abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 16:11 | Komunita

Byly zveřejněny videozáznamy přednášek a workshopů z letošní konference OpenAlt konané 4. a 5. listopadu v Brně. K videozáznamům lze přistupovat ze stránky na SuperLectures nebo přes program konference, detaily o vybrané přednášce nebo workshopu a dále kliknutím na ikonku filmového pásu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 14:11 | Komunita

Některým uživatelům Firefoxu se tento týden do Firefoxu nainstalovalo neznámé rozšíření Looking Glass 1.0.3 (png). Ve fórů Mozilly se řešilo, zda se nejedná o malware. Mozilla později informovala, že se jednalo o reklamu na seriál Mr. Robot. Řadě uživatelů Firefoxu se jednání Mozilly vůbec nelíbilo. Mozilla proto automatickou instalaci doplňku ukončila [Hacker News, reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
včera 12:00 | Nová verze

Po cca 3 týdnech od vydání Linux Mintu 18.3 s kódovým jménem Sylvia a prostředími MATE a Cinnamon byla oznámena také vydání s prostředími KDE a Xfce. Podrobnosti v poznámkách k vydání (KDE, Xfce) a v přehledech novinek s náhledy (KDE, Xfce). Linux Mint 18.3 je podporován do roku 2021.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
15.12. 12:55 | Nová verze

Byla vydána verze 17.12.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Přehled novinek v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi. Aplikace, které nebyly dosud portovány na KDE Frameworks 5, byly z KDE Aplikací odstraněny.

Ladislav Hagara | Komentářů: 52
15.12. 03:00 | Komunita

Na Humble Bundle lze získat počítačovou hru Company of Heroes 2 (Wikipedie, YouTube) běžící také v Linuxu zdarma. Speciální akce končí v sobotu v 19:00.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
15.12. 02:00 | Zajímavý software

Christian Kellner představil na svém blogu projekt Bolt řešící bezpečnost rozhraní Thunderbolt 3 na Linuxu. Pomocí příkazu boltctl nebo rozšíření GNOME Shellu lze komunikovat s démonem boltd a například zakázat neznámá zařízení a předejít tak útokům typu Thunderstrike nebo DMA.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
15.12. 01:00 | Nová verze

Po půl roce vývoje od vydání verze 11.0 byla vydána verze 11.1 svobodného softwaru pro vytváření datových úložišť na síti FreeNAS (Wikipedie). Nejnovější FreeNAS je postaven na FreeBSD 11.1. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Zdůraznit lze zvýšení výkonu OpenZFS, počáteční podporu Dockeru nebo synchronizaci s cloudovými službami Amazon S3 (Simple Storage Services), Backblaze B2 Cloud, Google Cloud a Microsoft Azure

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.12. 23:55 | Nová verze

Po dvou měsících vývoje od vydání verze 235 oznámil Lennart Poettering vydání verze 236 správce systému a služeb systemd (GitHub, NEWS).

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
14.12. 20:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.12. 19:33 | Pozvánky

Pražská Fedora 27 Release Party, oslava nedávného vydání Fedory 27, se uskuteční 19. prosince od 19:00 v prostorách společnosti Etnetera (Jankovcova 1037/49). Na programu budou přednášky o novinkách, diskuse, neřízený networking atd.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (8%)
 (0%)
 (1%)
 (1%)
 (75%)
 (14%)
Celkem 1008 hlasů
 Komentářů: 45, poslední 1.12. 19:00
    Rozcestník

    Raspberry Pi 3 Model B

    K oficiálnímu představení Raspberry Pi 3 Model B dojde zřejmě 29. 2. u příležitosti výročí 4 let od uvedení prvního Raspberry Pi. Vylepšená verze s 64bit CPU ARMv7 @1,2GHz (BCM2837), Wifi b/g/n + Bluetooth 4 LE (BCM43143), vylepšené řízení spotřeby umožnující napájet náročnější USB zařízení při použití zdroje 2,5 A. Na stránkách FCC jsou dostupné informace a fotografie. Zdroj: CNX Software.

    28.2.2016 11:45 | k3dAR | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Limoto avatar 28.2.2016 11:55 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    A já jsem měl za to, že 64b je až ARMv8
    28.2.2016 13:25 Ladislav Hagara | skóre: 82 | blog: Ride the Raven
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    V CPC katalogu je ale také uvedeno 64bit quadcore ARM 7.
    28.2.2016 15:58 Cabrón
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    ARMv8 je "ARMv7 compatible", proto je to často zaměňováno (např. i u ODROID desek).
    28.2.2016 13:23 A
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    - chyba gigabitovy ethernet port
    - chyba 2. ethernet port
    - chyba 2 x SATA/mSATA/eMMC/M.2 slot
    - malo RAM
    - slaby procak
    - chyba USB 3.0
    
    nepouzitelne
    28.2.2016 13:32 michi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    Vidíš to… A to já zase užiju i RPi 2 Model B. Tyhle řeči jsou nepoužitelný.
    skunkOS avatar 29.2.2016 08:27 skunkOS | skóre: 26 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    Na to, na co to očividně dle požadavků chce ten nad tebou, je to nepoužitelné.

    Na NAS či NAS/HTPC je to nepoužitelné.
    http://martinrotter.github.io
    28.2.2016 14:12 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    To asi potřebujete úplně jiné zařízení... které byste nejspíš i našel, kdybyste hledal místo toho, abyste tímhle spamoval každou diskuzi, kde se objeví zpráva o RPi 3.
    28.2.2016 14:17 Miriam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    Ano, a navyse to nema ani SCSI, FC a dve nezavisle napajacie vetvy... Proste si zasluzis tricko ako nas premier - si cocot.
    28.2.2016 14:47 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    neni to nepouzitelne, ale TY to neumis pouzit :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    28.2.2016 15:52 qw11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    Tiez by som radsej USB3 a 1Gb LAN. WiFi a bluetooth sa da pripojit cez USB. Ale dufam ze aspon zlacnie raspberry2. :D
    28.2.2016 15:59 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    My pouzivame stale Pi 1 a planujeme v tom pokracovat. Tie dalsie zbytocnosti nepotrebujeme - staci ethernet port, ulozisko, dekoder videa a HDMI vystup.
    28.2.2016 18:34 a
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    a co ten dekoder zvládá?
    Jendа avatar 29.2.2016 00:39 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    Když se trefíš do podporovaného profilu, tak snad fullhd.
    Why did the multithreaded chicken cross the road? to To other side. get the
    29.2.2016 19:11 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    Ano, full HD v H.264 to da. Video tam sypeme rsyncom zo servera. Na server to upladuje clovek cez web rozhranie a aby to mohol robit aj idiot, tak sa video vzdy prezenie cez avconv.
    28.2.2016 16:22 AlYoSHA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    Zalezi na tom na aku atomovku si zvyknuty ked ides chytat vrabce. Do RPi urcite nikto nestrci CPU Power8 a 256GB pamete. Mne naopak RPi pride niekedy az premrstene. Na niektore ulohy kde uz treba nieco programovat staci aj Arduino pripadne nejaka vlastna praca okolo Atmelu ci TI.
    Josef Kufner avatar 29.2.2016 10:40 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    Arduino na spoustu úloh stačí, ale neumí ethernet. Na spoustu úloh nestačí Raspberry, neboť nezvládne realtime časování s vysokou přesností. Často je ideální kombinace obojího – Arduino obstará realtime řízení a Raspberry zajistí komunikaci a náročnější výpočty.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    29.2.2016 12:21 tomvec | skóre: 23 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    Přes ethernet shield, třeba s WIZnet W5100, umí, ale je to za příplatek.
    Josef Kufner avatar 29.2.2016 13:43 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    Ono existuje i Arduino shield pro Raspberry, který implementuje přesně to, co jsem popsal.

    Co vlastně běží v tom ethernet shieldu? Na první pohled to vypadá jako celkem omezená věc, která jen mapuje TCP spojení na něco nízkoúrovňového. Pokud bych stavěl něco po síti komunikujícího, asi bych chtěl implementovat alespoň jednoduché HTTPS+JSON API, abych nemusel programovat nic moc komplikovaného na druhé straně a mohl použít už hotové nástroje.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    randy avatar 29.2.2016 14:03 randy | skóre: 19 | Banská Bystrica / Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    Mozes pouzit esp8266 (su na to aj shieldy pre arduino dosky), ktoremu len cez UART budes posielat data z avr (arduino).
    romii
    Jendа avatar 29.2.2016 16:42 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    Už to umí IPv6? Další problém je, že se s tímto výkonem blbě dělá kryptografie.
    Why did the multithreaded chicken cross the road? to To other side. get the
    29.2.2016 17:04 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    Krypto co? Tohle prece IoT jeste par let neresi, ne? Minimalne do te doby, nez nekdo stastnemu majiteli chytreho domu nevystavi buttony pro ovladani jeho svetel na facebook. Zbytecne naklady a starosti, kdysi se vsichni prihlasovali pres HTTP a hesla se posilaly v plain textu a taky jsme zili. Dokonce mozna spokojeneji, nez dneska, kdy se vsechno sifruje a stejne je to na houno, kdyz kazda sifra je derava na vsechny strany.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    29.2.2016 17:21 tomvec | skóre: 23 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    Tak pokud přes to tahám data na lokální síti, třeba něco jako chytrý dům, bez šifrování a IPv6 se obejdu. Profi řešení jsou někde jinde, i cenou.
    29.2.2016 17:33 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    Do chvíle, než si tím třeba otevřeš garážová vrata, nebo deaktivuješ alarm. Pak ti začne ta absence šifrování celkem vadit.

    Ale dnes se ještě stále montují garážová vrata, která otevřeš pohodlně, z auta do minuty, stačí na to udělátko za pár korun. Takže bezpečnost prostě není to, co by zákazníci vyžadovali. Pár let jsem se kolem toho motal a pár lidí mi narovinu řeklo, že je jim to jedno, že jim může kdokoliv otevřít barák, aniž by vystoupil z auta, že mají přece dobrou pojistku. Tehdy jsem rezignoval na to, vysvětlovat lidem, k čemu je dobrý plovoucí kód a začli jsme upřednostňovat, aby to mělo dobrý dosah a hezký ovladač, nejlépe růžový s kytičkama, to je jediné, co lidi zajímá :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    29.2.2016 17:49 tomvec | skóre: 23 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    Jako že mě někdo napíchne ethernet kabel vedený uvnitř baráku?
    29.2.2016 17:53 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    Proč? stačí, když ti napíchne wifi. Nebo tvůj chytrý mobil, počítač, cokoliv, co má přístup do vnitřní sítě. Nebo když to řešení bude chytře a nešifrovaně komunikovat s cloudem výrobce. Chytrý dům bez přístupu z venku docela ztrácí smysl.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Jendа avatar 29.2.2016 18:21 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    Chytrý dům bez přístupu z venku docela ztrácí smysl.
    Já furt nechápu, proč bych měl chtít chytrý dům a co to má vlastně dělat, ale pokud se pod to počítá můj jediný use-case, a to zapnout bojler na dálku dvě hodiny před tím, než tam přijedu, tak to se dá řešit tak, že se bezpečně připojím do openwrt routeru (který kryptografii umí) a to Arduino s relátkem sepnu z něj.
    Why did the multithreaded chicken cross the road? to To other side. get the
    29.2.2016 19:56 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    bojler, skleník, okna, rolety, jednotlivé zásuvky, světla, topení, teploměry, kamery, alarm, to vše má smysl spojit do jedné sítě a mít možnost ovládat. Pak do toho přidej repráky v místnostech, možnost pouštět hudbu z panelu na zdi, z mobilu, přes net.. je toho hodně, co se dá vymyslet. A není důležité, co ty můžeš potřebovat, ale co markeťáci dokážou prodat a co může generovat zisk.

    Výsledkem bude například člověk, se zapíchnutým konektorem do páteře, který se nebude muset hýbat ani když se bude chtít vytento... :-)

    Já taky nerozumím tomu, na co potřebuju každý rok nový mobil, kdykoliv mu připrdnou dvě jádra a +5Mpix. Přesto to obchodníci dovedou lidem vysvětlit a ten nový mobil jim každý rok prodat.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Jendа avatar 29.2.2016 20:14 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    bojler, skleník
    OK
    okna, rolety, jednotlivé zásuvky, světla, topení, teploměry, repráky v místnostech, možnost pouštět hudbu z panelu na zdi, z mobilu, přes net
    Přijde mi, že tohle je strašně moc technologií, které budou potřebovat údržbu, a oproti manuálnímu ovládání to přinese velmi málo (a po zvážení času/peněz spotřebovanými instalací a údržbou se to hrubě nevyplatí).
    Why did the multithreaded chicken cross the road? to To other side. get the
    29.2.2016 22:00 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    To si kdysi o elektrické bráně říkali taky. Nebo o autech, stačí motorka, ne? Nebo kolo. Co teprve počítač? TO je samá aktualizace a údržba... Přitom by děcka mohly raději ven. Koukáš na to moc svýma očima. Já po tom taky netoužím, věř mi :-) Ale podívej se na startrek, nebo jakékoliv sci-fi. Vývoj nezastavíš. A s možnostmi často roste i chuť. Proč ty rolety stahovat ovladačem, když mám v ruce mobil? A proč bych si nemohl nastavit, ať se stáhnout samy. A proč bych to dělal v nějakém jejich menu, když to můžu dělat všechno na jedné stránce, včetně toho, kdy se má začít automaticky větrat. Samozřejmě podle počasí. A to zjistím jak? No na netu je počasí dostupné... Dnes už nemusím koukat z okna, když chci vědět, jak tam je. Atd. Dnes ti to připadá jako scifi a zbytečnost, za pár let to nebudeš vnímat. Stejně jako ESP v autě, nebo adaptivní tempomat.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    29.2.2016 22:06 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    Upřímně, těším se na to, až někdo vyrobí baterku, která bude mít 10x vyšší kapacitu. Pak si koupím nějaké v té době už opravdu chytré hodinky a budu ovládat všechno z nich. Mobil už snad nebude potřeba, budou mít nějaký projektor. Ovládat se budou myšlenkou, gesty, pohybem, nebo třeba tou virtuální klávesnicí, promítanou na podložku. Proč mít všude vypínače? Dráty, nabíječky... Zasni se na chvíli :-) Jak by ten dům vypadal bez toho. Ta instalačka. Jen jeden okruh a ke každé odbočce, nebo pod zásuvku/svítidlo jen krabička s wifi modulem a adresou. Jasně, je to všechno na ho*no, ale je to hezké :-) stejně jako hezká fasáda, kožená sedačka, plovoucí podlaha. Přitom by se dalo bydlet ve slaměné chýši. Možná by to bylo i zdravější. Ale lidi prostě mají tendence být neustále nespokojení.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 29.2.2016 23:15 k3dAR | skóre: 47
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    proc promitat na podlozku, kdyz muzes na pokozku :)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Josef Kufner avatar 1.3.2016 10:16 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    Zrovna rolety a světla v kombinaci s domácím kinem můžou být docela fajn. Při spuštění projektoru automaticky zatáhnout, při spuštění filmu ztlumit světla, na konci zas přidat.

    Mám tu reproduktory ovládané z počítače, kde běží mpd. Jakmile něco začne používat zvukovku, bedničky se zapnou a 10 minut po skončení přehrávání se zas vypnou. Před lety jsem to nastavil a od té doby jsem na to nesáhl. Prostě to funguje.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    1.3.2016 06:50 tomvec | skóre: 23 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    Pokud mě někdo napíchne wifi, mobil, počítač, tak je nejspíš jedno, ze ten WIZnet neumí šifrování po kabelu, ne?
    1.3.2016 20:37 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    jakto? dostane se ti do mobilu, může z tvé ip šířit spamy, ale nedokáže rozkodovat, jak si tvůj dům povídá s cloudem výrobce, nebo ti otevřít vrata - pokud se teda nedostane k té aplikaci v tom zařízení.

    Jde prostě o to, jaká komunikace ve tvé sítí probíhá. Pokud nešifrovaná, je k ní snadnější přístup, než by si mnoho lidí mohlo myslet. Pak si zapíchneš do sítě nějaký super levný a čínský gadget a ten ti tu síť důkladně oskenuje a je vymalováno.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 1.3.2016 21:17 k3dAR | skóre: 47
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    no o to mu asi slo ne :) kdyz se mu nekdo napichne na zarizeni z ktereho ma pristup k vratum, tak je mu jedno jak probiha komunikace kdyz proste na tom zarizeni pouzije rovnou ten pripravenej pristup/aplikaci/url/skript a otevre ty vrata ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    2.3.2016 02:00 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    Může a nemusí. Někdo může napadnout mobil např. dětí, které si do něj instalují hry a různé kraviny. A tím se dostane do sítě. Stejně třeba ve firmě. Může být síť využita ke komunikaci více IoT modulů, které vyhodnocuje nějaká jednotka. Pokud bude běhat nešifrovaně, je poměrně snadné se do toho nabourat. Ale to už je na jinou debatu. Do budoucna se to bude muset vyřešit, až těch problémů začne přibývat. Buď oddělená síť/subnet pro IoT věci, nebo zabezpečení jejich komunikace.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    2.3.2016 06:49 tomvec | skóre: 23 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    To všechno beru, ale debata začala u ethernet shieldu pro Arduino, tedy u věci pro takové to domácí bastlení a tys to dotáhl k firemnímu nasazení rozsáhlých IoT sítí.

    Pokud tím doma dělám sběr dat z teplotních čidel a řídím tím podlahové vytápění, opravdu mě problémy s šifrováním netrápí.
    Josef Kufner avatar 2.3.2016 10:13 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    Však právě. Otázkou je, zda ten ethernet shiel nějaké zabezpečení vůbec umí. Oproti tomu Raspberry zvládne s minimem úsilí SSH, HTTPS a VPN, takže komunikace může být zašifrovaná, bezpečná a stojí to jen nakopírování certifikátu/klíče a trochu konfigurace.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    2.3.2016 14:16 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    Ethernet shield dáš za cenu jednoho RPi do každé místnosti v domě. O tom to je. Není to nic jiného, než jeden integrovaný obvod. Který se mimo jiné používá právě i v těch průmyslových a IoT aplikacích, proto jsem to takto formuloval.

    Já netvrdím, že je šifrování vždy nutné, jen jsem zmiňoval případy, kdy se prostě hodí. Sám bych se asi šifrováním nezabýval. Navíc, mám doma rozdělenou síť, právě proto, aby se děti, nebo návštěvy, co se chtějí připojit k netu, nedostaly do vnitřní sítě. Myslím si, že to je to základní, co se dá pro bezpečnost udělat.

    Já třeba z nějakých MiM útoků, pokud jsem připojený metalicky a mám trochu věrohodného poskytovatele internetu strach nemám. Mnohem pravděpodobnější je útok na některou z děr dnešních naprosto děravých OS a šifrovacích knihoven. Když člověk čte dnes a denně ty bugy, chtělo by se až říci - škoda času šifrovat. Před kým vlastně?
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Josef Kufner avatar 4.3.2016 02:57 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    No... co jsem zběžně kouknul, ethernet shield pro Arduino stojí polovinu co nejlevnější RaspberryPi. A řekl bych, že čas ušetřený při vývoji ostatních komponent to vynahradí.

    S oddělením sítě souhlasím, rozhodně to je dobrý nápad, například v autech mívají brzdy samostatnou sběrnici sdílenou jen s pár podobně důležitýma věcma. Ale často to není možné takto udělat, například pokud je zařízení někde venku a daleko, kam není možné natáhnout bezpečný kabel...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Petr Tomášek avatar 28.2.2016 22:27 Petr Tomášek | skóre: 37 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    - chybí 802.3af/at
    
    29.2.2016 09:59 Michal Ludvig | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    Tak to je opravdu to jediné co mi z toho seznamu nahoře chybí. Naštěstí existuje TL-POE10R který kupodivu ani není tak drahý.
    Jendа avatar 29.2.2016 00:39 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    Ještě štěstí, že moje aplikace nic takového nepotřebují (u jedné by se hodil rychlejší procák, uvidíme, jak na tom bude ten 64bit ARM).
    Why did the multithreaded chicken cross the road? to To other side. get the
    mirec avatar 28.2.2016 13:37 mirec | skóre: 31 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B

    ARMv7 sú všetky 32 bitové.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    28.2.2016 18:56 Harvie.CZ
    Rozbalit Rozbalit vše Wifi antena?
    Kde to ma wifi antenu? To je ta smd keramika na kraji vedle levyho ribbon konektoru? Skoda, ze tam nepripravili aspon pady k pripajeni pigtailu... na nektery projekty by se to mohlo hodit...
    28.2.2016 19:02 pc2005 | skóre: 34 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    Hehe a to na odroid fóru byla někde v lednu vyslovena hypotéza, že vždycky když hardkernel vydá nový odroid, tak raspberry brzy následuje :-D.

    BTW je někde k dispozici schéma?
    Chuck Norris řekl babičce, že si dá jen 3 knedlíky. A dostal 3 knedlíky. | 帮帮我,我被锁在中国房
    little.owl avatar 28.2.2016 20:03 little.owl | skóre: 22 | Brighton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    Kdyztak Cortex-A53, nikoliv ARMv7.
    You're damned if you do, and you're damned if you don't.
    the.max avatar 28.2.2016 23:56 the.max | skóre: 46 | blog: Davidovo smetiště | Bílina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    Ethernet je pořád na USB, nebo rovnou do procesoru?
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    k3dAR avatar 29.2.2016 01:26 k3dAR | skóre: 47
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    nejspis stale na USB, pravdepodobne je tam pouzit stejny 4port+Eth chip LAN9514 jako v RPi2... Wifi+BT je pak nejspis pripojene pres SDIO...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    29.2.2016 12:21 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    Zadna velka revoluce to neni. Spis mi pripada, ze vydavaji proto, aby vydavali. Cekal bych vice zmen, nejak nemam duvod to koupit, jako majitel dvojky. Na wifi a BT mi staci dongle za 1USD. Ani ten vykonovy skok tam neni zdaleka tak rapidni jako 1 vs 2. Mohli s tim jeste pockat a dodelat aspon tu satu a 1G LAN, at se to da pouzit jako NAS, takhle je to zase jen HTPC, nebo docela velka a draha embedded deska.

    A vubec nejlepsi by bylo, kdyby se na celou trojku vykaslali a radeji sedli ke stolu a zacali pajet RPi ZERO, at uz je to konecne v prodeji.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 29.2.2016 21:05 k3dAR | skóre: 47
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    Wifi a BT ti sebere 2 USB porty, pak pridas USB klavesnici a USB mys a mas plno a kam das USB Flash?

    ten vykon v CPU asi bude znat, nejde jen o 1/3 vyssi takt, ale i o optimalizace a hodne je to znat pri praci s pameti, podle testu se zda ze rozdil mezi 3 Vs 2 je prave ze +- stejnej jako mezi 2 Vs 1...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    6.3.2016 01:25 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    Bud pouzivam wifi/bt. Navic pro paranoiky muze byt pritomnost RF rozhrani spise vada, nez vyhoda a dalsi prace s jejich odstranenim. Delaji se klavesnice s hubem. Kdyz uz davam klavesnici, zvladnu dat maly usb hub. Proste si myslim, ze misto tolika usb by se hodila aspon jedna sata. Ja proste RPi v3 klidne ozelim.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    14.3.2016 10:34 stacho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi 3 Model B
    Zpráva: Dobry den, mam dotaz ohledne bluetotoh na razbery pi3. Při zapnuti na ubnute mate hlási chybu že modul nebyl nalezen jak poznam že je blutu v pořadku. A jak ho sprovoznit
    14.3.2016 15:42 stacho
    Rozbalit Rozbalit vše Raspberry Pi 3 Model B potíze z integr.bluetoth
    Dobry den, mam dotaz ohledne bluetoth na raspberry pi3,který je integrovan. Při zapnuti na ubnute mate hlási chybu že modul nebyl nalezen jak poznam že je blutu v pořadku. A jak ho sprovoznit. Máde zkušenosti. Diky za info.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.