abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | Zajímavý software

    Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:22 | Zajímavý software

    V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | Zajímavý článek

    Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 3.0.4 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.4 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 136. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Nasazení Linuxu

    Spolek vpsFree.cz vydal statistiky týkající se distribucí nasazených na serverech členů. V dlouhodobém pohledu je zřejmé, že většina uživatelů z původního CentOS přechází na Rocky Linux. Pozoruhodný je také nárůst obliby distribuce NixOS, která dnes zaujímá třetí místo po Debianu a Ubuntu.

    Petr Krčmář | Komentářů: 0
    včera 04:11 | IT novinky

    Google minulý týden představil Material 3 Expressive, tj. novou verzi svého designového jazyka Material Design pro Android 16 a Wear OS 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    18.5. 03:55 | Nová verze

    Byl vydán Debian 12.11, tj. jedenáctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 14:55 | Zajímavý software

    Makepad dospěl do verze 1.0 (𝕏). Jedná se o multiplatformní open source UI framework pro Rust napsaný v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    16.5. 17:11 | Komunita

    Konference OpenAlt 2025 hledá přednášející. Proběhne o víkendu 1. a 2. listopadu na půdě Fakulty informačních technologií VUT v Brně. Témata konference jsou: Otevřený a svobodný software, IoT a Hnutí tvůrců, Vzdělávání, Bezpečnost a soukromí, Otevřená společnost, komunity a data, OpenMobility a další.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (63%)
     (17%)
     (10%)
     (0%)
     (0%)
     (0%)
     (10%)
    Celkem 30 hlasů
     Komentářů: 4, poslední včera 22:41
    Rozcestník

    Mozilla Firefox 8

    Mozilla dnes oficiálně vydala Firefox 8. Mezi hlavní novinky patří vyhledávání na Twitteru, automatické blokování rozšíření instalovaných bez schválení nebo vylepšení v rámci podpory HTML 5.

    9.11.2011 13:22 | Luboš Doležel (Doli) | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    9.11.2011 13:29 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    Podle serveru Czilla.cz je hlavní novinkou "implicitní blokování automaticky instalovaných doplňků"...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 9.11.2011 13:47 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    Přidal jsem to, ale jestli chápu správně, oč jde, tak se to asi týká hlavně uživatelů na Windows - na Linuxu nám nic rozšíření do Firefoxu potají necpe.

    A vůbec, tohle jsou novinky na novou major verzi? Opravdu? Tohle tak maximálně na zvýšení o +x.x.1 verzi.
    Marián Kyral avatar 9.11.2011 13:56 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    Holt pokrok :-D
    Josef Kufner avatar 9.11.2011 14:01 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    Na Linuxu to blokuje rozšíření nainstalovaná balíčkovacím systémem distribuce.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Kaacz avatar 9.11.2011 14:17 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    Coz jsou doplnky jazykove podpory.

    Stejne zablokovani doplnku udela i Thunderbird 8, po opetovnem povoleni CZ language ale uz nenajede, jen vyhodi osklive okenko .. :-(

    Balicek doplnkovych jazyku je ale take ve verzi 8. Zajimalo by mne, zda na to narazil nekdo dalsi, nebo je to chyba maintenera balicku pro opensuse ..
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    9.11.2011 15:10 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    Tak to je obzvlášť smutné.
    9.11.2011 15:13 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    No, řekněme si to otevřeně, on Firefox nikdy neaspiroval na označení "packager friendly project", spíš bych řekl, že ambice jeho vývojářů jsou přesně opačné.
    stativ avatar 9.11.2011 15:14 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    Naštěstí ale nic automaticky neblokuje. Při prvním spuštění vyskočí okno, že doporučují pluginy vypnout a je tam na výběr seznam nainstalovaných pluginů (3rd jsou ale IIRC standardně odškrtnuté).
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    9.11.2011 22:21 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    Thunderbird vsechno disabloval a nic nerekl :-D
    9.11.2011 14:18 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    To nevím, v článku je zmiňován Skype, ovšem jelikož jej nainstalovaný nemám, tak netuším, zda-li doinstalovává doplněk i v Linuxu.

    Co se týče verzování: zvykej si - holt nová doba ;-)
    Kaacz avatar 9.11.2011 14:21 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    jj, co budeme rikat, az cislo verze bude hausnumero commitu z gitu :-D
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    Kaacz avatar 9.11.2011 14:19 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    Mno, kdyz presli na cislovani verzi bez desetinne tecky, tak se holt mensi verze udelat neda .. je to jejich volba.
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    9.11.2011 15:05 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    Jak bez tečky? Já mám teď 7.0.1. To už ve verzi 8 není?
    9.11.2011 22:22 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    Rekl bych, ze to za teckou je uz prace balickaru, od mozzily vychazi uz snad jen celociselne verze ..
    10.11.2011 09:07 werwqe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    ne, widloidní je taky 7.0.1 a ten je od Mozzily.
    9.11.2011 14:52 XXX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    A vůbec, tohle jsou novinky na novou major verzi? Opravdu? Tohle tak maximálně na zvýšení o +x.x.1 verzi.

    Mohl bys nas prosim navest na smernici vydavani verzi, kde je toto kodifikovano? Jake metriky se pouzivaji - pocet commitu, velikost diffu, minimalni doba od vydani predchozi verze? Jake jsou limity na major, minor a patch verze?
    9.11.2011 15:06 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    Na zase ďalšie rozbitie doplnkov by mohol byť aj dôležitejší dôvod, ako len malé zmeny vo vzhľade a zakázanie starého html parsera. :) (a to je aj dôvod, prečo mám stále 3.6, keďže autori mnou používaných doplnkov nestíhajú vydávať nové verzie)
    9.11.2011 16:46 XXX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    To ale neni chyba cislovani, ale blbe implementace v FF. Zmena verze nemusi nutne znamenat nekompatibilni doplnek.
    9.11.2011 15:08 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    Major - porušení kompatibility.

    Minor - kompatibilní změny.

    Patch - opravy.

    A než zase začně někdo křičet, že na tohle už přece nikdo nehraje, tak říkám, že v tom je právě ten problém.
    9.11.2011 16:43 XXX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    Myslim, ze uz jsem se o tom tady s nekym bavil, ale poruseni kompatibility ceho ospravedlni zmenu major verze u Firefoxu?
    9.11.2011 22:43 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    ABI (a samozřejmě API taky). Stejně jako u čehokoli jiného.

    Rozbijí-li se rozšíření nebo naopak věci na tom postavené, má se změnit major verze. Což tedy asi znamená, že Firefox čísluje správně, protože rozbíjení je jeho oblíbená hra...
    10.11.2011 11:11 XXX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    Firefox neni projekt urceny vyvojarum, ale obecne uzivatelum, i tem minimalne pocitacove znalym a pro ty jsou nejake zmeny API, ABI uplne ukradene (nevi a nepotrebuji vedet, co to je). Jedina nejaka vetsi relevantni vec, co by dokazala ospravedlnit zmenu verze, je velka zmena uzivatelskeho rozhrani.

    Samozrejme treba u knihoven je situace jina.
    10.11.2011 15:18 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    Uzivatele ovsem zajima taky to, ze nova verze, narozdil od te stare, neco noveho umi, i kdyz z jeho pohledu vypada totozne. Takze (napr) pokud implementuju podporu nove verze HTML/CSS/... ma smysl zmenit major verzi, protoze pak se da na web jednoduse napsat "tohle vam bude fungovat od veze 1487". A nemusite lidi nutit zkoumat, ze XYZ funguje od verze 1.23.18 a KLM od verze 1.23.28. Pripadne naopak jim vysvetlovat, ze HTML5 se implementuje od verze 6 do verze 30 a bude fungovat jak co jak v cem.
    10.11.2011 17:38 XXX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    Ne, uzivatele podpora veci jako HTML nebo CSS vubec nezajima. Hodne uzivatelu i vi o co jde, ale nejake verzovani a rozdily mezi HTML4 a HTML5? To vubec.

    A jak si to predstavujes? Firefox 4 podporuje HTML4 a jak prijde s podporou HTML5, tak muze zmenit major verzi? Vis jak probiha implementace standardu v prohlizecich? Firefox ma prakticky v kazde ("major") verzi novou verzi Gecka, ktera implementaci vylepsuje. Toto se samozrejme nevztahuje jen na FF, ale i na vsechny ostatni prohlizece.
    pavlix avatar 10.11.2011 21:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    ale nejake verzovani a rozdily mezi HTML4 a HTML5? To vubec.

    To je ale z tvé strany velké nepochopení. Uživatele zajímá verze zvláště ve chvíli, kdy jim třeba internetové bankovnictví vypíše, že používají nepodporovanou verzi. Nebo jejich oblíbený videoportál.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    10.11.2011 22:55 XXX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    To je ale z tvé strany velké nepochopení. Uživatele zajímá verze zvláště ve chvíli, kdy jim třeba internetové bankovnictví vypíše, že používají nepodporovanou verzi. Nebo jejich oblíbený videoportál.

    Uz jsem jich par videl, ale zadne mi nereklo, ze pro beh potrebuju HTML5, JavaScript 1.7 a CSS 3.0. Oproti tomu mi reklo, ze potrebuju FF4 nebo vyssi, IE6 a vyssi a podobne.

    Takze znova, verze technologii lidi fakt nezajimaji.
    pavlix avatar 11.11.2011 09:02 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    Uz jsem jich par videl, ale zadne mi nereklo, ze pro beh potrebuju HTML5, JavaScript 1.7 a CSS 3.0. Oproti tomu mi reklo, ze potrebuju FF4 nebo vyssi, IE6 a vyssi a podobne.
    Čímž jsi jenom potvrdil to, co píšu. Je dobře, že chápeš, že pro uživatele je důležité, aby verze technologií šla rozumně převést na verze softwaru, aby se nemuseli zabývat těmi verzemi technologií, které je tak nemusí zajímat.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Josef Kufner avatar 9.11.2011 16:57 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    To třetí číslo mi přijde zbytečné. S tou kompatibilitou bych to nebral jako hlavní důvod, ale jako jedna z podmínek, kterou by minor verze měla splňovat. I když ono je těžké odhadnout, kdy je čas zvednout major verzi, když se produkt nijak zásadně nemění. (Tohle není myšleno jen pro Firefox, ale obecně.)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    10.11.2011 15:13 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    No, takovym nepsanym pravidlem je, ze major cislo sem meni bud kdyz je neco zcela zasadne prekopano v GUI nebo v API. A v pripade FF nedodrzovani tohoto pravidla zpusobuje cim dal vetsi nasirani useru, neb jejich doplnky kazdy mesic prestanou fungovat a to presto, ze se API nezmenilo.

    Dalsi cislo prevazne indikuje nejakou novou funkcionalitu, ktera ale nijak neovlivnuje stavajici (z hlediska uzivatele i vyvojare pripadnych doplnku se nic nemeni).

    Mno a treti cislo se vetsinouo vyuziva pro bezpecnostni zaplaty - tzn, na funkcionalite se nemeni nic.

    Pokud tohle nekdo nechce dodrzovat, tak je opravdu lepsi flakat tam cislo revize z svn/gitu/... protoze to ma aspon nejakou informacni hodnotu.
    10.11.2011 17:21 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    V případě SVN ano, SHA-1 hash z gitu má tu zásadní výhodu, že z něj není poznat, která ze dvou verzí je novější.
    10.11.2011 17:43 XXX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    I u SVN je cislo revize jako verzovani produktu prinejlepsim zavadejici nebo dokonce vylozene skodlive.

    "Measuring software productivity by lines of code is like measuring progress on an airplane by how much it weighs."

    Analogie tohoto citatu by se dala velmi dobre vztahnout na tento napad.
    10.11.2011 19:49 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    Hodnota jako taková samozřejmě moc velkou vypovídací hodnotu nemá, ale aspoň když uvidím dvě čísla revize, na první pohled poznám, která z nich je novější.
    Josef Kufner avatar 11.11.2011 00:39 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    V případě Gitu máme git describe (ale to už jsem tu psal) ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    11.11.2011 06:04 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    To sice ano, ale to vyžaduje přístup k tomu repozitáři a zadání toho příkazu. Obvyklé modely číslování verzí (ani SVN revize) se obejdou bez toho.
    Josef Kufner avatar 11.11.2011 10:49 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    Však ten git describe spustíš ještě před tím, než balíček opustí repositář (post-checkout hook, během kompilace,...), takže se ten string zapeče do něj a pak už to je prostě jen string s verzí. Vtip je v tom, že tomu stringu git rozumí a lze ho použít přímo místo hashe commitu, když chceš zjistit, z čeho ten balíček je ubalený.

    A u SVN čísel revizí je to stejné. Taky to je potřeba nějak zapéct do produktu, jinak to po opuštění pracovního adresáře je ztracené. Ruční číslování je zas děravé, protože mezi 1.2 a 1.3 může být hromada commitů, takže různé testovací buildy jsou špatně označené, pokud vůbec. Kdežto s git describe dostaneš 1.2-45-gneco a je to jasné.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    pavlix avatar 11.11.2011 11:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    +1
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 9.11.2011 14:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    Jediné, čeho se tím docílí, bude to, že software kromě instalace doplňku ještě vypne tuhle funkci.
    9.11.2011 17:42 ikarr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    Já bych to číslování zakázala!

    Nejlépe by bylo, kdyby se po každé - i víceméně kosmetické - změně změnil NÁZEV programu. Firefox by se přejmenoval např. na Duckbill, pak po další změně ikonek by to třeba mohla být Kapybara. Čísla nechme matfyzákům.
    9.11.2011 22:24 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    Inspirace brana u Ubuntu ?? :-D
    9.11.2011 22:45 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    Tento návrh nejde dost daleko, protože řada lidí má problém se čtením a složité názvy je matou a stresují. V rámci jednoduchosti a přítulnosti by se proto různé verze měly označovat obrázky koťátek.
    Jendа avatar 9.11.2011 14:50 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    Proč nepřejdou k nějaké jiné číselné řadě než N, když už tu máme tento trend? Co třeba něco exponenciálního?
    9.11.2011 14:54 XXX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    Predpokladam, ze hlavnim ucelem bylo zjednoduseni. Pokud se ti to tak libi vic, vzdy si predstav to N jako 2^N a mas to ...
    9.11.2011 15:11 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    V čem vidíte zjednodušení? Při tomhle tempu tu máme dvouciferné "major" verze za chvilku (kdo zkouší vývojové verze, už je pár týdnů má) a jediný rozdíl mezi 42, 43, … a 4.1, 4.2, … bude v tom, že to první není strukturované.
    9.11.2011 15:52 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    Hlavně že takové 2.6.39 bylo strašně strukturované :-)

    Taky by se mi víc líbilo, kdyby lidi, co verzují podle času a ne podle vlastností, používali i čísla verzí odvozená od času, ale tyhle nářky u každé nové verze Firefoxu už jsou fakt otravné.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Josef Kufner avatar 9.11.2011 17:26 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    Verzování podle času je úplně na nic. Je to dlouhé a neříká to krom data vydání vůbec nic. Smysl to má snad jen u různých kolekcí samostatně verzovaných věcí, ale i tam to není až tak moc dobré.

    Nejlepší je prostě M.N číslování. Je to krátké, dobře čitelné a ještě je vidět, jak moc se to od minula změnilo. A v kombinaci s git describe je to ještě hezčí: v0.2-34-g280527e
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    9.11.2011 18:14 XXX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    Verzování podle času je úplně na nic. Je to dlouhé a neříká to krom data vydání vůbec nic.

    Coz je daleko cennejsi udaj nez jakesi nedefinovane nic nerikajici "jak moc se dana verze zmenila". Obzvlast, kdyz treba FF, Chrome, Linux, Ubuntu maji ty zmeny inkrementalni - pokazde vicemene stejne mnozstvi.

    Oproti tomu to "v0.2-34-g280527e" je teda skvele citelne. Chapu jeste to 0.2, co je to dal fakt nevim. BTW, proc maji autori software potrebu davat mu cislo 0? To se za to stydi nebo co?
    Josef Kufner avatar 9.11.2011 18:25 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    v0.2-34-g280527e znamená, že to je 34 commitů od tagu v0.2 a hash aktuálního commitu začíná na 280527e. V okamžiku publikování uživatel vidí jen to "v0.2", protože mu ubalíme balíček z tagu.

    Verze nula to je kvůli tomu, že to ještě zdaleka není hotové. Jedničku to dostane, až to bude mít všechny základní funkce.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    9.11.2011 22:40 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    Tak hoď odkaz na nějaký svůj software, ať vidíme, jak se to má dělat.

    Verze 0 normálně znamená, že to ještě není hotové ani do té míry, aby to bylo dobře definováno, tudíž je možná nekompatibilita (interface, formátů dat, konfiguráků, čehokoli) mezi libovolnými podverzemi. Nebo to tak bývalo, než se do toho nasrali lidi jako ty a začali číslovat naprosto nesmyslně.
    10.11.2011 15:44 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    Cece, proc sem pises kdyz o tom vubec nic nevis? Viz reakce vejs.
    pavlix avatar 10.11.2011 21:39 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    hapu jeste to 0.2, co je to dal fakt nevim.
    To znamená jen a pouze to, že to není informace určená pro tebe.
    proc maji autori software potrebu davat mu cislo 0? To se za to stydi nebo co?
    Jak můžeš srovnávat způsoby verzování, když nepochopíš ani tak základní věc jako verze 0.x, které vyjadřuje, že ještě nevyšla první finální verze?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    10.11.2011 22:51 XXX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    To znamená jen a pouze to, že to není informace určená pro tebe.

    Skvele, tak proc mi ji tam autori cpou?

    Jak můžeš srovnávat způsoby verzování, když nepochopíš ani tak základní věc jako verze 0.x, které vyjadřuje, že ještě nevyšla první finální verze?

    Tak prvni nebo finalni? Prvni verze ma byt logicky cislovana prvnim prirozenym cislem - jednickou. Jinak spousta lidi tady tvrdi, ze v OSS nic jako finalni verze neexistuje.
    Josef Kufner avatar 11.11.2011 00:45 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    Cpou ji tam proto, protože je určená pro ně a využijí ji např. když uživatel ohlásí nějakou chybu.

    A první číslo je nula, nikoliv jednička. To jen matematici neumí počítat ;-)

    A nultá verze prostě znamená, že to ještě neobsahuje všechny základní funkce. Co je na tom těžkého k pochopení?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    pavlix avatar 11.11.2011 09:05 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    Skvele, tak proc mi ji tam autori cpou?
    Oni ji necpou tobě, ale dávají ji kvůli lidem, kteří nejsou úplně mimo.
    Tak prvni nebo finalni? Prvni verze ma byt logicky cislovana prvnim prirozenym cislem - jednickou. Jinak spousta lidi tady tvrdi, ze v OSS nic jako finalni verze neexistuje.
    Ale no tak... to už je bohapustý trolling, a to mám lepší věci na práci. Pokud budeš chtít něco vysvětlit, tak se zeptej.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.11.2011 19:28 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8

    Za další "velkou" změnu oproti FF7 může být považována dostupná, funkční a rychlá 64-bit verze FF8 pro MS Windows. Jinak řečeno - FF8 je první verzi Firefoxu, která má oficiální x64 verzi pro MS Windows.

    9.11.2011 19:44 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    Pokiaľ viem, tak pre Firefox 8 nie je dostupná oficiálna 64 bitová verzia pre Windows (bola síce naplánovaná, ale potom to zmenili).
    9.11.2011 20:45 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    nefachá mi s ní GiPSy deník letů :-(
    10.11.2011 21:07 Hue | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    A jeste jedna zmena nastala. Na webu uz nenabizeji verzi pro Maemo a v repu je porad 7.0.1 - ovsem ne ze by na tom zalezelo. Ona ta verze pro Maemo byla vzdycky nepouzitelnej zasekanej bastl, i kdyz u 7 se to trochu zlepsilo.
    Ravensun avatar 12.11.2011 22:55 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 8
    A já furt, proč mi na N900 nechce přijít aktualizace na firefox 6 aspoň :D

    Jsem dosti zklamán, ale tak nějak jsem to čekal od FF teamu. Škoda, evidentě zjistili, že ten jejich firefox jen nepoužitelnej na procesorech s 600MHz a že stejně je víc androiďáckých uživatelů s čím dál silnějšími CPU v telefonech než uživatelů maema, kteří si tikají na 600MHz (někteří blázni i na vyšších taktech) a tudíž nic až tak nezkazí, když podporu FF pro Maemo zabijí.. škoda.
    Gentoo je můj poslední velký linux test...

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.