abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    18.4. 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    18.4. 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 566 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype

    Společnost Microsoft, která odkoupila komunikační systém Skype, nahlíží do zpráv a pokouší se o připojení na odkazy, které si uživatelé pomocí zpráv posílají. Několik hodin po komunikaci, která obsahovala speciálně připravenou URL sloužící jako past, přišel dotaz ze serveru patřícímu Microsoftu:

    65.52.100.214 - - [30/Apr/2013:19:28:32 +0200] "HEAD /.../login.html?user=tbtest&password=geheim HTTP/1.1".

    Pozor tedy na to, co přes Skype posíláte. Více na Prison Planet nebo česky na AC24.

    20.5.2013 22:10 | Drum Bass | Bezpečnostní upozornění


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Max avatar 20.5.2013 22:14 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Mně by jen zajímalo, zda toto může někdo ověřit. Používáte někdo Skype a máte na netu nějaký server? Schválně zkuste poslat přes Skype nějaký https link na své nově vymyšlené super tajné URL, zda se po nějaké době objeví v logách MS. Dle článků na netu se zkouší i připojit pomocí loginu a hesla.
    Server mám, ale Skype nepoužívám :-/.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Ilfirin avatar 20.5.2013 22:20 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    a to vadí? Dej sem odkaz, klidně ho pošlu známým.
    Jendа avatar 20.5.2013 22:42 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    hxxp://jenda.hrach.eu/f/skpe/cokoliv
    Live access log:

    http://jenda.hrach.eu/cgi/skype.txt
    Jendа avatar 20.5.2013 22:44 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Nyní i s HTTPS, ale bohužel jenom selfsigned. Nemám server s „důvěryhodným“ certifikátem, kde bych to mohl nechat běžet.
    20.5.2013 22:53 Bill Gates
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    WHOISem sledovat IP z ktere to prijde a pokud bude majitelem IP Microsoft, tak reportovat ?
    Jendа avatar 20.5.2013 22:57 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Máš možnost :). Podle mě se zalekli mediálního hukotu a vypli to. Ale nikomu nebráním to používat i pro zkoušení jiných služeb - třeba by mě zajímalo, jestli Google Bot navštěvuje stránky, které se poslali GMailem, nebo na které se lezlo přes defaultně nastavené Chromé. Kdybyste si někdo chtěli rozjet vlastní, v LigHTTPd jsem to udělal takhle:
    $HTTP["url"] =~ "^/f/skpe/" {
            accesslog.filename = "C:/Program Files/lighttpd/vhost/hrach.eu/jenda/cgi/skype.txt"
            url.redirect = (
                    ".*" => "https://www.abclinuxu.cz/zpravicky/microsoft-sleduje-psanou-komunikaci-pres-skype"
            )
    }
    
    20.5.2013 22:59 Bill Gates
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Jenda a C:/Program Files/ ? To mi nejak nesedi ...
    xkucf03 avatar 20.5.2013 23:07 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Proč ne?
    $ cd /něco/někde
    $ mkdir -p C:/Program\ Files/lighttpd/vhost/hrach.eu/jenda/cgi/
    $ find C\:/
    C:/
    C:/Program Files
    C:/Program Files/lighttpd
    C:/Program Files/lighttpd/vhost
    C:/Program Files/lighttpd/vhost/hrach.eu
    C:/Program Files/lighttpd/vhost/hrach.eu/jenda
    C:/Program Files/lighttpd/vhost/hrach.eu/jenda/cgi
    Je to trochu perverzní způsob pojmenování, ale unixové/linuxové souborové systémy s tím nemají problém :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    20.5.2013 23:28 Bill Gates
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    leda tak :D
    21.5.2013 10:37 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Proč ne?
    protože je to lameřina a my jsme čekali, že Jenda má na víc

    když už, tak "C:\Program Files\lighttpd ..."
    21.5.2013 14:46 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Zpětná lomítka jsou escapovací znaky, takže "C:\\Program Files\\lighttpd...". Ale kdo by se s tím chtěl psát, když MS Windows umí i normální lomítka.
    21.5.2013 15:04 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    dvojitý zadomrsk? další lama?
    pushkin avatar 21.5.2013 20:44 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    zadomrsk
    You made my day! :-D
    21.5.2013 21:21 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    eh, co je na tom? nebo ty jsi ještě nikdy nepřišel do kontaktu se sektou TeXistů?
    22.5.2013 00:10 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Ve Windows je samozřejmě správné lomítko '\' a '/' vám nebude fungovat, pokud použijete unicode verze fcí pro práci se soubory a použití dlouhých jmen souborů, např. CreateFile("\\\\.\\C:/Program Files/blabla'", ...) fungovat nebude, protože tam se ty lomítka nekonvertují.
    21.5.2013 00:08 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    startssl.com
    Jendа avatar 21.5.2013 00:41 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    To mi za ten experiment nestojí :). Ale někdy chci rozjet DANE.
    Jendа avatar 20.5.2013 23:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Teď mě napadá, že /f je v robots.txt :). Můžete zkoušet i hxxp://fry.hrach.eu/f/skpe/cokoliv, to robots.txt nemá.
    Max avatar 20.5.2013 22:45 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Poslal jsem ti to na mail, aby to něco nezindexovalo a bylo to objektivnější. Ale nemám k dispozici ssl variantu :-/.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    PaulosV avatar 20.5.2013 22:32 PaulosV | skóre: 10 | blog: dentoob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Mám server se self-signed SSL certifikátem, takže to můžu vyzkoušet. Poslal jsem kamarádovi dva odkazy, jeden zahrnuje slova typu login, admin apod. a druhý je phpsysinfo. Teď uvidíme, zda mě MS poctí návštěvou. :)
    21.5.2013 09:23 vhor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Zkusil jsem to 16. května a v logu zatím nic (hlídám požadavky na URL). Ale ta zpráva se logicky dá experimentálně jen potvrdit, ale ne vyvrátit, takže to bohužel nic neznamená.
    Pavel Čejka avatar 20.5.2013 22:40 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    To, že provozovatel služby svou službu sleduje mne nepřekvapuje a očekávám to. Stejně tak to, že protékající data filtruje přinejmenším nějakou heuristikou a vyhledává rizika ... či snad dokonce projevy thoughtcrime? Čert ví.

    Nemohl bych zcela důvěřovat něčemu, co si sám neprovozuji, nenainstaluji, nezkompiluji, nekontroluji, nešifruji ...

    V každém případě díky autorům pokusu za důkaz a další střípek do mozaiky zla :-) Věřím, že odhalení úniku dat z cloudů na sebe nenechá dlouho čekat.
    21.5.2013 09:52 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Cloud uz minimalne scanuji nejaky ten patek, zkuste si na jejich disky nahrat nejake porno, a uvidite co se stane;).
    PaulosV avatar 21.5.2013 10:15 PaulosV | skóre: 10 | blog: dentoob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    To už snad pod nátlakem taky preventivně zastavili...
    mikirc avatar 21.5.2013 13:19 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    By me zajimalo co se stane? Ja cloud u MS nemam a nikdy mit nebudu, ale zajima me to
    Byl jednou jeden...
    Jendа avatar 21.5.2013 14:56 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Pavel Čejka avatar 21.5.2013 16:00 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Zákaz účtu kvůli "neschválenému" obsahu je jedna věc, únik dat druhá.

    Jakmile k nějakému úniku dojde, tak je prakticky jisté, že provozovatel cloudu bude lhát, mlžit a tajit, cokoli utajit dokáže. Občas se divím, co všechno jsou lidi schopni protlačit přes veřejné úložiště, které je pod kontrolou někoho jiného, aniž by použili alespoň ten primitivní zaheslovaný ZIP, když už nic lepšího. O posílání důvěrných informací mailem ani nemluvě.
    mikirc avatar 21.5.2013 18:41 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    To je super, takze aby zjistili co jsem tam nahral, tak mi musi soubory prochazet, kdyz si tam nahraju fotky z dovolene u more, kde polovina bab je nahore bez tak mi zavrou ucet? Pekne, to ale pak musi prochazet kazdy soubor, dokument, video. Jeste ze jediny muj "cloud" je flashka :D
    Byl jednou jeden...
    gtz avatar 21.5.2013 20:31 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    No na Skydrive to prochází prý nějaký automatický démon, který kontroluje čistotu fotek. Myslím, že MS ten účet zavře a požádá Vás o odstranění (závadného) obsahu. Otázka co bude s daty s telefonů WP které synchronizují primárně přes Zune.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    21.5.2013 22:20 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Jeden redaktor českého serveru (Diit? Nebo to bylo někde jinde? Nevím.) si mobilem vyfotil holku, přičemž na fotce nic závadného nebylo (od pasu nahoru a hruď zakrytá rukama), ale stejně mu blokli účet. Moc lidské kůže, no...
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    mikirc avatar 21.5.2013 23:07 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Mu to blokli, ale fotku slecny dostala vetsina zamestnancu mailem :D
    Byl jednou jeden...
    Pavel Čejka avatar 22.5.2013 10:15 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    22.5.2013 12:17 Delaunay | skóre: 17 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Z článku Miloše Čermáka:
    Na druhou stranu to může znamenat, že se Microsoft zase vrací do hry. Málem jsem na tohoto hegemona devadesátých let zapomněl. A hle, po patnácti letech irelevance a lhostejnosti mám zase důvod tuhle firmu nenávidět! Gratuluji jí k návratu do první ligy.
    Upřímně závidím redaktorovi luxus celých patnáct let nemuset tuto firmu nenávidět :-)

    24.5.2013 02:23 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    kdyby ho to tak zajímalo, tak mohl klepnout na Jendův link, když už pod ním odpovídá.
    20.5.2013 22:41 David Indra | skóre: 15 | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Njn, zmrdi..
    20.5.2013 22:50 Bill Gates
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Ti chlapi v te nasi firme kde jsem drive sefoval se uplne pomatli. Nemel jsem jim tu firmu nechavat. Predstavte si ze poslete znamemu link https://mojeautomatizace.com/arduino/relay230V-hydraulicky-lis?status=ON se zpravou ... "Hele, tak se to zapina vzdalene! :) Bomba ze ?" Zapomenete vypnout firewall a jdete opravovat lis a MS se koukne zrovna kdyz tam budete mit hlavu.... :D No kazdopadne koser to neni, ale predpokladatelne to je, kdyz zpravu posilame cizi siti. Soukromi v tomto pripade proste neexistuje. Bohuzel .....
    21.5.2013 12:53 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Musíš to brát z té lepší stránky. Alespoň už budou tví nástupci vědět, že kapitola o idempotenci metod není v HTTP specifikaci pro srandu králíkům.
    gtz avatar 21.5.2013 15:32 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    jdete opravovat lis a MS se koukne zrovna kdyz tam budete mit hlavu
    i kdyby ho zapnul tak by se ani nic nedelo, protoze lis musi byt spusten rucne pres ty spinace ne? A i kdybys tam mel hlavu tak pred zacnutim nejake takove operace vypnes cely stroj ne?

    Ale máte pravdu, to by se nemělo dít.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Ravensun avatar 21.5.2013 16:15 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Ono už jen strčit ruku tak to musí pěkně naštvat, ale hlavně ta bolest... au. Když tam strčíte hlavu, tak vás to nebude štvát, leda by vám to tu hlavo nějak "lízlo", když jste se snažil "ucuknout".
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    20.5.2013 23:16 Bill Gates
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    mozna nejaka "krimi" url by zafungovala, trebas "childporn" "weapons" atd ..
    20.5.2013 23:29 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Jj, je to možný. „geheim“ = „tajný“
    xkucf03 avatar 20.5.2013 23:39 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    kinderporno.cz
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    21.5.2013 02:31 smrt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Tak to je hnus nejhrubšího kalibru, to je tak odporná firma, zákeřná úskočná šmírující svině. Za tohle by potřebovali už fakt pár pořádných do nosu.
    21.5.2013 03:09 Delaunay | skóre: 17 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Roky tvrdím, že používáním ICQ a Skype, a to především ve firmách, si všichni nezodpovědní dláždí cestu do pekla. Ale stále jako když hrách na zeď házím.
    21.5.2013 08:16 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype

    Je to sice ošklivé, nemorální a Mirek Dušín by se červenal až za ušima, ale…

    1. Opravdu to u Microsoftu někoho překvapuje?
    2. Zpřístupní-li někdo neveřejnou informaci přes HTTP tak, že jediná ochrana spočívá v tom, že URL řekne jen těm, kdo mají mít přístup, pak si za své problémy tak nějak může sám.
    21.5.2013 09:05 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Zpřístupní-li někdo neveřejnou informaci přes HTTP tak, že jediná ochrana spočívá v tom, že URL řekne jen těm, kdo mají mít přístup, pak si za své problémy tak nějak může sám.
    To je přístup, který se úplně běžně používá v milionech případů. V době mánie s vypínáním cookies (která se zřejmě vrací), je to dokonce jediný možný postup, jak přes HTTP udržovat nějaký stav. Dá se k tomu připojit HTTP autentizace nebo klientské certifikáty, ale kdo to používá, zvlášť při zoufalé implementaci v dnešních prohlížečích? Zatím platilo, že soukromá komunikace je skutečně soukromá a na URL poslaná přes IM nebo e-mail nikdo cizí nelezl. Stejně tak platilo, že co zadáte do webového prohlížeče, to je vaše věc a nikdo jiný tu adresu navštěvovat nebude (kromě případů, kdy uživatel vědomě nainstaloval nějaký doplněk nebo odsouhlasil odesílání URL třeba pro různé SEO nástroje).

    Otázka ovšem je, zda je ta zpráva pravdivá. Minimálně v Evropě by MS měl dost vážné problémy s porušením tajemství dopravované zprávy. A zatím (už několik dní) všichni odkazují tu jedinou zdrojovou zprávu, nikde se nevyrojila spousta lidí, kteří by to potvrzovali „vyzkoušel jsem a potvrzuju, za pár hodin unikátní adresu navštívil robot ze sítě MS“. Což je vzhledem k jednoduchosti zopakování takového testu krajně podezřelé.
    21.5.2013 09:08 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    To je přístup, který se úplně běžně používá v milionech případů.

    Spousta věcí, které jsou hloupé, se úplně běžně používá v milionech případů, ale jejich hloupost to ani v nejmenším nesnižuje. Spíš naopak…

    21.5.2013 09:53 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Sice je to hloupý postup, ale zároveň je to nejchytřejší (protože je jediný) spolehlivý postup, který máme…
    21.5.2013 09:10 Bill Gates
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    viz vyse. Medialni humbuk. Staci jedina zprava a neni problem to radeji okamzite vypnout, uchranit si tak povest. Autori zpravy, kteri prisli s dukazem budou prohlaseni za konspiratory a uslapani. Ovsem co kdyz. MS vypnul jen pripojovaci automat, ale do databaze se to muze skladovat dal. To uz se ted mozna nedozvime.
    Jendа avatar 21.5.2013 10:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Ovsem co kdyz. MS vypnul jen pripojovaci automat, ale do databaze se to muze skladovat dal.
    To by mě nepřekvapovalo (ostatně, některé chaty ukládají už z principu a naprosto přiznaně, třeba kvůli synchronizaci historie nebo offline zprávám; jinde - třeba u mailů - je na ukládání postaven celý protokol), a pochopitelně se tam mohou ukládat nejen URL. Neměl bych jim to ani za zlé, když posílám nešifrovanou zprávu přes někoho cizího, tak ji prostě uvidí.
    21.5.2013 09:21 CiV | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Teď se to řeší na cryptography mailing listu, kde to lidé úspěšně zreprodukovali.
    Je možné, že to pak třeba microsoft opravdu vypnul.
    21.5.2013 09:06 Bill Gates
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    To mate jak s postou (klasickou pozemni). Funguje (fungovalo) neco jako postovni tajemstvi, ktere bylo chapano tak ze se proste dodrzuje. V podstate podobne je chapana komunikace pres tyhlety komunikacni kanaly jako skype atd. Spousta lidi si nedokaze pripustit ze by fakt nekdo nahlizel do zprav, kde je navic firmami slibovana ochrana soukromi kde jen to je mozne. Proste tak nejak stale nekteri lide veri v dobro a veri ze lidi nejsou svine. Bohuzel jsou. Ale je to skoda ze jsou lide k sobe takovi. Je to horsi a horsi. Nejen u cteni zprav. A ja bych byl pro to, aby si lide zas jednou mohli duverovat a svine kompletne vymrely. Ale asi jsem naivni, coz me mrzi :( Abych pravdu rekl, mam na svych serverech nekolik firem i soukromych osob, mam pristup k docela solidnim informacim, ale neudelam to nikdy. Mam proste moralni zasady a ty firmy i lide si toho na me ceni a ja z teto vzajemne duvery mam uprimnou radost a oni taky.
    21.5.2013 09:15 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Důvěra a slušnost je jedna věc, bezpečnost druhá. Nešifrovaná komunikace je jako pohled nebo korespondenční lístek (existuje to ještě?): kdokoli, přes koho prochází, si ho může přečíst. Je sice neslušné si ho číst, ale musím počítat s tím, že to někdo udělat může, a informace, u nichž by mi vadilo, že se dostanou do nepovolaných rukou, na něj tudíž psát nebudu.
    21.5.2013 09:32 Bill Gates
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    souhlasim.
    22.5.2013 08:42 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Prakticky je to sice jako korespondencni listek, z hlediska ceskeho prava jde ale o ekvivalent uzavreneho listu a poruseni tajemstvi takove elektronicke zpravy (a vyuziti jejiho obsahu) je trestny cin.

    Samozrejme v tomto konkretnim pripade k tomu dost mozna doslo v jinem state (a je otazka, jak tam to presne maji pravne osetrene) a mozna uzivatel k tomu dava souhlas v podminkach uziti (i kdyz je otazka, zda to ma pravni dopad).
    22.5.2013 12:45 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Pokud jde o zabezpečení přenášených dat, spolehnu se raději na šifrování a autentizaci než na to, že bych pak mohl toho, kdo si to přečte, s pochybnou úspěšností zažalovat - pokud bych se tedy vůbec dozvěděl, kdo to byl. Když půjdu v hospodě na záchod, tak taky nenechám klíče od auta ležet na stole, přestože vím, že kdyby je někdo vzal, dopustí se trestného činu.
    Jendа avatar 22.5.2013 17:22 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Prakticky je to sice jako korespondencni listek, z hlediska ceskeho prava jde ale o ekvivalent uzavreneho listu a poruseni tajemstvi takove elektronicke zpravy (a vyuziti jejiho obsahu) je trestny cin.
    A obsah korespondenčního lístku snad nepodléhá tajemství?
    23.5.2013 10:38 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Nevim, trestni zakonik rika:
    Kdo úmyslně poruší tajemství a) uzavřeného listu nebo jiné písemnosti při poskytování poštovní služby nebo přepravované jinou dopravní službou nebo dopravním zařízením, ... b) datové, textové, hlasové, zvukové či obrazové zprávy posílané prostřednictvím sítě elektronických komunikací a přiřaditelné k identifikovanému účastníku nebo uživateli, který zprávu přijímá ...
    Tezko rict, zda se 'jine pisemnosti' vztahuje i na korespondencni listek, kdyz se v prvni casti explicitne zminuje uzavrenost listu. Kazdopadne to je irelevantni, nebot v nasledujicim bode se explicitne zminuje datova komunikace bez pozadavku na 'uzavrenost' ci zabezpeceni.
    Pavel Čejka avatar 24.5.2013 13:18 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Listina zákl. práv a svobod scan stránky na wikipedii

    Neříká nic o uzavřenosti zásilky, zahrnuje i jiné technické prostředky než dopis, v podstatě se vztahuje na libovolný způsob přenosu informace.

    Otázka je, jaké výjimky stanoví zákon a jestli nakonec někde neexistuje paragraf, který tohle vše umožňuje snadno obejít, načež by byl jak článek 13 z Listiny z. p. a s., tak i trestní zákon, bezcenný, pokud se to správně zdůvodní. A taky, jestli se listovní tajemství nedá zcela zrušit licenčním ujednáním používané služby. Navíc naše Listina z. p. a s. neplatí v jiných zemích, těžko říct, co by se dalo požadovat po americké firmě. A nakonec ... automat hledající phising a spam asi nelze považovat za porušení listovního tajemství, protože to není člověk a informace nebyla zneužita (nanejvýš nevhodně prověřena).

    Jinými slovy, pokud chci poslat něco tajného, byl bych idiot, kdybych nešifroval a nedal si pozor na všechny součásti přenosové trasy, protože věřit nelze nikomu. Bohužel takoví idioti jsme dost často, počínaje posíláním hesel uživatelům mailem, protože ti na druhém konci málokdy zvládnou něco složitějšího a je to obecně pohodlné-
    Jendа avatar 21.5.2013 10:51 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Funguje (fungovalo) neco jako postovni tajemstvi, ktere bylo chapano tak ze se proste dodrzuje.
    Opravdu se někdy dodržovalo? ;) Podívej se na historii kryptogtafie a kdy vždy se jak získávaly cizí kryptogramy.
    21.5.2013 09:36 Leinad | skóre: 18 | blog: spheniscidae
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Máte to celý špatně. MS se Skype nikoho nesleduje, to Google s Chrome - pro ty hloupé (jako je autor zprávičky) na to Microsoft vydal dokonce video: http://www.youtube.com/watch?v=-Cr6AgUo764
    pavlix avatar 21.5.2013 10:56 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Máte to celý špatně. MS se Skype nikoho nesleduje,
    http://www.flickr.com/photos/54644045@N08/5055032357/
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jakub Lucký avatar 21.5.2013 11:21 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Mě napadlo zase toto
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    21.5.2013 11:18 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    "And with Internet explorer nothing works, here, here and here." :))
    MaT avatar 21.5.2013 09:58 MaT | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Šmarjá, co to je za server to AC24?

    "Redmonton", "repley attack"... Ani nevím, jestli ten článek u nich mám dál číst, i když téma by mě zajímalo... Asi raději půjdu na Prison Planet...
    Open source software for open minded people. :-)
    Kingskid avatar 21.5.2013 10:33 Kingskid | skóre: 4 | blog: GBY
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Kolikrát vám má vysvětlovat, že poloviny jsou stejné? Jak se tak na vás dívám, větší půlka z vás to stejně nechápe.
    pavlix avatar 21.5.2013 10:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Tak. Aspoň nad tou kampaní nemuseli moc přemýšlet.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    21.5.2013 11:34 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    A v čem je teda problém? Google má na šmírování a následném nabízení reklamy postavený business a většině lidí to nevadí.
    21.5.2013 12:11 Jose
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Microsoft ale na Google útočí, že "špehuje" své uživatele.
    21.5.2013 13:09 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Já jsem viděl jen jedno video, které bylo parodií na nějakou reklamu Googlu, ve kterém ale pointou nebylo, že Google lidi špehuje, ale to, že veškeré získané informace používá k cílení reklamy a zpeněžení informací o uživatelích.

    Ale i kdyby na ně útočil přímo kvůli špehování někde jinde, tak co? To vážně někoho u velké korporace, navíc s historií jakou má Microsoft, překvapí, že se do těch dat dívá, obzvlášť když o tom informuje i v podmínkách služby?
    Pavel Čejka avatar 21.5.2013 15:58 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Překvapuje to prosté uživatele, kteří podmínky nečtou.

    A upřímně - i když mne to živí a pár licencí a podmínek s užíváním jsem četl, tak rozhodně není v silách jednotlivce znát vše, číst vše a vyhnout se tomu, když s podmínkami nesouhlasím.

    Viz můj nedávný boj s licencí k MS Office 2013, která nefunguje bez Live ID účtu ... to jsou situace, kdy je technik/správce nucen za uživatele odsouhlasit něco o čem uživatel v podstatě vůbec neví a možná ani nechce vědět. Navíc tohle je konkrétně situace ve které Microsoft lže (skrývá fakta), dokud se nezačnete ptát přímo. Ale netřeba chodit tak daleko, za uživatele formálně souhlasí s licencí každý, kdo kdy někomu něco instaloval.

    Takže co s tím?

    Microsoftu nelze věřit. Google nelze věřit. Facebooku nelze věřit. ... možná některým malým provozovatelům služeb věřit lze alespoň do té míry, že sami nešpehují, ale zas je o to větší riziko, že v případě bezpečnostního incidentu budou tajit, co dokážou, jen aby neztratili kšeft, protože jsou na každé zakázce víc závislí, než velká korporace ...

    Provozovat si všechny online služby sám? OpenVPN + nějaké úložiště není problém, vlastní Jabber není problém, vlastní webserver není problém vlastní CA a SSL certifikáty ke všem svým službám ... problém nastane, když budu chtít komunikovat i s někým jiným, než s omezenou skupinou uživatelů na mém zabezpečeném serveru. Obyčejných uživatelů, kteří si správně poradí s šifrovaným mailem není mnoho o dalších službách ani nemluvě. Některé služby tak snadno nahradit nejdou. Všichni si zvykli na příliš snadný a pohodlný přístup ke kdečemu, aniž by přemýšleli o detailech.
    Jendа avatar 21.5.2013 16:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    možná některým malým provozovatelům služeb věřit lze alespoň do té míry, že sami nešpehují
    Mno, spíš bych řekl, že oni neprovozují velké harvestovací systémy na chroustání terabajtů dat a následnou analýzu. Ale pravděpodobnost, že tam bude admin, který se mi z nudy bude koukat do schránky, je podle mě větší než u Googlu.
    21.5.2013 17:29 Bill Gates
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    "problém nastane, když budu chtít komunikovat i s někým jiným, než s omezenou skupinou uživatelů na mém zabezpečeném serveru"

    Musite to udelat nikoliv tak, aby vy jste chtel komunikovat s nimi, ale aby oni chteli komunikovat s vami. Pak jste zvitezil :).

    Neco podobneho rikal kdysi jeden klasik/filosof/slavna osobnost/nevim kdo to byl, nekde jsem neco takoveho cetl ve smyslu "Nesnaz se podobat ostatnim, snaz se aby se ostatni podobali tobe". Hrozne se mi ta myslenka zalibila a ridim se ji od te doby.

    21.5.2013 22:10 Bill Gates
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Tak, tak, genialni myslenka, take se ji ridim!
    22.5.2013 09:32 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Prosté uživatele to překvapí. Pak se jim vysvětlí, že jejich konverzace přes Skype nečte ve volných chvílích Ballmer s Gatesem, ale dělá to nějaký automat, který je jen chrání před zlými kybernetickými rybáři z Číny a najednou je prostý uživatel spokojený, jak to mají kucí z Microsoftu dobře udělané.

    Jinak já s vámi souhlasím a netvrdím, že současná situace není hnus. Jen mě překvapila ta místy až hysterická reakce na odbornějších serverech, když přitom Microsoft nedělá nic jiného, než to, na co jsme už zvyklí od jiných a v horší míře.
    23.5.2013 00:57 Vladimír Čunát | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    30.5.2013 18:24 Cohen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Technická, Kefalín, čo si predstavujete pod takým odpočúvaním prostredníctvom požiadavky HEAD?

    Neříkám, že se mi to líbí i tak, ale HEAD požadavek mi nějak do konspiračních teorií moc nezapadá. Spíš mi přijde, že se pokoušejí hlídat mime typ a bránit šíření wormů, s čímž se třeba takové ICQ nikdy nedokázálo vyrovnat.
    pavlix avatar 5.6.2013 17:27 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Neříkám, že se mi to líbí i tak, ale HEAD požadavek mi nějak do konspiračních teorií moc nezapadá. Spíš mi přijde, že se pokoušejí hlídat mime typ a bránit šíření wormů, s čímž se třeba takové ICQ nikdy nedokázálo vyrovnat.
    Požadavek HEAD je skoro tak nápadný jako požadavek se speciálním user agentem.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.6.2013 16:34 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Technická, Kefalín, čo si predstavujete pod takým odpočúvaním prostredníctvom požiadavky HEAD?
    co prosím? on někdo mluvil o tom, že se "odposlech" děje prostřednictvím požadavku HEAD?
    Neříkám, že se mi to líbí i tak, ale HEAD požadavek mi nějak do konspiračních teorií moc nezapadá. Spíš mi přijde, že se pokoušejí hlídat mime typ a bránit šíření wormů, s čímž se třeba takové ICQ nikdy nedokázálo vyrovnat.
    to je dosti ubohý pokus o vysvětlení - kdyby tomu tak bylo, proč by se ten odkaz nekontroloval hned, ještě před doručením druhé straně, aby mohla být patřičně "ochráněna"?
    6.6.2013 16:43 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    tak naokraj, z důvodů síťového efektu jsem byl nucen klesnout na použití Skype ... tak se teda ženská šla registrovat, zjistila, že maj nějaký propojení s fuckbookem, tak využila svého loginu na fuckbooku

    tož zaregistrováno, pustíme linuxovýho klienta a ... dopíče, ten šmejd přihlášení takto vytvořeným účtem neumožňuje, no a samozřejmě, že k tomu profilu na webu skype už nejde vytvořit ne-fuckbookový login

    tak jsme se pod příslušným announcementem k vydání zmínili, že to není hezké, a jestli můžem čekat, že to doimplementujou - slušně, věcně ... do druhého dne komentář zmizel
    pavlix avatar 7.6.2013 11:39 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    [flejm]To už jsou jako admini Gnome bugzilly. Tam jsem psal taky věcně a slušně.[/noflame]

    Tak přidej na zkoušku ještě jeden komentář a nech si ho uložený, ať máš aspoň konkrétní text toho, co zmizí. Předpokládám, že tamten nemáš.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    7.6.2013 13:49 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    ten původní mám, nezavřel jsem to okno (jestli tě to moc zajímá, tak to večer překopíruju), ale je tam ve stavu "awaiting moderation", toho jsem si prvně nevšim, sypu si popel na hlavu, spíše je to tak, že se ani neobjevil, ne že by zmizel (ovšem jaký je to v praxi rozdíl, že ...)

    ale když jsem tam šel odjinud, tak vidět není, i když se pousím přihlásit pod tím účtem, ze kterého to bylo psáno
    pavlix avatar 7.6.2013 14:57 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft sleduje psanou komunikaci přes Skype
    Chápu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.