abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:44 | Komunita

    Od soboty do úterý probíhá v Hamburku konference 39C3 (Chaos Communication Congress) věnovaná také počítačové bezpečnosti nebo hardwaru. Program (jiná verze) slibuje řadu zajímavých přednášek. Streamy a záznamy budou k dispozici na media.ccc.de.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | Zajímavý software

    Byl představen nový Xserver Phoenix, kompletně od nuly vyvíjený v programovacím jazyce Zig. Projekt Phoenix si klade za cíl být moderní alternativou k X.Org serveru.

    🇨🇽 | Komentářů: 0
    dnes 13:11 | Nová verze

    XLibre Xserver byl 21. prosince vydán ve verzi 25.1.0, 'winter solstice release'. Od založení tohoto forku X.Org serveru se jedná o vůbec první novou minor verzi (inkrementovalo se to druhé číslo v číselném kódu verze).

    🇨🇽 | Komentářů: 0
    dnes 03:33 | Nová verze

    Wayback byl vydán ve verzi 0.3. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0.0 programovacího jazyka Ruby (Wikipedie). S Ruby Box a ZJIT. Ruby lze vyzkoušet na webové stránce TryRuby. U příležitosti 30. narozenin, první veřejná verze Ruby 0.95 byla oznámena 21. prosince 1995, proběhl redesign webových stránek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.12. 02:11 | Komunita

    Všem čtenářkám a čtenářům AbcLinuxu krásné Vánoce.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    24.12. 02:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 7.0 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). S kódovým názvem Echo. Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.12. 18:33 | Nová verze

    Vývojáři postmarketOS vydali verzi 25.12 tohoto před osmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell on Mobile, KDE Plasma Mobile, Phosh a Sxmo.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.12. 13:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.41.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 6.1 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.12. 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.5 (novinky) skriptovacího jazyka Lua (Wikipedie). Po pěti a půl letech od vydání verze 5.4.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (34%)
     (2%)
     (14%)
     (2%)
     (2%)
     (2%)
     (16%)
     (16%)
     (11%)
    Celkem 105 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 24.12. 15:29
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    28.8.2013 15:35 azurIt | skóre: 34 | blog: zatial_bez_mena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ramona, nový český open-source projekt
    dokaze to sluzby restartovat v pripade ich padu?
    28.8.2013 23:48 alexfa | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ramona, nový český open-source projekt
    Ano, toto jedna ze zakladnich vlastnosti Ramony.
    Ales Teska | Twitter: @alesteska | TeskaLabs | GitHub
    28.8.2013 16:33 DiGiT
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ramona, nový český open-source projekt
    Je to mile, ale RHEL 7 se systemd vyjde jiz brzy...
    28.8.2013 16:55 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ramona, nový český open-source projekt
    Jedná se o projekt, který pochází kompletně z českých luhů a hájů.

    Už musíme hrát i na nacionalistickou notu?

    Co NIH?

    28.8.2013 17:13 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ramona, nový český open-source projekt
    Komu a proč je proti srsti procha zdravého patriotismu?
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    28.8.2013 17:22 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ramona, nový český open-source projekt
    Mně je proti srsti tohle zdůrazňování českosti projektů.

    Český projekt = EPIC FAIL, protože kolem ně nevznikla mezinárodní komunita.
    Integral avatar 28.8.2013 20:30 Integral | blog: devnull
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ramona, nový český open-source projekt
    jo, treba takova alsa...
    28.8.2013 21:38 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ramona, nový český open-source projekt
    Čech je jeden člen týmu, byť zakladatel. A hlavně se tím ten projekt nijak zvlášť nechlubí.
    28.8.2013 22:24 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ramona, nový český open-source projekt
    Ano, ALSA je příklad úspěšného projektu. Takže není český. Má kupu vývojářů z celého světa.
    28.8.2013 17:23 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ramona, nový český open-source projekt
    Mně to taky přijde irelevantní. Pro nasazení by to mělo význam jen v případě, že to znamená snažší dosažitelnost autorů či komerčního supportu.

    Jinak ale pokud má někdo potřebu podobný argument ("patriotství") použít, spíš ho podezírám z toho, že nemá žádné argumenty věcné.
    28.8.2013 19:42 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ramona, nový český open-source projekt
    Co je spatneho na tom, ze je zminena zeme puvodu projektu? Ma se snad podle vas tajit, ze windows jsou z usa a ze Linus Torvalds se narodil ve Finsku? :-)
    28.8.2013 21:36 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ramona, nový český open-source projekt
    Slovíčko kompletně ti uniklo? (Nabízí se druhá otázka, a sice směřující na riziko syndromu NIH.) A i kdyby, k čemu by taková informace měla být dobrá?

    Linus se možná narodil a dlouho žil ve Finsku, ale má švédské kořeny, resp. mluví švédsky, jmenuje se švédsky a rodiče byli členy početné švédské menšiny ve Finsku.
    28.8.2013 23:17 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ramona, nový český open-source projekt
    Slovicko kompletne mi neuniklo, ale prijde mi, ze tam hledas neco, co tam rozhodne neni. Otazka NIH je pro mne irelevantni - vyvojari se proste z nejakeho duvodu rozhodli neprispivat do existujicich reseni a jit si svou vlastni cestou. Pokud bude mit jejich projekt prinos, budou jej mozna lide pouzivat. Pokud prinos mit nebude, zanikne a za rok si na nej nikdo nevzpomene. A k cemu je informace o puvodu dobra? Imho je dobre vedet, jaci lide za tim stoji.
    29.8.2013 11:14 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ramona, nový český open-source projekt
    Nezkoušej to balit do frází typu ,informace o původu` a ,jací lidé za tím stojí`. Tím se do toho akorát zamotáváš.

    Kdy se podobná informace objevuje ve zprávičce jindy, než když se zrovna čistě náhodou píše o něčem, co udělal někdo z ČR? Proč si hlasitě nestěžuje u každé zprávičky o zajímavém software, kde tato informace schází?
    28.8.2013 23:50 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ramona, nový český open-source projekt

    Je tam použito "slovíčko kompletně". Podle tebe to není pravda? Co to tady zase řešíte. Autor zprávy si něčeho všiml, zaujalo jej to, tak to přidal pro informaci, a... je to jediná věc, která se tady rozebírá. :-D Zábavné. (na chvíli) Ne každý má potřebu se za existenci své duchovní skupiny, ke které přísluší, stydět, když se to vezme hodně ze široka, protože se neustále vytvářejí/mění nové a nové duchovní skupiny v tomto prostoru a čase (Češi a Moravané a další česky mluvící lidé, kterých je tu pořád dost - a stále jich přibývá :-).

    Když se řekne/napíše na začátku slovo nacionalita, tak mnohého pojme děs a hrůza. A po zkušenostech 20. století by se mohl klepat ještě víc, ale na to toho zas tolik většinou nezažil, aby vlastní rukoudáním potvrdil, že to v jeho případě není jen pot ale krev. Bude to něco, co je zapsáno v podvědomí širokých vrstev obyvatelstva.

    Bude to způsobeno taky tím, že myšlení je při tom objevení se myšlenky na národ/národnost obrácené do minulosti.

    Chctělo by to víc pozitivnosti - čumte na přítomnost, a ... makejte. :-) To je ale pitomost, že? Když nevíme, co bude zítra.

    29.8.2013 11:14 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ramona, nový český open-source projekt
    Parsing error.
    29.8.2013 11:20 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ramona, nový český open-source projekt
    kecy

    FYI autor zprávičky je zřejmě vývojář a tohle je de facto jeho "reklama".
    28.8.2013 22:31 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ramona, nový český open-source projekt
    Klidně zmiňuj, že Linus se narodil ve Finsku. Narazil bys s ovšem tvrzením, že Linux je finský projekt.
    MaT avatar 28.8.2013 19:08 MaT | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ramona, nový český open-source projekt
    A ta "BDS" licence, to je co? Black Dragon Society? Blessed Damien Society? British Dragonfly Society? Boeing Defense, Space & Security? Jsem nevěděl, že někdo z nich tvoří také licence k softwaru...
    Open source software for open minded people. :-)
    28.8.2013 22:32 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ramona, nový český open-source projekt
    Tak taková softwarová licence od Black Dragon Society by jistě měla něco do sebe...
    Václav 29.8.2013 07:34 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ramona, nový český open-source projekt
    A copak teprve od Bad Dragon Society…
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    29.8.2013 10:08 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ramona, nový český open-source projekt
    A co třeba Black Label Society...
    29.8.2013 12:10 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ramona, nový český open-source projekt
    :-D
    29.8.2013 00:19 Ladislav Hagara | skóre: 106 | blog: Ride the Raven
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ramona, nový český open-source projekt
    Dík. Opraveno.
    28.8.2013 22:26 kolemjdouci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ramona, nový český open-source projekt
    a jak se to lisi napr. od supervisord? premejslim, ze by se mi neco podobnyho hodilo, ale jeste jsem se pro zadny reseni nerozhodl. nebo dokaze mi nekdo poradit, co se obvykle pouziva?
    28.8.2013 23:57 alexfa | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ramona, nový český open-source projekt
    Od supervisord se to lisi tak, ze 1) nektere volby davaji smysl (ve zkratce, chystam blog entry, ve kterem motivaci vzniku Ramony vysvetluji podrobneji - nicmene na zacatku jsem ve svych projektech pouzival prave supervisord) 2) Ramona umoznuje podstatne hlubsi integraci do vlastni 'dozorovane' aplikace - tim se take lisi od implementaci typu systemd, ktere jiste adresuji stejnou problematiku, ale z trochu jineho uhlu

    Prakticky priklad pouziti: dodavali jsme aplikaci, ktera se sestava z nekolika samostatne bezicich procesu, Ramona v ni slouzi jako rodicovsky proces, ktery spousti vsechny (nebo vybrane) dalsi procesy vlastni aplikace (tzn. muzete udelat neco jako "/moje/appka/app-ramona start" pro start vsech procesu). Ramona pak monitoruje vystup techto procesu (v podstate sbira logy z stdout a stderr, coz umoznuje obcas zachutit informaci, ktera v 'klasickem' logovani nemusi byt), eventuelne ridi restart procesu po jeho padu a informuje administratory emailem.
    Ales Teska | Twitter: @alesteska | TeskaLabs | GitHub
    30.8.2013 21:19 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ramona, nový český open-source projekt
    Prakticky priklad pouziti: dodavali jsme aplikaci, ktera se sestava z nekolika samostatne bezicich procesu, Ramona v ni slouzi jako rodicovsky proces, ktery spousti vsechny (nebo vybrane) dalsi procesy vlastni aplikace (tzn. muzete udelat neco jako "/moje/appka/app-ramona start" pro start vsech procesu). Ramona pak monitoruje vystup techto procesu (v podstate sbira logy z stdout a stderr, coz umoznuje obcas zachutit informaci, ktera v 'klasickem' logovani nemusi byt), eventuelne ridi restart procesu po jeho padu
    Tohle všechno mi zní jako systemd. Třeba freeipa na fedoře nedávno zmigrovala asi 5 podřízených služeb z vlastních sysv-like init skriptů právě na systemd unity.
    a informuje administratory emailem.

    A tohle snad umí taky, od nějakého vylepšení takových reportů tam Lennart zkoušel dát tu tvrdou závislost na generátor QR kódů či co, tak poslat email by to zvládnout mohlo. :-)
    29.8.2013 16:07 sigma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ramona, nový český open-source projekt
    pavlix avatar 29.8.2013 19:54 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ramona, nový český open-source projekt
    Proč se ve zprávičce nepíše k čemu ten software je?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jakub Lucký avatar 29.8.2013 21:37 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ramona, nový český open-source projekt
    aplikačního supervisoru
    ?
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    30.8.2013 16:16 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ramona, nový český open-source projekt
    A proč se ve zprávičce nepíše k čemu ten software je?
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    Jakub Lucký avatar 31.8.2013 10:11 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ramona, nový český open-source projekt
    Nevyplývá to z toho, že to je aplikační supervisor?
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    31.8.2013 18:55 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ramona, nový český open-source projekt
    To znamená, že je to dohlížitel nad programy nebo dohlížitel nad užíváním. :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.