abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.22.0 grafického vývojového prostředí a platformy Gambas (Wikipedie) založené na interpretru programovacího jazyka Basic s rozšířením o objektově orientované programování. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:22 | Komunita

    FreeBSD odstranilo poslední GPL kód ze základního systému. Konkrétně dpv, libdpv, libfigpar a dialog. Instalátor před čtyřmi lety přešel z dialogu na bsddialog.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | IT novinky

    Sociální síti 𝕏 (dříve Twitter) má dnes 20 let. Pro veřejnost byla zpřístupněna 15. července 2006.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | Zajímavý software

    Insula Faktury je open source generátor faktur, který běží přímo ve webovém prohlížeči. Žádná registrace, žádné sledování, žádné omezení. Zdrojové kódy jsou k dispozici na Codebergu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 13:22 | Komunita

    První Mobile Linux Hackday v Plzni, tj. komunitní setkání věnované Linuxu na mobilních zařízeních, proběhne 24. července od 10:00. Akce je otevřená všem zájemcům – od zvědavců po zkušené vývojáře. Dopoledne proběhnou přednášky Davida Heidelberga a Petra Hodiny o aktuálním stavu mobilního Linuxu: proč vůbec chtít tučňáka v kapse, jaké telefony jsou dnes dobře podporované a co taková podpora obnáší. Po obědě se zaměříme na konkrétní

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 19:33 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 5.2 s prodlouženou podporou. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 16:55 | Zajímavý software

    SketchForge 3D (GitHub, reddit) je open source 3D editor / CAD běžící ve webovém prohlížeči bez nutnosti účtu nebo cloudového úložiště. Inspirovaný byl Tinkercadem. Doporučena je lokální instalace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 11.9 webového prohlížeče Midori (Wikipedie, GitHub). S novým centrem ovládání, pokročilejším blokováním reklam, optimalizací výkonu…

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 04:22 | Zajímavý projekt

    Na Crowd Supply běží kampaň na podporu open source čtečky elektronických knih Open Book Touch. Postavena je na ESP32-S3. Má 4,26palcový dotykový e-papírový displej s rozlišením 480×800 pixelů, podsvícení, slot na microSD kartu. Cena je 149 dolarů a poštovné 12 dolarů. Dodání je plánováno na duben 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    13.7. 18:00 | IT novinky

    Na Humble Bundle běží akce Linux: All the Things by O'Reilly a Picos, HATs, and More by Raspberry Pi Press. Elektronické knihy lze koupit se slevou a současně podpořit organizace Code for America a Raspberry Pi Foundation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (11%)
     (7%)
     (2%)
     (17%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 2131 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek



    Vložit další komentář
    Glee avatar 20.1. 00:34 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    Ty si proste pro tu literakovu cenu Admina jdes hlava nehlava, co?! :-D
    Nord Stream, 1997 / UA & GE will be NATO, Bucharest, 2008 / Donroe compression of EU into federalization has begun, 2025
    20.1. 03:33 Heretik 《小魔神》
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    Přesně to jsem si celou dobu myslel. Proto jsem to raději ani nikde neříkal, abych podzemním archívům jako je Anna neškodil. Korporátům to nevyčítám, je to logický postup. Obchodní akce.

    Ostatně v korporacích jsou loupež a pirátství běžné postupy už tisíc let (ano, "City of London Corporation" má sice první dochovaný písemný dokument z roku 1067, ale jejich první společné "obchodní akce" se tradují již někdy okolo roku 982. I anglický král byl v této společnosti pouhým společníkem, rozhodovat samostatně nic nemohl.

    Za tisíc let se nic nezlepšilo.
    20.1. 11:31 belzeblb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    a pritom Project Guthenberg je volny
    20.1. 14:20 karkar | skóre: 14 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    Co bys asi tak natrénoval na renesančním hantecu hentoho šejkspíra třeba...
    20.1. 16:11 Heretik 《小魔神》
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    To je původní angličtina. Dokonce má ještě i gramatiku, moderní angličtina ji už ztratila.

    Skloňování a časování a takové věci jako mají normální indoevropské jazyky.

    Dekadentní primitivizovaný jazyk je přímý důsledek staletí kolonialismu.
    21.1. 08:35 belzeblb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    netusim jak trening probiha, tak nemohu odpovedet;) ale rad bych vedel;
    21.1. 08:55 karkar | skóre: 14 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    Vélmi zjednodušeně veme text rozseká ho na tokeny což jsou třeba písmena/slova/sousloví (podle složitosti jazyka) a ty šoupne do matice. V tej matici má váhu mezi konkrétním tokenem a nějakým následujícím. Pak vezme ty terabajty textů a tu váhu pak ladí podle četnosti kterou nachází. Potom výstupy skládá tak že v konkrétním kontextu plive za sebou tokeny co maj k sobě největší váhu. Takže když v textech bude nacházet fráze typu Oh gravity, thou art a heartless bitch, tak ti to pak předhodí na tvůj dotaz o gravitaci a nebudeš z toho moudrej. Tak to aspoň chápu já. Jestli se mejlim, tak mě opravte :-)
    21.1. 10:26 belzeblb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    to je dobre tema do blogu, a prosim tam trochu lidsteji, s tokenem slovniho retezce mam problem …

    jinak tobe diky za pokus;)
    21.1. 11:59 karkar | skóre: 14 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    Myslim že na nějaký přednášce, asi Jendy Hracha, zmiňoval, že ty tokeny mají různou délku klidně i několik slov (u češtiny to byly jenom písmena kvulivá množství tvarů slov). Pokud se sousloví vyskytují dost často tak není důvod proč je nevzít jako token. Nevím jestli to je pak interpretovaný jako několik tokenů v jednom delším složeném, anebo možná protože pro počítač je znak i mezera, tak je jedno jestli v tom řetězci je a/b/c/d nebo se tam vyskytují i mezery.
    21.1. 12:19 bellzeblb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    Jendy Hracha? to uz radsi prednes Andreje Babise:D
    21.1. 13:44 karkar | skóre: 14 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    Tak moje inteligence mi dovoluje poměrně slušně vnímat verbální projevy jak hyperiteligentních(polo)autistů tak i makake. Takže s Jendou jsem neměl problém, naopak, celkem lidsky přednáší a na nic si nehraje...
    21.1. 15:30 tr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    Jestli to chces jeste zjednodusit ... vem knizku. Rekneme ze nejmensi smysluplny blok textu je odstavec. Takze si nactu odstavce a naindexuju si slova.

    Kdyz se budes na neco ptat, tak ti nabidnu odstavec ktery obsahuje nejvetsi mnoztvi slov tvyho dotazu. Sice vubec netusim na co se ptas, ale zcela jiste to bude vypadat, jako smysluplna odpoved.

    Kdyz tech knizek bude miliony, muzu postoupit k tomu, ze ti nabidnu odstavec textu, sesmoleny z nekolika vet ruznych odstavcu z ruznych knizek. Dost pravdepodobne i tohle bude vypadat jako vyplod prumerne retardovaneho zacka matersky skoly.

    Jakmile se ale zacnes ptat na fakta, zacnu ti nabizet uplne kraviny, protoze proste nevim na co se ptas. Nabizim ti proste to, co se v textech v souvislosti stemi slovy vyskytuje nejcastejs.

    Stara dobra eliza fungovala bezvadne ... pokud si znal jeji omezeni a ptal se dostatecne neurcite, vypadalo to, ze si povidas s clovekem. Vlastne klasickej rozhovor vohovne a vovsem ...
    21.1. 19:43 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    Kdysi jsem četl názor, že Eliza se nedá převést do češtiny, kvůli komplikovanému tvarosloví. Před časem jsem narazil na program Alžběta pro ZX Spectrum, který je důkazem že se dá. Rád bych znal autora.
    20.1. 14:46 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    Existuje snad nejaka AI co by newarezila ? ;-)

    Ja beru za spatnou jinou vec, ze si firma koupi nastroje a ty ne jen ze vykradaji konkretni kod, ale videl jsme, ze nasla vsechny nakonfigurovane GIT repo definovane v danem editoru kodu, hezky si je stahla a poslala k sobe - a pak tento kod ukazovala jinym firmam a jinym zakaznikum vcetne nazvu specifickych promennych.
    21.1. 15:32 tr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    Sak to je zaklad vsech AI helperu, a kazda svepravna firma za pouziti vyhazuje na minutu. Protoze nehodla resit soudy kvuliva kodu o kterym netusi odkud je a pod jakou licenci je.
    20.1. 20:18 jdsulin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    Kdyz to clovek da do kontrastu s tim, ze jakmile nekdo porusi jejich dusevni vlastnictvi nebo patenty, tak je ohen na strese. Asi by se jem nelibilo, kdyby jim nejake AI natrenovalo zdrojaky k tomu jejich uzavrenemu driveru ze ?

    Ale zase je to pomerne slusne alibi: "Ne panove cenzori, tohle vubec neni originalni film, ktery jsem stahl, jenom jsem zadal AI, at mi vygerenuje film na zaklade deje".
    21.1. 06:12 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    Největší zloděj duševního vlastnictví je Disney. A tvoje vize je pozadu za realitou:

    https://www.novinky.cz/clanek/internet-a-pc-ai-s-minimalnimi-naklady-podle-vlastnich-predstav-indove-tvori-filmy-pomoci-ai-40555491

    Jen si tak říkám, mohla by AI vytvořit něco tak špatného, jako Tři princezny? :-D
    21.1. 10:36 jdsulin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    "Prosim AI potrebuji vytvorit film neco jako Tri princezny" ...

    "Dialogy jsou malo plytke a dej dava moc smysl, zkus to znovu" ...

    "Dodej tam vic vanocni atmosfery" ...

    A realita je porad daleko za moji vizi, asi jsi to spatne pochopil, moje vize neni vytvorit novy film, ale misto stahovani z netu si ho nechas 1:1 vytvorit AI.
    21.1. 13:21 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    Už za komančů existoval v papírový systém PROSR (PROjev Snadno a Rychle), který byl schopen vygenerovat celé hodiny projevu pro aktivy soudruhů, aniž by se přitom musel opakovat.

    Něco v duchu:

    Je třeba - posílit úsilí směrem k - mládeži - pro dlouhodobý profit - všemu lidu.
    Nesmíme opomenout - ukazát cestu - těm co tápou -  pro lepší budoucnost i - nám všem.
    Naším cílem je - zajistit zdroje - zasloužilím - nejen pro lepší dnešek - celému kolektivu.
    Závazek -  přinést optimismus  - důchodcům - pro příští pětiletku i - všem zainteresovaným.
    ....
    
    21.1. 15:56 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    Ano, Fialenko ho používá dodnes. Pak ho zapůjčil Uršule a tyhle generovaný sračky z nich padaj jak z koně hovna.
    21.1. 19:46 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    Jo, tím vybliješ scénář na úrovni té femiblbky zabalené v žoku sádla. Ale potom bys musel napodobit ty příšerné neherecké výkony, a obávám se, že právě pro to by AI těžko hledala nějaké rozšířené vzory. I ty nejpodřadnější telenovely bývají zahrané lépe.
    20.1. 21:35 Informátor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI

    Gréto, už nějakou chvíli pozoruji, že kořeni možná kradou tvé zprávičky, nejspíš pro trénink svých redaktorů! Hele důkaz!

    https://support.ic6do.com/urgent_2v0Lwk_digital_sign.pdf

    https://c1ic.link/UZO0IO_authorize_access.php

    Ještě tam někde byly vykrádačky Phoenixu a toho nejhoršího z CES, jsem líný to dohledávat. Nejsem žádný práskač, ale hlásit se to muselo :-).

    21.1. 08:58 belzeblb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    taky jsem si toho vsiml, takovych zpravicek z RSS z cizich portalu a shodou okolnosti na rootu cca ve stejnou dobu tj. cca po 1/4 dne po abclinuxu
    MakeIranBombedAgain❗ avatar 21.1. 15:41 MakeIranBombedAgain❗ | skóre: 42 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    nejdřiv zrušili diskuzi u komiksu by jim tam lidi furt nepsali 'první!!!!!!!!!!!!' noa teďko to pokračuje tim že dokonce ani nechtěj bejt první se zpravičkama :D ;D
    21.1. 17:05 Minority Report
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    Podle velkýho PK pod komixem nebyla žádná diskuze ale šílenosti. Zrušením šílenosti a později zrušením komixu skončila sranda a z Roota se stal odborný web, kde se nebojíš pustit děti, že se nakazí kokešem a homosexualismem!

    Toliko oficiální komuniké.

    Neoficiální je, že PK dostal Mac, prozřel a sralo jej, že měl Hrdobec celá ta léta pravdu.
    21.1. 20:21 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    Skoncila Anicka, Hrdobec a remixy s kokesem, navic se Jirsak utrhnul z retezu. To nemohlo skoncit jinak nez lacinym vykradanim Grety.
    MakeIranBombedAgain❗ avatar 21.1. 15:40 MakeIranBombedAgain❗ | skóre: 42 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI

    vo tom vim, sem se tam totiž dycky před napsáním ňáký tý zpravičky mrkla by sem nahodou nepsala vo tom samým co voni a kdyžuž se stane race condition by sem tam aspoň jako připsala ňákou tu jakože eggskluzivitu navíc :D zda se, že kořeni uvažujou tak ňák trochu jinak :D

    ať sme ale jako fer, sem se taky 'nechala inspirovat' na ruznejch cizejch webech a vo těch svejch zpravičkach nemam zase ňák moc extra velký minění, je ale legrační že placena redakce rači vopisuje vode mě než by ďála ňákou vlastní tvurči činnost + vopisuje zrovna vode mě, který na rootu po levičácku smázli profil jak na ňákým komoušským mastodonu :D :D

    vyřiť tam, že klidně mužou v tý svý vostudě pokračovat, branit jim nijak nebudu :P :P :D ;D

    21.1. 21:35 belzeblb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    to bohu... nepujde, registracni metody toho ustavniho zmetka co to vede pro IDG (dnes Foundry) me odpuzujou;)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.