abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.26 programovacího jazyka Go (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:11 | Nová verze

    CrossOver, komerční produkt založený na Wine, byl vydán ve verzi 26. Přehled novinek v ChangeLogu. CrossOver 26 vychází z Wine 11.0, D3DMetal 3.0, DXMT 0.72, Wine Mono 10.4.1 a vkd3d 1.18. Do 17. února lze koupit CrossOver+ se slevou 26 %.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 14:22 | Komunita

    KiCad je nově k dispozici také jako balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo na spouštění a spustit [Mastodon, 𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Zajímavý projekt

    Šenčenská firma Seeed Studio představila projekt levného robotického ramena reBot Arm B601, primárně coby pomůcky pro studenty a výzkumníky. Paže má 6 stupňů volnosti, dosah 650 mm a nosnost 1,5 kilogramu, podporované platformy mají být ROS1, ROS2, LeRobot, Pinocchio a Isaac Sim, krom toho bude k dispozici vlastní SDK napsané v Pythonu. Kompletní seznam součástek, videonávody a nejspíš i cena budou zveřejněny až koncem tohoto měsíce.

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 7
    včera 11:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 36.0, tj. první stabilní verze nové řady 36, svobodného multimediálního centra MythTV (Wikipedie). Přehled novinek a vylepšení v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:44 | Nová verze

    Byl vydán LineageOS 23.2 (Mastodon). LineageOS (Wikipedie) je svobodný operační systém pro chytré telefony, tablety a set-top boxy založený na Androidu. Jedná se o nástupce CyanogenModu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 03:44 | IT novinky

    Od března budou mít uživatelé Discordu bez ověření věku pouze minimální práva vhodná pro teenagery.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    9.2. 23:43 | IT novinky

    Evropská komise (EK) předběžně shledala čínskou sociální síť pro sdílení krátkých videí TikTok návykovým designem v rozporu s unijním nařízením o digitálních službách (DSA). Komise, která je exekutivním orgánem Evropské unie a má rozsáhlé pravomoci, o tom informovala v tiskovém sdělení. TikTok v reakci uvedl, že EK o platformě vykreslila podle něj zcela nepravdivý obraz, a proto se bude bránit.… více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    9.2. 18:33 | Nová verze

    Offpunk byl vydán ve verzi 3.0. Jedná se o webový prohlížeč běžící v terminálu a podporující také protokoly Gemini, Gopher a RSS. Přibyl nástroj xkcdpunk pro zobrazení XKCD v terminálu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.2. 18:22 | Zajímavý projekt

    Promethee je projekt, který implementuje UEFI (Unified Extensible Firmware Interface) bindingy pro JavaScript. Z bootovacího média načítá a spouští soubor 'script.js', který může používat UEFI služby. Cílem je vytvořit zavaděč, který lze přizpůsobit pomocí HTML/CSS/JS. Repozitář se zdrojovými kódy je na Codebergu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (26%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (28%)
    Celkem 835 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    30.5.2009 15:05 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste

    Podíl nevzrostl o 7%, ale o 7 procentních bodů (z 20% na skoro 27%, tedy nárůst o třetinu).

    30.5.2009 15:35 0
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste

    Jo, taky jsem ten článek o procentech četl. Je to pěkná blbost. Dřív žádné procentní body nebyly a všichni věděli o co jde.

    30.5.2009 17:50 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste

    Mam dojem ze procentni body se na burzach pouzivaj jako terminologie uz hoodne dlouho. Nebo se pletu?

    |🇵🇸 avatar 30.5.2009 16:17 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    Mohl bych se nějak po lopatě dozvědět, jaký je rozdíl mezi procentem a procentním bodem? Sice chápu, o čem je řeč, ale nějak mne nenapadá, jestli je opravdu nutné to takto rozlišovat --- myslím, že jsme všichni pochopili, oč jde.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    30.5.2009 16:37 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    |🇵🇸 avatar 30.5.2009 18:06 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    Já to chápu. Už od začátku. Jenže jak je psáno, procentní body není nutno (já ve škole nikdy o žádných procentních bodech neslyšel) využívat (tohle je ostatně na dotaz především na matematika/češtináře) při správné formulaci. Pokud to někdo nepochopil a zkazil jsem mu tím den, omlouvám se.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    31.5.2009 11:48 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    Používat ho nemusíte, ale pak (nechcete-li nejednoznačnost) musíte upřesnit, z jakého základu ta vaše procenta jsou. Takže je nakonec jednodušší si na ten termín vzniknout.
    30.5.2009 21:22 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste

    > ale nějak mne nenapadá, jestli je opravdu nutné to takto rozlišovat --- myslím, že jsme všichni pochopili, oč jde

    Pokud nekdo rekne, ze zastoupeni, ktere driv bylo 20 procent, se zvysilo o 10 procent, tak spravna interpretace teto vety je ta, ze ted je to zastoupeni 22 procent. Pokud by nekdo vyse zminenou vetu interpretoval tak, ze ted je zastoupeni 30 procent, tak by se mel vratit do zakladni skoly si zopakovat procenta. Zmena vyjadrovana v procentech se vzdy vztahuje k podilu nove a stare hodnoty, nikoliv k jejich rozdilu. Pokud clovek chce zmenu popsat pomoci velikosti rozdilu, tak takova zmena se vyjadruje v puvodnich jednotkach, protoze ale puvodni velicina je bezrozmerna (procento neni jednotka, ale v podstate syntakticka zkratka, s kterou je treba zachazet opatrne), tak se zavedla jina syntakticka zkratka, ktera se v tomto kontextu hodi.

    Nicky726 avatar 31.5.2009 01:43 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    Prostě procento v sobě obsahuje násobení vztažené k základu, o kterém se hovoří. Růst o padesát procent je růst o 0,5 x základ. Základem nemusí být celek, ale může jím být i procento.

    Máme-li základ X a z něj 50 %. Pak 10 % z těchto 50 % (z X) je 5 % z původního X. Proto jsou-li základem procent procenta je potřeba být opatrný při uvědomění si z čeho se nyní počítané procento počítá.

    K procentům a procentním bodů je potřeba ještě zmínit, že vzhledem k tomu, že procento obsahuje již násobení nějakého základu, pak lze jako u ostatních násobků něčeho sčítat a odčítat pouze násobky ze stejného základu. Když je 2 x A a 3 x A součet provést lze, ale 6 x B už s tím sčítat nelze.

    Procentní bod pak označuje změnu mezi stavem 1 % z X a stavem 2 % z X. Toto by byl růst o 1 procentní bod, nebo také o 100 % (ovšem z výchozí hodnoty kterou je 1 % z X).

    PS: snad je to ještě srozumitelné.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    31.5.2009 21:58 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste

    Myslim, ze uplni idioti tady nejsme, ale kdyz se hovori o trznich podilech, tak tam je podle me zrejme, ze ma autor na mysli to, cemu se dnes popularne rika "procentni bod".

    31.5.2009 22:04 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    Ať už se hovoří o čemkoliv, tak mně připadá zřejmé, že se procento říká procentu a ne metru, sekundě, procentnímu bodu nebo radiánu. Procentní bod navíc není žádná módní vlna, je to zavedený a běžně používaný pojem.
    make menuconfig, not war!
    1.6.2009 16:11 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste

    Hmm... a ja snad nazyvam metr procentem? Kdyz budu mit nejakou tabulku, kde budou udaje v metrech a "hodnota" u jednoho z udaju se zvetsi o "2 metry", tak proste reknu, ze se "'hodnota' se zvysila o '2 metry'". Kdyz mam ale trzni podil, kde jsou "hodnoty2" udavane v "procentech", tak nemuzu rict "'hodnota2' se zvysila o 'x procent'?

    Vzdyt to je nesystemove tvrdit, ze procento stoji nad vsemi jednotkami.

    1.6.2009 16:21 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    Ne, furt jen nechápete procenta. Když tržní podíl (třeba 20 %) zvednete třeba o 5 % bez bližší specifikace jejich základu, zvednete ho na 105 % ze 20 % - tedy na 21 % neboli o jeden procentní bod.
    1.6.2009 22:20 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste

    Tohle jste si mohl odpustit. Pochybuju, ze se tady najde clovek, ktery by nechapal koncept procent. Ja se jen pozastavuji nad tim, ze procento vlastne stoji uplne mimo vsechny ostatni jednotky, a ze s udaji o trznim podilu musim nakladat nesystemove(jinak, nez s udaji v jinych jednotkach).

    2.6.2009 06:48 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    Tohle jste si mohl odpustit.
    Ne, nemohl, protože někdo, kdo tvrdí toto:
    Ja se jen pozastavuji nad tim, ze procento vlastne stoji uplne mimo vsechny ostatni jednotky
    opravdu nechápe koncept procent.
    2.6.2009 14:20 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste

    to nema cenu

    1.6.2009 18:00 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    Problém je v tom, že procento není až tak jednotka, jako spíš funkce.
    make menuconfig, not war!
    1.6.2009 22:21 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste

    A centimetr je funkce metru?

    2.6.2009 07:01 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    Ano, dá se to tak říct, ale jinak se chová jako normální jednotka, není funkcí třeba sekundy, pouze toho metru. Procento je funkcí vždy.
    make menuconfig, not war!
    30.5.2009 16:24 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    Jo, a když budu srovnávat meziroční nárůsty, budu asi muset používat procentní bodobody. Body procentních bodů. Bodová bodoprocenta...

    Nenechte se zblbnou ekonomovy a podobnými milovníky nesmyslných procent.

    Procento = 0.01.

    Podíl vzrostl o 7% = podíl vzrostl o 0.07. To je správná interpretace.

    Když chci napsat, že podíl vzrostl 1.3krát, tak to taky tak napíšu.

    No percents. No percentage points. No problem.
    30.5.2009 18:12 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    % != 0,01
    % = 0,01x, kde x je hodnota celku.
    Procentní bod je nárůst o číslo, procento je změna na setiny.
    make menuconfig, not war!
    31.5.2009 18:16 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    Příklad:

    V roce 2006 byla inflace 3%.

    V roce 2007 byla 5%.

    V roce 2008 byla 8%.

    =>

    V roce 2007 tedy vzrostla oproti předchozímu roku o 2% (nebo procetní body, mně je to šumafuk).

    A v roce 2008 o 3%.

    =>

    A jak teď v těch slavných procentních bodech vyjádřím, jak se změnil růst inflace mezi 2007 a 2008?
    31.5.2009 18:51 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    V roce 2007 tedy vzrostla oproti předchozímu roku o 2%
    Ne, vzrostla o 66,6% (přesněji o 2/3).
    A v roce 2008 o 3%.
    Ne, o 60%.
    A jak teď v těch slavných procentních bodech vyjádřím, jak se změnil růst inflace mezi 2007 a 2008?
    Klesl o 6,6 procentních bodů.
    make menuconfig, not war!
    31.5.2009 18:52 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    BTW všimni si, že dle tvého výkladu se růst zrychluje, ačkoliv ve skutečnosti zpomaluje.
    make menuconfig, not war!
    31.5.2009 22:00 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    Podle mého výkladu se zrychluje růst cen, jelikož nehraju na procentní body. A to je pravda.

    Aby byl pán spokojen, přepíšu to tedy na šumafuk variantu:

    Příklad:

    V roce 2006 byla inflace 3%.

    V roce 2007 byla 5%.

    V roce 2008 byla 8%.

    =>

    V roce 2007 tedy vzrostla oproti předchozímu roku o 2 procetní body (mně je to fakt šumafuk).

    A v roce 2008 o 3 procentní body.

    =>

    A jak teď v těch slavných procentních bodech vyjádřím, jak se změnil růst inflace mezi 2007 a 2008?
    31.5.2009 22:08 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    V roce 2007 tedy vzrostla oproti předchozímu roku o 2 procetní body (mně je to fakt šumafuk).
    Ano.
    A v roce 2008 o 3 procentní body.
    Ano.
    A jak teď v těch slavných procentních bodech vyjádřím, jak se změnil růst inflace mezi 2007 a 2008?
    Už jsem vám to napsal – klesl o 6,6 (přesněji o 20/3) procentních bodů. Neumíte číst?
    make menuconfig, not war!
    Karry avatar 30.5.2009 18:28 Karry | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    Myslím že rozdíl mezi procentem a procentím bodem již byl dostatečně osvětlen :)

    Pojďme se nyní radovat nad tím že Linux je skutečně použitelný systém pro vývoj a nasazení (nejen Java) aplikací a tento fakt se znatelně projevuje!

    For deployment, Linux is now the leading deployment platform at 43% and Windows has dropped to 41%.

    Můj osobní názor je takový že v současnosti se na Windows programuje lépe pouze pro .NET. Pro všechny ostatní platformy vidím Linux jako použitelnější.
    unzip; strip; touch; grep; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep
    30.5.2009 23:24 bpbp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste

    Daleko podstatnější než debata o procentních bodech a procentech by dle mého měla být o kvalitě provedeného měření - pokud se podívate na zastoupení Javy (jazyků), Neměcka (zemí) a různých frameworků... měli byste se začít ptát jací uživatelé tvořili vzorek dat a zda, na co a s jakou přesností, lze výsledky tohoto měření generalizovat. Na světovou programátorskou populaci to moc nevypadá.

    Více viz http://en.wikipedia.org/wiki/Misuse_of_statistics

    Karry avatar 30.5.2009 23:41 Karry | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    Nekaž mi radost. Zrovna dneska jsem argumentoval kámošovi že pořádní chlapi programují v Linuxu, nejlépe v kernel modu :)

    Je jasné že v Eclipse nikdo programuje .NET aplikace, takže už jenom díky absenci této výrazné skupiny programátorů nelze brát tuto statistiku jako vypovídající o světové programátorské populaci.
    unzip; strip; touch; grep; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep
    30.5.2009 23:58 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste

    Když se člověk napřed zamyslí nad tím, jestli tu obrovskou hromadu .NET patlalů vůbec jde zařadit do světové programátorské populace...

    thingie avatar 1.6.2009 19:40 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl GNU/Linuxu mezi vývojáři roste
    Ale že by před symbolem % měla být mezera, protože jinak to má význam šestiprocentní až sedmiprocentní (což tam trochu jazykově nezapadá), to nikomu nevadí.
    Růžové lži.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.