Byl publikován říjnový přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Pracuje se na podpoře M3. Zanedlouho vyjde Fedora Asahi Remix 43. Vývojáře lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.
Iniciativa Open Device Partnership (ODP) nedávno představila projekt Patina. Jedná se o implementaci UEFI firmwaru v Rustu. Vývoj probíhá na GitHubu. Zdrojové kódy jsou k dispozici pod licencí Apache 2.0. Nejnovější verze Patiny je 13.0.0.
Obrovská poptávka po plynových turbínách zapříčinila, že datová centra začala používat v generátorech dodávajících energii pro provoz AI staré dobré proudové letecké motory, konvertované na plyn. Jejich výhodou je, že jsou menší, lehčí a lépe udržovatelné než jejich průmyslové protějšky. Proto jsou ideální pro dočasné nebo mobilní použití.
Typst byl vydán ve verzi 0.14. Jedná se o rozšiřitelný značkovací jazyk a překladač pro vytváření dokumentů včetně odborných textů s matematickými vzorci, diagramy či bibliografií.
Specialisté společnosti ESET zaznamenali útočnou kampaň, která cílí na uživatele a uživatelky v Česku a na Slovensku. Útočníci po telefonu zmanipulují oběť ke stažení falešné aplikace údajně od České národní banky (ČNB) nebo Národní banky Slovenska (NBS), přiložení platební karty k telefonu a zadání PINu. Malware poté v reálném čase přenese data z karty útočníkovi, který je bezkontaktně zneužije u bankomatu nebo na platebním terminálu.
V Ubuntu 25.10 byl balíček základních nástrojů gnu-coreutils nahrazen balíčkem rust-coreutils se základními nástroji přepsanými do Rustu. Ukázalo se, že nový "date" znefunkčnil automatickou aktualizaci. Pro obnovu je nutno balíček rust-coreutils manuálně aktualizovat.
VST 3 je nově pod licencí MIT. S verzí 3.8.0 proběhlo přelicencování zdrojových kódů z licencí "Proprietary Steinberg VST3 License" a "General Public License (GPL) Version 3". VST (Virtual Studio Technology, Wikipedie) je softwarové rozhraní pro komunikaci mezi hostitelským programem a zásuvnými moduly (pluginy), kde tyto moduly slouží ke generování a úpravě digitálního audio signálu.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.10. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
V Londýně probíhá dvoudenní Ubuntu Summit 25.10. Na programu je řada zajímavých přednášek. Zhlédnout je lze také na YouTube (23. 10. a 24. 10.).
Gemini CLI umožňuje používání AI Gemini přímo v terminálu. Vydána byla verze 0.10.0.
xinput set-prop "$id" 'Coordinate Transformation Matrix' 1 0 0 0 1 0 0 0 0.23
Ale jakmile jsem spustil hru, tak zadny lag.Jaký máš ping? Mám sekundární GPU a někdy ji používám na přímo, tzn. grafický výstup jde přímo na monitor a někdy používám Render Offload, tzn. že grafický výstup se přenese ze sekundární GPU na primární a až pak jde výstup na monitor. U Render Offload lag poznám když se na to zaměřím a u hraní Resident Evil ten lag byl o dost horší. Bylo to hratelné a na hraní s kámošema u piva by to stačilo, ale kdybych si chtěl hru užít, tak celou bych ji na Stádii hrát nechtěl.
Setkal jste se nekdo take s problemem s kurzorem/kamerou?To mi nedělalo.
Ale jakmile jsem spustil hru, tak zadny lag.Jaký máš ping?
--- play.cid.capcom.com ping statistics --- 6 packets transmitted, 6 received, 0% packet loss, time 5006ms rtt min/avg/max/mdev = 6.567/7.313/7.808/0.408 msLepsi ping "ven" snad pres wifi ani byt uz nemuze
Mám sekundární GPU a někdy ji používám na přímo, tzn. grafický výstup jde přímo na monitor a někdy používám Render Offload, tzn. že grafický výstup se přenese ze sekundární GPU na primární a až pak jde výstup na monitor. U Render Offload lag poznám když se na to zaměřím a u hraní Resident Evil ten lag byl o dost horší. Bylo to hratelné a na hraní s kámošema u piva by to stačilo, ale kdybych si chtěl hru užít, tak celou bych ji na Stádii hrát nechtěl.To chapu. Take nesnasim latence jakehokoliv druhu.
Tak jsem vypnul to zrychleni (xinput set-prop ...) a fakt ten problem zcela zmizel. Dobre vedet. Ale absence tohoto problemu zvyraznila zvlastni zaseky ve hre - vzdy chvilinku dobry, pak najednou zpomaleni (lag) a najednou "skok". Proste jako kdybych nemel dostatecny throughput. To je jedno, stejne z toho mam docela dobry pocit, ze to neni spatny smer hrani herSetkal jste se nekdo take s problemem s kurzorem/kamerou?To mi nedělalo.
Tiskni
Sdílej: