonomického hlediska jsou všechny zdroje neomezené. Nikdy nedojde ropa, uhlí ani IP adresy. Jde jen o cenu. Těžba ropy bude stále dražší a její cena nakonec vzroste natolik, že ropná paliva už nebudou nejvýhodnější řešení pro silniční dopravu. Nikdy nedojde k vytěžení posledního barelu ropy. Nikdy nedojde k přidělení poslední IPv4 adresy. Adresy jen budou stále hůř a stále dráž dostupné, až si většina lidí položí otázku: Opravdu nám ta IPv4 adresa stojí za to? Opravdu ji tolik potřebujeme? Není náhodou už dobrých 15 let připravený IPv6...?

    na IPv6 se začne přecházet příští rok

    Vidím, že si oba všímáme podobných věcí. I já jsem nad tímto zakroutil hlavou. Veřejnost by měla vědět, že IPv6 vznikl v roce 1995, že od roku 2000 existují plnohodnotné implementace vhodné pro produkční nasazení a že dokonce i Microsoft už konečně (se svým tradičním sedmiletým zpožděním) IPv6 rozumně podporuje. Všichni by měli vědět, podle čeho si vybírat operátora a co od něj požadovat. IPv6 by měl být zásadní prioritou. Takhle byl prezentovaný jako nějaká nevyzkoušená novinka.

    Dokonce i promlouvající odborníci věděli, která bije...

    No... Až na toho, který přirovnával zavedení IPv6 k digitalizaci televize a modem s podporou IPv6 přirovnal k set-top-boxu. Ten byl úplně mimo mísu. Já sice chápu, že některým lidem je třeba vysvětlit všechno polopatě a desetkrát, ale rozhodně ne za cenu šíření takových nesmyslů.

    Jeden příklad za všechny: ADSL modem nemusí mít absolutně žádnou podporu pro IPv6, a přesto celá síť k němu připojená může používat nativní IPv6 od operátora! Přepnu ho do režimu bridge a tím mám vyhráno. Počítačem se pak pomocí PPPoE (rp-pppoe) připojuji k operátorovi a tentýž počítač může navíc sloužit jako router na vnitřní síti přístupné přes ethernetový switch toho modemu. A ejhle, celá síť má IPv6, aniž by o tom modem věděl. Modemu prostě stačí vyznat se jen a pouze v MAC adresách a předávat pakety správným směrem.

    Toto řešení jsem použil už několikrát, protože ADSL modemy s podporou IPv6 nebo aspoň 6to4 se ještě před několika lety skoro nedaly sehnat. A co je největší gól: PPPoE se dá navázat i přes WiFi, když má ADSL modem WiFi a je v režimu bridge. Tak se dá s prastarým ADSL modemem dostat normálně na IPv6 a ještě k tomu normálně používat WiFi. (Pokud počítač, který se připojuje přes PPPoE, slouží i jako IPv6 router, je lepší použít ethernet, to je jasné.)

    Jenže k 99% veřejnosti se informace o těchto možnostech nedostane. A tak budou všichni jako troubové kupovat nové modemy a někdo si na tom zase namastí kapsu. Ale to nevadí, protože vydělávat na lidské blbosti není trestné. Naopak je to žádoucí, protože z toho v konečném důsledku profitují chytří lidé.

    13.6.2010 16:16 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    I mně toto tvrzení připadá přinejmenším problematické. Z ekonomického hlediska jsou všechny zdroje neomezené.
    U IP adres podle mne „dojdou“ znamená spíš to, že už se nebudou jen tak rozdávat každému, kdo si o ně řekne. A v tomto smyslu IPv4 adresy už dávno došly.
    Až na toho, který přirovnával zavedení IPv6 k digitalizaci televize a modem s podporou IPv6 přirovnal k set-top-boxu. Ten byl úplně mimo mísu. Já sice chápu, že některým lidem je třeba vysvětlit všechno polopatě a desetkrát, ale rozhodně ne za cenu šíření takových nesmyslů.
    Podle mne je to logická mediální příprava ISP. Spoustu modemů bude nutné vyměnit, což se bude dělat mnohem snáz, když o výměně lidé uslyší často z médií (a pak mohou být příjemně překvapeni, že jejich mdoem se měnit nemusí); kdyby o tom lidé nevěděli, výměna modemu je akorát naštve, a IPv6 tak bude pro ISP konkurenční nevýhoda.
    Přepnu ho do režimu bridge a tím mám vyhráno.
    Většina ADSL modemů, které jsem viděl, nazývá různé režimy nejrůznějšími marketingovými názvy, mezi kterými rozhodně nehledejte slova jako „router“ nebo „bridge“. I když některý režim může být podobný režimu „bridge“, ještě to neznamená, že v tomto režimu bude fungovat i IPv6, protože bůhví, co ten modem doopravdy dělá.
    Modemu prostě stačí vyznat se jen a pouze v MAC adresách a předávat pakety správným směrem.
    Teoreticky ano, prakticky – kéž by ADSL modemy tohle opravdu dělaly.
    13.6.2010 16:48 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Teoreticky ano, prakticky – kéž by ADSL modemy tohle opravdu dělaly.

    Mé modemy opravdu fungují tak, jak jsem psal. Ale jsou jen dva. Třeba jsem měl čirou náhodou v obou případech štěstí.

    13.6.2010 16:31 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    I mně toto tvrzení připadá přinejmenším problematické. Z ekonomického hlediska jsou všechny zdroje neomezené. Nikdy nedojde ropa, uhlí ani IP adresy. Jde jen o cenu. Těžba ropy bude stále dražší a její cena nakonec vzroste natolik, že ropná paliva už nebudou nejvýhodnější řešení pro silniční dopravu. Nikdy nedojde k vytěžení posledního barelu ropy. Nikdy nedojde k přidělení poslední IPv4 adresy.
    To vychazis ze scela spatneho modelu toho, jak se prideluji IP adresy.

    IP adresy neni zadny zdroj, ktery by nekdo vlastnil a prodaval, ale je to zdroj spravovany mezinarodnimi organizacemi (v evrope RIPE), ktere rozsahy adres prideluji svym clenum (LIRum, coz jsou obvykle ISP) zadarmo na zaklade odhlasovanych pravidel. Clenove sice plati clenske poplatky v zavislosti na tom, kolik adres pouzivaji, ale to je spis jenom forma pomerneho rozpocitani nakladu na provoz tech organizaci. Adresy se tedy budou pridelovat do te doby, dokud nedojdou nebo neodhlasuji zmenu pravidel.
    13.6.2010 16:52 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT

    Faktem je, že cena za veřejnou IP adresu (nemluvě o takovém luxusu jako /28 prefix) z pohledu koncového zákazníka neustále roste. Z toho důvodu je logické, že to jednou někoho přestane bavit a porozhlédne se kolem, zda se veřejná adresa nedá získat jinak než přes IPv4. Ten okamžik, kdy většinu světa přestalo bavit IPv4 přerozdělování, letos konečně nastal.

    13.6.2010 17:05 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Cena veřejné IP adresy roste a to se ISP líbí, takže nebudou chtít přejít na IPv6. Pak si veřejné IPv4 adresy nikdo naplatil a oni by přišli o významný zdroj příjmů. Čím dýl budou nástup IPv6 brzdit a místo toho nabízet předražené IPv4 adresy, tím víc vydělají. Tak to můžou vést dokud je nepřeválcuje konkurence nabízející IPv6 (až bude). Do té doby si můžou nechat platit za veřejné IPv4 adresy, rychlým zavedením IPv6 by si pod touhle aktivitou podřízli větev.
    pavlix avatar 13.6.2010 17:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Je potřeba rozlišovat stránku technickou a obchodní.

    I na IPv6 lze zavést připojení omezené, zákaznické, s nějakým šikovným stavovým firewallem, který chrání zákazníky i ostatní před zákazníky. A jako dražší produkt připravit business verzi, která umožňuje plný provoz na úrovni IPv6.

    Jestliže doteď zákazníkům nevadil NAT, nebude jim později vadit Firewall a co víc, budou rádi, že se někdo stará o jejich bezpečnost. Samozřejmě dokud nenarazí na službu, která obousměrné navazování spojení vyžaduje. Ale to už je situace stejná jako dnes.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.6.2010 21:25 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Jenze ta cena pro koncove domaci zakazniky roste spis z duvodu, ze velko-ISP se nechteji parat s takovou okrajovou funkci, ktera zajima minimum uzivatelu. Navic, co by si za ni neuctovali, kdyz to jsou lidi ochotni platit.

    Pokud jsi rozumne velky zakaznik a beres rozumne velkou konektivitu, pak je verejna IP adresa standard a kdyz si reknes, tak ti ISP klidne da /28 i vic zadarmo (resp. v cene konektivity). Nam dal bez potizi i /24, pro vetsi prefix jsme pak mu museli dodat podklady pro zadost na RIPE).
    13.6.2010 16:43 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Až na toho, který přirovnával zavedení IPv6 k digitalizaci televize a modem s podporou IPv6 přirovnal k set-top-boxu.

    Zase tak úplně mimo to nebylo. Ten člověk byl od kyslíků a podle toho je potřeba na jeho vystoupení nahlížet. Prostě říkal to, co jeho chlebodárce chce, aby lidé slyšeli.

    13.6.2010 17:32 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Ve skutečnosti to byl Ondřej Filip, ředitel CZ.NIC, a tohle přirovnání se objevilo i v ofic. tiskové zprávě CZ.NIC (i když na kameru to možná papouškoval p. Votava z O2). Nechtěli byste podezřívat ředitele CZ.NIC, že v tomto ohledu neví, o čem mluví, že?

    Podle mě je to velmi dobrý příměr, když vezmeme v potaz cílové obecenstvo a tím daný nutný stupeň zjednodušení.

    Dřív se používala technologie stará (analogová TV, IPv4) - abyste mohli dál koukat na seriály/pornoweby, budete si muset pořídit novou krabičku, která vám to umožní i po nástupu nové technologie (digitální TV, IPv6).
    Solitary avatar 14.6.2010 02:09 Solitary
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Taky si myslim, ze to pro laickou verejnost neni uplne spatne prirovnani... oni nepotrebuji vedet, ze nejake IP adresy dochazeji, nebo co vubec jsou zac... oni jen potrebuji vedet, co bude potreba udelat (koupit) aby jim zase sel internet. Stejne jako to je s digitalni TV, spousta urcite netusi, co to presne je... pro ne je to magie, ktera jim dodava obraz do televize skrz koupenou krabicku zvanou set-top box (coz je ale stejne jen marketingovy nazev a nejde z nej pochopit, co teda vlastne dela). A hadat se tu, ze pojem IP adresa by mel byt zakladni znalost? Mozna mel, mozna nemel... pokud ten pojem neznaji, tak od toho tu jsou placeni lide, kteri znaji. Srovnavat to s tel. cislem nebo postovni adresou neni ale presne, to jsou konkretni kontaktni udaje. Primo pres IP adresu vas vsak bude kontaktovat minimum lidi, posle vam email na (postovni) adresu, napise vam na ICQ na vase UID (tel. cislo). Zkratka a jasne, vetsinu populace zajima jen aplikacni vrstva, co je pod ni jim muze byt po pravu ukradene, od toho tu jsou ostatni lidi. Stejne jako kdyz ja vim, ze kdyz zatocim volantem doleva, auto pojede doleva. Uz nemusim vedet, jak je to technicky mozne,
    Josef Kufner avatar 14.6.2010 17:02 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Ono celá ta reportáž byla hodně nepřesná a nelze to jejím autorům zazlívat, protože jinak by to cílová skupina nepobrala vůbec (takle má aspoň nějakou šanci).

    S tím zájmem o aplikační vrstvu to není až tak jednoduché. U mnoha client-server služeb tomu tak je, ale jakmile dojde na přenosy souborů po IM, multiplayer hraní (server je uživetel) a podobné věci, tak celkem rychle s takovým přístupem narazíš a tak jako tak se uživatel alespoň nějaké minimální základy naučit musí (co je IP adresa, k čemu přibližně je port a k čemu je DNS). Nemusí vědět jak to přesně funguje, ale musí aspoň tušit.

    Podobné to je se soubory na disku, běžícími programy, URL a podobně.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Solitary avatar 14.6.2010 17:47 Solitary
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Věz že nemusí. Nevím o jakém zvláštním přenosu souborů po IM to mluvíš, ale jak u Jabberu, tak i ICQ není potřeba vědět nic. Pouze co a komu chceš poslat... pak klidně stačí udělat jednoduchý drag&drop a čekat, až se soubor přenese. IM klienti už tohle zpravidla umějí defaultně. Pokud někdo vystupuje jako server při hraní her, tak asi už něco ví... pokud ne, nemůže si na server hrát. Navíc spousta lidí ani hry nehraje, ještě méně lidí je hraje po internetu a ještě méně jich má potřebu jako server vystupovat (spousta her má vlastní servery, případně nějaké public). Uvědom si, že pokud ani nevíš jak funguje client-server, tak těžko budeš řešit jak na své straně vytvářet server :)

    Co je port, DNS... tak to už nemusí vědět vůbec. Jelikož neví co je IP, tak určitě neví co je DNS :) jim stačí vědět, že Seznam.cz je tam, kde mají svůj email... to, že ho najdou i na 77.75.72.3, k odeslání emailu opravdu vědět nemusí.

    Zkrátka a jednodušše, reálně vědět musíš jen to, co potřebuješ... a většina uživatelů má nároky minimální, což právě jde ruku v ruce s jejich znalostmi.
    14.6.2010 20:36 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Ano, uživatelé nemusí vědět, co je to soubor, a pak krajská volební komise rozesílá okrskovým komisím upozornění, aby na předávací místo opět nepřišly s vypáleným zástupcem :)
    14.6.2010 20:40 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    To mi připomnělo jak se kdosi ptal na fóru, proč mu nefunguje film zkopírovaný z CD, který si odkudsi přinesl na 3,5" disketě. :-)
    Solitary avatar 14.6.2010 21:21 Solitary
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Kdyz to pak nevedi odpovedni lide, tak je neco spatne... vsak treba znalosti urednic jsou zalostne. Vetsina tehle lidi vi akorat, kam na co kliknout, ale netusi uz proc a co to vlastne ma za funkci. Jakmile bys jim trosku zmenil UI, tak budou ztraceni.
    14.6.2010 19:34 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Ono celá ta reportáž byla hodně nepřesná a nelze to jejím autorům zazlívat, protože jinak by to cílová skupina nepobrala vůbec (takle má aspoň nějakou šanci).

    Vždycky je potřeba najít správnou míru zjednodušení, aby sdělení bylo stravitelné pro cílovou skupinu, ale nebylo příliš zavádějící. Myslím, že ČT se to v tomto případě, až na dvě tvrzení, o kterých jsem se zmínil, podařilo velmi dobře.

    13.6.2010 20:48 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Adresy jen budou stále hůř a stále dráž dostupné, až si většina lidí položí otázku: Opravdu nám ta IPv4 adresa stojí za to?
    AFAIK si toto už řekli před cca 10 lety a odpověď byla NAT. Jinými slovy teď si lidé pokládají stran IP úplně jiné otázky. A zda je IPv6 odpovědí se teprve ukáže.
    Takhle byl prezentovaný jako nějaká nevyzkoušená novinka.
    Toho jsem si v šotu nevšiml.
    Až na toho, který přirovnával zavedení IPv6 k digitalizaci televize a modem s podporou IPv6 přirovnal k set-top-boxu. Ten byl úplně mimo mísu. Já sice chápu, že některým lidem je třeba vysvětlit všechno polopatě a desetkrát, ale rozhodně ne za cenu šíření takových nesmyslů.
    Nesmíte se na to dívat technicky, ale z pohledu zákazníka. Zde je zpráva celkem jasná: na to, abyste zůstali kompatibilní s budoucností, potřebujete nové zařízení nebo upgrade starého.

    Jediná odlišnost, kterou sice vysvětlili, ale ne dostatečně, je to, že přepnutí nebude jednorázové jako u televize, ale inkrementální.
    Jeden příklad za všechny: ADSL modem nemusí mít absolutně žádnou podporu pro IPv6, a přesto celá síť k němu připojená může používat nativní IPv6 od operátora! Přepnu ho do režimu bridge a tím mám vyhráno.
    A? Tohle se nepočítá jako upgrade modemu? Ať to uděláte manuálně nebo nějakým programem, je to něco, co musí zákazník vědomě provést. Zrovna tak můžete modem kompletně ignorovat a nainstalovat si na koncové stanice tunely k poskytovateli, ale i to je "upgrade" který musíte udělat...
    Jenže k 99% veřejnosti se informace o těchto možnostech nedostane. A tak budou všichni jako troubové kupovat nové modemy a někdo si na tom zase namastí kapsu.

    Můžete si na tom založit podnikání. Nastavte lidem bridge za polovic než je cena nového modemu.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    13.6.2010 20:55 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Jediná odlišnost, kterou sice vysvětlili, ale ne dostatečně, je to, že přepnutí nebude jednorázové jako u televize, ale inkrementální.

    I u přechodu na DVB-T je souběh (minimálně tuším tři měsíce). V případě IPv6 je podstatně delší, ale to je dáno odlišnou filosofií Internetu (není tu pro každého příjemce jeden vysílač).

    13.6.2010 22:10 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Můžete si na tom založit podnikání. Nastavte lidem bridge za polovic než je cena nového modemu.

    Tohle jistě bylo míněno jako vtip, ale i přesto musím přiznat, že jsem se nejednou nad takovými možnostmi zamýšlel. Má to pochopitelně hned několik háčků. Zaprvé, v jistém nepoužitelném (a bohužel majoritním) operačním systému nic takového nastavit nepůjde. Zadruhé, existuje tolik typů modemů, že asi není myslitelné dělat takovou práci efektivně a s rozumným ziskem.

    Ono mi vůbec přijde, že podnikat v těchto oblastech prakticky nejde, protože trh začíná být dost přesycený. Vemte si třeba takový hosting (web + PHP + Java + Mono, databáze, virtuální zóny, kompletní virtuální stroje, ...). Kdysi jsem si udělal jednoduchou kalkulaci, zda bych v tomto oboru dokázal podnikat. Nijak nadějně to nevycházelo. Vyšly mi počáteční náklady cca 48 litrů za rok (amortizace serverů + housing (konektivita + energie)). No fine, dalo by se vymyslet, jak vydělat 4 litry za měsíc, aby to nebylo prodělečné. To jo. Jenže to neřeší, z čeho platit další rozvoj podnikání a kde vzít nějaký aspoň symbolický osobní příjem :-) A už vůbec to neřeší, jak konkurovat hostingům, které dávají weby za 49 Kč/měsíc (nebo za 19 Kč/měsíc, když mají akci) a provozují virtuální stroje za nějakých 300 Kč/měsíc (ne-li méně). K tomu všemu mají 24/7 helpdesk a přehršel doplňkových služeb (instalace deseti různých CMS) za (vcelku symbolický) příplatek.

    Zpět k modemům a PPPoE. Polovina ceny nového modemu — to nebude víc než 500 Kč. Aby existovala reálná možnost oslovit rozumné spektrum uživatelů, člověk by musel podrobně znát a umět z fleku nastavit aspoň deset typů modemů. A samozřejmě objíždět klienty, vrtat se v jejich počítačích... Ne, to nevypadá jako rozumná a zisková činnost. Protože 500 Kč minus daně minus cestovní náklady vychází asi tak, že i kdyby člověk těch klientů za den stihl deset, což je nemyslitelné, pořád by se takhle vydělávat nedalo.

    No, tak jsem se nad vaším rýpnutím hluboce zamyslel, :-) ale to je asi tak všechno. Podnikatel ze mě holt nebude. :-D

    Jendа avatar 15.6.2010 20:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    vrtat se v jejich počítačích
    Ano, to byl zážitek. Nastavoval jsem takhle jednomu BFU SOHO krabičku s maškarádou, aby mohl mít „internet“ na dvou počítačích. Windows XP SP 1, nezkalibrované (obraz posunutý o 2 cm doleva) 19" LCD s rozlišením 800×600, IE nabíhal pět minut, v něm 5 reklamních lišt, pořád šrotoval disk… A oni to v tomhle stavu normálně používali a nic jim nepřišlo divné. Pak mi za dva měsíce volají, že se jim to zdá nějaké pomalé. A co já s tím?
    Drom avatar 16.6.2010 00:07 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    +1!!! Taky jsem par takovych videl
    Drom avatar 16.6.2010 00:08 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    P.S.: LOL @ Magnetický obranný komplex
    14.6.2010 12:31 Petr Ježek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Riziko, že adresy v4 začnou docházet již v průběhu příštího roku, si neuvědomujete? Pronajaté a nevyužité pooly a možnosti NATů jsou zatraceně omezené, pokud se konektivita rozšíří na cokoli s procesorem a ovládáním na dálku... Zeptejte se u velkých providerů, co je trápí... O2 začne přecházet na IPv6 v polovině příštího roku, takže se tou dobou začne na IPv6 přecházet. Máte nějaký argument proti? Nejen na http://www.lupa.cz/zpravicky/o2-a-seznam-cz-nabidnou-ipv6-pristi-rok/. "Je jaro, Béďo, vstávej, je jaro!" :-)
    14.6.2010 15:13 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT

    Než začnete psát podobné výpady, bývá dobré si ujasnit komu a na co vlastně odpovídáte. Věřte mi, že mne opravdu ani v nejmenším nemusíte přesvědčovat o nutnosti přechodu na IPv6. Kdyby už bylo po přechodu, byl bych jedině rád. A co se týká těch dvou tvrzení, tak:

    1. Přechod na IPv6 nezačne příští rok, to opravdu ani zdaleka. První verze specifikace IPv6 (RFC 1883) pochází z roku 1995 a dokonce už na podzim 1992, kdy jsem se poprvé s Internetem setkal, jsem se mimo jiné dozvěděl, že adresní prostor IPv4 je omezený, očekává se jeho vyčerpání během dvou let a proto se pracuje na nové verzi IP protokolu s delšími adresami. První náznaky podpory v jádře sahají kamsi do let 1998-99, o plné podpoře na úrovni jádra se dá mluvit s příchodem řady 2.6 (IIRC 2003). Dnes už má řada serverů i koncových uživatelů IPv6 konektivitu, a to i v ČR, přestože postoj většiny místních ISP by se dal směle nazvat pasivní resistencí. Ne, opravdu nepotřebujeme čekat, až nám ČT sdělí, že v roce 2011 můžeme začít s přechodem, ten už dávno začal. Že probíhá výrazně pomaleji, než by bylo zdrávo, to je věc jiná.

    Tvrzení, že IPv4 adresy "do dvou let dojdou" je jednou z univerzálních konstant a bývá s nadsázkou přirovnáváno k Mooreovu zákonu (viz též moje vzpomínka na podzim 1992). V jednom smyslu se chová jako vize, že do třiceti let zvládneme řízenou termonukleární fúzi (to tím konstantním časovým odstupem), v jiném jako odhady, že ropa dojde za dvacet let. Aby se totiž mělo smysl se bavit o jeho pravdivosti, museli bychom si nejdřív přesně definovat, co rozumíme výrazem "IPv4 adresy dojdou". Při jedné definici bychom zjistili, že IPv4 adresy už vlastně ve skutečnosti dávno došly, jen jsme si toho pro samé maškarády nestihli všimnout. Při jiné naopak dojdeme k závěru, že IPv4 adresy vlastně v pravém slova smyslu nedojdou nikdy - nebo přinejmenším do chvíle, kdy se IPv4 definitivně přestane (globálně) používat. Obě tato krajní tvrzení jsou asi tak stejně "pravdivá" jako ten oblíbený dvouletý odhad, záleží jen na definici.

    14.6.2010 17:41 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Tvrzení, že IPv4 adresy "do dvou let dojdou" je jednou z univerzálních konstant a bývá s nadsázkou přirovnáváno k Mooreovu zákonu (viz též moje vzpomínka na podzim 1992)
    Ono je potřeba si uvědomit, že to není jen to tvrzení, ale tvrzení a opatření. Na začátku 90. let se provedlo jako opatření zavedení CIDR, koncem 90. let se objevilo masové nasazení NATu, nyní máme leckde i dvojité natování apod. IPv6 je také jen jedno z opatření. Jestli se teď použije je otázka, ale zatím to vypadá že nic lepšího nikdo nevymyslí.

    To tvrzení je potřeba tedy chápat tak, že "současným tempem přidělování dojdou". Jelikož se vždy přijalo opatření, aby se tempro drasticky zmírnilo, tak k tomu nedošlo. Museli bychom nahlédnout do nějaké paralelní reality, kde se opatření nepřijalo, abychom věděli, zda ten odhad byl dobrý.

    Jediné, co je nepravdivé, je tvrzení, které je často s původním asociováno, a to že "do dvou let přejdeme na IPv6". A to proto, že IPv6 jako opatření je neuvěřitelně nákladné. Je tedy přirozené, že se prve použily méně nákladné cesty.

    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    Jendа avatar 15.6.2010 20:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    možnosti NATů jsou zatraceně omezené, pokud se konektivita rozšíří na cokoli s procesorem a ovládáním na dálku...
    No co, tak výrobce dálkově ovládaného zařízení napíše server, do zařízení integruje podporu prorážení vícenásobných NATů, pořeší registraci a pojede se dál. A pak si zase od některých jedinců vyslechneme, jak by byl přechod na IPv6 složitý a jak je IPv4 jednoduché.
    the.max avatar 13.6.2010 16:04 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Jen nejak nechapu, proc chteji vymejslet novy portal o IPv6, kdyz uz CESNET ma domenu www.ipv6.cz. Prijde mi mnohem rozumnejsi aby se domluvili a zacali tvorit obsah na teto adrese, nez aby zakladali nejakou dalsi domenu, ktera nebude mit ani v nazvu nic spolecneho s IPv6.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    13.6.2010 17:34 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    To je jen zkreslení informací, které má na svědomí ČT. Projekt Digitální česko má mít mnohem větší záběr - IPv6 tam bude jen jedna "kapitolka".
    13.6.2010 17:50 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Je třeba vytvořit web, aby se vytvořilo zdání pokroku, než na to zase každý zapomene a vesele se pojede dál. :-)
    13.6.2010 20:04 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Přesně tak. To zas bude tiskových prohlášení a utopených miliónů a nakonec systémy veřejné správy na IPv6 nepojedou. Dám dvě doménová jména: portal.gov.cz, www.mojedatovaschranka.cz. Optimisticky to vidím na 7 let.
    otasomil avatar 13.6.2010 20:38 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT

    Ani se nebudu zatezovat a sledovat tu reportaz.

    CT dava opravdu nazorne narodu.

    Uplne me stacilo toto:

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    13.6.2010 21:05 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Takhle byla lepší.
    Baník pyčo!
    Solitary avatar 14.6.2010 02:13 Solitary
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Tohle mi hlava nebere.
    14.6.2010 09:01 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    OLOL!
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    14.6.2010 09:08 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    ... ale pořád to nemá na britského ministra pro "Digitální Británii" (je po volbách, takže dnes možná už naštěstí bývalého?), který si myslí, že IP adresa znamená "Intellectual Property address" :-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    14.6.2010 17:01 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Je to pravda, ne? IP adresa identifikuje počítač v síti a využívá toho i například policie při vyšetřování. Běžným uživatelům stačí domény (ty znají), co je pod nima nemusí vědět.
    14.6.2010 12:35 Petr Ježek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 v hlavních zprávách ČT
    Viděl jsem online a musím říci, že ČT svou roli hraje dobře - upozorňuje občany na blížící se nezbytné změny, v tomto případě například aby se poptali, zda jejich modemy a routery umí IPv6... Tím v podstatě dává najevo providerům a poskytovatelům obsahu, aby se nevymlouvali na blbé občany (ano, nejde jen o klienty).

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.