abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 16:11 | Zajímavý článek

    Odborníci z Penn State University zkoumají způsob ukládání informací na lepicí pásku. Principiálně by podle nich bylo možné kombinací odlepení a zpětného přilepení dosáhnout uložení informace, kterou opětovným odlepením dokážou přečíst. Výhodou je, že způsob uložení i přečtení je čistě mechanický. Zde o tom referují ve volně dostupném článku. Zajímavé bude sledovat zda se jim v rámci výzkumu podaří prokázat použitelnost i v jiné než

    … více »
    karkar | Komentářů: 6
    včera 13:00 | Zajímavý projekt

    Na GitHubu byl publikován reprodukovatelný návod, jak rozchodit Adobe Lightroom CC na Linuxu a Wine. Návod byl vytvořený pomocí AI Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:33 | Humor

    Pokud by někdo potřeboval Wayland kompozitor uvnitř počítačové hry Minecraft, aby mohl zobrazovat okna desktopových aplikací přímo v herním prostředí, může sáhnout po Waylandcraftu. Ukázka na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.5. 23:55 | Zajímavý článek

    Uroš Popović v krátkém článku vysvětluje, co jsou emulátor terminálu, TTY a shell a jaké jsou mezi nimi rozdíly. Jde o první díl seriálu na jeho novém webu Linux Field Guide věnovaném nízkoúrovňové práci s linuxovými systémy.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    16.5. 22:33 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.5, tj. pátá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.14, tj. čtrnáctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.5. 12:55 | Nová verze

    CiviCRM (Wikipedie) bylo vydáno v nové verzi 6.14.0. Podrobnosti o nových funkcích a opravách najdete na release stránce. CiviCRM je robustní open-source CRM systém navržený speciálně pro neziskové organizace, spolky a občanské iniciativy. Projekt je napsán v jazyce PHP a licencován pod GNU Affero General Public License (AGPLv3). Český překlad má nyní 45 % přeložených řetězců a přibližuje se milníku 50 %. Potřebujeme vaši pomoc, abychom se dostali dál. Pokud máte chuť přispět překladem nebo korekturou, přidejte se na platformu Transifex.

    jardaIT | Komentářů: 3
    15.5. 12:22 | Bezpečnostní upozornění

    Další lokální zranitelností Linuxu je ssh-keysign-pwn. Uživatel si může přečíst obsah souborů, ke kterým má právo ke čtení pouze root, například soubory s SSH klíči nebo /etc/shadow. V upstreamu již opraveno [oss-security mailing list].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    14.5. 17:22 | Komunita

    Singularity (YouTube) je nejnovější otevřený film od Blender Studia. Jedná se o jejich první 4K HDR film.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    14.5. 16:55 | Zajímavý software

    Vyšla hra Život Není Krásný: Poslední Exekuce (Steam, ProtonDB). Kreslená point & click adventura ze staré školy plná černého humoru a nekorektního násilí. Vžijte se do role zpustlého exekutora Vladimíra Brehowského a projděte s ním jeho poslední pracovní den. Hra volně navazuje na sérii Život Není Krásný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 30
    14.5. 14:00 | Zajímavý projekt

    Společnost Red Hat představila Fedora Hummingbird, tj. linuxovou distribuci s nativním kontejnerovým designem určenou pro vývojáře využívající AI agenty.

    Pinhead | Komentářů: 6
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (13%)
     (8%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (3%)
     (16%)
     (26%)
    Celkem 1650 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    9.6.2022 13:38 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Zkontroloval to někdo? A to nejen přepočtem, ale i experimentálně?
    9.6.2022 16:23 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Asi bu slo nejakou statistickou analyzou odhadnout, od ktereho desetinneho mista pouzili rand().
    9.6.2022 17:39 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Pokud to neověří experimentálně, tak jsou to hausnumera.
    9.6.2022 21:22 Olaf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Ověřit experimentálně matematickou konstantu, která je ještě navíc zcela jasně definovaná jako poměr obvodu kružnice k jejímu průměru v euklidovské rovině? Řekni mi, že si děláš legraci a vážně nepřemýšlíš o matematice nebo fyzice.

    Pí si můžeš "experimentálně" vypočítat na počítači pomocí Monte Carlo, ale nevím, k čemu ti to bude, protože takto náhodně "házet" znamená provádět zcela neefektivní výpočet. Naopak některé nekonečné řady konvergují dost rychle, abys vypočítal pí na dost míst v rozumném čase. Ale ještě jednou, pí není fyzikální konstanta.
    9.6.2022 22:25 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Mají nějaký algoritmus výpočtu založený na teorii, který ale nemusí odpovídat realitě. Ať si třeba vyrobí přesný kruh a měří obvod. Jenže to těžko zvládnou s takovou přesností, to nedává ani fyzikální smysl. Takže je to imho celé blbost.
    9.6.2022 22:32 kvr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Eh, tak dá se předpokládat, že korektnost algoritmu prokázali... Ale jinak si můžeš experimentálně změřit obvod vesmíru a zjistit, jestli to zhruba odpovídá.
    9.6.2022 23:28 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    prokazali? leda matematicky, to neni experimentalni dukaz
    9.6.2022 23:51 Olaf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Já se zeptám raději ještě jednou: Myslíš to vážně, co tady píšeš?
    9.6.2022 23:56 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    jiste
    10.6.2022 13:58 karelI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Tak to je zlý.
    10.6.2022 16:37 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    ne, zlý je přejímat výsledky bez experimentálního ověření
    10.6.2022 16:51 __
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Zlý to není, jen má zjevně humanitní vzdělání.
    11.6.2022 20:32 Olaf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Nemůže na svém ščotu najít odmocninu ze dvou, a proto neexistuje. A kdyby někdo chtěl odmocninu ze dvou spočítat na více než 3 desetinná místa, nemá to fyzikální smysl. Prostě ho nechejme při tom.
    13.6.2022 14:33 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Naopak, pozadavek na experimentalni overeni je jasnym znakem prirodovedneho vzdelani. Bohuzel teoreticti matematici se od humanitnich vzdelancu v podstate nelisi - stavi si vlastni virtualni svet zalozeny na experimentalne neoverenych dogmatech.
    11.6.2022 18:24 Pí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Vy ste na škole nemali analýzu? Tak to sorry, π sa už dávno definuje pomocou nekonečných radov prípadne integrálov, už starý Ludolf to tak robil :-). Stačí sa pozrieť do nejakej zbierky úloh z analýzy a uvidíte, v akých nečakaných situáciách výsledok obsahuje π.
    11.6.2022 21:26 Olaf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Teď nevím, jestli to je dotaz na mě, anebo na toho pana Podtržítko. O mne není třeba mít strach, já jsem diferenciální a integrální počet dělal ve svých 13 nezávisle na škole. Pí je pořád Pí -- bez ohledu na to, jak rychle konvergentní řady či jiné moderní postupy k jeho výpočtu člověk zvolí. Jimi fakt Pí "nedefinujeme".
    10.6.2022 16:00 Erlang Senior Programmer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Jo zkontrolovali to Bailey–Borwein–Plouffe vzoreckem
    9.6.2022 13:50 GeorgeWH | skóre: 42
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Cize uz bude zdravsia a chutnejsia zelenina?
    9.6.2022 15:49 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Ne, ale zato bude přesněji kulatější chleba.
    Quando omni flunkus moritati
    9.6.2022 19:36 GeorgeWH | skóre: 42
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Aj som si myslel.
    9.6.2022 13:57 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    y-cruncher - Closed souce code.
    9.6.2022 17:08 veteran z vietnamu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Radšej poriešte problém 3n+1
    xxxs avatar 9.6.2022 18:48 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    ake je realne vyuzitie? krypto? nie to je pre astronavigaciu az zbytocne presne? vie niekto?
    9.6.2022 19:48 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    zadne, vzdyt ani nejde overit, zda je to pravda
    12.6.2022 11:17 Pocital
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Jestli umite pocitat, tak si to overte...
    9.6.2022 19:16 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Pritom pre praktické využitie stačí pamätať že je to okolo 3.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    cbrpnk avatar 9.6.2022 20:41 cbrpnk | skóre: 10 | blog: bl0gium
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    22/7
    Ondroid avatar 9.6.2022 22:11 Ondroid | skóre: 32 | blog: Hombre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    4*0.5!^2
    9.6.2022 22:26 Fms
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    4 se lip pamatuje a lip se s tim pocita
    10.6.2022 09:18 MBE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Už ze základní školy si snad každý pamatuje 3.14

    Já si k tomu pamatuju i tu patnáctku (3.1415) a to je pro všechny výpočty které jsem kdy potřeboval dostatečná přesnost. Už to 22/7 mi přijde mimo mísu, protože si musím pamatovat "úplně jiná čísla" a přesnost to má stejnou jako 3.1400
    10.6.2022 09:38 hmmmw | skóre: 3 | blog: hmmmw
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    To jako vážně někdo počítá s cifrou 3,14? Pokud z hlavy, tak bohatě stačí 3, a pokud strojem, tak je tam vždy písmeno pí, takže jej přece není potřeba nahrazovat.
    10.6.2022 15:50 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    a pokud strojem, tak je tam vždy písmeno pí
    moc stroju jsi jeste nevidel

    vetsina beznych kalkulacek zadne pismeno pi nema
    10.6.2022 16:09 Jana Kanalova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    vetsina beznych kalkulacek zadne pismeno pi nema

    Tak to je nepodložená domněnka. Z mojí zkušenosti je to naopak, většina kalkulaček (fyzických i SW) PI má.
    13.6.2022 14:36 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    No to je videt, jak je tvoje zkusenost omezena - pi maji vedecke kalkulacky, obycejne kalkulacky, nebo kalkulacky ekonomicke, zadne pi nemaji. A vedeckyuch kalkulacek se vyrobi a proda mala mensina.
    10.6.2022 23:56 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    HW nemám, ale pozrel som sa teraz na tú vo Win (10) a prostredí MATE a vo vedeckom/rozšírenom nastavení je tam tlačítko s pi
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    10.6.2022 15:51 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    kdyz uz, tak 3.1416
    Bílý jezdec Vandas avatar 11.6.2022 09:54 Bílý jezdec Vandas | Čechy!
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Kdo by si nepamatoval onen významný den 22. července ;-).
    10.6.2022 16:56 Zdeněk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    Otázka pro experty: Jak veliký by byl txt soubor se 100 biliónama číslic?
    10.6.2022 18:58 veteran z vietnamu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pí na 100 bilionů číslic
    hej

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.