Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.
Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
Vidim to stejne, z vnejsku to vypada jak skupina slepych, poblaznenych lidi, kterym nekdo nakukal, co tento rok zrovna pofrci.
Jasně, asi je to dobré na telefénu, kde nemá dotyčný jinou možnost, než na to šmatat prstem, ale proč na desktopu?Tak to mne osobne az tak nevadi - na mobile je to plytvanie miestom zdovodnene tym ze to clovek ovlada prstom, na desktope mas zas viac miesta takze si plytvanie mozes dovolit. A ono to ani na desktope nie je podla mna uplne zbytocne plytvanie. Mys je mozno presnejsia ako dotykova obrazovka, ale stale to vyzaduje nejake usilie vizualne nieco na obrazovke najst a potom tam prejst a trafit kurzorom. Clovek to vidi hlavne ked sleduje ludi, ktori s PC nie su az tak "doma" a nepoznaju dany program, ale ono je to do istej miery o kusok vacsia kognitivna zataz aj pre ludi, ktori presne vedia co robia. Samozrejme vsetko s rozumom. S tym browserom je to cele zle, ale to ani tak nie je chyba material designu, ale proste zla implementacia. Jednotlive taby su zle vizualne oddelene a to umiestnenie zatvaracieho tlacidla vpravo je proste zly napad, pretoze jednak clovek logicky spaja veci, ktore su vizualne blizsie a navyse je to v rozpore so zatvaranim okna, ktore je zas vpravo..
Preferuji minimalisticky design a nikdy nemel rad skeumorfismus, takze pro me je material design posuv dobrym smerem.Material design je strašně přeplácaný animacema, což mi úplně minimalistické nepřijde...
Tiskni
Sdílej: