abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:33 | Bezpečnostní upozornění

    V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    dnes 00:22 | Komunita

    Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Komunita

    Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    18.7. 14:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.7. 12:00 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.7. 18:44 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.7. 16:11 | Nová verze

    Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    17.7. 15:55 | Komunita

    Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    16.7. 21:22 | IT novinky

    Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    16.7. 16:22 | IT novinky

    Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (22%)
     (22%)
     (4%)
     (4%)
     (0%)
     (9%)
     (0%)
     (39%)
    Celkem 23 hlasů
     Komentářů: 3, poslední včera 17:26
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    30.5.2013 11:25 Piškot | skóre: 7 | blog: Uživatel | Přerov nad labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalejší rychlost světla, počítačová hra z MIT Game Lab
    To psali v BASICu že to má tak obří HW nároky ?
    30.5.2013 12:03 PetrTomes
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalejší rychlost světla, počítačová hra z MIT Game Lab
    Umíš číst?

    A Slower Speed of Light has been tested on computers with the configurations listed below.
    30.5.2013 20:02 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalejší rychlost světla, počítačová hra z MIT Game Lab
    No vemte si, že tou jednoduchou scénou nejde přímo nakrmit 3D akcelerátor. Popravdě moje matika nestačí na to, abych dokázal říct, jestli se v realitě křiví spíš geometrie scény, nebo spíš dráha paprsků světla. Pokud se to má renderovat 3D akcelerátorem, tak se ta relativně jednoduchá scéna musí za účelem deformace napřed rozfackovat na milión "subfaces", nad nimi provést geometrické deformace, lokálně rozhasit osvětlení (nebo textury) a výslednými daty teprve krmit konvenční akcelerátor. Sice bych řekl, že to moc neodpovídá realitě, ale je to cesta. A podle toho, co jsem viděl na webu tvůrců, patrně zvolili právě tuto cestu. Hehe - objektům se dají přiřazovat vedle klasické textury zároveň ještě UV a IR textura (greyscale) které vyplavou jenom při dopplerovských posuvech.

    Alternativně by to znamenalo napsat (softwarový) rendering engine, který by pracoval nad geometricky původní scénou a základní sadou textur, ale zakřivoval by si paprsky světla a posouval barevné spektrum (což se v barevném prostoru RGB určitě počítá velice triviálně :-D Nebo by šlo nechat spočítat normální obraz akcelerátorem, a před konečným plácnutím na obrazovku na tom 2D obrázku provést potřebné "čočkovité" korekce... Ale to jsou spíš pitomostě, ono to vypadá, že ten engine dokáže zpožďovat pohyb vzdálenějších objektů, takže zřejmě zasahuje do fyziky jednotlivých elementů scény... posouvá jejich čas... uff, to je složité :-)

    Jsem líný zkoumat zdrojáky open-source enginu (kromě toho GitHub zrovna leží?) - možná někdo zapálenější řekne o principu víc.

    Ty barevné efekty mi přijdou na první pohled dost přepálené. Jednak asi není snadné provést dopplerovský barevný posuv nad daty ve formátu RGB, druhak to možná implementují nějakými přibližnými světelnými efekty 3D akcelerátoru, za třetí v těch ukázkových videích mají možná zmíněné UV/IR textury, které vyplavou jako divoké jasné barvy při pohybu.
    [:wq]
    30.5.2013 20:52 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalejší rychlost světla, počítačová hra z MIT Game Lab
    Mne to nebezi kvuli slabe grafice, CPU ma rezervu.
    30.5.2013 21:25 Piškot | skóre: 7 | blog: Uživatel | Přerov nad labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalejší rychlost světla, počítačová hra z MIT Game Lab
    Děkuji pěkné vysvětlení
    30.5.2013 21:34 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalejší rychlost světla, počítačová hra z MIT Game Lab
    Popravdě moje matika nestačí na to, abych dokázal říct, jestli se v realitě křiví spíš geometrie scény, nebo spíš dráha paprsků světla.
    Z pohledu paprsků světla se ony samy pohybují vždy rovně (resp. nejkratší možnou drahou), to, že se to pozorovateli zdá zakřivené, je dané zakřivením prostoru (z pohledu paprsku by byl zakřivený pozorovatel). Takže to druhé, i když jednodušší je to počítat jako to první.

    Osobně si myslím, že klasický grafický akcelerátor není na nenewtonosvkou fyziku moc dobře dělaný a že jediné čisté řešení by byl raytracing s příslušnými rozšířenímy (přidáním rychlosti pozorovatele, hmotnosti objektů plus ohýbání světla kolem nich a pod.). Bohužel, i obyčejný raytracing je běžný hardware pořád moc silná káva ...
    31.5.2013 22:42 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalejší rychlost světla, počítačová hra z MIT Game Lab
    Existuji jiz dostatecne rychle ray-castingove enginy, ktere zvladnou hodne jednoduche sceny na hodne silne masine real-time. Takze realizovatelne to je i na dnesnim HW.

    Stejne dnesni HW nema zase tak extremne specializovane vypoceni jednotky. Vsude to jsou prevazne upravy matic (normalizace na identitu a nasobeni), takze pomerne univerzalni nastroj.
    30.5.2013 13:27 Kaero
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalejší rychlost světla, počítačová hra z MIT Game Lab
    No moc rychle mi to nejede, mam GeForce 7300GT, ale dva monitory. Efekty jsou ovsem super.
    30.5.2013 15:10 zebra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalejší rychlost světla, počítačová hra z MIT Game Lab
    sedm let stary lowend, to je prekvapeni
    30.5.2013 15:17 Franta
    Rozbalit Rozbalit vše Licence
    Pod jakou je to licencí? Sice je tam zmínka o „open-source relativistic graphics code“ ale pak je tam EULA s dost restriktivními podmínkami. Tady bych spíš čekal zdroják pod MIT licencí…
    30.5.2013 15:25 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Licence
    OpenRelativity je pod MIT licenciou.
    30.5.2013 15:32 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalejší rychlost světla, počítačová hra z MIT Game Lab
    Vypadá to zajímavě, barvičky, houbičky, deformace prostoru, ale Intel X3100 na to zjevně nemá žaludek.
    I am Jack's wasted life.
    Jendа avatar 30.5.2013 16:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalejší rychlost světla, počítačová hra z MIT Game Lab
    Kdo napíše plugin do Blenderu a vyrenderuje Big Buck Bunny s c=20 km/h? :-)
    30.5.2013 20:52 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalejší rychlost světla, počítačová hra z MIT Game Lab
    Kdy se toho dočkáme v OpenAreně? :-D
    3.6.2013 09:36 koudy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomalejší rychlost světla, počítačová hra z MIT Game Lab
    Jakmile jsem to spustil, tak me presne tohle napadlo :D

    Jen nevim jak udelat rozdil ve vnimani casu pro jednotlivy hrace.

    "Zvláštní, asi jsme svědky relativní dilatace času v neuvěřitelně komprimovaném vesmíru."

    "Přesně to jsem si myslel. Relativní dilatace času v neuvěřitelně komprimovaném vesmíru. Čteš mi myšlenky."
    Bilbo avatar 3.6.2013 23:42 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Invertovaná myš
    Přišel někdo na to jak v téhle hře otočit myš? Bohužel je invertovaná (hýbnu myší nahoru a pohled se hne dolů) a nenašel jsem nic ani v menu, ani v konfiguračním souboru, kde by to šlo změnit.
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    Jendа avatar 4.6.2013 00:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Invertovaná myš
    Feature. Ukazatel má hmotnost a herní svět se hýbe podle principu akce a reakce. Fyzici.
    4.6.2013 09:49 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Invertovaná myš
    Napadlo mě v Linuxu pod X.Org převrátit svislou osu kalibrací vrstvy xinput (vzít si třeba mustr sekce do xorg.conf z výstupu xinput_calibrator + ruční úprava parametrů), ale jestli ta hra používá myš taky na nějaké ovládání menu/ikonek, tak by zase bylo špatně tohle ovládání :-) A samozřejmě by to bylo špatně globálně v Xkách.
    [:wq]

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.