abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 03:00 | Komunita

    Na stránkách Evropské komise, na portálu Podělte se o svůj názor, se lze do 3. února podělit o názor k iniciativě Evropské otevřené digitální ekosystémy řešící přístup EU k otevřenému softwaru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    9.1. 19:44 | Zajímavý software

    Společnost Kagi stojící za stejnojmenným placeným vyhledávačem vydala (𝕏) alfa verzi linuxové verze (flatpak) svého proprietárního webového prohlížeče Orion.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    9.1. 19:11 | IT novinky

    Firma Bose se po tlaku uživatelů rozhodla, že otevře API svých chytrých reproduktorů SoundTouch, což umožní pokračovat v jejich používání i po plánovaném ukončení podpory v letošním roce. Pro ovládání také bude stále možné využívat oficiální aplikaci, ale už pouze lokálně bez cloudových služeb. Dokumentace API dostupná zde (soubor PDF).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    9.1. 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    9.1. 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.1. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    8.1. 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 14:11 | IT novinky

    Český Nejvyšší soud potvrdil, že česká právní úprava plošného uchování dat o elektronické komunikaci porušuje právo Evropské unie. Pravomocným rozsudkem zamítl dovolání ministerstva průmyslu a obchodu. To se teď musí omluvit novináři Českého rozhlasu Janu Cibulkovi za zásah do práv na ochranu soukromí a osobních údajů. Ve sporu jde o povinnost provozovatelů sítí uchovávat údaje, ze kterých lze odvodit, kdo, s kým a odkud komunikoval.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    8.1. 02:11 | Komunita

    Google bude vydávat zdrojové kódy Androidu pouze dvakrát ročně. Ve 2. a 4. čtvrtletí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (6%)
     (5%)
     (0%)
     (10%)
     (20%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (10%)
     (51%)
    Celkem 347 hlasů
     Komentářů: 8, poslední včera 23:18
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    pavlix avatar 1.5.2013 15:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenWrt 12.09 Attitude Adjustment
    změny především v oblasti podpory nových platforem (ramips, bcm2708), v oblasti síťování (5 a 10 MHz kanály na ath5k a ath9k ovladačích, nová implementace netifd
    Ono ani tak nejde o novou implementaci jako o úplně novou službu na konfiguraci sítě. A co víc, je to kompletní změna paradigmatu, kdy se halda skriptů nahrazuje centrální konfigurační službou. Nesleduju vývoj OpenWRT zblízka, nicméně dosud byl netifd jen odvážným projektem. Pokud správně chápu release notes, tak nové vydání OpenWRT používá network démona jako výchozí možnost.

    OpenWRT je relativně konzervativní projekt, takže nasazení network démona vnímám jako další indicii, že je to správná cesta.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    1.5.2013 15:16 Jiří Šlachta | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenWrt 12.09 Attitude Adjustment
    Ano, je to tak. Chtěl jsem to tak napsat, ale uvědomil jsem si to až po odeslání zprávičky.
    pavlix avatar 1.5.2013 15:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenWrt 12.09 Attitude Adjustment
    Pak to ber spíš jako doplnění než jako kritiku :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    1.5.2013 16:06 ET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenWrt 12.09 Attitude Adjustment
    mno me spis pripada, ze si honis triko - pouzit "network démon" a "konzervativní" v jedny vete je imho protimluv...
    little.owl avatar 1.5.2013 16:31 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenWrt 12.09 Attitude Adjustment
    mno me spis pripada, ze si honis triko
    Spise si ujasnuje smer a spravnost koncepce a v tomto smyslu je jeho pristup korektni.
    pouzit "network démon" a "konzervativní" v jedny vete je imho protimluv...
    Vubec tomu tak nemusi.
    A former Red Hat freeloader.
    pavlix avatar 2.5.2013 06:55 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenWrt 12.09 Attitude Adjustment
    Spise si ujasnuje smer a spravnost koncepce a v tomto smyslu je jeho pristup korektni.
    +1

    Skutečně existují alternativní přístupy. Ale docela se těším, až netifd budu mít čas pořádně vyzkoušet. A jsem zvědavý, jak řešili některé problémy, na které narážím s NetworkManagerem.
    Vubec tomu tak nemusi.
    Především se v té konkrétní větě nejedná o protimluv, ale o kontrast. OpenWRT skutečně je konzervativní projekt, ne? Podle mého názoru někdy až extrémně konzervativní. To podle mě ukazuje na to, že tvůrci netifd dokázali obhájit užitečnost a bezpečnost této změny. To je vše, co jsem tím chtěl říct.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    1.5.2013 20:06 Jiří Šlachta | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenWrt 12.09 Attitude Adjustment
    Pokud se podíváš na netifd (jsou tam i velikosti použitých knihoven, každá z nich v řádu jednotek KiB), pak zjistíš, že se jedná o minimalistický a funkční projekt, který si ve srovnání s programem NetworkManager nezadá do jeho velikosti a složitosti, ale za to dělá přesně to, co má dělat. Efektivně spravovat síťová rozhraní s minimálními prostorovými a výpočetními nároky na stroj, na němž je spouštěn.
    pavlix avatar 2.5.2013 06:50 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenWrt 12.09 Attitude Adjustment
    Pokud se podíváš na netifd (jsou tam i velikosti použitých knihoven, každá z nich v řádu jednotek KiB), pak zjistíš, že se jedná o minimalistický a funkční projekt, který si ve srovnání s programem NetworkManager nezadá do jeho velikosti a složitosti, ale za to dělá přesně to, co má dělat.
    A ještě ho dali do kupy v relativně krátkém čase a nejspíš bez podpory nějaké silné firmy na trhu (více informací nemám). Kdo mě zná, tak ví, že je to jediný podobný projekt mimo NetworkManager, kterému jsem přikládal nějaký smysl (narozdíl od nějakých šesti dalších).

    Takže s tím honěním trika má kolega výše pravdu, ale úplně se minul v důvodu proč. Mám radost, že se daří projektům, kterým jsem věřil, tedy jak OpenWRT, tak i konkrétně netifd.
    který si ve srovnání s programem NetworkManager nezadá do jeho velikosti a složitosti, ale za to dělá přesně to, co má dělat.
    Pravda je, že ve světě, kde vzniklo netifd je svět o poznání jednodušší, navíc mu předcházely skripty postavené nad dobře navrženým konfiguračním formátem. To se třeba o Fedoře a network-scripts říct nedá.

    V některých případech je mi líto tříštění sil, ale konkrétně v tomto případě si myslím, že mají oba dva projekty smysl a ani jeden z nich není obecně zastupitelný tím druhým (alespoň ne v dnešní podobě).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    1.5.2013 16:07 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenWrt 12.09 Attitude Adjustment
    Pred chvili jsem nacisto presel u meho TP-Linku a zatim parada. V GUI uz jde naklikat uplne vsechno, lip se pracuje s VLANama a ifacama. Proti 10.x je to dost pokrok.
    little.owl avatar 1.5.2013 16:54 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenWrt 12.09 Attitude Adjustment
    Na to jsem zvedav, take se to chystam udelat.
    A former Red Hat freeloader.
    pavlix avatar 2.5.2013 06:58 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenWrt 12.09 Attitude Adjustment
    Když už jsme u toho, chystám se koupit nějaká další zařízení pro OpenWRT. Co teďka patří mezi nejvhodnější běžně sehnatelné kusy pro běžné nasazení (pár základních balíků)? TP-Link?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    2.5.2013 07:53 Jiří Šlachta | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenWrt 12.09 Attitude Adjustment
    Na platformě ar71xx určitě TP-Link - WDR3600 je na Barrier Breaker i na Attitude Adjustment stabilní, má obrovskou RAM ve srovnání s konkurencí v podobné cenové hladině, zvládá 802.11abgn a má 2 USB porty. A výkonu má opravdu dostatek.
    pavlix avatar 2.5.2013 08:31 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenWrt 12.09 Attitude Adjustment
    Zajímavé. Vyjde ale koukám docela draho.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    2.5.2013 09:31 Jiří Lisický | skóre: 31 | blog: JIL_blog | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenWrt 12.09 Attitude Adjustment
    Hezkej stroječek. Na takové to domácí žvýkání by mohl stačit třeba TP-LINK TL-WR841ND (400MHz, 4MB Flash, 32MB RAM)
    little.owl avatar 2.5.2013 11:38 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenWrt 12.09 Attitude Adjustment
    To uz radsi TL-WR842ND, podporovane to je, a ma to USB port - lze pripojit externi disk ci webcam.
    A former Red Hat freeloader.
    2.5.2013 12:17 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenWrt 12.09 Attitude Adjustment
    Napadlo mě lepší využití pro USB port: píchnout do něj sériovou konzoli z cubieboardu. Pak bych z CB měl entrprájs-grejd server s půlkou rýmout menedžmentu. :-)
    little.owl avatar 2.5.2013 14:08 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenWrt 12.09 Attitude Adjustment
    :-D

    Bez USB portu je to nuda, ja s tim zkousel vzdalene kontrolovat topeni.
    A former Red Hat freeloader.
    4.9.2013 15:13 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenWrt 12.09 Attitude Adjustment
    Popravdě na úplně základní domácí žvýkání stačí TL-WR741ND nebo TL-WR740N. Jako že NAT mezi WANkou a LAN+WiFi + mít trochu přehled, když se nedaří, proč se nedaří (tcpdump). Se zaplou wifi a jedním Eth portem to žere v idlu asi 1W, při bootu si to vzalo nejvíc 2W... vůbec to netopí, ani samotný čip uvnitř (a to je tam sám a nemá ani pasivní chladič), dokonce regulátor na napájecím vstupu je i přes nízkou cenu spínaný. Instalace OpenWRT je pro blbce (stáhnout image, flashnout přes webí ksicht, dál generický OpenWRT návod). Hardware v4.24 jsem koupil koncem srpna 2013 v CZC - ten nový SoC od Atherosu na desce WR74x v4 je zřejmě opravdu krok kupředu - starší motherboardy měly víc švábů a na procesoru chladič.

    Kdyz si vzpomenu na ASUS WL500G Deluxe, který mi doma dožívá, tak tam jsem musel bootovat do nouzáku s nepříliš dobře popsaným tlačítkem "reset", pak to tam hrnout přes TFTP, topí to jako kráva...

    TL-WR841ND si tu koupili dva kolegové a vypadá to velice podobně - ale OpenWRT si na to nalejt nenechali (jsou to klikači).
    [:wq]
    2.5.2013 13:36 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenWrt 12.09 Attitude Adjustment
    Já používám:

    TP-LINK TL-WDR4300 a TL-WR1043ND
    pavlix avatar 2.5.2013 13:53 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenWrt 12.09 Attitude Adjustment
    TL-WR1043ND
    Tu tady jednu mám, v provozu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    4.5.2013 05:01 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenWrt 12.09 Attitude Adjustment
    Pouzivate na tomto routeru nekdo tu zminenou novou verzi? Funguje ok a je webovy rozhrani hned v zakladni instalaci? Ja zatim jedu na dd-wrt, ale obcas se mi stane, ze prestane fungovat pripojeny usb disk...
    4.5.2013 10:34 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenWrt 12.09 Attitude Adjustment
    Jo, já. Funguje a je.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    pavlix avatar 4.5.2013 11:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenWrt 12.09 Attitude Adjustment
    Pouzivate na tomto routeru nekdo tu zminenou novou verzi
    Neměl jsem čas, tak jsem si ho nechával nastavit. Mám tam 12.09. Webové rozhraní bylo v základím image tuším už předtím, nicméně součást mého zadání bylo webové rozhraní v první řadě zablokovat.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 4.5.2013 13:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenWrt 12.09 Attitude Adjustment
    Funguje ok
    Přijde mi, že jo.
    a je webovy rozhrani hned v zakladni instalaci
    Je.
    Petr Maleček avatar 3.5.2013 00:23 Petr Maleček | skóre: 29 | Plzeň - Bolevec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenWrt 12.09 Attitude Adjustment
    1043ND jsem používal rok a vyměnil jsem ho za 4300, běhá krásně :-)
    LinMuck, WinFuck :-P
    3.5.2013 09:33 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenWrt 12.09 Attitude Adjustment
    TL-WR1043ND muzu taky doporucit. Pokud neni potreba 5Ghz wifi, tak je to vcelku idealni skatulka. Jen pozor na flashovani, od revize 1.8 je tam nejaky kouzelni s bootloaderem. Me se to vyhlo, protoze vsechny kusy mam rev:1.6 nebo 1.7.
    3.5.2013 21:10 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenWrt 12.09 Attitude Adjustment
    Na TL-WR1043ND s OpenWRT mi vadí jedna závažná věc, a to že to používám jako domácí AP, čímž to hasne, takže vůbec nevyužívám ani možnosti desky, ani softwaru.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    2.5.2013 14:09 prsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenWrt 12.09 Attitude Adjustment
    Zdravím, ma niekto skúsenosti s OpenWrt na Asuse rt-n16?
    Ďakujem
    5.5.2013 21:23 Jaromir
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenWrt 12.09 Attitude Adjustment
    Posledni verzi OWRT mam 10.3 na 1043ce. Tam bylo docela dost neduhu. To me vedlo nakonce k pouzivani RC3 verze misto ostre. Co se tyce stability, "ano,ale.." to "ale" znamena.. casta srazka s pameti..pri vyssich narocich. Nektere veci proste ne-e (predevsim trable s VPNkama na druhe OSI vrstve). Dalis skalni potiz bylo pouzivani WiFi s vice mody. Kombinace klient/AP proste ne a ne a ne.. (a tak moc jsem to potreboval..) a pripadne reseni s USB WiFi donglem - mno nefunguje to moc dobre. extroot jsem si nerisknul vubec. Aktualni upgradu (asi 14dni) 3600 (TPL) mimochodem o 600 levnejsi nez 4300 ale jinak stejna (ma o jednu antenu mene). Tohle zelezo zatim na me dela fakt dojem.. USB 2x (samozrejme za hubem), ale pod proudem.. 2,4 a 5GHz simultane, 128MB!!! pameti a CPU vypada slusne. Prumer CPU load zatim nekde kolem 9%. A hlavne vice modu na jedne WiFi naprosto, opakuji, NAPROSTO, bez problemu. Narazil jsem ale na radu drobnosti, spise kosmetickeho razu (nektere konfigurace nekterych balicku nejsou ok, nebo se spatne interpretuji, zalezi na poradi apod..) Sit, se konfiguruje zdanlive celkem jednoduse v cemz muze byt uskali, zamotat se v tom neni problem. Zvlast, je dulezite chapat rozdil mezi slovem interface a IP adresa :) (obcas to ale bohuzel nechapou ani nektere balicky.. napr samba). Vsechny tyhle "nedodelky" lze samozrejme umravnit rucne. Takze konf. ciste pres LUCI asi stacit nebude. Zaver: hromada dobreho, ostrazitost ale na miste. Neco jsem hodil i na web (www.assic.info) nebo hodim :)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.