abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:44 | Zajímavý článek

    Jak si zobrazit pomocí Chrome a na Chromiu založených webových prohlížečích stránky s neplatným certifikátem? Stačí napsat thisisunsafe.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:33 | Bezpečnostní upozornění

    V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    dnes 00:22 | Komunita

    Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Komunita

    Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    18.7. 14:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.7. 12:00 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.7. 18:44 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.7. 16:11 | Nová verze

    Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    17.7. 15:55 | Komunita

    Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    16.7. 21:22 | IT novinky

    Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (25%)
     (19%)
     (6%)
     (6%)
     (3%)
     (6%)
     (3%)
     (31%)
    Celkem 32 hlasů
     Komentářů: 4, poslední dnes 16:33
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    18.2.2010 16:49 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MathWorks bojuje proti GPL
    Tohle nevypadá na boj s GNU Octave, ale jako povel, aby lidi na přešli Octave, psali pro Octave kód pod GPL a nechali Mathworks zkrachovat.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    18.2.2010 17:18 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MathWorks bojuje proti GPL
    Jo, možná až Octave bude umět alespoň 10% toho co MATLAB :) (Včetně Simulinku a všech těch ostatních sraček okolo) :-)
    18.2.2010 17:19 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MathWorks bojuje proti GPL
    Třeba to díky tomuhle kroku Mathworks bude dřív :-). (Fakt deset?)
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    18.2.2010 19:44 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MathWorks bojuje proti GPL
    V tu chvíli budeme mít v podstatě vyhráno. 90% uživatelů používá jen 10% funkcí programu, a to ty základní.

    Chtěl bych vidět někoho, kdo používá alespoň 10% funkcí vimu. Snad Bram. Snad...
    19.2.2010 10:54 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MathWorks bojuje proti GPL
    V tu chvíli budeme mít v podstatě vyhráno. 90% uživatelů používá jen 10% funkcí programu, a to ty základní.

    Chtěl bych vidět někoho, kdo používá alespoň 10% funkcí vimu. Snad Bram. Snad...
    Takto se to měřit nedá - vůbec nejde o to, kolik procent funkcí alternativa podporuje, ale zda podporuje ty funkce, které potřebuji já. Když zůstaneme u vimu, tak vi režim v Kwrite může z vimu reimplementovat kde co, ale pokud to nebude umět splitovat okna, nemůžu to používat.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    18.2.2010 20:27 Hulka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MathWorks bojuje proti GPL
    "Včetně Simulinku a všech těch ostatních sraček okolo"

    Už jste někdy používal Simulink a obecně Matlab k jiným účelům než jen s hraním si s jednoduchými školnímy příklady? Vypadá to že asi ne, jinak by jste nežvanil takový hlouposti.

    Jinak uznávám že ten dodatek je od MathWorks pěkná sviňárna. A ještě něco, autor zprávičky by jsi měl příště rozmyslet název zprávičky. Nevím čím MathWorks bojuje proti GPL. Když si na počítač místo Linuxu nainstaluju FreeBSD tak snad bojuji proti Linuxu? Ale ono je to takhle asi čtenější že?
    18.2.2010 21:46 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MathWorks bojuje proti GPL
    Když si nainstalujete na počítač FreeBSD, nikoho kromě sebe tím v používání Linuxu neomezujete (pokud všem to FreeBSD místo Linuxu nevnutíte taky). Oni omezili licenci na BSD s dodatečnou podmínkou (software se musí používat jen v jejich softwaru), GPL zakázali. Tím, že si někdo místo Linuxu nainstaluje FreeBSD, Linux nezakáže.
    19.2.2010 02:38 Hulka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MathWorks bojuje proti GPL
    "pokud všem to FreeBSD místo Linuxu nevnutíte taky"

    Zde si zřejmě plete pojmy vnutit a nutit. To že tady MathWorks vnucuje autorům softwaru novou licenci neznamená že je nutí jí používat.

    "Oni omezili licenci na BSD s dodatečnou podmínkou"

    To nechme na posouzení patřičných soudů (v případě žalob ze stran autorů). Osobně se domnívám že BSD licence v tomto případě není porušena, pokud bude MathWorks někoho postihovat za nedodržení výše uvedených požadavků tak to nebude zřejmě kvůli liceneci BSD nýbrž nedodržení ustanovení o neposkytování softwaru autora (hlavně zdrojových kódů) nikomu jinému nežli MathWorks. Je to úplně stejné jakoby MathWorks nechal původní licenci GPL a nechal autorům na výběr mezi přijmutím tohoto dodatku a smazaním díla z MATLAB Central File Exchange. Rozdíl (a hlavní překážkou pro MathWorks v jejich byznysu) by byl v tom že i kdyby si MathWorks díla autorů takto přivlastnil nemohl by dále své produkty šířit jen v uzavřené binární podobě. To v případě BSD je možné. Pokud onen dodatek odsouhlasíte tak jste se zrovnal vzdal práva na neomezenou distribuci. Tímto však celkové znění BSD licence není dotčeno. Z toho vyplívá: nepodepisujte nic co jste si řádně nepřečetli, aneb v dnešní době bez právníka ani krok.

    "Tím, že si někdo místo Linuxu nainstaluje FreeBSD, Linux nezakáže."

    Opět si tu plete pojmy s dojmy. Boj neznamená nutně vítězství. Tím srovnáním jsem jen chtěl naznačit to že když podnik přejde od poskytovatele A k poskytovateli B tak běžně se pak nesnaží poskytovatele A zlikvidovat. To znamená že pokud se MathWorks rozhodl přejít z licence GPL na licenci BSD, tak neznamená že by měl nějaký důvod jméno GPL licence a veškerý software nad touto licencí vytvořený poškodit nebo dokonce zničit. Jednak je to hloupost a jednak MathWorks by tím nic nezískal. Opravdové důvody jsem již zmínil. (viz. výše) Proto nechápu nadpis této zprávičky. Pokud ovšem je zde chápána tato událost jako "kdo není s náma, je proti nám" tak zprávičky (a nejen zprávičky) zde postrádají patřičnou míru objektivity.
    19.2.2010 11:13 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MathWorks bojuje proti GPL
    To že tady MathWorks vnucuje autorům softwaru novou licenci neznamená že je nutí jí používat.

    Doporučuji si toto po sobě přečíst a jít klečet do kouta...
    19.2.2010 12:20 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MathWorks bojuje proti GPL
    Proc by mel? MathWorks udelal pouze a jen to, ze rekl, ze na svem distribucnim systemu bude nabizet kod tretich stran jen za podminek, ktere stanovil. Ci je ten distribucni system? Kdo jej plati? MathWorks nijak nevynucuje, aby autori nemohli uzit zaroven jiny distribucni system.
    19.2.2010 13:28 Hulka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MathWorks bojuje proti GPL
    "zaroven jiny distribucni system."

    To právě že ne. Po příjmutí podmínek se zavazujete neposkytnout software který již jednou vložíte do MATLAB Central File Exchange nikomu již jinému. Ze strany MathWorks se jedná defakto o pojisktu aby se takovýto software nedostal do jiných (konkurenčních) produktů jiných firem. MathWorks je potom jediným výhradným dodavatelem takového softwaru.
    19.2.2010 14:34 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MathWorks bojuje proti GPL
    Muzete toto tvrzeni dolozit? Jedine, co vidim, je "Terms of Use", urcene pro konzumenty Matlab Central. Nikde nevidim, ze by MathWorks vyzadovala po prispevatelich do Matlab Central, ze se maji vzdat autorskych prav a tedy moznosti rozhodnout se, pod jakou licenci budou svuj kod sirit. Pouze MathWorks zada, aby v ramci Matlab Central ten kod dali pod BSD licenci.

    I kdyby nakrasne v MathWorks zesileli a chteli neco takoveho, tak jediny vysledek by byl, ze Matlab Central je mrtvou platformou a prestali by do ni chodit prispevky. Ale vase autorske pravo Vam vzit nemohou, pokud se jej sami dobrovolne nevzdate.
    19.2.2010 18:21 Hulka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MathWorks bojuje proti GPL
    Jsem to lépe prozkoumal a uvážil. Samozřejmě máte pravdu. Omlovám se za svou chybu.
    Bilbo avatar 22.2.2010 22:14 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MathWorks bojuje proti GPL
    Tak to je pak ale od nich dosti hnusny krok, kdyz si takhle vlastne snazi si privlastnit cizi dila...
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    18.2.2010 22:40 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MathWorks bojuje proti GPL
    Nevím čím MathWorks bojuje proti GPL. Když si na počítač místo Linuxu nainstaluju FreeBSD tak snad bojuji proti Linuxu? Ale ono je to takhle asi čtenější že?
    To je jak obloha a kozy.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Jardík avatar 18.2.2010 23:52 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MathWorks bojuje proti GPL
    GPL je zlo. Škoda, že se k ní Linus nechal ukecat, taková doo what the fuck you want to licence by byla mnohem lepší.
    Věřím v jednoho Boha.
    19.2.2010 00:27 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MathWorks bojuje proti GPL
    Jasně, GPL je zlo a proto je lepší BSD, kam si může kdejaká firma přidat doložku, že software můžeš používat jen s jejich produkty :-)

    Tenhle případ naopak krásně ukazuje, proč je GPL potřeba jako sůl :-P
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Jardík avatar 19.2.2010 01:21 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MathWorks bojuje proti GPL
    Někdo do GPL taky cpe věci typu "můžeš linkovat staticky k uzavřené aplikaci a nemusíš zveřejnit zdrojáky pokud nezměníš zdrojáky moje" (#ziplib)
    Věřím v jednoho Boha.
    Bedňa avatar 19.2.2010 06:46 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MathWorks bojuje proti GPL
    Jardík a čo je na tom zlé?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Jardík avatar 19.2.2010 10:36 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MathWorks bojuje proti GPL
    Nic, jen narážím na komentář
    GPL je zlo a proto je lepší BSD, kam si může kdejaká firma přidat doložku, že software můžeš používat jen s jejich produkty
    Když to jde udělat s GPL taky. Jenom je pak docela otázka, jestli ta nová licence se dá označit za GPL.

    To bych si pak třeba mohl napsat, že svůj SW dávám pod GPL s výjimkou, že nesmí být šířeny zdrojové kódy a SW nesmí využívat osoba starší 5 let. Co z tý licence pak asi zbude.
    Věřím v jednoho Boha.
    19.2.2010 10:58 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MathWorks bojuje proti GPL
    Když to jde udělat s GPL taky. Jenom je pak docela otázka, jestli ta nová licence se dá označit za GPL.
    Není nad to popřít sám sebe ... Zhruba řečeno s textem GPL jde udělat prakticky cokoli, ale většina výsledků nebude GPL kompatibilní ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Bedňa avatar 19.2.2010 11:03 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MathWorks bojuje proti GPL
    Tak som to musel prečíať tri krát aby som pochopil pointu :-) ale to už by fakt nebola GPL, pretože by vylučovala hlavné práva z nej vyplívajúce.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    vlastikroot avatar 19.2.2010 15:39 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MathWorks bojuje proti GPL
    Na samotnou GPL má copyright FSF a ten změny v licenci zakázal.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Jardík avatar 19.2.2010 22:16 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MathWorks bojuje proti GPL
    To není změna licence, ale dodatek.
    Věřím v jednoho Boha.
    19.2.2010 23:02 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MathWorks bojuje proti GPL
    Na něco takového je LGPL.
    19.2.2010 11:02 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MathWorks bojuje proti GPL
    Nějaké argument jiné než já-to-tvrdím-tak-je-to-pravda? Afaik GPL je poměrně silná zbraň k potlačení fragmentace jádra na nezávislé forky, což by ve výsledku nikomu moc neprospělo.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    m1c4a1 avatar 22.2.2010 10:47 m1c4a1 | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MathWorks bojuje proti GPL
    Nebýt GPL, tak se open source komunita tak nerozšíří, protože si každej bude bastlit svoje uzavřený věci. GPL v podstatě nutí uživatele kódu rozšiřovat GPL kód.
    19.2.2010 09:57 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MathWorks bojuje proti GPL
    Nechce se mi verit, ze by tvurci Matlabu byli tak naivni, prece jen vyblokovani jimi provozovaneho mista pro sdileni pro jine aplikace nijak nezabrani autorum prejit na jinou metodu sdileni. Mozna misto spekulaci by bylo lepsi obratit se na MathWorks a zadat je o vysvetleni... Ale to se dnes nenosi, lepsi je napsat hromadu spekulativnich clanku.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.