abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 21:00 | IT novinky

    Společnost Valve zpřísnila pravidla pro obsah, který je možné distribuovat ve službě Steam. Současně řadu her ze Steamu odstranila. V zásadách a pravidlech přibylo omezení 15: Obsah, který by mohl porušovat pravidla a normy stanovené zpracovateli plateb a souvisejícími sítěmi platebních karet a bankami nebo poskytovateli připojení k internetu. Sem spadají zejména určité druhy obsahu pouze pro dospělé.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:33 | Komunita

    Dle analytics.usa.gov je za posledních 90 dnů 6,2 % přístupů k webových stránkám a aplikacím federální vlády Spojených států z Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:44 | Zajímavý článek

    Jak si zobrazit pomocí Chrome a na Chromiu založených webových prohlížečích stránky s neplatným certifikátem? Stačí napsat thisisunsafe.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 00:33 | Bezpečnostní upozornění

    V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 00:22 | Komunita

    Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.7. 13:22 | Komunita

    Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    18.7. 14:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.7. 12:00 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.7. 18:44 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.7. 16:11 | Nová verze

    Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (26%)
     (22%)
     (4%)
     (6%)
     (2%)
     (4%)
     (4%)
     (32%)
    Celkem 50 hlasů
     Komentářů: 9, poslední dnes 15:56
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Pavel Stárek avatar 27.9.2005 13:50 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Nejsem si jist s
    ... ještě více si začala rozumět s neméně oblíbenou MySQL ...
    Mám pocit, že právě v PHP řady 5 právě začali být problémy s MySQL, a sice něco kvůli licenci, a ovladač pro MySQL nebyl při standardním sestavení PHP zkompilován, a mám pocit že se dokonce musel kompilovat úplně mimo hlavní strom PHP, nebo se musel ručně zapnout v ./configure skriptu. Opravte mne jestli se mýlím. Samozřejmě po technické stránce si PHP s MySQL rozumí dobře, a tato funkčnost mohla být v PHP 5 ještě vylepšena.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    27.9.2005 14:37 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejsem si jist s
    Mno, a to je problém?
    Pavel Stárek avatar 27.9.2005 20:11 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejsem si jist s
    Pro mne ne. Používám distribuci kde podpora MySQL v PHP 5 je standardně dodávána. Jen že okolo toho byl "nějaký šum", bohužel nemám čas ani chuť to hledat na netu.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    28.9.2005 19:06 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejsem si jist s
    Já vím, že kolem toho byl šum. Protože uživatelé MS Windows najednou museli v php.ini podporu mysql(i) explicitně zapínat.
    27.9.2005 15:06 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejsem si jist s
    Jestli s tím máš nějaké problémy, tak to nahlaš :-). Jinak předpokládám že mluvíš o mysqli.
    27.9.2005 15:07 lukas.ramlich | skóre: 3 | blog: linux_a_ja
    Rozbalit Rozbalit vše php 5 je zprasené
    PHP jsem měl rád, dost jsem ho používal, ale dobastlené objekty do v5, to je opravdu rána.

    Snaha o dohnání javy PHP ublížila. Pokud to chcete všechno naplno využít, tak se začne ukazovat, že projekty se stanou natolik komplexními, že začnou vážně chybět další a další výhody javy - silná typová kontrola, vyspělá chybová hlášení, vynikající podpora ladění, dobrá dokumentace, vyspělá IDE, třídy "žijící" nezávisle na serveru atd. atd. Přitom výhody, které PHP mělo, se najednou začínají ztrácet. Psaní kódu už není zdaleka tak efektivní, jak bývalo.

    Mnoho kvalitních PHP programátorů už přešlo na javu a další budou následovat.
    27.9.2005 18:21 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: php 5 je zprasené
    S PHP delam docela dost, ale pravda ne objektove, ale pisu a spravuji projekt, co ma 17 tisic radku v PHP - nicmene PHP 5 mi neprijde nijak horsi, nez 4. Objekty jsem si procital a zda se mi, ze v PHP 5 se daji konecne trochu pouzivat (narozdil od PHP 4). Co ti na tom prijde zbastlene?

    IDE a ladeni - nemas pravdu - napr. KDevelop je vyborne IDE a ma i podporu pro ladeni (ale to jsem nezkousel). Dokumentace je u PHP nejlepsi, jakou jsem videl - hromady velmi uzitecnych komentaru uzivatelu (www.php.net/manual/en) - vetsinou, kdyz hledas nejake reseni nejakeho problemu, tak to tam najdes.

    Nechapu take, co myslis tim, ze psani kodu neni tak efektivni, jak bylo - vzdyt muzes psat tak, jak jsi byl v zvykly v PHP 4.
    27.9.2005 19:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: php 5 je zprasené
    No, některé části dokumentace k PHP by snesly vylepšení - třeba funkce ibase_blob_* nebo kompletní DOM XML (v PHP 5 je vše jinak, než bylo v PHP 4). Nebo včera jsem zrovna asi dvě hodiny bádal nad tím, proč mi nefunguje ob_iconv_handler, než jsem si teprve nahlédnutím do zdrojáků ověřil, že nějaký lamebrain vymyslel, že se bude výstup transformovat pouze v případě, že Content-Type je text/* (což např. u application/xhtml+xml docela zamrzí). Ale celkově je dokumentace k PHP docela dobrá.
    27.9.2005 19:53 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: php 5 je zprasené
    Rozhodne netvrdim, ze PHP je dokonale ;-)))

    Od toho je to "major number release", abys ocekaval, ze tam budou zmeny typu DOM XML apod.

    BTW: a vyplnil jsi bug report k tomu ob_iconv_handler? V komentarich k teto fci jsem nenasel, ze bys tam neco takoveho napsal ;-)
    28.9.2005 13:01 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: php 5 je zprasené
    Od toho je to "major number release", abys ocekaval, ze tam budou zmeny typu DOM XML apod.

    Netvrdil jsem, že je špatné, že toto rozšíření kompletně předělali. Špatné je, že ještě poměrně dlouho po vydání PHP 5 nebyla ta nová verze zdokumentována.

    a vyplnil jsi bug report k tomu ob_iconv_handler

    Ještě ne, přišel jsem na to v pondělí. Navíc vzhledem k tomu, jak vypadá zdroják té funkce, mám pocit, že jsem narazil na klasický problém "it's not a bug, it's a feature" No a pak je tu neochota zabývat se opravováním chyb ve verzi 4 (je to podobné jako přístup vývojářů Apache k verzi 1.3 - to by bylo, abychom vás nedonutili na tu verzi 2.0 přejít, ať chcete nebo ne). Stejně si musím udržovat vlastní sadu patchů, abych mohl PHP vůbec používat (dokonce už jen na to, aby vůbec proběhl configure skript, jsem si musel udělat patch).

    28.9.2005 08:37 lukas.ramlich | skóre: 3 | blog: linux_a_ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: php 5 je zprasené
    Tak nevím co na to říct...

    - říkat o KDevelop "výborné IDE" může jen někdo kdo neviděl IntelliJ IDEA. Komerční PHP IDE jsou na tom podobně zle - dokumentace PHP nejlepší? Možná u těch pár základních funkcí. Ale co třeba http://pear.php.net/package/Cache/docs nebo http://pecl.php.net http://cz2.php.net/dom http://php.ftp.cvut.cz/manual/en/ref.spl.php - jazyk je děsivě zbastlený, polo-objektový, polo-neobjektový, třeba mysqli existuje v objektové i neobjektové verzi, problém s exceptions (tím že za funkcí není throws xxx a nijak se to nekontroluje se dostaneš do naprostého zmatku kdy netušíš která bije). Základní funkce občas vrací -1, občas false, občas vyhodí exception, občas warning... zmatek nad zmatek. - psát efektivně jako v PHP 4 už pořádně nejde. Zrušilo se register globals, magic quotes. Vylepšily se objektové vlastnosti. A co jsme získali výměnou? Zašmodrchané objekty, které se pořádně nedají používat. Ona ta typová kontrola v javě totiž má smysl - člověk vidí co se děje. V PHP přehlídnutí znamená takovou chybu, kterou se pak zdržuješ půl dne, jen proto, že chybová hláška je úplně zmatená.

    Ale třeba jsi jen nikdy nezkusil nic lepšího. Vyzkoušej javu, nebudeš litovat. I abclinuxu je v javě :)
    28.9.2005 22:30 Martin Povolný | blog: Krev na widlich | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CELE php (3-4-5) je zprasené
    Kolik je potreba java programatoru na vymenu zarovky?

    Napoveda: pouzij google.

    PHP smrdi, Java smrdi min, ale proc se zastavovat na puli cesty?

    Zkuste Ruby
    29.9.2005 00:06 Jerry
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CELE php (3-4-5) je zprasené

    Uvažuji o tom, že se na něj podrobněji podívám, takže vás zneužiju a zeptám se:

    1) jak je na tom s unicode?
    2) jak je na tom s locales nastavovanými pro jednotlivé thready? To je u webu občas důležité, přičemž jednodušší aplikační servery v Pythonu s tímhle měly problémy (nevím jak Zope), locales vždy šly nastavit jen pro celou aplikaci a třeba WebWare mi s českými locales posílal blbě hlavičky s datem.
    3) je k dispozici rozumná plnohodnotná alternativa k Hibernate, Lucene, JTidy, Log4j, Dom4j? Najdu někde drivery pro Firebird? Čili jinými slovy: jak je na tom s knihovnami?

    29.9.2005 07:49 lukas.ramlich | skóre: 3 | blog: linux_a_ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CELE php (3-4-5) je zprasené
    V podstatě souhlasím s tím, že Ruby je skutečně příklad zajímavého jazyka (ale pouze jazyka). Bohužel je výběr omezen i dalšími podmínkami a jde o kompromis. To bych stejně tak mohl vybrat SmallTalk, což je také velmi čistý jazyk.

    Proto doporučuju to zastavení na půli cesty - user base, velmi kvalitní (komerční) IDE, vylepšování jazyka, knihovny, to všechno mluví pro javu. A jestli sledujete rozvoj javy, tak se jazyk rozvíjí a to velmi promyšleným způsobem.

    U Ruby to zdaleka není taková sranda. Podpora nic moc, spíš je to - tady máš geniální jazyk a snaž se. Při nějakém nestandardním problému třeba s mod_ruby nebo nějakým rozšířením jste v pytli. Na produkčním serveru bych si ruby dovolit nemohl.
    29.9.2005 12:31 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CELE php (3-4-5) je zprasené
    <joke>Proč proboha používat jazyky, které na cestě od algolu k lispu zůstali na půl cesty a nepřejít rovnou k lispu?</joke>
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    27.9.2005 18:36 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Je to o kulture programovani
    Nejsem zadny benjaminek v programovani. A muj nazor je nasledujici: S postupujicim casem mozna u programatora klesa inteligence, ale stoupa podil x-krat mer na y-krat rez. Casem to mozna dopadne tak, ze zustane jen u mereni, ale co se tyce PHP, tak je pravda, ze nekdo bez prupravy v tom vytvori neskutecne prasacky bastl. Na druhe strane, pokud vam vytvoreni jednoho radku kodu trva dele nez 1 minutu, pak vam PHP umozni veci, ktere jsou jinde problem. Ano, PHP dovoluje bastlit. Bastlit se vsim spatnym, ale i dobrym co s sebou bastleni muze prinaset, pokud je v rukou nekoho, kdo vi jak na to).
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.