abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 1
    včera 15:44 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:55 | Komunita

    Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    28.4. 23:33 | Nová verze

    Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 17:22 | Zajímavý projekt

    TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 17:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    27.4. 21:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 23:00 | Komunita

    V Tiraně proběhl letošní Linux App Summit (LAS) (Mastodon). Zatím nesestříhané videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 485 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 17.4. 12:41
    Rozcestník

    Protest proti TTIP

    Ve čtvrtek v 17:00 před budovou Ministerstva Průmyslu a Obchodu proběhne protestní shromáždění proti dosud známému obsahu a tajnému způsobu vyjednávání Transatlantického partnerství pro obchod a investice (TTIP), přezdívané též zombie ACTA.

    Některá ustanovení dohody mohou posílit monopoly, přísněji vynucovat patenty, oslabit ochranu spotřebitelů, zavést pro státy nevýhodné neveřejné arbitráže (ISDS) nebo např. státům zabránit v preferování svobodného softwaru ve státních zakázkách.

    14.5.2014 15:39 | Fill | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    14.5.2014 15:42 BigBoss
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    TTIP zní jako pěkná sračka. Americká sračka.
    16.5.2014 09:12 martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    bigboss zni jako pekne srackovy nick. amerciky nick!!!!
    16.5.2014 14:22 BigBoss
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    oprava...americky nick!!!!:)
    16.5.2014 21:55 martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    notypico!
    14.5.2014 15:52 roman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Proboha proc by nekdo byl proti zone volneho obchodu? Ja jsem zcela jednozacne pro TTIP.

    Ty argumenty na http://stopttipprotest.wikia.com/wiki/Why_we_protest%3F mi zni jako cista socialisticka hovadina. Doufam ze nekde bude i demonstrace *PRO* TTIP, te bych se zucastnil.
    14.5.2014 16:32 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Obvious troll is obvious.
    14.5.2014 17:21 roman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Nejsem troll, doopravdy si myslim, ze zona volneho obchodu je dobra vec. A nechapu proc by si mel nekdo myslet neco jineho. Teda nekdo kdo neni socialista nebo komunista.
    Petr Tomášek avatar 14.5.2014 17:49 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Zóna volného obchodu - prosím, proč ne. Ale nesmí to znamenat, že nám někdo bude vnucovat ve svém principu nedemokratické zákony, které zvýhodňují „zlatokopy“ oproti normálním slušným lidem (a firmám)...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    14.5.2014 17:52 roman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Napriklad jake?
    14.5.2014 18:53 Juraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Softverove patenty

    Tvrde postihovanie porusovania copyrightu na internete
    14.5.2014 19:48 roman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Na wikipedii jsem nasel odkaz na draft te smlouvy:

    http://keionline.org/sites/default/files/eu-kommission-position-in-den.pdf

    neobsauje ani jednou slovo "patent".
    Rezza avatar 14.5.2014 20:24 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Co je spatneho na postihovani porusovani copyrightu?
    14.5.2014 23:01 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    v prvni rade samotnej copyright je nemoralni
    15.5.2014 08:38 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Nomen omen
    15.5.2014 16:04 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    utok na jmeno? Co jinyho se dalo cekat od cloveka tvoji inteligencni urovne...
    16.5.2014 10:34 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Problém je spíše v tom jak je ten copyright nastaven. 70 let po smrti autora z toho nemají prospěch už ani jeho děti, protože jim by bylo tak 100. Hlavní tlak na protažení ochrany z 50 na 70 let vidím v tom, že za 2 roky uplyne 50 let od smrti Walta Disneyho (obě jeho děti už nežijí) a všechny jeho filmy by ztratily ochranu. Takže je třeba vydojit rodiče ještě jedné generace na Sněhurce. Jak jsem už psal jinde, copyright na podobně dlouhou dobu jako patent (20 let od vydání díla) s tím, že se za udržování copyrightu platí poplatky, a ke každému dílu jde dohledat, kdy copyright drží.
    14.5.2014 19:31 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Všechna svá tvrzení dokaž.
    14.5.2014 19:36 mankind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    "A nechapu proc by si mel nekdo myslet neco jineho."
    Za tohle bys měl být rovnou zbaven volebního práva.
    14.5.2014 19:49 roman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Proc?
    14.5.2014 19:53 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Za tohle bys měl být zbaven práva ptát se.
    Bystroushaak avatar 14.5.2014 23:13 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Za tohle bys měl být zbaven práva přispívat.
    15.5.2014 00:18 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Proc?
    Bystroushaak avatar 15.5.2014 13:02 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Za tohle bys měl být zbaven práva ptát se proč.
    16.5.2014 09:44 mankind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Z jakého důvodu?
    15.5.2014 11:39 mankind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Za tohle bys měl být zbaven práva navrhovat zbavení práva.
    Bystroushaak avatar 15.5.2014 13:02 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Proč?
    15.5.2014 15:38 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Za tohle bys měl být zbaven práva ptát se proč.
    16.5.2014 10:53 blume
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Takze ten, kdo si mysli neco jineho je automaticky komunista nebo socialista? To je celkem promptni odsouzeni a umlceni pripadnych nesouhlasu ;)
    17.5.2014 13:54 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Umlčení? Hrdých socialistů tu AFAIK není nedostatek...
    15.5.2014 09:49 BigBoss
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Zóna volného obchodu znamená, že se sem bude vyvážet vše bez cla. To znamená, že naše zemědělství krachne, protože nemá takové subvence, jako jinde a velké řetězce dělají smlouvy s giganty, ne na místní úrovni.

    O té místní úrovni to platí všeobecně. Vývoj a vymýšlení je v německu a americe. U nás jsou jen pohyblivé pásy, jsme snadno nahraditelní. Pokud sem každý bude moct dovážet, co bude chtít bez omeznení, nebudeme mít páky na to někomu říct, my tě pustíme sem, ty nás pust tam.

    O všem se budu rozhodovat na úrovni EU, nebudeme moci zakázat dovoz modifikovaných potravin. Pokud se oběví v jídle nový jed, my to nebudeme moci zatrhnout, protože o tom, co je správné mít v zóně volného obchodu se bude rozhodovat jinde a to bude za zavřenými dveřmi, stejně, jako se vyjednává o současné smlouvě.

    Chlape, socialismus je něco, čím se straší, když dojdou argumenty. Však běž demonstrovat, jestli máš kuráž(máš kulové):)
    15.5.2014 10:24 washeck | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    A souvislost s ACTA a zaměřením tohoto portálu? Výhody a nevýhody globalizace, modifikovaných potravin jsou zajímavé téma, ale na odborný IT server nepatří. Strašit, že to je zombie ACTA je dost ubohé.

    Navíc když evidentně lžeš, alespoň ohledně těch jedů: když se u nás rozjela metanolová aféra, i země EU (se kterými máme volný obchod) prostě dovoz alkoholu zakázaly. Pochybuji, že by se na tom touto dohodou něco měnilo.
    15.5.2014 13:11 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    to si dneska tolik lidí zapomnělo zapnout po ránu mozek, anebo se nám tu rozjíždí informační válka lobistů za tyhle sračky?
    A souvislost s ACTA a zaměřením tohoto portálu?
    neumíš číst? - co ta autorská práva?
    Výhody a nevýhody globalizace ... na odborný IT server nepatří.
    hm, coby zaměstnanec české pobočky americké IT firmy bych neřekl, že ta globalizace je tady tak irelevantní téma ... o samotném médiu, kde toto čteme, tedy WWW, potažmo Internetu, se raděj ani bavit nebudeme, že?
    Navíc když evidentně lžeš, alespoň ohledně těch jedů: když se u nás rozjela metanolová aféra, i země EU (se kterými máme volný obchod) prostě dovoz alkoholu zakázaly. Pochybuji, že by se na tom touto dohodou něco měnilo.
    lžeš tady akorát tak ty - co se týče toho metanolu, otázkou není jestli to je nebo není jed, nýbrž jestli je ta látka v potravinách povolená, navíc tyto vyjímečné situace se řeší dle zcela jiných pravidel, nežli běžný obchod
    15.5.2014 11:09 roman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    No, mate samozrejme pravo si myslet co chcete. A ja jsem zase rad ze mam pravo nezit v zemi, kde ziji lide s nazory jako vy. Super ze nam ta prava nikdo nebere.

    Pekny den.
    15.5.2014 20:35 BigBoss
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Děkuji, že si můžu myslet:) Klidně se odstěhujte, no problemo hombre, běžte třeba do anglie do továrny na hliník :) Práva vám vezmou, ale ne kvůli mě:)
    15.5.2014 10:46 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Na tohle tema vysla knizka "Kicking Away the Ladder". Ono ty Smithovske teorie o komparativni vyhode jsou sice hezke, bohuzel, empiricka data mluvi o necem jinem.

    Klidne si myslete, ze je to socialismus - to na chovani ekonomik v realnem svete nic nezmeni.

    Kazdopadne, jak uz tu nekdo zminil, jde spis o nadnarodni lobbing (jak moc si vazite sveho volebniho prava?), nez o skutecny volny obchod.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    15.5.2014 14:33 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Kazdopadne, jak uz tu nekdo zminil, jde spis o nadnarodni lobbing (jak moc si vazite sveho volebniho prava?), nez o skutecny volny obchod.
    Bingo. Tyhle smlouvy jsou asi obdobně "výhodné" a "užitečné", jako ony nesčetné sračky o "podpoře investic", které stát stály jen za posledních 20 let desítky miliard v arbitrážích.
    Jardík avatar 14.5.2014 15:54 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Den předem ... nemůže se říct dřív, abych si mohl vzít dovolenou? ... počkat, zaměstnanec je otrok a dovolenou (ani neplacenou) si přece nemůže vzít, kdy chce. Ale když mu jí poručí zaměstnavatel, tak to se vzít musí ... počkat, já vlastně do zaměstnanec nejsem, takže jít můžu.

    Jinak včera jsem čučel na ty volební klipy do EP ... Piráti a jejich klip, proč se divím, že je lidi nevolí. Oni celý čas vyplácají tím, že tam 10x (+-) zopakují "Evropa je naše moře". Kromě toho, že to přímo neříká nic, normálně smýšlejícího voliče napadne:
    • Chcem zůstat v EU
    • Souhlasíme s byrokracií EU
    • Chceme bezhodnotné euro, stejně je koruna bezhodnotná
    • Milujeme euronesmysly (copyright myslím Svobodní)
    Od Pirátů bych chtěl slyšet názory na EU, NATO a jím páchané zločiny proti lidskosti, armádu, legální vraždění policisty aneb trest smrti za spáchaný zločin, třeba když ukradnu bombón a utíkám, policista po mě může střílet a to je prakticky trest smrti za ukradení bombónu, který byl předtím vyroben z plodů patřícím všem lidem, ukradeným a zabraným lidu jedinci či státem.
    Věřím v jednoho Boha.
    14.5.2014 16:27 BezMozek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Ty jsi hovádko. Ber to tak, že policajt měl na ten bombón (mimochodem píše se bonbón) taky chuť a ty mu s nim utíkáš. To nasere, tak prostě vyndá bouchačku a sundá tě. Mě se to zdá cajk. Holt silnější pes mrdá, když je všechno všech.
    Jardík avatar 14.5.2014 16:42 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    mimochodem píše se bonbón
    Nesmysl, bombón, od slova bomba.
    Věřím v jednoho Boha.
    15.5.2014 09:38 qpal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Coze? To jako ze kdyz se nekdo vlece s bombou, tak jeste musi utikat pred policajtem co po tom chudakovi muze i strilet? Ty vole, vzdyt mu muzou docista zabranit v kulturnim obohacovani spolecnosti!?
    14.5.2014 17:32 s
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Píše se "Mně se to zdá cajk".
    21.5.2014 12:33 Kaiten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Řekl programátor. Jako každý člověk jsi ubohá bezmocná sračka bez ostatních. Ty tvoje individualistický keci jako silnější pes mrdá ti přeji zažít. Oh, počkat, ty je zažíváš už teď...
    14.5.2014 17:40 rbc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Mylis se a mylit se je lidske.
    • veris tomu, ze volby jsou od toho aby strany hajily tvoje zajmy a tvych spoluvolicu
    • veris, ze politici kandiduji na zaklade idealu a vyssich cilu, nikoli vidinou pohodlneho zivota a osobniho prospechu
    • veris na vyssi spravedlnost a mereni stejnym metrem
    • veris na rovnost lidi pred zakonem
    • veris, ze zakony odrazi obecne blaho nikoli uzke zajmy
    • veris, ze demokracie znamena svobodu, protoze voli svepravni dobre informovani a kriticky smyslejici obcane
    • veris, ze ve sdelovacich prostredcich vcetne statnich se dozvidas pravdu
    • veris, ze polopravda nebo potlaceni informaci je spatne nebo horsi nez lez
    14.5.2014 19:12 volani.webnode.cz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    1. výjimky se v některých bodech najdou 2. Jak kteří dost jich je pro ktere je moc nastrojem ke zlepseni situace druhych.. 3. Ani nevím :) 4. Ne 5. Podle mě je to mix.. část se snaží (někdy nešikovně) přinést blaho, část jsou uzke zajmy.. 6. I kdyz by volili voli svepravni dobre informovani a kriticky smyslejici obcane tak nevim jeslti by demokracie znamenala svobodu. Ale o anarchii toho vim malo a neznam zadneho vhodneho osviceneho diktatora.. 7. Něčí pravdu se mozna dozvim (mozna, protoze nevim co to pravda je :D - to je kdyz se to da ocuchat a ohmatat? 8. Horsi pro koho a vcem? Mimochodem, nechtel si to napsat obracene?
    Jardík avatar 14.5.2014 19:20 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    neznam zadneho vhodneho osviceneho diktatora
    Kadáfí, teda než mu to tam rozvrátili a vybomardovali teroristé z NATO.
    Věřím v jednoho Boha.
    14.5.2014 20:22 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    The good news: you're not paranoid.
    The bad news: everyone is actually trying to kill you.
    ;-)
    15.5.2014 08:42 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Těžko si kdo z obyčejných lidí umí představit, jaké to je žít s paranoiou...
    AsciiWolf avatar 15.5.2014 16:42 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Den předem ... nemůže se říct dřív, abych si mohl vzít dovolenou? ... počkat, zaměstnanec je otrok a dovolenou (ani neplacenou) si přece nemůže vzít, kdy chce.
    Ty už nejsi nezaměstnaný?
    15.5.2014 17:01 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    kdyt o vetu dal pise
    počkat, já vlastně do zaměstnanec nejsem, takže jít můžu.
    18.5.2014 14:53 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Pirati jsou z meho pohledu nevolitelni zejmena z techto duvodu: schvaluji dotovani nekterych odvetvi, ktera by naopak mela byt privatizovana, jejich predstava o beztrestnosti sdileni chraneneho obsahu je amoralni, prosazuji zakladni prijem, coz je imho zcela amoralni koncept. Jejich volebni spot je nicnerikajici. Jejich proevropske zamereni je mi velmi proti srsti - dle slov pana predsedy nechteji to nejlepsi pro obcany cr, ale pro obcany eu. Take nebudu volit stranu, jejiz predseda nosi dredy a neni schopen si vzit na sebe slusne obleceni, kdyz jde do televize.
    Hans1024 avatar 18.5.2014 15:21 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Take nebudu volit stranu, jejiz predseda nosi dredy a neni schopen si vzit na sebe slusne obleceni, kdyz jde do televize.
    :-D Ja jsem vedel ze jste magor, ale ze jste takova ultrakonzerva ze soudite lidi podle vzhledu, to jsem fakt netusil :-D
    Veni, vidi, copi
    18.5.2014 16:41 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Ty dredy bych i nejak zkousnul, ale to, jak chodi oblekan, uz ne. Pokud se nekdo uchazi o muj hlas v tv debate, mel by nejak vypadat. V te debate, na kterou narazim, byl i jinak velmi hrozny clovek pan Liska oblecen lepe.
    18.5.2014 19:47 JZD | skóre: 15 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Vážně chcete aby Bartoš chodil do televizních debat v saku s kravatou? Podle mne by naopak mohl některé příznivce odradit.
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    18.5.2014 21:04 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Ja to nechci, stejne bych mu svuj hlas nedal. Slusne obleceni povazuji u politika v tv debate za elementarni slusnost.
    19.5.2014 08:47 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Aneb šaty dělají člověka? Na této lži je postavená celá tato prohnilá a degenerující pidlivizace...
    otula avatar 19.5.2014 10:40 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Aneb šaty dělají člověka? Na této lži
    Neznám nikoho, kdo by dle šatů nesoudil člověka. A věřím, že bych nikoho neznal ani poté, co bychom se seznámili.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Bystroushaak avatar 19.5.2014 19:52 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    A věřím, že bych nikoho neznal ani poté, co bychom se seznámili.
    To chodíš oblékaný tak hrozně? :)
    otula avatar 19.5.2014 21:45 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Úplně šíleně. Vůbec nenosím ani děravé, ani „seprané“ či „špinavé“ džíny, dokonce ani rozkrok v úrovni kolen, nemám tetování ani piercing, takže jsem jak z jiné planety :-P

    No hlavně jsem tím chtěl říct, že dle šatů soudí prakticky každý, ačkoliv si to někteří nechtějí připustit.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    19.5.2014 22:19 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    dokonce ani rozkrok v úrovni kolen
    he, kde se to dá sehnat?

    potřeboval bych nový džíny, už jsem se nechal vytáhnout asi do tří kšeftů, ale všechno jako kdyby dělaly střihy sadistický ženský, když mám pas v pase tak mluvim o oktávu vejš, pokud ho tam vůbec dostanu, a sednout si v tom, tak to už vůbec nepřipadá v úvahu ...
    otula avatar 19.5.2014 22:23 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    To se obrať na generaci narozenou kolem roku 2000. Ti mají určitě zmáknuté, kde se to dá koupit, protože tam nakupují hromadně.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Bystroushaak avatar 19.5.2014 22:45 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    No hlavně jsem tím chtěl říct, že dle šatů soudí prakticky každý, ačkoliv si to někteří nechtějí připustit.
    Dle šatů soudí prakticky vždy jen ti, kdo tě vidí poprvé, než se dostaneš do jejich "mindspace". Osobně to třeba více/méně nedělám, alespoň u mužské části populace. Ne že bych až tak moc chtěl, ale můj smysl pro módu je nulový a navíc jsem tak nějak vyrostl obklopen lidmi, kteří se oblékali jak nejlevněji to šlo, tak jsem si ani nikdy nezvykl.
    otula avatar 20.5.2014 00:03 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Osobně to třeba více/méně nedělám, alespoň u mužské části populace.
    Takže s člověkem, který od pohledu vypadá jako bezdomovec, komunikuješ úplně stejně jako s člověkem, který od pohledu vypadá jako úspěšný člověk? (Myslím v situaci, kdy tě třeba někde venku osloví.)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    20.5.2014 13:33 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Ty ne? Jako že když se tě někdo venku zeptá na cestu, tak jednomu poradíš a druhýho pošleš do **** jenom kvůli tomu, že se ti nelíbí jeho zevnějšek? Já teda nevim, ale nemám důvod se k jednomu chovat jinak, jenom kvůli tomu, že jinak vypadá. Stejně tak jako když mě kravaťák bude škemrat o drobný na pivo, tak mu taky nic nedám :)
    Bystroushaak avatar 20.5.2014 14:15 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Takže s člověkem, který od pohledu vypadá jako bezdomovec, komunikuješ úplně stejně jako s člověkem, který od pohledu vypadá jako úspěšný člověk? (Myslím v situaci, kdy tě třeba někde venku osloví.)
    Speciálně u bezďáků a žebráků mi záleží jen na příběhu a vystupování. Když ke mě přijde, natáhne ruku a čumí, nebo něco zahuhlá, tak na sebe chvíli nesouhlasně čumíme ಠ_ಠ a pak vypadne. Když přijde, představí se, poprosí a třeba přidá i příběh jak je život svině a tvrdej, tak nemám problém dát klidně stovku (true story). To jak vypadá je mi ukradené, pokud vysloveně nesmrdí.
    který od pohledu vypadá jako úspěšný člověk?
    A to se pozná jak? Že má kravatu a hodinky za 120 tisíc? Co je mi po jeho úspěchu? Dělá ho to pro mě snad nějak zajímavějším? Vždyť ten otrhaný bezďák bude s o dost větší pravděpodobností matfyzák, se kterým si pokecám spíš než s člověkem, který pořád řeší business.
    pavlix avatar 20.5.2014 18:20 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    komunikuješ úplně stejně jako s člověkem, který od pohledu vypadá jako úspěšný člověk?
    Nevím, jak vypadá úspěšný člověk, ale hádám, že jako ta část žebráků, co nechce peníze na chlast, nýbrž podpis na nějakou smlouvu. Oba dva posílám do řiti stejným způsobem a oba dva to typicky stejně špatně chápu. Nicméně pokud se zeptají jen na cestu, ochotně je pošlu i jinam než do řiti bez ohledu na oblečení.

    Dá se to interpretovat jako kladná odpověď?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    otula avatar 20.5.2014 22:07 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    jako ta část žebráků, co nechce peníze na chlast, nýbrž podpis na nějakou smlouvu
    Myslím, že úspěšní lidé na ulici s podpisem smlouvy neotravují ;-)
    Dá se to interpretovat jako kladná odpověď?
    Nejde o to, jestli se to dá, nebo nedá interpretovat jako kladná odpověď. Jde o to, aby si ten, kdo tvrdí, že podle šatů nerozlišuje, sám ve svém svědomí probral, zda skutečně interně odfiltrovává informaci, jak je kdo oblečen. A opravdu nevěřím tomu, že by se někdo takový našel. Ale pokud mne o tom někdo chce vehementně přesvědčovat, hádat se s ním nebudu, protože nemám možnost mu poukázat, že tam nebo jinde se nechal vzezřením někoho ovlivnit.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    pavlix avatar 21.5.2014 09:53 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Myslím, že úspěšní lidé na ulici s podpisem smlouvy neotravují ;-)
    Předmětem diskuze je pokud vím oblečení a já nemám křišťálovou kouli abych pochopil co ty si představuješ pod oblékáním se jako úspěšný člověk. Nechovám se k lidem na ulici primárně podle jejich oblečení a už vůbec se podle toho nerozhoduju zda se s nimi budu bavit nebo ne. Oblečení mě samozřejmě ovlivňuje, ale vůbec ne způsobem, jaký si podle svých příspěvků představuješ. A samotné rčení, že šaty dělají člověka, může platit jen pro člověka, který nemá mimo vzhledu co nabídnout. Lidé, které já vyhledávám skutečně nelze redukovat na pár hadrů.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    otula avatar 21.5.2014 11:28 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    O ten výraz úspěšný tady vůbec nešlo. Prostě jsem použil nějaké slovo, které mělo vyjádřit, že ten člověk působí svým oblečením dojmem, že se mu v životě dobře daří. Vůbec to nemusí být kravaťák. A ani to nemusí být dotaz na cestu, může to být prostě jakákoliv situace, kdy se člověk dostane do konverzace s někým, koho nezná.

    Třeba přijdeš do firmy, zeptáš se na ředitele, ukážou ti, že je tam vzadu. Jdeš tam, baví se tam dva chlapi, jeden ve špinavých montérkách, druhý třeba v džínách a košili. Pokud v tu chvíli usoudíš, že ředitel je ten v košili, tak už soudíš lidi podle oblečení.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    pavlix avatar 21.5.2014 13:39 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Pokud v tu chvíli usoudíš, že ředitel je ten v košili, tak už soudíš lidi podle oblečení.
    Já chápu, že slovo soudit může mít více významů, ale pak bys měl upozornit, že ho používáš v jiném než očekávaném. V tomto případě je mnohem přesnější říci, že budu podle oblečení odhadovat jeho roli v daném místě a situaci. To už je jako kdybys tvrdil, že to, že poznám policajta podle uniformy znamená, že soudím lidi podle oblečení. Ale chápu, že jsi jednou něco plácnul a teď se od toho nemůžeš odpoutat.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    otula avatar 21.5.2014 14:35 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    A to, jak se ke komu lidé chovají (především právě tehdy, když ho neznají), odpovídá obvykle právě jeho postavení ve společnosti. Ono je to vše navzájem provázáno.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 21.5.2014 14:41 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Možná raději upřesním to "když ho neznají" -- myslím tím, že ho neznají do určité míry důvěrně - tedy, že člověk může být dobrý, spolehlivý, poctivý... a přitom dělat nějakou podřadnou práci a být bez peněz, takže ti, kdo ho znají, k němu přistupují na základě jeho vlastností, které nejsou navenek vidět.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    20.5.2014 13:32 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    To jo, jak vidim toho šampóna v obleku s kravatou, nejlíp s růžovou košilí, tak mi rudne zrak :)
    19.5.2014 11:25 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Nekdo kdo pouziva cizi slova aniz by vedel co znamenaji tady bude blabolit jak se maji druzi oblikat? Tak to sedi...
    otula avatar 19.5.2014 13:05 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Hm, nějak mám problém pobrat o čem to tady mluvíš, a to včetně příspěvku, na který jsi odkázal.

    Není správně pouze výraz nemorální, ale i amorální, což se snažíš popřít a na základě toho po někom plivat.

    Navíc právě výraz amorální je celkem běžně užívaný (a to právě ve smyslu nemorální) na rozdíl od výrazu immorální, jehož výskyt je prakticky nulový a v současné době ani není součástí spisovného jazyka, ovšem ty se s ním útočně oháníš. Předpokládám, že budeš dělat chytrého a odvolávat se na databázi lexikálního archivu, což samozřejmě můžeš, ale to je tak vše, dokazuje to pouze to, že někdy před 100 lety se používaly oba tyto výrazy, a to v trochu jiném smyslu, než je tomu dnes (a myslím ve spisovné češtině, nikoliv v hovorové, či dokonce nespisovné).
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    19.5.2014 20:18 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    vyraz "amoralni" obecne spatne neni. Vyraz "amoralni" v danym kontextu spatne je.

    Jinak v tom slovniku na kterej odkazujes slovo "immoralni" je, jenom tam maji pocestenej speling s jednim m

    U prikladu maji:

    amoralni: amorální kariérista; amorální jednání*

    imoralni: imorální způsob života; imorální chování

    Takze to maji i skoro spravne ;-)

    Spravne je to amoralni osoba, imoralni cin, takze v prikladu s * maji chybu...
    19.5.2014 20:35 ;-)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Kolego, kolego... Slovo imorální, neboli "im orální" znamená "nepodávaný ústy".
    otula avatar 19.5.2014 21:56 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    vyraz "amoralni" obecne spatne neni. Vyraz "amoralni" v danym kontextu spatne je.
    A co je na tom daném (nikoliv daným) kontextu špatně? Tvrdíš, že ve spojení amorální jednání je výraz amorální použit ve špatném kontextu. Můžeš mi to objasnit?
    Jinak v tom slovniku na kterej odkazujes slovo "immoralni" je, jenom tam maji pocestenej speling s jednim m
    Takže jsi to vlastně ty, kdo používá špatně přejatá slova.

    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    19.5.2014 22:15 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    hold je to asi nad tvoje chapani.

    Z toho si nic nedelej, ignorance is strength ;-)
    otula avatar 19.5.2014 22:19 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Místo vzdávání pocty by ses mohl obtěžovat a vysvětlit to. Možná jsi jediný, kdo to v České republice chápe, když to nechápou ani vědátoři Akademie věd.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    19.5.2014 22:25 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    A proc bych ti nezdal poctu. Kdyt je to napsany i v bibli: Blahoslaveni chudi duchem :-D
    otula avatar 19.5.2014 22:31 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Kdyť nezdal – to jsou také přejatá slova? Ze kterého jazyka? Z tatrmanštiny?
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    19.5.2014 22:36 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Ale fajn, zkusim to vysvetlit jeste naposled:

    amoralni = neresi moralitu, nezajima ho co je moralni a co ne. Tohle ma smysl rict o cloveku, ale ne o cinu, protoze cin nikdy nic neresi.

    immoralni = porusuje moralitu. Tohle ma smysl rict hlavne o cinu. Mohl bys to asi rict i o cloveku pokud dela immoralni ciny casto.

    pro dalsi vysvetleni: https://duckduckgo.com/?q=amoral+vs+immoral ja uz na to nemam nervy

    otula avatar 19.5.2014 23:02 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    To je zajímavý způsob, vysvětlovat česká slova tím, co znamenají v angličtině. To bych mohl třeba při vysvětlování významu slova kapusta použít nějaký slovenský popis, že ano? :)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    19.5.2014 23:15 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Uz se konecne nekam dostavame. Super. Ted se jeste vrat k mymu prvnimu prispevku (ten na ktery odkazuju) a precti si tam jak je to spravne cesky. V cestine se totiz dela zapor pomoci "ne", ne pomoci a/im, ze ano? :)
    otula avatar 19.5.2014 23:36 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Snažíš se naznačit, že amorální není česky? Nebo snad, že výraz morální česky je, zatímco amorální už nikoliv? A co jiná slova? Třeba rým nebo tanec? A co třeba bacil? Budeš dělat chytrého a někoho odkazovat na latinské baculum, tedy hůlka? A co banka? Také bys mohl odkázat na to, že v původním jazyce to znamenalo lavici, a ne nějaký peněžní ústav. Nebo budeš dobyvatelům některého pólu tvrdit, že jsou blbci, protože polos znamená otočení?
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    19.5.2014 23:46 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    you're attacking a straw man, bro
    otula avatar 19.5.2014 23:59 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Oh, nikoliv! Já bráním člověka, proti kterému zaútočils ad hominem, a to navíc v oblasti, ve které máš sám zásadní nedostatky. Na tom jsem rozvinul své vlákno a tohoto tématu se držím.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    20.5.2014 22:59 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Oh, nikoliv! Já bráním člověka, proti kterému zaútočils ad hominem,
    Musis se na ten muj koment divat v kontextu. Konkretne:
    Take nebudu volit stranu, jejiz predseda nosi dredy a neni schopen si vzit na sebe slusne obleceni, kdyz jde do televize.
    moje reakce:
    Nekdo kdo pouziva cizi slova aniz by vedel co znamenaji tady bude blabolit jak se maji druzi oblikat? Tak to sedi...
    Jestli to tam porad nevidis tak ti jeste z toho extrahuju to podstatny: ;-)

    on: "nebudu volit stranu, jejiz predseda udelal nejakej blunder"

    ja: "zamet si pred vlastnim prahem..."

    Je tohle ad-hominem? Mozna podle nejaky tvoji definice...
    a to navíc v oblasti, ve které máš sám zásadní nedostatky.
    Konkretne?
    Na tom jsem rozvinul své vlákno a tohoto tématu se držím.
    NE. Prvne jsi delal blbyho a kdyz jsem te zatlacil do rohu tak se snazis diskuzi stocit na neco jinyho...
    otula avatar 20.5.2014 23:57 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Je tohle ad-hominem? Mozna podle nejaky tvoji definice...
    Ano, je to zcela evidentní útok ad hominem. Žádné své definice na to nepotřebuji.
    Konkretne?
    Už jsem tě na to v této diskuzi upozorňoval. Netušíš, co znamená výraz hold, ale máš tu troufalost ho používat (tedy tvými slovy: používáš ho, aniž bys věděl, co znamená), dělá ti problém diakritika, interpunkce, některá slova neznáš vůbec a vymýšlíš si namísto nich slova podobně znějící, no a ještě zaměňuješ ve slovech písmena – například konkrétně ve větě z tohoto tvého posledního komentáře: Mozna podle nejaky tvoji definice... nějaký je tvar 1., 4. a 5. pádu mužského rodu jednotného čísla, zatímco definice je rodu ženského a patří tam pád druhý, tedy nějaké. Podobných nesmyslů jsou tvé příspěvky plné. Takže jestli chceš někoho kritizovat za používání nějakých slov, tak se drž svého doporučení a zameť si před vlastním prahem jako první.
    kdyz jsem te zatlacil do rohu tak se snazis diskuzi stocit na neco jinyho...
    Tys mne zatlačil do rohu? Že jsem si toho nevšimnul.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    21.5.2014 21:30 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Ano, je to zcela evidentní útok ad hominem. Žádné své definice na to nepotřebuji.
    V prvni rade, "ad hominem" je logicka chyba, ne utok. Ad hominem != urazka. Ad hominem == odmitnuti argumentu na zaklade irelevatniho faktu o recnikovy. Kdyz se budu drzet relevantnich faktu, tak te pritom muzu urazet jak chcu a "ad hominem" to nebude!

    Už jsem tě na to v této diskuzi upozorňoval...
    jinejma slovama blbosti. Nektery veci pri komunikaci jsou dulezity a na jinejch nezalezi. Priklad:
    - diakritika: irelevantni
    - i/y irelevantni
    - drobny zmeny spellingu v ruznych narecich: irelevantni
    - pouzivat spravne terminy: dulezity
    - jasne vyjadrit myslenku: velice dulezity

    Tys mne zatlačil do rohu? Že jsem si toho nevšimnul.
    Uz zase hrajeme blbyho? OK, nevsimnul...
    21.5.2014 21:33 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Pánové, běžte si dát třeba do držky před lokál, ale tady už to začíná být dost únavné a nikoho to nezajímá.
    21.5.2014 22:02 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    proboha neplet se nam tady do fundovany diskuze...
    otula avatar 21.5.2014 23:09 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    odmitnuti argumentu na zaklade irelevatniho faktu o recnikovi
    A co jiného je tohle (přičemž dotyčný navíc ani ve skutečnosti žádné slovo špatně nepoužil):
    Nekdo kdo pouziva cizi slova aniz by vedel co znamenaji tady bude blabolit jak se maji druzi oblikat
    jinejma slovama blbosti.
    Takže když ty zaměníš slovo za jiné se zcela odlišným významem, je to blbost, zatímco pokud by to udělal někdo jiný, je to důvod, proč od něj odmítat něco, co s tím ani nesouvisí...
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    22.5.2014 00:01 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    A co jiného je tohle
    "ad hominem" by bylo kdybych rekl: "nemas pravdu, protoze ... neumis ceksy / whatever"

    Jenomze to ta puvodni veta vubec neumoznuje. Tahle veta je vyjadreni osobniho rozhodnuti, ne nejaky argument k debate:
    Take nebudu volit stranu, jejiz predseda nosi dredy a neni schopen si vzit na sebe slusne obleceni, kdyz jde do televize.
    Na co bych mu tam rekl ze nema pravdu? "Nemas pravdu ze je nebudes volit?" nebo "Nemas pravdu ze nosi dredy?"

    Kdyby ta puvodni veta byla "Lide by nemeli volit stranu, jejiz predseda...", potom by moje veta byla ad hominem.
    (přičemž dotyčný navíc ani ve skutečnosti žádné slovo špatně nepoužil)
    Pouzil, jak uz jsem vysvetlil tady
    Takže když ty zaměníš slovo za jiné se zcela odlišným významem, je to blbost, zatímco pokud by to udělal někdo jiný, je to důvod, proč od něj odmítat něco, co s tím ani nesouvisí...
    hold je spravne. holt vubec neni ve slovniku ;-)
    otula avatar 22.5.2014 00:30 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    "ad hominem" by bylo kdybych rekl: "nemas pravdu, protoze
    Člověče, o čem to mluvíš? Zřejmě vůbec netušíš, co tento latinský výraz znamená. A když máš tak rád angličtinu, možná to pochopíš z ukázek v angličtině.
    Pouzil, jak uz jsem vysvetlil tady
    To jsou tvé domněnky, založené na tom, jak se tyto výrazy používají v angličtině. Tady je úřední jazyk pouze čeština. A jak už jsem ti pro změnu odkazoval já, tak v češtině je tebou kritizované spojení naprosto v pořádku.
    hold je spravne. holt vubec neni ve slovniku
    Opravdu?
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    22.5.2014 00:48 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Člověče, o čem to mluvíš? Zřejmě vůbec netušíš, co tento latinský výraz znamená.
    Ten vyraz je idiom. Tzn. nemuzes ho prekladat doslovne, ale ma jisty vyznam jako celek.
    A když máš tak rád angličtinu, možná to pochopíš z ukázek v angličtině.
    Mas to na ty strance co odkazujes hned v prvni vete: "An ad hominem ***argument*** is one that is used to ***counter another argument***"

    Ty ukazky jsou celkem k nicemu protoze jsou vytrzeny z kontextu. Jak jsem napsal, i ta moje veta by mohla byt ad hominem kdyby byla v jinem kontextu.
    To jsou tvé domněnky, založené na tom, jak se tyto výrazy používají v angličtině. Tady je úřední jazyk pouze čeština. A jak už jsem ti pro změnu odkazoval já, tak v češtině je tebou kritizované spojení naprosto v pořádku.
    pokud pouze cestina tak teda pouze "nemoralni".

    Jinak me je uplne jedno jakym jazykem mluvis, mluv si klidne madarsky, ale nevypada to dobre kdyz ho nepouzivas spravne.
    Opravdu?
    Opravdu. Nejaky typo v korpusu me vubec nezajima.
    otula avatar 22.5.2014 07:28 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    To snad není pravda... http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/argumentum-ad-hominem, http://vyznam-slov.yin.cz/a/argumentum-ad-hominem/, no a pokud by sis chtěl pořádně počíst o tom, jaké plácáš totální kraviny, nahlédni do knihy Komunikace, argumentace, rétorika od Milana Klapetka.
    pokud pouze cestina tak teda pouze "nemoralni".
    Tvrdíš, že Slovník spisovné češtiny nebo Slovník spisovného jazyka českého mají menší váhu, než plácání nějaké extrémní lamy v diskuzi na abclinuxu.cz?
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    22.5.2014 21:10 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    uz zase me tady davas odkazy kde je napsany presene to co rikam. Fakt nevim co si myslet...
    otula avatar 22.5.2014 21:22 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Můžeš mi, prosím, v těch odkazech najít to, co tvrdíš výše? Že „ad hominem“ znamená „nemáš pravdu, protože“?
    "ad hominem" by bylo kdybych rekl: "nemas pravdu, protoze ... neumis ceksy / whatever" ... Na co bych mu tam rekl ze nema pravdu? "Nemas pravdu ze je nebudes volit?" nebo "Nemas pravdu ze nosi dredy?"
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    22.5.2014 21:39 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Tak treba hned v prvnim odkazu, veta:

    vyznam: ***argumentace***, ...

    Kdyz si kliknes na argumentace tak tam najedes "vyznam: dokládání, dokazování, zdůvodňování"

    K tomu nemohlo z moji strany dojit. On vyjadril svoje rozhodnuti a ja na tom nemam co "dokladat, dokazovat, zduvodnovat"
    otula avatar 23.5.2014 00:43 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Je pravda, že nemáš žádné argumenty, jen plácáš kraviny. Každopádně jsem ani netvrdil, že argumentuješ. Psal jsem, že útočíš.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    24.5.2014 15:12 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Je pravda, že
    and the penny dropped...

    Konecne ti to doslo. Moje prvni veta ("Nekdo kdo pouziva cizi...") nebyla argument a proto to nemohlo byt ad hominem.
    nemáš žádné argumenty, jen plácáš kraviny.
    Coz je samozrejme nesmysl. Stejne snadno vyvratitelny jako tvoje "ad hominem" faux pas.
    Každopádně jsem ani netvrdil, že argumentuješ. Psal jsem, že útočíš.
    Psal jsi ze pouzivam "ad hominem", coz je argumentacni technika. Takze jsi TVRDIL ze argumentuji.

    Ano, zkombinoval jsi to s utocenim, protoze jsi poradne nechapal vyznam toho terminu. Ted kdyz jsem ti to vysvetlil tak snad uz ze sebe nebudes muset delat osla. You are welcome.

    pavlix avatar 24.5.2014 19:27 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Můžete se tu hádat o termínech jak chcete, ale to nic nemění na tom, že tu oba dva od začátku melete sračky.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.5.2014 23:00 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Look who's talking!
    19.5.2014 20:21 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Jeste k tomu "plivani". Kdyz pouzivas cizi slova spatne tak se nediv ze pusobis trochu jednoduzsim dojmem. Asi jako kdyz nekdo rekne "nejidealnejsi"... :-)
    19.5.2014 20:33 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    19.5.2014 22:23 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    není to náhodou tak, že tamten slovník by default generuje robot, člověk sem tam jen něco poopraví, a člověk, co nad tím i přemýšlí, se k tomu dostane jednou za uherskej rok?
    19.5.2014 22:30 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    V "O prirucce" pisou "Automaticky utvořené tvary a jejich varianty byly zrevidovány, popř. opraveny." Takze treba tam fakt neco generovali a pak to narychlo 'zrevidovali'.
    otula avatar 19.5.2014 22:02 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Kdyz pouzivas cizi slova spatne tak se nediv ze pusobis trochu jednoduzsim dojmem. Asi jako kdyz nekdo rekne "nejidealnejsi"...
    jednoduzsim – řekl bych, že ten, kdo používá špatně česká slova, tak působí ještě jednoduššeji… A co máš proti výrazu nejideálnější? To je totiž podobné, jako když řekneš nejdokonalejší. Jazyk není matematika, ale prostředek pro dorozumění. Možná bys udělal nejlépe, kdyby ses namísto poučování o významu slov doučil gramatiku.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    19.5.2014 22:23 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    nejidealnejsi, nejdokonalejsi, nejperfektnejsi, nejvic nejperfektnejsi - samozrejme vsechno spatne

    Kdyz to nekdo pouzije v ironicky poznamce, tak fair enough, ale pouziti ve vazne mineny vete o autorovi neco nelichotivyho rika...
    otula avatar 19.5.2014 22:28 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Protest proti TTIP
    Já to vidím pro změnu tak, že o autorovi mnohem nelichotivěji vypovídá, když dělá chybu za chybou, nechápe rozdíl například mezi „holt“ a „hold“, ale přitom poučuje jiné o tom, co které slovo znamená.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.