Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.
Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.
Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.
Skutečně neriskuj, pokud neumíš číst.urazky si strc nekam, na ty ti neni nikdo zvedavej
FTL/data/amd64/bin $ ldd FTL
linux-vdso.so.1 (0x00007ffdf82b5000)
libSDL-1.2.so.0 => /usr/lib64/libSDL-1.2.so.0 (0x00007f2140cc8000)
libGL.so.1 => /usr/lib64/libGL.so.1 (0x00007f2140a2b000)
libfreetype.so.6 => /usr/lib64/libfreetype.so.6 (0x00007f2140783000)
libIL.so.1 => not found
libILU.so.1 => not found
libILUT.so.1 => not found
libbass.so => not found
libbassmix.so => not found
librt.so.1 => /lib64/librt.so.1 (0x00007f214057b000)
libstdc++.so.6 => /usr/lib/gcc/x86_64-pc-linux-gnu/4.9.2/libstdc++.so.6 (0x00007f214026b000)
libm.so.6 => /lib64/libm.so.6 (0x00007f213ff6f000)
libc.so.6 => /lib64/libc.so.6 (0x00007f213fbd2000)
libpthread.so.0 => /lib64/libpthread.so.0 (0x00007f213f9b7000)
libasound.so.2 => /usr/lib64/libasound.so.2 (0x00007f213f6ee000)
libdl.so.2 => /lib64/libdl.so.2 (0x00007f213f4ea000)
libpulse-simple.so.0 => /usr/lib64/libpulse-simple.so.0 (0x00007f213f2e5000)
libpulse.so.0 => /usr/lib64/libpulse.so.0 (0x00007f213f094000)
libexpat.so.1 => /usr/lib64/libexpat.so.1 (0x00007f213ee6a000)
libglapi.so.0 => /usr/lib64/libglapi.so.0 (0x00007f213ec3f000)
libXext.so.6 => /usr/lib64/libXext.so.6 (0x00007f213ea2d000)
libXdamage.so.1 => /usr/lib64/libXdamage.so.1 (0x00007f213e82a000)
libXfixes.so.3 => /usr/lib64/libXfixes.so.3 (0x00007f213e624000)
libX11-xcb.so.1 => /usr/lib64/libX11-xcb.so.1 (0x00007f213e422000)
libX11.so.6 => /usr/lib64/libX11.so.6 (0x00007f213e0df000)
libxcb-glx.so.0 => /usr/lib64/libxcb-glx.so.0 (0x00007f213dec7000)
libxcb-dri2.so.0 => /usr/lib64/libxcb-dri2.so.0 (0x00007f213dcc2000)
libxcb-dri3.so.0 => /usr/lib64/libxcb-dri3.so.0 (0x00007f213dabf000)
libxcb-present.so.0 => /usr/lib64/libxcb-present.so.0 (0x00007f213d8bc000)
libxcb-randr.so.0 => /usr/lib64/libxcb-randr.so.0 (0x00007f213d6ae000)
libxcb-xfixes.so.0 => /usr/lib64/libxcb-xfixes.so.0 (0x00007f213d4a7000)
libxcb-render.so.0 => /usr/lib64/libxcb-render.so.0 (0x00007f213d29d000)
libxcb-shape.so.0 => /usr/lib64/libxcb-shape.so.0 (0x00007f213d099000)
libxcb-sync.so.1 => /usr/lib64/libxcb-sync.so.1 (0x00007f213ce93000)
libxcb.so.1 => /usr/lib64/libxcb.so.1 (0x00007f213cc73000)
libxshmfence.so.1 => /usr/lib64/libxshmfence.so.1 (0x00007f213ca70000)
libXxf86vm.so.1 => /usr/lib64/libXxf86vm.so.1 (0x00007f213c86a000)
libdrm.so.2 => /usr/lib64/libdrm.so.2 (0x00007f213c65d000)
libz.so.1 => /lib64/libz.so.1 (0x00007f213c447000)
libbz2.so.1 => /lib64/libbz2.so.1 (0x00007f213c237000)
libpng16.so.16 => /usr/lib64/libpng16.so.16 (0x00007f213c002000)
/lib64/ld-linux-x86-64.so.2 (0x00007f2140f26000)
libgcc_s.so.1 => /usr/lib/gcc/x86_64-pc-linux-gnu/4.9.2/libgcc_s.so.1 (0x00007f213bdeb000)
libpulsecommon-6.0.so => /usr/lib64/pulseaudio/libpulsecommon-6.0.so (0x00007f213bb6c000)
libICE.so.6 => /usr/lib64/libICE.so.6 (0x00007f213b950000)
libSM.so.6 => /usr/lib64/libSM.so.6 (0x00007f213b748000)
libXtst.so.6 => /usr/lib64/libXtst.so.6 (0x00007f213b542000)
libjson-c.so.2 => /usr/lib64/libjson-c.so.2 (0x00007f213b337000)
libwrap.so.0 => /lib64/libwrap.so.0 (0x00007f213b12e000)
libsndfile.so.1 => /usr/lib64/libsndfile.so.1 (0x00007f213aec7000)
libasyncns.so.0 => /usr/lib64/libasyncns.so.0 (0x00007f213acc2000)
libdbus-1.so.3 => /usr/lib64/libdbus-1.so.3 (0x00007f213aa83000)
libgdbm.so.4 => /usr/lib64/libgdbm.so.4 (0x00007f213a877000)
libcap.so.2 => /lib64/libcap.so.2 (0x00007f213a671000)
libXau.so.6 => /usr/lib64/libXau.so.6 (0x00007f213a46d000)
libXdmcp.so.6 => /usr/lib64/libXdmcp.so.6 (0x00007f213a267000)
libuuid.so.1 => /lib64/libuuid.so.1 (0x00007f213a062000)
libFLAC.so.8 => /usr/lib64/libFLAC.so.8 (0x00007f2139e26000)
libvorbisenc.so.2 => /usr/lib64/libvorbisenc.so.2 (0x00007f2139b73000)
libresolv.so.2 => /lib64/libresolv.so.2 (0x00007f213995c000)
libattr.so.1 => /lib64/libattr.so.1 (0x00007f2139757000)
libogg.so.0 => /usr/lib64/libogg.so.0 (0x00007f2139550000)
libvorbis.so.0 => /usr/lib64/libvorbis.so.0 (0x00007f2139324000)
FTL/data/amd64/bin $ ls ../lib/
libbassmix.so libfreetype.so.6 libILU.so.1 libpng12.so.0 libz.so.1
libbass.so libIL.so.1 libILUT.so.1 libSDL-1.2.so.0
Neni staticky a zdaleka ne vsechny knihovny jsou pribalene...
Ak si ja osobne niečo kupujem, tak si to nechcem iba prenajať na pár mesiacov.
Četl jsi EULA k typické hře?
hry, resp inšralačné balíky ktoré nevyužívajú package manager sa statucky linkujú
Tady je ukazka treba z FTL:
Nič si nevyvrátil.Budto preformuluj vetu jak jsi ji myslel, jinak nema dalsi diskuse cenu. Vetsina dnes dodavanych her je dynamicky linkovana. Pokud bys vazne chtel, tak se muzu podivat na hry z Humble Bundle, GOG a Steamu (k tomu muzu pridat treba ET, aby to bylo i z jineho zdroje. Z techto zdroju jsou totiz afaik hry dynamicky linkovane a tvori vetsinu distribuovanych (ne opensource) her pro Linux. Takze pokud jsi chtel rict ze existuji takove hry, tak s tebou budu mile rad souhlasit. S tim ze vetsina, nebo dokonce vsechny hry pro Linux jsou staticky linkovane rozhodne souhlasit nemuzu (jedine ze bys me s pomoci faktu vyvedl z omylu).
Staticky linkované programy sa vyrábajú ak chce dodávateľ zabezpečiť funkcionalitu na čo najväčšom spektre zariadení.Proti tomu nemam co rict a ani jsem s tim nerozporoval.
Uviedol si príklad zlého dodávateľa ktorý kašle na zákazníkov.A jak to souvisi s diskusi kterou ja s tebou vedu?
Mimochodom, staticky linkované hry pre Linux sa predávali aj na lisovaných médiách. Medzi takéto hry patrí aj napríklad BFRIS od GT Interactive Software Corp. Tú hru mám legálne zakúpenú, na CDčku a aj s peknou krabicou.To jsem taky nikdy nerozporoval, jen jsem uvedl protipriklad, ktery vyvracel tve tvrzeni. A co se tyce fyzickych medii, tak ty jsou irelevantni, protoze jsou to pouze nosice dat a smerodatna je licence...
Please check out the full system requirements here prior to purchasing.taketo nieco byva vypracovane pre vsetky bundle ponuky odkedy si pamatam.
Samé hovadiny
Jak se někdo odvažuje mít jiné preference než já?!
Tiskni
Sdílej: