Vojtěch Polášek představil Vojtux, tj. linuxovou distribuci pro zrakově postižené uživatele. Vychází ze spinu Fedory 43 s desktopovým prostředím MATE. Konečným cílem je, aby žádný Vojtux nebyl potřeba a požadovaná vylepšení se dostala do upstreamu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) druhá RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 160 (pdf).
Izrael od února zakáže dětem používat v prostorách základních škol mobilní telefony. Podle agentury AFP to uvedlo izraelské ministerstvo školství, které zdůraznilo negativní dopady, které na žactvo používání telefonů má. Izrael se tímto krokem přidává k rostoucímu počtu zemí, které dětem ve vzdělávacích zařízeních přístup k telefonům omezují.
Internetová společnost Google ze skupiny Alphabet pravděpodobně dostane příští rok pokutu od Evropské komise za nedostatečné dodržování pravidel proti upřednostňování vlastních služeb a produktů ve výsledcích vyhledávání. V březnu EK obvinila Google, že ve výsledcích vyhledávání upřednostňuje na úkor konkurence vlastní služby, například Google Shopping, Google Hotels a Google Flights. Případ staví Google proti specializovaným
… více »Byl oznámen program a spuštěna registrace na konferenci Prague PostgreSQL Developer Day 2026. Konference se koná 27. a 28. ledna a bude mít tři tracky s 18 přednáškami a jeden den workshopů.
Na webu československého síťařského setkání CSNOG 2026 je vyvěšený program, registrace a další informace k akci. CSNOG 2026 se uskuteční 21. a 22. ledna příštího roku a bude se i tentokrát konat ve Zlíně. Přednášky, kterých bude více než 30, budou opět rozdělené do tří bloků - správa sítí, legislativa a regulace a akademické projekty. Počet míst je omezený, proto kdo má zájem, měl by se registrovat co nejdříve.
Máirín Duffy a Brian Smith v článku pro Fedora Magazine ukazují použití LLM pro diagnostiku systému (Fedora Linuxu) přes Model Context Protocol od firmy Anthropic. I ukázkové výstupy v samotném článku obsahují AI vygenerované nesmysly, např. doporučení přeinstalovat balíček pomocí správce balíčků APT z Debianu místo DNF nativního na Fedoře.
Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Kampaň za získání finančních prostředků pro celostránkovou reklamu v NY Times, která bude propagovat prohlížeč Mozilla Firefox, předčila očekávání. Dohromady se vybralo přes čtvrt miliónu dolarů.
Tiskni
Sdílej:
Reklama v rozhlase se musí mnohokrát opakovat, aby byla účinná, a to by ji dost prodražilo. Krom toho nelze během třicetivteřinového reklamního spotu vysvětlit obyčejnému uživateli počítače co to je webový prohlížeč a proč je lepší používat jiný.
To spíš ta celostránková reklama v novinách, která by člověka přiměla si jí přečíst, zamyslet se nad ní… Bohužel, celostránková (nebo půlstránková, to je jedno) reklama v některém z nejčtenějších českých deníků vyjde řádově na deseti- až statisíce korun, a to je částka, jejíž shromáždění během několika týdnů před vydáním Firefoxu 1.0 pokládám za nereálné.
Dobrá, řekněme že se rozhodneme koupit si třicet vteřin reklamního času v rádiu. Jak během nich vysvětlíte průměrnému Čechovi, že má používat webový prohlížeč Firefox, když takový člověk ani neví, co to webový prohlížeč je?
Dále: jedna reklama na Radiožurnálu před zprávami ve všední den vyjde na 21900 korun, za vámi odhadováných sto tisíc si můžete dovolit jednu reklamu denně v průběhu jednoho pracovního týdne. Ale aby reklama měla nějaký dopad, nestačí ji zopakovat pětkrát, musela by se pusit řekněme dvacetkrát během jednoho týdne, a kampaň by musela probíhat současně na několika frontách (tedy například i na internetu nebo v tisku, např. já rádio neposlouchám), jinak jsou to zbytečně vyhozené peníze.
Shrnuto: na pořádnou reklamní kampaň potřebujete odhadem milion a víc, jinak nebude mít účinek. To už je lepší opravdu zaplatit ty programátory…
Finančně to je určitě méně náročné než nějaká reklama v novinách, pro lidi je to i přijatelnější (zvířátko je lepší než otravná všudypřítomná reklama) a určitě by tam mohla být i nějaká cedulka typu "panda červená (Firefox) není jen toto roztomilé zvířátko ale i webový prohlížeč nové generace pro Váš počítač. Stahujte zdarma na firefox.czilla.cz"
Napadá mě třeba distribuovat do škol jako výukový materiál nějaký plakát nebo brožurku "jak funguje www", kde by bylo všechno krásně vyvedeno s použitím názorné ukázky Firefox.