Byla vydána nová verze 25.05.11 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Svobodný elektronický platební systém GNU Taler (Wikipedie, cgit) byl vydán ve verzi 1.0. GNU Taler chrání soukromí plátců a zároveň zajišťuje, aby byl příjem viditelný pro úřady. S vydáním verze 1.0 byl systém spuštěn ve Švýcarsku.
Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 209. brněnský sraz, který proběhne tento pátek 16. května od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Jelikož se Brno stalo jedním z hlavních míst, kde se vyvíjí open source knihovna OpenSSL, tentokrát se OpenAlt komunita potká s komunitou OpenSSL. V rámci srazu Anton Arapov z OpenSSL
… více »GNOME Foundation má nového výkonného ředitele. Po deseti měsících skončil dočasný výkonný ředitel Richard Littauer. Vedení nadace převzal Steven Deobald.
Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.
Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.
Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.
Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.
OpenSearch (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Jedná se o fork projektů Elasticsearch a Kibana.
Ok, programátori, ktorí sú ochotní niečo urobiť zdarma by sa našli, ale prečo takmer nikde v otvorenom softvéri nevidím prácu nejakého dizajnéra / UXáka?
Pozriem napr. nastavenie profilu. Absolútny chaos. Inputy len tak nejak nahádzané, nezarovnané. Tlačidlá o 2 pixely vyššie než inputy. 3 tlačidlá, ktoré sa tvária, že majú približne rovnaký význam. 2 z 3 inputov majú label. Inputy bez labelov sú inak tiež pekný antipattern, pretože po vyplnení si človek nemôže skontrolovať, či to skutočne napísal do správneho políčka.
Nerobím ani dizajn, ani UX. Som obyčajný programátor, ale takú amatérskosť si všimnem aj ja. Okrem toho robím na desiatkach open source projektov, mám rozpracované úpravy, ktoré sú pre mňa omnoho dôležitejšie.
Na to nepotřebuješ designéra / UXáka – to má vidět i průměrně inteligentní jedinec, že to je hnusné a špatně použitelné. A programátor by měl být nadprůměrně inteligentní. Pak je otázka, jak je odfláknutý ten kód uvnitř, když GUI vypadá takhle. Když neměl čas udělat slušné GUI, tak asi bude bordel i pod tím. Kdyby najali UXáka, tak GUI bude možná naleštěné, ale uvnitř to bude stejná hrůza. Takhle aspoň víš, na čem jsi.
Tak som sa trocha pozrel na zdrojáky. V prvom príspevku som písal, že sa mi nezdal význam tlačidiel, takže som si pozrel, čo tie tlačidlá vlastne robia.
text: qsTr("Set") onClicked: { profile_settings.get_fedacct(userFedacct.text); }a
text: qsTr("Update Key") enabled: (newPassword1.text.length > 3 && (newPassword1.text === newPassword2.text)) onClicked: { profile_settings.get_personalkey(userPassword.text,newPassword1.text, newPassword2.text); }
Prvý kód má aspoň správne whitespace. Ten druhý vyzerá ako nejaký nepodarený pokus o zarovnanie. Chýbajúce medzery medzi čiarkami sú len bonus.
Takže máme tu 2 tlačidlá, ktoré sa tvária, že niečo nastavujú, ale oba vyvolajú metódu s prefixom get_.
Nakoniec sa pozrime na jednu z metód:
@Slot(str) def get_fedacct(self, userfedacct): if (userfedacct): self.update_fedacct(userfedacct) self.setOK.emit()
Takže metóda get nastavuje hodnotu, ale len ak je hodnota neprázdna. V prípade, že je prázdna nenastaví sa, takže užívateľ klikne, vidí vizuálnu odozvu tlačidla, ale nič sa nestane.
Nechápem, aký je problém s poradím. Keď otvorím cudzí kód a začnem ho čítať a vidím, že za čiarkou chýbajú medzery, zarovnanie je tak nejak nekonzistentné tak to hneď skritizujem, pretože je to prvá vec, ktorú môžem skritizovať. Na čokoľvek ďalšie potrebujem väčší buffer. Hneď keď som sa dostal cez whitespace som videl, že metódy, ktoré updatujú databázu majú prefix get_, generovanie html bez escapovania, generovanie url bez escapovania, vytvorenie adresára mygh priamo v $HOME adresári bez možnosti zmeniť, bez použitia $XDG_CONFIG_HOME atď. To mám kvôli niektorým čitateľom, ktorým záleží na poradí invertovať poradie bodov?
generovanie html bez escapovania, generovanie url bez escapovania, vytvorenie adresára mygh priamo v $HOME adresári bez možnosti zmeniť, bez použitia $XDG_CONFIG_HOME. To mám kvôli niektorým čitateľom, ktorým záleží na poradí invertovať poradie bodov?Těkžo můžete změnit pořadí něčeho, co jste v předchozím příspěvku vůbec nezmínil
Prvé 2 body tam boli. Mal som meniť ich poradie?
Prvé 2 body tam boli."generovanie html bez escapovania, generovanie url bez escapovania"...?
Nerozumiem, to je akože odpoveď na otázku, alebo čo?
Nerozumiem, #6 je o menu a ja vôbec neviem prečo by tam mali byť tieto výhrady.
Ja som chcel len odpoveď, či som mal invertovať poradie bodov v mojom prvom komentári ku kódu. Nič viac, nič menej. Z vašej streany nevidím žiadnu relevantnú výhradu okrem:
Pokud první položka v kritice cizího kódu je stížnost na bílé znaky a zarovnání, bývá to hezká známka toho, že kritik nemá co kritizovat.
Vy ste programátor, že hodnotíte, čo je a čo nie je závažnou chybou? Požičiam si tento citát:
There are only two hard things in Computer Science: cache invalidation and naming things.
-- Phil Karlton
Zlé pomenovanie nie je prkotina. Základom kvalitného kódu je správne pomenovanie premenných a metód. Ak nie sú správne pomenované nedokážem zhodnotiť, čo kód robí. Musím pri úprave kódu pozerať do tela funkcií a do tela funkcií, ktoré volajú a do tela funkcií ktoré volajú volané funkcie atď. Neraz som zažil, že sme zabalili projekt kvôli mizernému pomenovaniu. Áno, chýbajúce escapovanie je do istej miery závažné, ale maximálne to rozbije zobrazenie, alebo prestane fungovať synchronizácia (ak hovoríme o tomto projekte, vo webovej aplikácii by takáto chyba bola fatálna). To sa dá opraviť jednoducho. Zlé pomenovania vo väčšom projekte môžu viesť k zahodeniu celého projektu, pretože sa v tom nikto nebude vyznať.
Tlačidlá o 2 pixely vyššie než inputy
Tohle je vlastnost KDE5 QT stylu. Ten dialog není žádnej zázrak (ono udělat dobrej dialog je mnohem víc práce, než si běžný diskutér na ABCLinuxu vůbec deokáže představit), ale zrovna tohle padá na hlavu lidí z KDE.
Tiskni
Sdílej: