abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    včera 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.5. 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 549 hlasů
     Komentářů: 25, poslední včera 20:12
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    2.8.2010 12:08 Rovano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt KDE3/Trinity má technické problémy
    Trošku přehnaná cena. Není v tom něco víc?
    Michal Fecko avatar 2.8.2010 12:16 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt KDE3/Trinity má technické problémy
    Ťažko sa mi vyjadriť k cene, ale:
    The machine that hosts the public websites is simply an interface to a much larger system. This cluster is a small supercomputer with 80+ Opteron cores, over 8TB of redundant disk storage, and power consumption demands to match. Fortunately, this essential equipment survived with only minor damage.
    Marián Kyral avatar 2.8.2010 12:20 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt KDE3/Trinity má technické problémy
    To asi nebude jen tak nějaká běžná UPS, když to napájí cluster s 80 procesory. A zdroj asi taky nebude jen jeden.
    2.8.2010 12:52 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt KDE3/Trinity má technické problémy
    Asi znameni, ze maj radsi investovat zdroje do vyvoje KDE4, nez udrzovat KDE3 :)
    2.8.2010 13:06 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt KDE3/Trinity má technické problémy
    Spíš než znamení to vypadá na sabotáž ze strany uživatelů/vývojářů KDE4 ;-)
    Marek Bernát avatar 2.8.2010 14:22 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt KDE3/Trinity má technické problémy

    To je tiež znamenie :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    2.8.2010 13:41 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt KDE3/Trinity má technické problémy
    KDE4 nepotrebuje investicie, ale zmenu vedenia. Inak vsetky investicie vyjdu nazmar.
    Rezza avatar 2.8.2010 16:04 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt KDE3/Trinity má technické problémy
    Proc? Je nejake vedeni? Krom nejaktivnejsich uzivatelu, vyvojaru? Ano, jde KDE eV., ale to je spis organizace co se stara o penize a legalni stranku.
    2.8.2010 13:38 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt KDE3/Trinity má technické problémy
    To som uz predsa cital...aha, este to nedali dokopy.
    Michal Fecko avatar 2.8.2010 14:04 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt KDE3/Trinity má technické problémy
    Uz bola spravicka?
    2.8.2010 15:35 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt KDE3/Trinity má technické problémy
    Nie je to fake chcel by som poslať nejaké drobné.
    2.8.2010 16:19 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt KDE3/Trinity má technické problémy

    Jojo, už i elektrická síť protestuje proti kostlivcům typu KDE 3.

    Marek Bernát avatar 2.8.2010 18:51 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt KDE3/Trinity má technické problémy

    KDE3 je kostlivec? LOL. Čo potom chudák môj starý emacs? :-D

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    2.8.2010 19:03 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt KDE3/Trinity má technické problémy
    Emacs? Vrať ho zpátky do urny :-)
    3.8.2010 03:07 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt KDE3/Trinity má technické problémy

    Emacs je něco jiného. Já náhodou teď zrovna sázím něco v TeXu. A nemyslím si, že je TeX kostlivec. :-) Prostě každá oblast software se vyvíjí jinak.

    Marek Bernát avatar 3.8.2010 07:54 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt KDE3/Trinity má technické problémy

    Ak je KDE 3 kostlivec, tak TeX sa rozpadol na prach už pred 10 rokmi :-) TeX je skvelý, ale že je starý a nie úplne ideálne navrhnutý, je už cítiť dosť (v podpore unicode napr., ktoré v tej dobe asi vôbec neexistovalo). Preto ostatne vznikol XeTeX.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    2.8.2010 20:04 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt KDE3/Trinity má technické problémy
    Nebolo by jednoduchšie, keby si si to, že miluješ KDE4 a nenávidíš Gnome a KDE3, dal do pätičky? (a ušetrený čas písaním takých príspevkov by si mohol stráviť vylepšovaním KDE4) ;)
    3.8.2010 03:05 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt KDE3/Trinity má technické problémy

    Já nemám nic proti KDE 3. Léta jsem ho spokojeně používal. Jen si myslím, že dnes už patří tak trochu do muzea.

    Vylepšovat KDE 4 v podstatě nepotřebuju, protože jeho současný stav mi celkem vyhovuje. :-)

    3.8.2010 08:45 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt KDE3/Trinity má technické problémy
    Jen si myslím, že dnes už patří tak trochu do muzea.
    ... jako všechno ostatní, co ke spokojenosti fungovalo do doby, než se někdo rozhodl, že je potřeba to "vylepšit"
    Quando omni flunkus moritati
    3.8.2010 17:03 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt KDE3/Trinity má technické problémy

    Spokojenost je relativní pojem. Požadavky na desktopové prostředí se postupně mění. Na dnešním hardware je akcelerovaný desktop základní standard. KDE 3 něco takového nemohlo poskytnout. Všechny potřebné vychytávky byly v Qt 4. Rozhodnutí přemigrovat všechno na Qt 4 a přepsat od základu to, co by mohlo Qt 4 lépe využít, mi připadá logické a správné.

    vain avatar 4.8.2010 12:44 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt KDE3/Trinity má technické problémy
    To je vše? Kvůli průhledným okénkům? K čemu je akcelerovaný desktop jako dobrý?
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Marek Bernát avatar 4.8.2010 12:56 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt KDE3/Trinity má technické problémy

    Ľud to chce.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    4.8.2010 18:28 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt KDE3/Trinity má technické problémy

    Přesně tak. A to je vlastně ze všeho nejdůležitější. Protože počítače tu jsou pro lidi, nikoliv naopak. No ... aspoň zatím to tak (snad) je.

    4.8.2010 18:26 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt KDE3/Trinity má technické problémy

    Zjednodušeně: Je škoda, aby enormní výkon dnešních grafických procesorů, který v některých ohledech dalece předčí CPU, zůstal jen tak nevyužitý.

    Já si většinu „efektů“ vypínám, protože některé z nich mě při práci spíš ruší. (Ale to je jen věc názoru. Znám lidi, kterým se hořící okna líbí.) Nicméně vždy používám akcelerovaný desktop. Takže to fakt není o průhledných oknech nebo o krychli s plochami...

    4.8.2010 19:03 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt KDE3/Trinity má technické problémy

    Zapomněl jsem na to podstatné: Tam nejde jen o využití výkonu grafické karty. Celá koncepce kompozitního správce oken je z principu efektivnější než „stacking“ správce. Třeba jen s ohledem na počet překreslovacích událostí, které musí okenní programy řešit.

    Tento podstatný rozdíl kupodivu Wikipedia příliš nezdůrazňuje, ale aspoň základní zmínka tam je.

    vain avatar 5.8.2010 08:04 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt KDE3/Trinity má technické problémy
    To se mi moc nezdá, zapni si Windows 7 se supr trupr Aerem, spusť správce úloh, zapni nějaké okno, třeba průzkumníka a začni s ním hýbat a sleduj zatížení procesoru, poté totéž udělej bez Aera.. A popravdě totéž v KDE 4, se zapnutým Kwinem je rychlost... ehm v prdeli. Ano, když pomáhá ve vykreslování grafika, která má dobré výpočetní výkony, tak by to mělo pomoct, evidentně tomu tak ale není.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    5.8.2010 11:26 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt KDE3/Trinity má technické problémy

    Já jsem si nevšiml, že by v KDE 4 byla někdy rychlost v prdeli. Problém s rychlostí jsem tam nikdy nezažil, a to ani s akcelerací, ani bez ní. Může to být třeba bug, který postihuje jen některé typy hardware. V hodně starém KDE 4 byly (údajně) těžké problémy s výkonem na kartách NVidia.

    To hýbání oknem a sledování zatížení procesoru je dost neobjektivní test. Aby byl takový experiment korektní, je třeba zapnout akceleraci, ale vypnout všechny efekty. Spousta lidí zapne akceleraci v nějakém defaultním nastavení, které dělá průhledná okna, a diví se, že je to pomalejší.

    vain avatar 5.8.2010 15:43 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt KDE3/Trinity má technické problémy
    Tak ok, jak ve Windows 7 zapnu akceleraci ale vypnu všechny efekty. A nebavím se jen o Kwinu, ale klidně i Compiz.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    5.8.2010 18:12 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt KDE3/Trinity má technické problémy

    No, já jsem se o Windows 7 nebavil ani chvíli. :-) Takový systém nemám a nikdy mít nebudu, takže fakt netuším, co se tam dá či nedá vypnout.

    U Compizu je to snadné, vždyť je tam na to radio button! Jak je v Gnome takové to nastavení 3D efektů, jsou tam (pokud vím) 4 úrovně: Metacity, Compiz (téměř) bez efektů, Compiz se spoustou efektů a pak nějaké vlastní nastavení. No a ta druhá úroveň — to je asi ono.

    V KWinu je to taky snadno nastavitelné, stačí v systemsettings povolit kompozitní efekty, ale povypínat vylepšenou správu oken / stíny / animace.

    vain avatar 5.8.2010 18:38 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt KDE3/Trinity má technické problémy
    Vím jak to nastavit v Linuxových manažerech, ta druhá část věty byla o tom, že je to úplně jedno, jak je to osekané a jaký kompozitní manažer, vždy to má daleko do plynulé dokonalosti jakou je desktop bez "akcelerace".
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    6.8.2010 17:17 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt KDE3/Trinity má technické problémy

    Můj dojem je přesně opačný. Je-li desktop bez akcelerace a dokonalost v jedné společné větě, nevěřícně zvedám obočí. Nicméně každý hardware je jiný a je docela dobře možné, že tyto záležitosti vnímá každý trochu jinak.

    pavlix avatar 7.8.2010 17:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt KDE3/Trinity má technické problémy
    Spíš je hodně špatná situace, když se akcelerace využije tak špatně, že je to ve výsledku horší.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Prcek avatar 2.8.2010 22:18 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt KDE3/Trinity má technické problémy
    Proč je to psané tou českoslovenštinou? :-)
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    2.8.2010 23:11 janskyj | skóre: 11 | blog: linuxuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt KDE3/Trinity má technické problémy
    Nech mě hádat. Tu závorku do slovenské zprávičky doplnila redakce, která nechtěla ničit slovenský jazyk.
    Krystaly, polovodiče, všechno směšné. Co tak konzole z digitronů, to by bylo něco pro pravé muže. :)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.