abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:22 | Komunita

    Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:00 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.7. 18:44 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.7. 16:11 | Nová verze

    Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.7. 15:55 | Komunita

    Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    16.7. 21:22 | IT novinky

    Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    16.7. 16:22 | IT novinky

    Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    16.7. 15:33 | Upozornění

    Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapyAI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.

    bindiff | Komentářů: 8
    16.7. 13:33 | Bezpečnostní upozornění

    Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (17%)
     (33%)
     (17%)
     (0%)
     (0%)
     (0%)
     (0%)
     (33%)
    Celkem 6 hlasů
     Komentářů: 1, poslední dnes 13:41
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    5.3.2010 15:34 Veterán
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Z řečí o šetření peněz je mi špatně. Absolutní většina lidí si to přebere tak, že Linux je zadarmo, tak mi ho nainstaluj a starej se o něj také zadarmo. A velice těžko se pak vysvětluje opak.
    5.3.2010 15:44 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Šetření a zadarmo není totéž. A ačkoliv Linux není nebo nemusí být zadarmo, byla by škoda nevyužít k propagaci skutečnost, že opravdu může ušetřit spoustu peněz.
    5.3.2010 16:31 Veterán
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Problémem jsou ta zjednodušení. Když se neudělá důkladný rozbor pro daný problém, mohou nízké vstupní náklady být stejně tak úsporou, jako budoucím prodělkem. Nejvíce se to ostatně projevuje ve státní správě. Vedené uslyší "Linux je zdarma" a naplánuje přechod. A v polovině se ukáže, že většinou používají speciální SW, fungující jen pod Windows.Firmy se v tomto chovají mnohem rozvážněji, ale přecházejí s větším úspěchem.
    5.3.2010 19:57 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Zdá se že se Vám to už stalo, tak se pochlubte, místo těch obecných plků.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    5.3.2010 21:46 Veterán
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Mám zkušenost z přechodu z BSD serverů na Linux. Přechod jsem dělal nikoli z důvodů kvality, ale protože na servis BSD jsem byl v okolí k dispozici jen já. Na Linux se mi podařilo sehnat i další lidi, takže mnou obhospodařované malé firmy mají jistotu, že to v případě nutnosti někdo dokáže relativně rychle převzít. Přechod pracovních stanic z Windows na Linux jsem dokázal zastavit. Majitelé firem (grafika, projekce) si zpočátku vůbec neuvědomovali, že AutoCAD a DTP programy od Adobe neexistují v Linuxové verzi. Úspora by tak byla maximálně na počítači v administrativě, ale i tam bylo win účetnictví a cena licence za OS byla zanedbatelná oproti problémům s přechodem. Výhodou tak pro firmy byla moje zastupitelnost a oproti win serverům použití Debianu a tím nezanedbatelná úspora za serverové licence. Pro malé firmy tohoto zaměření to byla asi ideální kombinace.
    pavlix avatar 5.3.2010 22:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    To zní rozumně... i když s těma BSDčkama škoda, no, já si s tím před časem hrál...

    I když v praxi u mě zatím vede Linux. Je to kvůli jednodušší správě binární distribuce oproti FreeBSD, kde mi přišlo, že je to primárně stavěný na ports. OpenBSD jsem nasadil jako firewall a pak jsem litoval (nefunguje mi správně binat ani po několikerém pečlivém přezkoumání pravidel, pokud tam nepustím /zbytečný/ udržovací traffic). NetBSD jsem pořádně nevyzkoušel.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    8.3.2010 11:05 petrfree
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Dělám informatika ve státní, resp. veřejné správě. Obecnou pravdou je, že přejít na koncových stanicích na linux je téměř nemožné, protože ve většině případů neexistují aplikace, které by bylo možné na této platformě provozovat. Je to věcí především SW společností, které se specializují na tento (velmi lukrativní) segment trhu, ale stejný podíl v tom mají i nadřízené orgány (rozuměj ministerstva), které jsou schopné diktovat jediný správný SW pro zpracování dané agendy (např. hlášení o odpadech). Přestože byly vydány nejrůznější standardy, které by měly být závazné, troufnu si říct že všichni v tom mají nějaký háček, aby, v případě že existuje i jiný výrobce SW pro danou oblast, byla migrace na jiný systém velmi složitá/nemožná. Používáme informační systém firmy na G z Jihlavy, a přesto, že to již slibují asi třetím rokem, je např. generování výstupů vázáno na MS Office (šablony dokumentů), takže je nemožné migrovat třeba M$ office na Open Office. Tam kde je to možné, tedy především na serverové straně, ale využíváme linux k plné pokojenosti
    mikirc avatar 5.3.2010 16:03 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    No rekneme, ze naklady na udrzbu a treba i instalaci Linuxu na 50 PC budou stejne, ale cena licence na linux bude mnohem, ale mnohem mensi nez u jineho systemu a to je prave to setreni. To ze na udrzbe nic neusetrim me zas tolik vrasek neprida, kdyz usetrim nemalou castku kvuli licenci. Kolik muze stat nejaka hromadna licence windows na tech 50PC ?? 100 000Kč ? a to je dost usetrenych penez.
    Byl jednou jeden...
    5.3.2010 16:22 Veterán
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Ono vše musí být podloženo čísly. 50 licencí není cena OEM x 50. Navíc mám nepříjemný pocit, že ba burzu si asi nenasadí Ubuntu, Mandrivu nebo Fedoru. Použijí nějaký profi Linux, kde cena licence také není zanedbatelná. A údržba je to samé. Sehnat lidi na jednoduchou administraci Windows je maličkost, k tomu pak stačí jeden špičkový profík a stačí to. Sehnat lidi na jednoduchou administraci Linuxu je prakticky nepřekonatelný problém. Jsou buď absolutně neschopní s velkým egem a potom špičkoví odborníci. Ta střední třída zcela chybí a režijní náklady tím stoupají. Prostě si to vždy chce udělat pořádnou ekonomickou rozvahu, aby šetření na jedné (licence) nebo druhé (servis) straně ve skutečnosti nakonec nebylo velkou ztrátou.
    Pavel Půlpán avatar 5.3.2010 16:32 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Sehnat lidi na jednoduchou administraci Linuxu je prakticky nepřekonatelný problém. Jsou buď absolutně neschopní s velkým egem a potom špičkoví odborníci. Ta střední třída zcela chybí a režijní náklady tím stoupají.
    Brilantně řečeno. :-)
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    5.3.2010 18:08 Standa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Jenže jeden kvalitní linuxový admin mnohdy zastane práci 5-10 taky adminů s Windows. Toť má zkušenost.
    5.3.2010 18:51 Veterán
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    To je hloupost. Když má řešit prkotiny na klientských počítačích, tak je jedno jak je kvalitní, protože to trvá vždy stejně dlouho, než to uživateli dokáže vysvětlit. Takže bude lítat jako hadr na holi, ale draze placený, a stejně to nebude stíhat.
    pavlix avatar 5.3.2010 18:55 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Ani to vysvětlení netrvá od různých lidí stejně dlouho.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.3.2010 19:44 Veterán
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    To je možné. Jenže, jak se bude cítit draze placený profesionál, který bude vysvětlovat rozdíl mezi levým a pravým ALT, rozdíl mezi starou a novou ikonou programu, trochu jiný vzhled programu a desítky dalších prkotin, nebo věcí typu připojit novou myš, tiskárnu atd. Hlavní profesionál má prostě řešit problémy, na které normální technici nestačí. Jinak ho to brzo přestane bavit, případně jeho úroveň začne zvolna klesat.
    pavlix avatar 5.3.2010 20:57 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Možná... :) ale taky už jsem párkrát podobný problémy řešil :). Teda ne že bych to mohl dělat pořád, ale pokud by to bylo při občasnym náboru nových zaměstnanců, tak je klidně zaškolím i v používání myši :).

    Samozřejmě se z toho nesmí stát hlavní náplň.

    Ale asi máš pravdu. Já totiž neznám prostředí velké firmy :). Sice lidi z velkých firem znám, ale v praxi je potkávám jen po malých skupinkách (třeba na školení). Fungování toho běžného IT ve velké firmě znám v podstatě jenom z vyprávění, nejvýš jim přijedu řešit specifický problém.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.3.2010 21:52 Veterán
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Já právě chvíli ve velké firmě pracoval. A moje znalosti rozsáhlých sítí nepokládám za tak perfektní, abych se řadil k té špičce. A právě ty drobné problémy byly prakticky nekonečné a otupující. Po půlroce jsem to ukončil, protože za chvíli bych byl znalostmi skutečně jen na úrovni školitele ikonek. Neměl jsem ani čas se tam naučit něco nového o rozsáhlých sítí a postupně již ani náladu na učení. Raději tak zůstávám jako soukromník pro malé sítě v malých firmách.
    6.3.2010 16:12 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Zkušenost s interním IT ve velké firmě nemám - ale v malé firmě, kde už pár let dělám, bych řekl že ten poměr může odpovídat. Nepokládám se za dobrého správce IT, nikdy jsem se nepopral s úkolem zvládat masy běžných uživatelů - víceméně mi tahle poznámka nahrála na jeden postřeh...
    Jde o to, že běžný admin-klikač ve Windowsech často narazí na bug, který frontálně vyřešit nejde - a jemu chybějí znalosti, jak ho obejít. Zkusí dvakrát vystoupit a nastoupit, když ho to hodně štve tak reinstaluje windows, a zlomí nad tím hůl. Já si nad tím chvíli škrábu hlavu, třeba i trochu začenichám na síti nebo v systému, zagoogluju, konstatuju že to nevyřeším, a obvykle se mi podaří to nějak obejít.
    Jeden příklad za všechny: už několik let se opakuje historie s tiskárnami. Kdykoli přijde do firmy nová tiskárna nebo printserver, tak si ji všichni hned nainstalují po svém - EXE instalátor pro multifunkci od Canonu nebo HP, která umí i skenovat, teď se o ni přetahuje deset kompů najednou, utility od výrobce tiskárny žerou na klientech RAM a CPU... Nebo printserver přes UPnP nebo kýho čerta ohlásí všem widlím v LANce "ahoj já jsem tady", pokud se BFU moc nevzpouzejí tak jenom párkrát kliknou na OK a už mají nainstalované tiskárny... no jenomže ono to často nefunguje jak by mělo. Prostě to netiskne. Nebo to dělá kraviny. A opakovaně se mi potvrdilo, že trochu pracnějším ale účinným přístupem je, zredukovat to na společného jmenovatele: LPR. Na klientech jenom holý tiskový driver, všichni posílají tiskové joby přes LPD na jeden server který centrálně spooluje na HDD, takže zabudované nebo externí printservery na tiskárnách víceméně zakončují LPR relace do tiskového enginu, a dostávají joby hezky po jednom, jak si je server řadí do fronty. Nedrbou do toho proprietární skenovací relace, žádné škytající wokenní "sdílení tiskáren", žádné "ponorné tiskárny" (občas prostě nefungující) tunelované skrz RDP, dokonce se to dá bez problémů routovat, filtrovat a NATovat na firewallu... (je to jediná TCP relace). Naše LANka je po těch letech provozu docela heterogenní a LPR chodí vždycky a všude. Umí ho i prašivé printservery, které o něm v manuálu nemají ani slovo.
    [:wq]
    6.3.2010 02:05 balki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Navíc mám nepříjemný pocit, že ba burzu si asi nenasadí Ubuntu, Mandrivu nebo Fedoru.Použijí nějaký profi Linux, kde cena licence také není zanedbatelná

    Skor si myslim, ze pouziju debian a Dohackuju si to pre vlastne potreby :) "Profi" distribucie su pre manazerov, co potrebuju certifikaty a nejde im celkom tak o vykon a bezpecnost.
    6.3.2010 09:39 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Certifikáty kryjí záda pro případ, kdyby se se něco posralo, takže bych se dost divil, kdyby burza nasadila něco, co certifikaci nemá. Máš zkušenosti z korporátní sféry, nebo si někde bastlíš Debian a podle toho posuzuješ chování velkých firem?
    7.3.2010 00:59 balki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    A ja by som sa nedivil, kebyze na "politicky" menej haklive miesta nasadia prave nieco "dobastlene" pre vlastne potreby na vylahcenie rozpoctu a zlepsenie infrastruktry. A prosim, vykajte mi, husy som s vami nepasol.
    7.3.2010 10:56 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Teď prosím tu o Červené Karkulce...

    Vykat nebudu. Tady se tyká a kdo si má pamatovat výjimky. Navíc jsem dost starý, abych ti tykal a říkal hochu.
    6.3.2010 16:59 Kerala
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Pochybuji, že by se používal Debian v procesech, kde tečou peníze. V takových procesech se používají real-timové systémy, např. od Red Hatu, plus příslušná aplikace
    5.3.2010 17:03 Kerala
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    No já bych viděl velkou výhodu OSS v tom, že neznáme uzavřené patenty/licence, ale používají se veřejné modely. To znamená že může docházet ke šlechtění OSS snadněji než u proprietárního modelu. Příkladem mi může být OpenOffice a jeho růst jak kvalitativní tak kvantitativní. Před 10ti lety Sun vytvořil projekt OpenOffice a letos již MS považuje tento projekt za vážnou hrozbu jeho businessu.
    poky74 avatar 5.3.2010 17:12 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux

    "Každý obyvatel západního světa denně používá Linux."

     

    Nesmysl

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    rincewind avatar 5.3.2010 17:22 rincewind | skóre: 14 | blog: Bloguji,_tedy_jsem? | Hermanova Hut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Každý obyvatel západního světa denně používající počítač se připojuje na Internet, tzn. po cestě - router s Linuxem, webový server s Linuxem, ftp server s Linuxem, atd.
    7.3.2010 08:29 NdrU | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Podle stejné logiky jezdím Volvem, protože jsem si včera koupil v Tesku hajzlpapír, který jim tam přivezli na návěsu taženém tahačem značky Volvo...
    7.3.2010 11:07 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    není to stejná logika. 'používat' něco má širší význam.
    otula avatar 5.3.2010 17:27 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Nebuď tak upjatý.
    Tímto tvrzením (nebo konstatováním) zahájil svou přednášku
    - bylo to něco jako nadpis či upoutávka, která pak byla objasněna. Věta "Většina obyvatel západního světa využívá denně služby, poskytované stroji s Linuxem" by asi tak neupoutala.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    poky74 avatar 5.3.2010 17:33 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux

    Jasně, ale to nic nemění na tom že to není pravda, zní to jako jakási morální propaganda, což mi připomíná jednu nejmenovanou formu jménem Microsoft

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    Pravák Bob avatar 5.3.2010 18:18 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Linux je v televizích, set top boxech a další AV technice, mobilech, navigacích, wifi ap... spoustě věcí kde není vidět.
    knowledge brings fear
    poky74 avatar 5.3.2010 18:23 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux

    To samozřejmě nepopírám. Jenže né každý tyto zařízení používá.

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    5.3.2010 22:19 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Život bez Linuxu
    To je fakt, v Čechách je přinejmenším několik desítek lidí kteří nemají elektrickou přípojku, takže linuxová zařízení ani používat nemohou. Nemluvě o bezdomovcích, kterých je podstatně více, i ti se bez Linuxu obejdou, pokud tedy alkohol kterým se nalévají nebyl vyroben v továrně běžící na Linuxu, tak by ho používali "zprostředkovaně" ;-)
    6.3.2010 15:41 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux

    Kolik znáte lidí, kteří nemají doma DVB-[TCS] settop box? Nebo DVB tuner zabudovaný v televizi. Podíl embedded OS v různých zařízeních, můj subjektivní odhad:

    1) televizní STB: >90%
    2) WiFi AP, ADSL modemy, malé domácí routery/firewally, printservery, NASy, websmart switche apod.: ~60%
    3) IP routery a spol. v průmyslovém měření a regulaci: ~80%
    4) průmyslové převodníky RS232 na Ethernet: ~70%
    5) tiskárny s Eth portem, nebo i bez: ~30%
    6) mobilní telefony: ~5%

    Svého času jsem někde četl, že v tiskárnách i bez Ethernetu se odjakživa zhusta používají varianty *BSD.

    V mobilech Linux tuším dosud nekraluje - nebo se pletu? Válcuje ho Symbian a CEčka...

    Jednodušší průmyslové "terminálové servery" si vystačí s MCUčkem a nějakým jednoduchým IP stackem.

    Referenční platformy DVB STB (čipsety a vývojové kity) obvykle vyrážejí na trh nejprve s nějakým ozáplatovaným Linuxem.

    V APčkách se stávalo, že první verze železa jela na linuxu, nějaká následující revize měla najednou polovinu RAMky a polovinu Flashky a jela třeba na VXworks. Žeby licence tohoto komerčního OS stála míň, než rozdíl v ceně RAM a Flash čipů? Nebo k tomu výrobce vedou nějaké další třeba licenční aspekty Linuxu? Těžko říct.

    V dnešní době prakticky cokoli, co má webový ksicht, má tak 70% šanci, že je v tom Linux. O zbytek se dělí VXworks, *BSD, headless CEčka a několik dalších embedded OS / RTOS.

    Třeba já jsem v oblasti spotřební elektroniky na stará kolena dost technofobní, a zapečené tučňáky už mám doma asi tři.

    [:wq]
    6.3.2010 16:22 qwertzuiop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    > Kolik znáte lidí, kteří nemají doma DVB-[TCS] settop box? Nebo DVB tuner zabudovaný v televizi.

    Například mě nějaké DVB ještě někdy před rokem vůbec nezajímalo a dané zařízení jsem si pořídil jen kvůli přechodu českých TV na digitál. Jinak bych další roky spokojeně žil bez toho. Předpokládám, že v zemích, kde ještě vysílají "analogově", je situace podobná.

    > Podíl embedded OS v různých zařízeních, můj subjektivní odhad:

    Takže největší podíl mají vestavěné OS u STB - 90 %. A to jistě ve 100 % z nich není Linux. Takže Linux používá rozhodně méně než 90 % všech uživatelů STB. 10 % je zanedbatelné číslo?
    8.3.2010 13:26 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Já už jsem vážně negramotnej! :-) Popis k té tabulce měl znít: podíl Linuxu jakožto embedded OS v různých zařízeních. Ano, myslím si že v STB je ve většině případů Linux - od nejlevnějších po nejdražší.
    Že bych měl bez digitalizace TV doma o tučňáka míň, to je fakt :-)
    [:wq]
    5.3.2010 17:52 qwertzuiop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Tak jestli šlo jen o upoutání, tak měl říct, že mu ho včera vykouřil Bill Clinton. Následně by objasnil, že to nebyl Bill Clinton, ale nějaká holka, a že ho nevykouřila jemu, ale někomu ve videu, na který se včera koukal.

    Když kecat, tak proč troškařit?
    5.3.2010 18:06 qwertzuiop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    A považovat odpor ke lži za "upjatost" je podle mě dosti smutné.
    5.3.2010 18:15 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Fakt, ze nekde v hlubokem lese zije poustevnik, ktery elektroniku nevidi jak je rok dlouhy, je v tomto tvrzeni nepodstatny. Takze podle me je to taky upjatost.
    5.3.2010 18:26 qwertzuiop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Nejde jen o poustevníky bez elektroniky, ale o "obyčejné" uživatele.
    6.3.2010 09:43 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Obyčejní uživatelé používají, byť nevědomky, elektroniku s Linuxem. Ano, existují asi lidé, kteří věnují značný čas tomu, aby se u settop boxů, domácích routerů a další krabiček vyhnuli Linuxu (ty?), ale pro diskusi jsou irelevantní stejně jako ten poustevník.
    6.3.2010 10:49 qwertzuiop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    A ty si myslíš, že v těch krabičkách je opravdu Linux v takovém množství, aby se dalo říkat "všichni"?
    6.3.2010 10:59 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    ty myslíš že ne?
    6.3.2010 11:21 qwertzuiop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Já se ptal první.
    6.3.2010 11:24 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    ok, no, záleží jak se to počítá. na druhém kroku určitě. i když linux neběží přímo na zařízení, které mám doma, pravěpodobně běží na tom, ke kterému je to mé připojeno někde na chodbě nebo pod zemí.

    informace o tom, kolik % settopboxů, modemů a routerů používá něco jiného, než linux, nemám.
    6.3.2010 16:25 qwertzuiop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Hmm, a co třeba uživatelé, kteří doma používají Windows jako svůj "koncový" OS a nejsou připojeni k síti, takže jsou odříznuti od všech zařízení, na kterých by potenciálně Linux mohl být?

    Uživatelů bez Internetu (ale s počítačem) přeci není zanedbatelné množství.
    Sešívaný avatar 5.3.2010 18:16 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Upjatost to rozhodně je. Z matematického hlediska se jedná o nepravdu, protože určitě existuje mezi těmi 500 miliony aspoň jeden, který Linux vůbec nepoužívá. Ale nezlob se na mě, označovat podobné výroky za lži, když říkají všichni a ve skutečnosti to je 99 %, je opravdu upjaté.
    poky74 avatar 5.3.2010 18:17 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux

    Kdyby byl jeden z 500 000 000 tak ani neceknu

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    Sešívaný avatar 5.3.2010 18:22 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    No vidíš, už se dopouštíš stejných nepřesností jako onen řečník. Ono podle tvé optiky je sakra rozdíl mezi 1 z 500 milionů a aspoň 1 z 500 milionů. Schválně si přečti, co jsem napsal já. Já to odhaduju na 99 %.
    poky74 avatar 5.3.2010 18:26 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux

    I kdyby to byl jeden z biliardy, říci že ten jeden nemá žádný význam a můžeme ho jen tak opomenout je dle mého chyba. Asi jsem opravdu upjatý detailista

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    5.3.2010 19:53 starej smraďa rum
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Jestli jsi detailista, tak neoznacuj nadsazku za lez, to je daleko horsi zverstvo.
    poky74 avatar 5.3.2010 19:56 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux

    Myslím že na odbornou přednášku nepatří ani nadsázka, ani lež.

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    pavlix avatar 5.3.2010 20:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Dobře zvolená (a poznatelná) nadsázka na odbornou přednášku jistě patří. Takže takhle obecně bych to taky neviděl.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    poky74 avatar 5.3.2010 21:00 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux

    Dobře, to uznávám, ale tahle mezi ně určitě nepatří.

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    otula avatar 5.3.2010 21:16 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Tato nadsázka je velmi dobře poznatelná. Určitě si tam nikdo nemyslel, že celá Amerika začala používat Linux. Takže posluchači mohli pouze zbystřit sluch „co tím chtěl autor říci?“
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    poky74 avatar 5.3.2010 23:26 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux

    Přispívá to k šíření nepravd, né každý je znalý v oboru a dojde mu že je to nesmysl.

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    6.3.2010 00:55 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    proboha... tato diskuze mi pripomina vtip:
    Biolog, Statistik, Matematik a Informatik na safari. Zastaví džíp a pozorují dalekohledem.
    Biolog: Podívejte se! Stádo zeber! A mezi nimi bílá zebra! To je fantastické! Existují bílé zebry! Budeme slavní!
    Matematik: Ve skutečnosti víme, že existuje zebra, která je na jedné straně bílá.
    Informatik: Ale kdepak! To je výjimka!
    Statistik: To není významné. Hypotézu, že bílé zebry neexistují nemůžeme zamítmout!
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    6.3.2010 09:50 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    né každý je znalý v oboru

    Na CeBITu? To už se trochu ztrapňuješ...
    6.3.2010 10:51 qwertzuiop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Ano, na CeBITu. Já bych se vsadil, že tam bude spousta lidí, co o nějakém Linuxu nikdy neslyšela.
    poky74 avatar 6.3.2010 12:41 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux

    Zřejmě jsi natvrdlý, ale jestli sis nevšiml tak o tom se tam řeklo se píše zde a určitě i na stovkách jiných portálů, dochází ti to?

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    poky74 avatar 6.3.2010 12:41 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux

    oprava: o tom CO se tam řeklo

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    otula avatar 6.3.2010 12:48 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Samozřejmě, píše se o tom na portálech holky-z-naší-školky.cz, miminko.cz, a zajisté i na jája-a-pája.cz 8−/
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    poky74 avatar 6.3.2010 13:23 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux

    A tím jste chtěl říci co?

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    otula avatar 6.3.2010 13:37 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Co jsem tím asi tak mohl chtít říct? Třeba to, že takovéto informace se dostanou na portály, věnující se dané tematice?
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    poky74 avatar 6.3.2010 13:45 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux

    A při vstupu na takového portály návštěvníci vyplňují vstupní test jestli opravdu jsou tématiky portálu znalý aby nepochopili informace v portálu obsažené špatně?

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    otula avatar 6.3.2010 13:51 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Taky nechodím na portály o psech, a pokud bych tam vlezl, neočekával bych, že budu rozumět tomu, co tam píšou. Nebo je snad někde dána povinnost podávat informace pouze v takové formě, aby je pochopil úplně každý? Také vůbec nerozumím tomu, co je třeba zde nebo zde. Možná bych se nad tím měl začít pohoršovat…
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    poky74 avatar 6.3.2010 13:58 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux

    To je irelevantní, vemte si člověka, třeba nějakého woknaře, chce zkusit linux, hledá o tom různé informace a najednou narazí na tuto zprávičku, dozví se zaručeně pravdivou informaci že na západě každý člověk každý den používá linux, on sice neví že to není pravda, že to byla jen nadsázka nebo nepovedený vtip takže tuto informaci (nyní už se vší vážností) předává dál a ta informace se lavinovitě šíří.

     

     

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    otula avatar 6.3.2010 14:42 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Woknaře, co věří tomu, že celý západní svět používá Linux? Bezva. Bude těch vtipů dneska víc?
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    poky74 avatar 6.3.2010 14:43 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux

    Woknaře který není znalý v oboru a chce přejít na Linux.

     

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    otula avatar 6.3.2010 14:51 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Nejspíš chce přejít proto, že ačkoliv není znalý v oboru, podíval se na odborný server a zahlédnul tam zprávičku, že celý západní svět používá Linux. Sice neví, co to je, ale když to mají všichni, musí to mít taky, ani si nepřečte zbytek článku. Jo, to je asi tak pravděpodobné, jako to, že vyhraji milion :)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    poky74 avatar 6.3.2010 14:57 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux

    Když jsem představoval našeho modelového woknaře o kterém se nyní bavíme, psal jsem že chce přejít na Linux, proto hledá informace a proto také narazí na tuto zprávičku kterou následně bude zvěstovat dále.

     

    Náš woknař mi připomíná vás (bez urážky) - "ani si nepřečte zbytek článku", vy zřejmě nečtete to co píši já, proto začínám mít pochybnosti o přínosu této diskuse.

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    otula avatar 6.3.2010 15:04 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Já jsem se snažil nastínit realističtější případ. Woknař, který slyšel o Linuxu, respektive ví, co to je a začne o něm hledat informace, určitě nebude věřit tomu, že celý západní svět používá na desktopu Linux. Tato představa je utopistické SciFi, které se může někomu přihodit akorát v divokém snu. Na to, aby tomu věřil, by to musel být někdo, kdo vůbec netuší, která páčka a (čirou) náhodou vleze na takový portál a přečte si to. Zároveň by musel být natolik magor, aby to začal strašně chtít bez toho, aniž by věděl, o co se jedná, a bez toho, že by vůbec četl dále, nebo si zjistil další informace. Prostě je tvá představa naprosto nesmyslná.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    poky74 avatar 6.3.2010 15:08 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux

    Hurá, konečně jsme se dopracovali k mému úplně prvnímu příspěvku a konečně někdo pochopil co jsem tím chtěl říci, haleluja.

    Děkuji za příjemnou diskusi (ikdyž mírně nepřátelskou) .

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    otula avatar 6.3.2010 15:13 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Nechci být oslavokaz, ale nějak mi tato radost nesedí. Možná bych měl upřesnit, že věta
    Tato představa je utopistické SciFi, které se může někomu přihodit akorát v divokém snu
    se netýkala toho, že
    celý západní svět používá na desktopu Linux
    ale toho, že by tomu snad nějaký woknař věřil.

    Pokud tvá radost stále přetrvává, brát ti ji již nebudu.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    poky74 avatar 6.3.2010 15:16 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux

    Přetrvává, pochopil jsem jak jsi to myslel.

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    5.3.2010 18:23 qwertzuiop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    A co kdyby to bylo opačně? Kdyby přišel nějaký soudruh z Microsoftu a řekl, že každý obyvatel západního světa denně používá Windows.

    To by jistě spustilo vlnu komentářů o tom, jak zlý Microsoft "zase lže".
    pavlix avatar 5.3.2010 21:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Jo to by spustilo a možná bych se k tý vlně i přidal a přisadil si na ně :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.3.2010 13:55 omg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    dneska je linux v kazdym routeru a telce nebo settop boxu co maji lidi doma.
    poky74 avatar 6.3.2010 14:01 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux

    To tu bylo řečeno už tak 3x, děkujeme za příspěvek

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    thingie avatar 7.3.2010 19:40 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Jinak ten samý blog dneska přináší další vysvětlení, které tu změnu více vysvětlují (a mimo jiné se tam i píše v podstatě to co říkám tady já -- systray je jeden velký fail).
    Růžové lži.
    Jendа avatar 8.3.2010 10:44 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Každý obyvatel západního světa denně používá Linux
    Nemělo to být radši sem? ;-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.