abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:11 | Komunita

    Během tradiční ceremonie k oslavě Dne vzniku samostatného československého státu (28. října) byl vyznamenán medailí Za zásluhy (o stát v oblasti hospodářské) vývojář 3D tiskáren Josef Průša. Letos byly uděleny pouze dvě medaile Za zásluhy o stát v oblasti hospodářské, druhou dostal informatik a manažer Ondřej Felix, který se zabývá digitalizací státní správy.

    Gréta | Komentářů: 7
    dnes 04:44 | Nová verze

    Tor Browser, tj. fork webového prohlížeče Mozilla Firefox s integrovaným klientem sítě Tor přednastavený tak, aby přes tuto síť bezpečně komunikoval, byl vydán ve verzi 15.0. Postaven je na Firefoxu ESR 140.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 43. Ve finální verzi vychází šest oficiálních edic: Fedora Workstation a Fedora KDE Plasma Desktop pro desktopové, Fedora Server pro serverové, Fedora IoT pro internet věcí, Fedora Cloud pro cloudové nasazení a Fedora CoreOS pro ty, kteří preferují neměnné systémy. Vedle nich jsou k dispozici také další atomické desktopy, spiny a laby. Podrobný přehled novinek v samostatných článcích na stránkách Fedora Magazinu: Fedora Workstation, Fedora KDE Plasma Desktop, Fedora Silverblue a Fedora Atomic Desktops.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | IT novinky

    Elon Musk oznámil (𝕏) spuštění internetové encyklopedie Grokipedia (Wikipedia). Zatím ve verzi 0.1. Verze 1.0 prý bude 10x lepší, ale i ve verzi 0.1 je podle Elona Muska již lepší než Wikipedia.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 05:44 | Komunita

    PSF (Python Software Foundation) po mnoha měsících práce získala grant ve výši 1,5 milionu dolarů od americké vládní NSF (National Science Foundation) v rámci programu "Bezpečnost, ochrana a soukromí open source ekosystémů" na zvýšení bezpečnosti Pythonu a PyPI. PSF ale nesouhlasí s předloženou podmínkou grantu, že během trvání finanční podpory nebude žádným způsobem podporovat diverzitu, rovnost a inkluzi (DEI). PSF má diverzitu přímo ve svém poslání (Mission) a proto grant odmítla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    včera 04:55 | Nová verze

    Balík nástrojů Rust Coreutils / uutils coreutils, tj. nástrojů z GNU Coreutils napsaných v programovacím jazyce Rust, byl vydán ve verzi 0.3.0. Z 634 testů kompatibility Rust Coreutils s GNU Coreutils bylo úspěšných 532, tj. 83,91 %. V Ubuntu 25.10 se již používá Rust Coreutils místo GNU Coreutils, což může přinášet problémy, viz například nefunkční automatická aktualizace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.10. 21:00 | IT novinky

    Od 3. listopadu 2025 budou muset nová rozšíření Firefoxu specifikovat, zda shromažďují nebo sdílejí osobní údaje. Po všech rozšířeních to bude vyžadováno někdy v první polovině roku 2026. Tyto informace se zobrazí uživateli, když začne instalovat rozšíření, spolu s veškerými oprávněními, která rozšíření požaduje.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.10. 17:11 | Humor

    Jste nuceni pracovat s Linuxem? Chybí vám pohodlí, které vám poskytoval Microsoft, když vás špehoval a sledoval všechno, co děláte? Nebojte se. Recall for Linux vám vrátí všechny skvělé funkce Windows Recall, které vám chyběly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    27.10. 16:11 | Komunita

    Společnost Fre(i)e Software oznámila, že má budget na práci na Debianu pro tablety s cílem jeho vyžívání pro vzdělávací účely. Jako uživatelské prostředí bude použito Lomiri.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    26.10. 17:11 | IT novinky

    Proběhla hackerská soutěž Pwn2Own Ireland 2025. Celkově bylo vyplaceno 1 024 750 dolarů za 73 unikátních zranitelností nultého dne (0-day). Vítězný Summoning Team si odnesl 187 500 dolarů. Shrnutí po jednotlivých dnech na blogu Zero Day Initiative (1. den, 2. den a 3. den) a na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (48%)
     (20%)
     (19%)
     (23%)
     (17%)
     (21%)
     (17%)
     (18%)
    Celkem 280 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 14.10. 09:04
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    15.2.2009 05:21 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen
    To je pěkné.
    15.2.2009 09:40 razor | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen

    He, tak mám na desktopu debian stable. To jsem to dopracoval :-)

    15.2.2009 09:51 letec | skóre: 5 | blog: txt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen
    Jo, ale časně ráno byl na stránkách Debianu označován jako stable Etch. A Lenny byl pořád ještě označen jako testing. Tak se neraduj.
    15.2.2009 09:57 Admin@7crows.net
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen
    Kool :-D plus jedna
    15.2.2009 13:06 radowan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen

    +1

    15.2.2009 14:08 Zbyshek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen

    No nekdo ma zas na serveru oldstable... je to neco proti necemu?

    15.2.2009 17:57 tuxmartin | skóre: 39 | blog: tuxmartin | Jicin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen

    Taky mam jeste na serveru oldstable.

    15.2.2009 19:48 XSimi | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen
    Ja na notasu :)
    16.2.2009 08:49 razor | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen

    Koukám že gentoo ma nyní stabilní verzi firefoxe stejnou (3.0.6) jako debian stable :)

    16.2.2009 15:07 bhy | skóre: 36 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen
    no já spíš koukám že např. kernel nebo Gnome teď má debian unstable starší, než ubuntu stable. :(
    15.2.2009 09:48 Roman Schulz | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen
    Konečně, už jsem se Lennyho jako stable nemohl dočkat
    15.2.2009 09:50 bl4z4 | skóre: 12 | blog: bl4z4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen
    Novinář: "Má podle vás umělá inteligence budoucnost?" A. C. Clarke: "Pevně doufám, že ne jen umělá."
    Pavel Půlpán avatar 15.2.2009 09:55 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen
    Hmm, že by se změnilo značení verzí a release update budou tečkovány? :-)
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    15.2.2009 12:57 Roger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen

    Presne tak - http://lists.debian.org/debian-devel-announce/2009/02/msg00003.html

    At this point, we would also like to point out that the numbering scheme
    for Debian releases has been changed - point releases now use a true
    micro version number, so the first point release will be 5.0.1 instead
    of 5.0r1.
    The minor release number will be used for efforts such as lenny and a
    half.
    robotics avatar 15.2.2009 10:01 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen

    A sakra! rychle update lennyho.

    MaT avatar 15.2.2009 10:49 MaT | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen

    Tak a teď doufám, že se zase začnou do unstablu sunout nové věci - jako třeba jádro novější než 2.6.26, openoffice novější než 2.x, etc.

    Open source software for open minded people. :-)
    15.2.2009 11:02 Lubos Kopecky | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen
    tak zrovna OO3 jdou stahnout z experimentalu, ale to novejsi jadro by to chtelo, pac treba wifiny iwl jedou dobre az od 2.6.27...
    15.2.2009 11:11 Roger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen

    Bud lze pouzit make-kpkg, nebo existuje repozitar s testovacimi buildy 2.6.28 pro Debian (da se dohledat na debianni wiki).

    15.2.2009 11:15 Lubos Kopecky | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen
    jj, pres make-kpkg si je delam, takze mam deby... jinak o tom testovacim sem netusil, pac kdyz nebylo, tak sem si ho rovnou kompilnul, dik za info :)
    15.2.2009 12:02 Lubos Kopecky | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen
    pro ty, co nechteji hledat ci kompilovat vlastni, sem dohledal ty repository:
    deb http://kernel-archive.buildserver.net/debian-kernel trunk main 
    wget -q -O - http://kernel-archive.buildserver.net/key | apt-key add -
    MaT avatar 15.2.2009 14:21 MaT | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen

    Díky. Akorát mám ještě problém, že abych mohl nainstalovat i linux-headers-2.6.28-1-amd64, chce to po mě také linux-kbuild-2.6.28 a ten je nedostupný... Bez toho si moduly do jádra nezkompiluju - i když mělo by to jít i s plnými zdrojáky jádra, ale nějak se mi zatím nepovedlo module-assistant donutit je vzít na vědomí...

    Open source software for open minded people. :-)
    15.2.2009 17:09 Lubos Kopecky | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen
    Zkus tohle
    http://wiki.debian.org/HowToRebuildAnOfficialDebianKernelPackage
    v sekci "How to build linux-kbuild-2.6 yourself".

    A nebo druha moznost, jak psal bhy - vzit si balicky ze siduxu, ten tam ma i tenhle Tebou postradanej (viz http://sidux.com/debian/pool/fix.main/l/linux-kbuild-2.6/)
    15.2.2009 12:13 bhy | skóre: 36 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen
    anebo lze použít balíky s jádry z distribuce sidux - je založená na debianu sid a je zpětně kompatibilní, takže míchání repozitářů se bát netřeba. já mám odtam kernel 2.6.28-4.slh.5-sidux-amd64. http://sidux.com/
    MaT avatar 15.2.2009 11:16 MaT | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen

    Jo jo, openoffice používám ty z experimentalu (ale tam to také dost dlouho trvalo, než se tam objevily). S tím jádrem je to horší. Proč tedy to 2.6.28 není v experimentalu, když nemůže být v unstablu? Já používám iwl4965, jede celkem bez problémů, akorát když jsem zkoušel 802.11n, tak mi to sekalo celý počítač. Ale spíš jsem zvědavý, jestli se mi konečně rozběhne TV adaptér do USB...

    Open source software for open minded people. :-)
    MaT avatar 16.2.2009 01:24 MaT | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen

    Jo jo, sláva, tak před chvílí už se zdá se nahrnulo pár nových verzí (třeba openoffice.org-thesaurus-cz, pár věcí do Gnome, etc.) do unstablu, jupí. :-)

    Open source software for open minded people. :-)
    MaT avatar 15.2.2009 11:13 MaT | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen

    Tak a už je tu i oficiální announce.

    Open source software for open minded people. :-)
    15.2.2009 14:20 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen
    Já počkám na první opravný release, pak teprv budu upgradovat mých pár servříků.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    15.2.2009 18:04 tuxmartin | skóre: 39 | blog: tuxmartin | Jicin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen

    +1

    15.2.2009 22:12 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen

    Tak to je spravna paranoia, neverit ani Debian stable. Chlape ty by ses mel lecit. To je jako pouzivat sprndy po dvou. :-)

    16.2.2009 00:00 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen
    Nechce se mi hledat ten link, ale sami vývojáři to doporučují, že je u Lennyho lepší počkat. Jinak by ho museli ještě odložit (bylo to tady tuším ve zprávičkách). Další věcí je, že teď mám stejně hektický období, takže stejně bude trvat, než se k tomu dostanu.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    16.2.2009 00:12 Lubos Kopecky | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen
    zde je mozny videt, ktere bugy jsou zname a treba je opravit
    http://bts.turmzimmer.net/details.php?bydist=both&sortby=bugnr&new=7&refresh=1800
    MaT avatar 16.2.2009 01:24 MaT | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen

    No já si akorát pamatuji, že jsem četl, že ti, co používali doteď Lennyho jako testing, by měli zatím dál používat Lennyho a nepřecházet na Squeeze (nebo jak se teď jmenuje ten další testing), protože pro aktuální testing asi ještě nějakou chvíli nebudou security-updates...

    Open source software for open minded people. :-)
    16.2.2009 01:37 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen
    Třeba tady ;-)
    MaT avatar 16.2.2009 11:10 MaT | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen

    Jo jo, to jsem právě četl taky. Ale jak jsem už psal - to je výzva pro ty, co doteď používali testing, ať zůstanou chvíli u Lennyho, než u nového testingu začnou vycházet bezpečnostní updaty - že to nějakou chvíli nebudou stíhat. Ne "teď na Lennyho nepřecházejte, až časem."

    Open source software for open minded people. :-)
    15.2.2009 14:43 ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen

    No tak 5x DVD to uz prehanaju :). Este ze staci stiahnut len netinstall.

     

    15.2.2009 14:57 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen
    Naopak je to fajn, za jistých časů, kdy jsem neměl připojení na internet, jsem za DVD (a dříve plný cakebox CD) byl vděčnej. Tím si mě Debian získal, protože to byla a je nejrozsáhlejší distribuce stažitelná na DVD/CD(dneska +BD)
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    15.2.2009 17:02 Lubos Kopecky | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen
    presne tak, tech nekolik CD si mne ziskalo, protoze net sem v ty dobe doma nemel a litat kvuli kazdymu balicku do knihovny bylo holy nestesti - fakt to ocenuji a sem rad, ze u toho stale zustavaji, i kdyz je net uz hodne rozsirenej. Ty hlavni veci sou na prvnich dyvkach, takze nemusis tahat a palit vsechny. Jinak by melo byt i jedno blueray, co jakej to je format, ne?
    15.2.2009 17:04 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše HP Compaq dc7900SFF

    Majitelom tohoto PC(ako som ja) neodporucam Debian 5.0 skusat . Rovnako ako posledne dve verzie Ubuntu vobec totiz nie su schopne nabootovat..

    http://www.alza.sk/hp-compaq-dc7900-ssf-d102024.htm

    15.2.2009 17:25 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Compaq dc7900SFF

    ale openSUSE 11.1 slape dobre....

    (vista este lepsie :)

    15.2.2009 17:49 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Compaq dc7900SFF
    Co přesně znamená "nejsou schopné nabootovat"?
    15.2.2009 19:48 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Compaq dc7900SFF

    Mno...ked bol novy s mechanikou TSS Corp, tak Ubuntu 8.10 bootovalo cca 10 min. velmi pomalou rychlostou a na konci zostala cierna obrazovka a nic nereagovalo. Skusal som to cca 5 krat, vratane alternative cd ale tam sa to zosypalo tiez a viac CD-R som vyplytvat nechcel. Potom mi zahadne odisla mechnika (mesiacne pc) prave pocas toho vikendu ked som to skusal, tak som si kupil novu ASUS sata mechaniku, tu najlepsiu co som vyhrabal na Alza.sk. S nou sa to sprava uplne rovnako v Ubuntu aj v Debiane. Skusal som to 3x krat(dalsie media v pecku) a viac som sa tomu uz nevenoval. V openSUSE 11.1 ide boot v pohode, jak DVD tak GNOME Live CD, kazdopadne zostanem pri Windows lebo som uz paranoidny a bohvie co mi vdaka linuxu akoby nahodou odide nabuduce...

    15.2.2009 20:54 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Compaq dc7900SFF
    Když to byl měsíc starý PC, tak proč jsi mechaniku nereklamoval? A co tě vede k tomu, že to způsobil linux?
    15.2.2009 21:26 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Compaq dc7900SFF

    Ja iba tvrdim to ze nebootuje na tejto zostave a to ze ta mechanika odisla bola podivna nahoda. Kvoli mechanike za 1000,-SK nebudem davat novy PC na 30 dni do servisu. Nemam na to cas a nema to ani zmysel dalej rozvadzat.. Mozno je to vec toho ako Ubuntu/Debian kompiluju kernel, mozno je to zlou podporou chipsetu Intel Q45, je mi fuk, Windows je proste spolahlivejsi.

    15.2.2009 21:31 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Compaq dc7900SFF
    To je jasny s Windows je mnohem mensi pravdepodobnost ze narazis na vadnou CD mechaniku, jasnej souhlas!
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    pavlix avatar 15.2.2009 21:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Compaq dc7900SFF
    +1
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    16.2.2009 12:04 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Compaq dc7900SFF

    odbocujete od temy, precitajte si este raz povodny prispevok a ak chcete, na ten mozete reagovat hovada..

    16.2.2009 15:05 bhy | skóre: 36 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Compaq dc7900SFF
    jasně, takže když vás někdo upozorní na chybu ve vaší logice, tak je hovado. to bych viděl na nějakou poruchu osobnosti:)
    16.2.2009 12:09 otakar | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Compaq dc7900SFF
    Jste jen slepý nebo zaslepený ? Pokud Suse (a také Windows) z mechaniky funguje normálně a debian má problémy, tak chyba určitě nebude v mechanice.
    16.2.2009 18:56 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HP Compaq dc7900SFF

    Presne tak. Mechanikou to nebolo, iba odisla nahodou vtedy a presne o tom bol moj povodny prispevok. Chcel som majitelom tohoto PC usetrit cas a odporucil som im openSUSE 11.1 ktory slape v pohode..

    15.2.2009 17:52 Lubos Kopecky | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen
    Hezky sepsany prehled co je noveho v Lenny o proti Etch
    http://michael-prokop.at/blog/2009/02/15/debian-gnulinux-50-codename-lenny-news-for-sysadmins/
    15.2.2009 21:40 Zdeněk Hunal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen
    Přílohy:

    Mám problém s Lennym, při změně zdrojů z etch na leny mi "apt-get update" vyhodí následující chybovou hlášku:

    Čtu seznamy balíků... Chyba!
    E: Dynamic MMap ran out of room
    E: Při zpracování udftools se objevila chyba (NewVersion1)
    E: Problem with MergeList /var/lib/apt/lists/ftp.debian.cz_pub_debian_dists_lenny_main_binary-i386_Packages
    E: Seznamy balíků nebo stavový soubor nemohly být zpracovány nebo otevřeny.

     

    Celý výpis vkládám do přílohy

    15.2.2009 21:42 Zdeněk Hunal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen

    Ještě jsem zapomněl - díky za event. radu :-)

    pavlix avatar 15.2.2009 21:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen
    Vidím to na nějaký interní omezení aptu, co se dá nastavit v preferences.... (jen hádám).

    Zkoušel jsi google?

    Něco podobného se mi stávalo pokaždé, když jsem používal moc zdrojů zároveň a stačilo tu hodnotu zvýšit.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    15.2.2009 21:54 Zdeněk Hunal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen

    Díky už googlim...

     

    15.2.2009 22:17 merlin111 | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen
    Poznámky k vydání

    Přečtěte si tohle, někde uprostřed je řešení.
    Každá ulice je slepá jen do té doby, než si opatříš buldozer.
    15.2.2009 21:56 Lubos Kopecky | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen
    bych zakomentoval ostatni zdroje v sources.list a nechal bych tam jen ofico pro lennyho, to by tu hlasku melo odstranit - ono se s prichodem lennyho opet znacne zvysil dostupny pocet balicku a diky tomu se to nemusi vejit do alokovany pameti... po upgradu to odkomentovat a uvidis, treba navysili default hodnotu a uz to hazet nebude
    15.2.2009 22:00 Lubos Kopecky | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen
    jinak prvni, co upgraduj, je samostatne dpkg, apt a aptitude, v lenny sou novy verze a myslim, ze i nova verze formatu deb-balicku, takze by ti to pri instalaci mohlo udelat vic skody nez uzitku, pac by to ty stary verze nemusely rozdejchat; az pak dej upgrade celyho zbytku systemu
    15.2.2009 21:59 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen
    Dotazy se davaji do poradny. A tato hlaska je notoricky znama, staci umet aspon trochu hledat.
    15.2.2009 22:11 Zdeněk Hunal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen

    Díky, už je to vyřešený :-) Jak jednoduché, když člověk ví jak na to.

    19.2.2009 15:37 greybread
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen

    Přátelé debilani, ať koukám, kam koukám, ať dělám, co dělám, přes povzbudivé rčení,  že NTFS v Lenny fachčí, nedaří se mi to. Gnome se mi líbí, videa, audia jsem v phodě nastavil. Nějaký smysluplný návod by se šikl, a ne okecávání jako od anglicky píšících chytrolínů. Děkuje Greybread

     

     

    20.2.2009 08:30 razor | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen

    mkdir /mnt/win/; aptitude install ntfs-3g; mount /dev/windoz_partisna /mnt/win/   ... nefunguje jo ? :)

    Drom avatar 21.2.2009 13:00 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen
    Pripadne by mel jit u prikazu mount pouzit parametr "-t ntfs-3g", myslim.
    21.2.2009 13:19 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lenny je stable, Squeeze narozen
    Ještě musí být správně ukončený žurnál (ve Windows vypnout pomocí Start->Vypnout a ne vytáhnout ze zásuvky) V případě neukončenýho žurnálu se dá připojit disk pomocí -o force nebo něco na ten způsob, ale prý se to nedoporučuje (mě to fungovalo OK) Ale v tomhle případě mount vypíše že je to špatně ukončený a jak to donutit i přes to připojit....
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.