abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:44 | Zajímavý článek

    Jak si zobrazit pomocí Chrome a na Chromiu založených webových prohlížečích stránky s neplatným certifikátem? Stačí napsat thisisunsafe.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:33 | Bezpečnostní upozornění

    V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 00:22 | Komunita

    Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.7. 13:22 | Komunita

    Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    18.7. 14:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.7. 12:00 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.7. 18:44 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.7. 16:11 | Nová verze

    Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    17.7. 15:55 | Komunita

    Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    16.7. 21:22 | IT novinky

    Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (25%)
     (19%)
     (6%)
     (6%)
     (3%)
     (6%)
     (3%)
     (31%)
    Celkem 32 hlasů
     Komentářů: 4, poslední včera 16:33
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    andree avatar 5.8.2007 14:48 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    to je ale predsa stara znama vec... ;-)
    5.8.2007 14:48 Septyk | skóre: 2 | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Potvrzuju :-D
    ...
    freshmouse avatar 5.8.2007 16:46 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    a) Automatix není jen pro Ubuntu, ale i Debian a další "Debian-based" (letmý pohled na WWW Automatixu).

    b) Celá existence Automatixu, jakožto nástroje, "který instaluje ovladače grafických karet, kodeky atd., je nyní pochybná, jelikož kodeky, ovladače grafických karet atd. Ubuntu instaluje od verze 7.04 (tuším) jinak a lépe (a není třeba nic doinstalovávat -- kliknu na MP3 a objeví se mi, jestli chci stáhnout nesvobodný kodek...).
    5.8.2007 19:21 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Ja teda nevim, ale me se to posouvani vyznamu slova svobodny vuuuubec nelibi..... nesvobodny kodek.... existuje i nesvobodny sroubovak?
    5.8.2007 20:59 Petr Pluháček | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Co je na tom spatneho? Muzes byt konkretni?
    5.8.2007 21:04 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Proste mi to nejak "pocitove" nesedi.... slovni spojeni nesvobodny kodek je pro me stejne nemyslne jako zamilovany kodek
    freshmouse avatar 5.8.2007 22:16 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Je ten kodek svobodný? Není? Pak je nesvobodný, tečka.
    5.8.2007 23:07 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Jste chytrej? Nejste? Pak jste blbej, tečka.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    freshmouse avatar 6.8.2007 09:41 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Ne. To bych byl nechytrej, ne blbej. Je to jako vnořené podmínky (pseudokód):
    if něco
      stav 1
    else
      if něco jiného
        stav 2
      else
        stav 3
    Stav 1 ber jako jako "chytrej", else první podmínky jako "nechytrej", stav 2 jako "průměrně chytrej", else druhé podmínky jako "blbej" (neprůměrně chytrej, mám-li být přesný). Další podmínky dle libosti.
    5.8.2007 23:27 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Ale implementace toho kodeku svobodná je, tak co? Ten kodek je zatížen patentem tečka. Tudíž by správná otázka měla znít. Přejete si nainstalovat svobodný kodér/dekodér na patenty zatížený kodek MP3, které platí jen v USA. Nebo něco podobného.
    5.8.2007 23:47 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    "Implementace kodeku" nedává smysl - kodek je implementace nějaké specifikace, např. LAME je implementace formátu (ne kodeku) MP3.
    6.8.2007 09:12 eugen4 | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Tahle hláška vypadnout na běžného uživatele tak uteče. To ať se ptá při instalaci zda instalovat patentovaný software, tam je na takové problémy čas to řešit
    freshmouse avatar 6.8.2007 09:49 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    A co ti na to mám odpovědět? Bavíme se o úplně něčem jiném a ty sem zatáhneš problematiku patentů, nebo čeho.
    6.8.2007 08:04 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Coze??? A sroubovak je teda taky nesvobodny, ze? A proc jsem teda nikde napis nesvobodny sroubovak nikde nevidel?
    6.8.2007 08:18 Peppa1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    protože jsi se o šroubovácích nebavil s Richard Stallmanem :)))))))))
    6.8.2007 09:08 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    To je ta potíž s analogiemi. Dávej si příště pozor a neporovnávej neporovnatelné. Ptát se po nesvobodném šroubováku je jako ptát se po tom, kolik váží software.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    6.8.2007 09:15 eugen4 | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    jemonže problém je s tím výrazem, laik si pod tím názvem představí maximálně CDčko za mřížemi...
    freshmouse avatar 6.8.2007 09:51 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    A kdo říká, že šroubovák není svobodný? Nadefinuješ-li svobodu pro šroubovák, je naprosto v pořádku mít svobodné i nesvobodné nářadí.

    Ten nápis jsi neviděl, protože svobodu nářadí nikdo nedefinoval, a tak ani nerozhodoval o svobodě.
    6.8.2007 13:15 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Jo, ale mi jde o to, aby si lidi rozumneli vis? Takze si klidne zadefinuj co chces, bav se jak chces, ale pak se nediv, ze ti lidi nebudou rozumnet..... a slovni spojeni nesvobodny kodek/software mi prije nesmyslny, nebo je ten kodek/software omezeny ve svem konani, aby byl nesvobodny? Vidis tu nesmyslnost?
    6.8.2007 16:36 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Aby lidé rozuměli, tak musí vynaložit iniciativu a někde si zjistit co to ten "nesvobodný formát" vlastně je. Jak jsem někde četl "Na soustruhu se učí tři roky, ale za počítač posadí kohokoliv." Aby lidé uměli číst, nebo aby věděli, že stroje pohání (třeba) parní stroj (a co to vlastně ten parní stroj je), tak museli chodit do školy. Ale vy chcete, aby tomu lidé rozuměli bez studia - to se obávám nepůjde.

    A vůbec mi přijde, že všichni jsou v tomto na Linux tvrdší jak na Windows. V Linuxu - podle některých - je všechno strašně složité (ačkoliv už je to ve skutečnosti jednodušší než ve Windows). Když přijde pako k Windows, tak nikomu nevadí že na něho vyskočí věci jako "Tento počítač, Místní síť, Internet Explorer, Ovládací panely, ...) a ačkoliv vůbec nechápe co to znamená, tak je to pro něj jednodušší než v Linuxu, kde na něho vyskočí "Domov, Síťové složky, Centrum nastavení" (což je teda nepřekonatelně složité oproti Windows).

    Takže já jsem klidně pro používání slov "svobodný/nesvobodný". Pokud o tom lidé budou chtít něco vědět, tak se někoho zeptají (stejně jako na Windows). Stejně se ptají, i když mají Windows.

    PS: Omlouvám se za ty názvy, používám anglické prostředí a netuším jak jsou v českém přeloženy.
    6.8.2007 18:14 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Podivej, ja myslim, ze vyznam slova svoboda (a toho, ze je nekdo svobodny) chape temer kazdy. Ten vyznam je v tom, ze svobodny subjekt kona podle sve vule. Kdezto tady se pojem svobodny bere tak, ze se vec bez vule a vedomi pouziva podle vule nekoho jineho.... tzn. podle me dost podstatny posun ve vyznamu. Jak by se libilo Vam, kdyby jste byl svobodny tak jak ten kodek? Tzn. by si s Vama kazdy mohl delat co chtel....to by asi moc svoboda nebyla ne? Na freshmousa reagovat uz nebudu, ten ma svuj svet....
    6.8.2007 19:31 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    No, někdy si jako takový kodek připadám. Musím platit daně, oblékat a chovat se podle všeobecných společenských měřítek, zachovávat zákony dle vůle našich zákonodárců atd. :-P
    freshmouse avatar 6.8.2007 17:26 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Vidis tu nesmyslnost?
    Ne a domnívám se, že se mnou marníš čas.
    6.8.2007 08:45 vlasta neubauer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    celé tohle omezování uživatelů na 'svobodné' programy mi přijde takové, jak bych to jen řekl... nesvobodné! (já vím, v americe to jinak nejde)
    freshmouse avatar 6.8.2007 09:54 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Jaké "omezování"? To je jako říct, že nazývat psa psem je nesvobodné. Ano, možná i je, ale podle naší definice je nějaký software svobodný či nesvobodný, a tak nevím, proč jej tak i nenazývat...
    5.8.2007 21:05 Aldagautr | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    je to jako říkat muži, nežena :)
    o svobodu prichazi nejsnaze ten, kdo o ni nikdy nebojoval
    5.8.2007 22:27 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    ehm ... porad mi ten vyraz pripadne lepsi, nez marketingove "zdarma". Presneji "zdarma, .. jo .. uplne ... ale ... "
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    6.8.2007 10:25 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Kupodivu, nesvobodne sroubovaky existuji, protoze existuji patentovane hlavy sroubu. ;-)
    5.8.2007 19:37 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Vždycky jsem si myslel, že Automatix je prasectvo, a to jsem se k němu nikdy ani nepříblížil. Nechť zhyne.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    5.8.2007 21:36 hafo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Jo, Buntu... Holt "kvalita", no. :-D
    6.8.2007 11:21 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Ale můj příspěvek o Ubuntu vůbec nemluví.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    cezz avatar 5.8.2007 23:58 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Tak tak, automatix prinasa len problemy + Ubunti add/remove dialog je den odo dna lepsi = tvoje prianie sa coskoro splni. ;-)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    blami avatar 6.8.2007 00:59 blami | skóre: 29 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Presne tak, ja souhlasim S mjg55 v tom ze to co kodek dela se da resemblovat spolehliveji a funkcneji pomoci normalnich .deb balicku ktere muzou byt v nejakem neoficialnim repositari :)
    6.8.2007 07:08 . | skóre: 8 | blog: ,
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    jj to je ono
    6.8.2007 12:59 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Ubutnu může poškodit Automatix?
    Chápu že to vevnitř je možná čuňárna, ale pro uživatele neexperty byl automatix první věc, co jsem po instalaci defaultního desktopu spustil.

    Ten příspěvek mi připadá trochu jako očerňovací kampaň proti něčemu, co oficiální tým ubuntu není schopen/ochoten udělat, možná kvůli právním záležitostem. Tak tu špinavou práci necháme komunitě, a pak jim ještě uděláme účet z toho, co všechno udělali špatně. No...

    (neříkám že co píše, není věcně pravda; ale nepřijde mi to moc konstruktivní)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.