abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:44 | Zajímavý článek

    Jak si zobrazit pomocí Chrome a na Chromiu založených webových prohlížečích stránky s neplatným certifikátem? Stačí napsat thisisunsafe.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:33 | Bezpečnostní upozornění

    V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    dnes 00:22 | Komunita

    Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Komunita

    Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    18.7. 14:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.7. 12:00 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.7. 18:44 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.7. 16:11 | Nová verze

    Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    17.7. 15:55 | Komunita

    Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    16.7. 21:22 | IT novinky

    Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (23%)
     (20%)
     (7%)
     (7%)
     (3%)
     (7%)
     (3%)
     (30%)
    Celkem 30 hlasů
     Komentářů: 4, poslední dnes 16:33
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Milan Vít avatar 17.9.2007 07:21 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    zatčen policí
    :-D
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    17.9.2007 07:42 Mr.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    To jen dokazuje, že policajtem může být v dnešní době opravdu kdokoliv :-)
    17.9.2007 08:57 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Díky, napravil jsem.
    Math, as Barbie says, is hard.
    Ilfirin avatar 17.9.2007 07:48 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    A zde máme důkaz, že ať je myšlenka sebeušlechtilejší, vždycky se najde někdo, kdo přijde na to, jak ji zneužít.
    17.9.2007 08:09 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    a odsere to někdo jinej...
    17.9.2007 08:23 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Neřekl bych, že zrovna v tomto případě to dá nějak moc práce…
    Ilfirin avatar 17.9.2007 08:32 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Samozřejmě že nedá. Ale totálně to hatí myšlenku anonymního prohlížení internetu. Teď se nám z toho stane nástroj pro zločince :-(
    17.9.2007 08:37 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    A ještě více to hatí myšlenku internetu jako takového. To je teprve nástroj pro zločince. ;-)

    Vlastně to můžeme dotáhnout ještě dále. Obvinil bych z toho rukavice, nůžky, pinzetu, lepidlo a časopisy pro ženy v domácnosti. :-)
    17.9.2007 08:42 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    hlavně ty časopisy, to je hrůza - když se manželka dočte, co si zrovna teď musí koupit a jak nějaká ženská chválí v článku toho svýho, jak se o ní pěkně stará - fuj tajbl... :-)
    17.9.2007 08:53 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Ale totálně to hatí myšlenku anonymního prohlížení internetu.

    Svůj názor na tuto myšlenku jsem tu nedávno prezentoval…

    17.9.2007 09:50 Stanislav Petr | skóre: 27 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Co je na TOR siti uslechtilyho? Pokud nedelam nejakou neplechu, tak se snad za svoji identitu nemusim stydet? Nebo se nekdo zvas za sebe tak strasne stydi, ze se musi nekde schovavat?
    No jo... Co bych cekal od systemu, kterej se vypina tlacitkem start... http://glux.org
    17.9.2007 09:56 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Ušlechtilého? Nevím. Ale je to právo každého. Právo na soukromí. Právo na anonymitu. Právo to použít. Pokud to někdo využije k něčemu nemorálnímu nebo - hůře - nezákonnému, tak je to problém toho jedince, nikoliv technologie. Odsuzovat za činy uživatelů technologii není dobré.
    17.9.2007 10:13 Petr Mach | skóre: 9 | blog: Hláska
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Právo na anonymitu? To jsi vzal kde? I právo na soukromí má své meze.
    Heron avatar 17.9.2007 10:17 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Právo na anonymitu je definované kde? Snaha být anonymní znamená: "Zříkám se odpovědnosti za své činy!".
    17.9.2007 10:34 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen

    Anonymitou se zříkáme svobody poznávání a vytváření vlastní identity. Nehledě na to, jak je ona anonymita mlhavá a velmi prchlivá.

    Zodpovědnost nikdy nemizí, v nejhorším je do jisté míry převáděna na někoho jiného, což je kámen úrazu např. Toru. Zodpovědnost sobě sama nemizí nikdy, ač se ji někdo snaží potlačit a buduje tak v sobě určitý druh asociálního chování.

    Math, as Barbie says, is hard.
    17.9.2007 12:56 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    > Snaha být anonymní znamená: "Zříkám se odpovědnosti za své činy!".

    Ak by si daroval spermie, chcel by si zostať anonymný?
    Heron avatar 17.9.2007 13:23 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Za prvé toto srovnání dost pokulhává a za druhé by ta sperma banka moji identitu znala a druhé straně by musela garantovat mé zdraví. Darovat sperma se snad dá i neanonymně s tím, že se dárce vzdá otcovství a vše je právně vyřízená. Obávám se, že u Toru nezná ani admin identitu připojených uživatelů, natož aby byl schopen druhé straně cokoliv garantovat.
    17.9.2007 15:08 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Situaci v sperma bance se říká (neveřejná) pseudonymita. Naprosto stejná situace je na poště, při zřizování a používání poštovní schránky (P. O. Box).

    Podpobným způsobem je např. řešena ochrana osobních údajů při digitálně podepsaném styku s úřady v Rakousku: Jednotlivé úřady si nejsou schopny spojit dva pseudonymi do jedné osoby, leč provozovatel autentizační centrály (stát) toho schopen je.
    kyknos avatar 17.9.2007 15:10 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    No a stát bývá tím nejméně důvěryhodným.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    17.9.2007 15:28 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    No a stát bývá tím nejméně důvěryhodným.
    Mno, nevim, ja osobne duveruju vic statu nez treba korporaci stylu MS... Po statu totiz vzdycky muzes chtit transparentnost (garantovana zakonem) a zodpovidani ze svych cinu (to ze to vzdy nefunguje je druha vec). Zato korporace te casto muze poslat nekam s odkazem na obchodni tajemstvi a dalsi vychytavky...
    kyknos avatar 17.9.2007 15:30 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Chtít můžeš, ale často to nebývá nic platné. Korporaci se lze vyhnout, ale státu se vyhýbá poměrně špatně.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    17.9.2007 15:31 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Ano, chtít po státu třeba seznam všech odposlechů, které kdy provedl, že? :-) Zamysli se ;-)
    pavlix avatar 17.9.2007 13:56 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Pokud to někdo využije k něčemu nemorálnímu nebo - hůře - nezákonnému
    Tak to se v pořadí hodnot neshodnem.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    kyknos avatar 17.9.2007 15:45 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    No to jsme dva :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    17.9.2007 15:47 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Tak, tak. A opět je tu problém s tím "kdo určuje ty morální pravidla". :-)
    kyknos avatar 17.9.2007 15:57 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Ty by si měl určovat každý sám. Mně vyhovuje ""an it harms none, do what thou wilt", ale pokud někomu připadá nemorální třeba sex či cokoliv jiného, ať se toho zdrží - on sám :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    17.9.2007 16:20 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Uch, pořadí si klidně zaměňte. Psal jsem to s dobrou vírou, že tady nikoho neurazím, ale lidi tady jsou prostě osobnosti.

    Pro mě je nemorální to, co sám považuji za špatné. Sám bych pak nerad provedl něco v rozporu se zákonem. A často i něco co je v rozporu s mojim přesvědčením. Moje svědomí mi pak řekne co je morální, nemorální, špatné, nezákonné. Jestli tady někdo potřebuje mít definováno porno se zvířaty jako nemorální aby to za nemorální považoval je jeho věc.

    Dále ... Definice, definice, definice. Zdejší diskuze už jsou na tom poslední dobou tak špatně, že na sebe za chvíli budeme pořvávat odkazy na wikipedii i při pozdravu.

    Anonymita. Pokud to není v ústavě. Tak se omlouvám. Ovšem já chci mít právo někomu nesdělit - nebo ztížit svou identifikaci nebo informaci k mé jednoduché identifikaci. Proč? Protože mi to zákon u nás dovoluje. Pokud si to ihned někdo dává do souvislosti s nějakým vydíráním nebo něčím podobným, tak je to jen jeho komplex a stav jeho podvědomí.

    PS: toto je odpověď na některé reakce na můj komentář, nechtělo se mi to rozepisovat ke každému.
    kyknos avatar 17.9.2007 16:27 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    No já mám pocit, že pokud někdo chce souložit se zvířaty nebo třeba s traktorem, nemá mu do toho co kdo mluvit. Proč by mělo být nemorální, co nikomu neubližuje? A proč by mělo být nemorální něco jen proto, že to nějaká skupina podplacených zákonodárců prohlásí za nezákonné?

    Anonymita, protože to zákon dovoluje? Až tu schválí zákony jako v Číně, které ji budou zakazovat, bude to pro mě teprve signálem, abych půrostředky pro anonymizaci a šifrování začal důsledně používat. Mám to nějak opačně :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    17.9.2007 16:33 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Anonymita, protože to zákon dovoluje? Až tu schválí zákony jako v Číně, které ji budou zakazovat, bude to pro mě teprve signálem, abych půrostředky pro anonymizaci a šifrování začal důsledně používat. Mám to nějak opačně :)
    To už může být pozdě.

    ad. sex se zvířaty ... Když myslíte. Rozmlouvat vám to nebudu. Moje svědomí mi říká, že s traktorem to dělat nebudu ... mimo jiných (praktických důvodů) i proto, že to pro mě je nemorální. :-)
    kyknos avatar 17.9.2007 16:40 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Já to s traktorem ani zvířetem dělat nebudu proto, protože se mi líbí ženský a traktory ani veverky mě nevzrušují. Nicméně to rozhodně nepovažuji za nemorální. Ať si každý souloží s kým a čím chce, za předpokladu že s tím všichni zúčastnění souhlasí. To mi spíš přijde nemorální, když se někdo montuje do cizího souložení :)

    Méně exotickým příkladem než traktor a veverky je homosexualita. Mně se chlapi nelibí, ale nemám sebemenší problém s tím, pokud někomu ano. Ať si Pepa s Frantou dělají, co je baví. Pokud ale někdo, a stále se to stává, Pepu s Frantou kvůli jejich zálibě šikanuje, ponižuje nebo perzekuuje, chová se podle mého názoru nemorálně on. A už tu máme skvělou ukázku, proč je anonymita potřebná. Pepa s Frantou možná chtějí komunikovat přes Internet nebo se tak seznámit, ale rozhodně nechtějí, aby kvůli tomu byli šikanováni. Což se stále, někde více a někde méně, děje.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    17.9.2007 16:59 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Mě anonymita nevadí, myslím, že tak i ten můj prvotní komentář vyzněl (ve prospěch TOR). Pepa z Frantou mi taky nevadí, když to nebudou dělat při řízení auta na dálnici. To o morálce jsem myslel tak, že já sám nebudu TOR využívat pro vydírání, zastrašování, spamování nebo byť i urážení někde na diskuzních fórech (třeba) protože to je proti mojí morálce. Myslím, že to je složitější než se může zdát.
    kyknos avatar 17.9.2007 17:06 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Ale s tím souhlasím. Ale s klidem budu Tor používat k protistátní činnosti, nastane-li nová totalita nebo k diskusím o tom, ve kterém lese jsou nejhezčí a nejpovolnější veverky, pokud se náhodou do hlavy praštím tak nešťastně, že se mi začnou líbit :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    17.9.2007 17:14 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Já to s traktorem ani zvířetem dělat nebudu proto, protože se mi líbí ženský a traktory ani veverky mě nevzrušují. Nicméně to rozhodně nepovažuji za nemorální. Ať si každý souloží s kým a čím chce, za předpokladu že s tím všichni zúčastnění souhlasí.
    A jak se pozná, že s tím ta veverka souhlasí? Že se nechá omotat izolačkou? :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    17.9.2007 17:17 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Když s tím třeba sama začne... :-D
    kyknos avatar 17.9.2007 17:21 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Předpokládám, že když někdo chce souložit se zvířaty, tak pozná, zda s tím souhlasí. Se svou kočkou jsem ještě souložit nezkoušel, ale přesto vždy poznám, zda s něčím souhlasí či ne. Soulož těžko bude výjimkou. A znásilňovat lze ženský stejně jako veverky. Traktoru je to jedno, toho se ptát nemusíš.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    17.9.2007 17:30 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Protože jsme stále u té soulože se zvířaty, tak jsem neodolal - http://halbot.haluze.sk/images/2005-06/1100_medved.jpg. Ale je to k tématu.
    kyknos avatar 17.9.2007 17:32 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    lol
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    17.9.2007 17:34 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Ty čuně. Tobě se určitě bude líbit i soulož psa s notebookem (video, flv).
    18.9.2007 08:36 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Traktoru je to jedno, toho se ptát nemusíš.
    No to pŕŕ. Ako predseda občianskeho združenia zneužívaných traktorov musím protestovať. Denne dochádza k tisícom násilných sexuálnych aktov po celom svete (a to aj v tzv. "civilizovaných" krajinách) vykonaných na bezmocných traktoroch. Ale my budeme proti nim bojovať a doženieme týchto predátorov pred spravodlivý súd, aby už žiadne ďalšie traktory nemuseli trpieť!
    17.9.2007 18:12 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Méně exotickým příkladem než traktor a veverky je homosexualita. Mně se chlapi nelibí, ale nemám sebemenší problém s tím, pokud někomu ano. Ať si Pepa s Frantou dělají, co je baví. Pokud ale někdo, a stále se to stává, Pepu s Frantou kvůli jejich zálibě šikanuje, ponižuje nebo perzekuuje, chová se podle mého názoru nemorálně on. A už tu máme skvělou ukázku, proč je anonymita potřebná. Pepa s Frantou možná chtějí komunikovat přes Internet nebo se tak seznámit, ale rozhodně nechtějí, aby kvůli tomu byli šikanováni. Což se stále, někde více a někde méně, děje.

    Jenže to zaměňujete anonymitu a soukromou komunikaci. Anonymita v tomto případě slouží Pepovi k tomu, aby se představoval jako Maruš a seznámil se s Lojzou, který by o něj jako Pepu nestál. Ale "Lojza" se možná ve skutečnosti jmenuje Bětka…

    17.9.2007 18:24 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Taky to zaměňuješ. Umožňuje to aby komunikace Lojzy a Pepy nemohla být spojována s Lojzou a Pepou. A to za žádných okolností.
    Heron avatar 17.9.2007 21:13 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    A k čemu je to v tomto případě dobré? Jasně, chápu existují extrémní případy, kdy je to nutné. Ale pokud si budou statisíce lidí psát přes Tor "prasárničky" a v reálu se tváři že nic takového by nikdy nepřipustili ... tak to situaci jen ublíží. Ještě v devadesátých letech byla spousta věcí totální tabu - o kterém se ale všichni bavili potají - teď i veřejně. Kdyby se to šuškalo přes Tor, nikdy by to veřejné téma nebylo. A dost možná by otevřenost pomohla i číňanům, které si tu kde kdo bere jako záminku... kdyby jich desetitisíce začalo otevřeně psát, je to cesta změny.
    17.9.2007 21:16 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    A dost možná by otevřenost pomohla i číňanům, které si tu kde kdo bere jako záminku... kdyby jich desetitisíce začalo otevřeně psát, je to cesta změny.
    Ano, když je to na ty weby ani nepustí. :-) Případně by to mohlo taky pomoct tomu, aby to měli rychle za sebou, že? ;-)
    kyknos avatar 17.9.2007 22:14 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Ne každý má odvahu být hrdina. Ne každý se veřejně přizná k homosexualitě, pokud za to může být uvězněn nebo i popraven. A ne každý má odvahu veřejně pod svým pravým jménem vystoupit proti totalitnímu režimu.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Heron avatar 17.9.2007 22:56 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Pravda. Na rozdíl od některých tady nejsem znalec totalitních systémů, na druhou stranu znám problematiku menšin. A pokud se to týká pár lidí do stovky, je nejlepším řešením "vyjít ven" - naopak nejhorší je nechat těch pár odvážlivců bojovat samotné. Netvrdím, že je to snadné. Mě osobně se ale mnohem lépe vystupuje proti nečemu, co je nezákonné (případně falešně amorální), než kdyby to bylo obecně zesměšňované.
    18.9.2007 11:35 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    > Mě osobně se ale mnohem lépe vystupuje proti nečemu, co je nezákonné

    No vystupovat proti necemu, co je nezakonne, neni zadna odvaha :–)
    18.9.2007 12:13 Petr Mach | skóre: 9 | blog: Hláska
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    to by ses leckdy divil, zalezi na tom, v jake se nachazis spolecnosti, vetsina lidi radsi dela, ze nic nevidi a neslysi a nekteri si jete radi prisadi
    kyknos avatar 17.9.2007 18:31 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Anonymita umožňuje Frantovi aby si anonymně, tedy bez rizika spojení se svou skutečnou identitou, dal inzerát/udělal seznamovací web/kecal na chatu. A svou identitu odhalil jen tomu, kdo si získá jeho důvěru.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    pavlix avatar 17.9.2007 18:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Ale koukám, že odpověď zrovna na ten jedinej komentář, ke kterému to dáváš to není.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    17.9.2007 18:45 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    A co hned ta první věta.
    Ilfirin avatar 17.9.2007 10:02 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Čína třeba
    17.9.2007 10:14 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Pokud nedelam nejakou neplechu, tak se snad za svoji identitu nemusim stydet?
    Dokážu si představit, že i naprostému vzorňákovi může vadit, že třeba Pan Poskytovatel o něm ví "téměř vše".
    Dalibor Smolík avatar 17.9.2007 15:21 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Když vejdu do tramvaje a označím si jízdenku a chovám se podle určitých pravidel, není důvod, proč bych spolucestujícím sděloval svou identitu. V případě porušení pravidel (jedu načerno) ji v určitých případech musím sdělit příslušným orgánům.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    17.9.2007 15:27 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    A právo na soukromí ti něco říká? Pokud se nepletu, je zakotveno jak v ústavě, tak v listině základních lidských práv a svobod.

    Lidé jako ty, kteří by státu schválili prakticky jakékoliv narušování soukromí občanů s tím že "kdo nedělá nic špatného, nemá co schovávat", jsou mi od srdce odporní.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    kyknos avatar 17.9.2007 15:29 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Kdo tvrdí, že "kdo nedělá nic špatného, nemá co schovávat", je buď katolík, impotent nebo exhibicionista :D Sex je prima věc, špatný rozhodně není, ale většina lidí k němu prostě to soukromí potřebuje. A to je jen jeden do očí bijící příklad.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    17.9.2007 19:28 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Pokud nedelam nejakou neplechu, tak se snad za svoji identitu nemusim stydet?
    To mozna tak v idealnim svete. Prestoze je tady a ted situace mnohem lepsi nez pred par desitkami let, tak te stale mohou zavrit napr. za zpochybnovani nekterych historickych dogmat ci za sireni ciste textovych povidek s urcitou sexualni tematikou (a urcite by se nasla jeste spousta dalsich neskodnych cinnosti). A pak je jeste mnohem vetsi skala cinnosti, za ktere te sice nezavrou, ale ktere tve postaveni v socialnim sfere nezlepsi (coz muze mit za nasledky vyhozeni z prace ci ztratu obchodnich partneru). Napriklad upozorneni verejnosti na nebezpecne vlastnosti vyrobku vaseho zamestnavatele.
    17.9.2007 19:43 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Nebo třeba propagace hnutí směřující k potlačování lidských práv. Dokud to zůstane u pouze u slov, tak mi to připadá jen a pouze jako cenzura.
    17.9.2007 08:59 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Pokud si dobře vzpomínám, není to první případ. Osobně si myslím, že tahle zprávička na ABCLinuxu asi nemusela vyjít. Postrádám jakoukoliv souvislost se zaměřením serveru.
    Math, as Barbie says, is hard.
    kyknos avatar 17.9.2007 10:45 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Já tu vidím souvislost větší, než u většiny ostatních zpráviček.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    17.9.2007 10:55 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Zkus mě obohatit.
    Math, as Barbie says, is hard.
    kyknos avatar 17.9.2007 11:02 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Obávám se, že to nepochopíš. Asi nejvýznamější vlastností Linuxu je svoboda. Zpráva upozorňuje na omezování/potlačování svobody ve virtuálním světě.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    17.9.2007 11:11 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Zprávička upozorňuje na to, že z počítače obviněného administrátora byl dle policie spáchán trestný čin. Právník obviněného osvobodil a zveřejnil okolnosti. Míchat dohromady myšlenku svobodného softwaru se "svobodou" typu beztrestně někomu vyhrožovat, tomu nerozumím.
    Math, as Barbie says, is hard.
    17.9.2007 11:34 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Mně se zdá, že je to slovo svoboda používané nešťastně. Upřímně nerozumím větě, že "vlastností linuxu je svoboda". Je vlastností Windows nesvoboda, nebo méně svobody? Omezuje Windows tvoji svobodu, když sis je dobrovolně vybral? Když je kdykoli můžeš přestat používat? Omezuje např. zaměstnavatel tvoji svobodu, když po tobě chce, abys chodil do práce a pracoval?
    kyknos avatar 17.9.2007 11:38 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Windows, které bych byl nucen používat, by samozřejmě moji svobodu omezovaly. Naštěstí je používat nemusím. Zaměstnavatel mou svobodu neomezuje, protože když se rozhodnu, že do práce chodit nechci, prostě podám výpověď a chodit tam nebudu. Pracuji dobrovolně na základě smlouvy. Svobodu by omezoval za komunistů, protože kdybych pracovat přestal, šel bych si sednout jako příživník.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    17.9.2007 11:43 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    No a přesně stejné se mi to zdá s těmi Windows. Nikdo tě nenutí je používat a užívat si báječných her. Nikdo tě nenutí chodit do práce a dostávat za to chechtáky. Ale to je asi jen nějaká moje hloupost, nechám to plavat :-)
    kyknos avatar 17.9.2007 11:46 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Ale pokud by tě někdo Windows používat nutil (a kdyby nebylo Linuxu a dalších svobodných alternativ, prostě bys je používat musel), omezovaly by tě. Linux ne, protože je to foss.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    17.9.2007 12:33 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Aha, takze kdyz ti budou v praci nutit windows, tak te omezuji, kdyz linux, tak ne, pac je foss? vysvetlit pls
    kyknos avatar 17.9.2007 12:53 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Windows mě jako uzavřený systém omezuje. Open source software umožňuje přístup ke zdrojovým kódům.

    PS: nikdy jsem nepracoval ve firmě, kde by mi nutili Windows. Nejhorší situace byla "používej si Linux, ale starat se o něj musíš sám".
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    17.9.2007 13:05 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Nojo, ale ty se tu snazis prezentovat tvuj subjektivni pocit (windows te omezuji) jako objektivni nazor (windows omezuji kazdeho, coz nemusi byt pravda). Dal zde uvadis, ze pokud je sw foss, tak take nikoho neomezuje, coz take nemusi byt pravda....
    kyknos avatar 17.9.2007 13:07 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Myslím, že se jedná o zcela objektivní záležitost. Uzavřený sw z principu své uzavřenosti omezuje způsobem, kterým foss neomezuje.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    pavlix avatar 17.9.2007 14:03 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Pravdu díš. Na druhou stranu vnucování konkrétně linuxu by bylo taky jistým omezením svobody. Ve firmách často ale svoboda používání pracovních nástrojů není.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    kyknos avatar 17.9.2007 14:07 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    To sice možná není, ale existuje naprostá svoboda volby firem.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    pavlix avatar 17.9.2007 18:27 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    jistě
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    17.9.2007 15:51 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Jenze POCIT omezeni(prave zde jde o pocit) je silne subjektivni... ja se windowsy treba omenezen necitim, tak jako se necitim omezen linuxem...ale nahrat linux me mati, tak se bude citit VELMI omezena (a pravem, pac s nim vubec neumi...)
    17.9.2007 13:25 Petr Mach | skóre: 9 | blog: Hláska
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Když tu někdo hledal svobodnou databázi nečeho, bylo mu adminy řečeno, že to sem nepatří, protože to není o linuxu. A linux svobodný není, jen má jiné omezení.
    17.9.2007 13:51 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    On tu databázi hledal ve zprávičkách?
    pavlix avatar 17.9.2007 14:02 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Zprávičky tuším nejsou tak úzce zaměřené jako Linuxová poradna. U Linuxové poradny se tuším požaduje bližší souvislost.

    Btw... ten člověk se nechoval moc hezky, takže je dobře, že se mu na abclinuxu nelíbí.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 17.9.2007 15:09 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Znovu a naposledy: do zpráviček se běžně připouštějí všeobecné IT zajímavosti a vždycky tomu tak bylo. Zato svobodné databáze do poradny nepatřily nikdy.

    Nevím, proč tady teď má v poslední době tolik lidí v oblibě rýt do toho, co povolujeme, a snažit se za každou cenu "nachytat" administrátory, když ta pravidla tu fungují už celkem dlouho.
    17.9.2007 15:13 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Já si taky myslím, že sem ta zprávička patří. Dokonce bych ji ani nezařadil až mezi "všeobecné zajímavosti", protože se týká programu, který se dá používat na linuxu, a je užitečná pro jeho uživatele.
    17.9.2007 12:03 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Hurá, jsem moc rád že byl zbaven obvinění. Tor je nesmírně důležitá věc pro svobodu uživatelů Internetu. Ani novodobé německé Gestapo ho nezastaví...
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    pavlix avatar 17.9.2007 14:02 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Tor nepoužívám, takže s tou svobodou nejsem úplně seznámen. Ale možná by bylo zajímavý znát nějaký případy, kdy té svobodě opravdu pomáhá.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    17.9.2007 15:30 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Využívají ho např. nezávislí novináři v některých rozvojových zemích, kde funguje cenzura nebo jsou tam jiná rizika. Dokonce organizace Human Rights Watch ve svých instrukcích k bezpečnějšímu blogování doporučuje používat Tor.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    pavlix avatar 17.9.2007 18:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Díky za info.

    Promiň, že ještě otravuju... kdybys měl po ruce nějaký zdroje... tak je sem hoď :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    17.9.2007 19:27 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Stačí hledat na oficiálních stránkách Toru, někde jsem to tam četl. Dále pak ta stránka s radami pro Human Rights Watch bloggery. Nebo si také přečtěte originální blogpost od toho člověka, o kterém mluví tato zprávička - je tam hezká reakce v diskuzi:
    Hi Friend, I’m from Iran and we use TOR for accessing human right materials and news. I want to tell you that YOU ARE HELPING US. After reading about you, I’ve thought it is good to come here and write this to you: THANK YOU. We wont be able to access NEWS / Express ourselves without your help.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    18.9.2007 14:06 Majkls
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    No. já si musím trochu jedovatě rýpnout... Určitě to pomáhá řadě lidí.. a teď z druhé strany barikády:

    Hi Friend, I'm from Iran and we use TOR for accessing materials how to assemble an atomic bomb. I want to tell you that YOU ARE HELPING US. After reading about you, I’ve thought it is good to come here and write this to you: THANK YOU. ..

    To jen poukazuji na to, že každá strana má dvě mince. Samozřejmě že přehánim ;) ale ta možnost tu existuje.
    Není umění napsat 10000 řádků, ale napsat na 10 řádků, co by jiný psal na 1000 řádků.
    kyknos avatar 18.9.2007 14:08 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Eh? Information should be free.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    18.9.2007 14:11 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Přesně tak.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    18.9.2007 14:11 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Samozřejmě že každá mince má dvě strany (předpokládám že jste se trošku přepsal - strana dvě mince? ;-)), nicméně jak řekl Benjamin Franklin:

    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety"
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    18.9.2007 17:02 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    K tomu nepotřebují návod. :-) Teda pokud mají HEU :-) A jak říkají kolegové Information should be free.
    18.9.2007 17:11 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Už ti někdo poslal nabídku? ;-) Btw. hlavně to nechtěj zasílat v jednom kuse, to by ti ta zásilka nedorazila :-D Kritická hmotnost 85% 235U je cca 50 kg :-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Dalibor Smolík avatar 17.9.2007 15:00 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    No, četl jsem, že v budoucnu má být používání toru nelegální ...
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    17.9.2007 15:06 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Pokud by u nás chtěli udělat Tor nelegálním, tak už z principu ho začnu používat na veškeré brouzdání webem (a jen když budu potřebovat něco většího rychle stáhnout, dočasně ho vypnu).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    17.9.2007 15:28 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Již dnes má provozovatel každé veřejné komunikační sítě povinnost „sledovat“ své uživatele.

    Nashromážděné logy musí mít zákonem daný rozsah a vyhlášou určený formát a zničit je lze až po několika měsících.

    Tudíž anonymita v případě toru je teoreticky jen iluzorní.

    Současná situace je výsledkem neodpovědnosti provozovatele za obsah a snahou pomoci represivním složkám státu.

    Kterým směrem se legislativa vydá, si netroufám odhadnout.
    17.9.2007 15:29 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    A co na tom? Z těch logů prostě nemůžou nic vyčíst... Teda zrovna v případě toru jo, ale patřičné změny půjdou celkem snadno začlenit :-)
    17.9.2007 16:19 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Stačí jít tor od toru. Jistě že mixové prvky ukryjí pravou stopu do mnoha falešných, avšak po přizpůsobení toru místním zákonům (loguje se odkud kam, kdy, jak a kdo) i to přestane být problém.

    Na druhou stranu bude-li mít člověk na odpověď obligátní měsíc, stačí požadovat aslespoň šest hopů a důkazy vyexpirují dřív než se někdo něčeho dopátrá ;)
    17.9.2007 16:38 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Ale z čeho to na těch tor routerech vyčtou? Z těch neexistujících logů? :-)
    17.9.2007 19:36 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Vlákno začíná dohadem, zda bude tor zakázán. Já jsem opětoval, že není třeba jej zakazovat, neboť již dnes při dodržení všech zákonů neplní svoji fuknci.

    Nástroj zakázán není, ale jeho účelné použití je znemožneno (srovnej se zákazem obcházení účinných opatření pro omezování práv uživatelel).

    Já tvrdím, že stát již dosáhl svého. To, že plnění zákonů nevynucuje, neznamená, že tomu tak bude i nadále. Tj. oprátku není třeba schánět. Ta už upletena je.
    17.9.2007 19:48 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Plní svou funkci. Sice zvládnou dokázat, že jsem se připojil na nějaký počítač třeba v Rakousku, ale dál už to stopovat nedokážou, vzhledem k tomu, že si můžu nastavit tunel jak dlouhý chci... :-)
    Nástroj zakázán není, ale jeho účelné použití je znemožneno
    Jak je znemožněno použití toru?
    17.9.2007 22:25 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Sice zvládnou dokázat, že jsem se připojil na nějaký počítač třeba v Rakousku, ale dál už to stopovat nedokážou, vzhledem k tomu, že si můžu nastavit tunel jak dlouhý chci... :-)
    Vyhláška 485/2005 MV ČR vyšla na základě zákona 127/2005 Sb., který byl vydán na základě Směrnice EPaR 2002/58/ES. I když směrnice je velmi povrchní (někdy naopak hovoří velmi detailně o cookies ;) lze uvěřit, že obdobné zákony platí po celé EU – včetně Rakouska.

    Jak je znemožněno použití toru?
    Vizte odst. 4 § 2 výše zmiňované vyhlášky. I když služba typu proxy server není výslovně uvedena, domnívám se že, povinnost spárovat příchozí odchozí požadavky je požadována. Minimálně ve směrnici se hovoří o povinnosti odkrýt identitu klienta, i když klient tuto identitu skrývá pomocí služby nabízené provozovatelem služby. Jako příklad je uvedeno skrytí telefonního čísla. Tor se do toho vejde také.
    17.9.2007 22:47 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    No konceptů teoretických útoků na tor jsem četl už hodně, ale takhle jednoduché to není :-) Nehledě na to, že počet uzlů v cestě není omezen :-)
    18.9.2007 11:39 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Pusobnosti teto vyhlasky a tohoto zakona se lze snadno vyhnout. Vztahuje se totiz jen na verejne sluzby - sluzby, z jejichz pouzivani neni apriori nikdo vyjmut. Staci tedy prohlasit, ze dana sluzba nebyla urcena pro verejnost, ale jen pro tve zname (a ostatni ji pouzivaji neopravnene) a nemas povinnosti nic logovat.
    17.9.2007 20:12 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Jenže Tor není omezen jen na Českou Republiku. Kdyby tu situace byla tak zlá, že provozování Tor serveru by znamenalo velká legální rizika, vždycky tu můžem využívat Tor jen jako klient. Stejně tak jako ho využívají v Číně, Iránu a dalších zemích, kde jsou zásadně omezovány lidská práva. To že někde zakazují využívat Tor, I2P nebo jiné anonymizační systémy je indikátorem toho, jak moc špatná je situace v dané zemi - jak moc velký policejní sát se z ní stal.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    17.9.2007 20:13 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    s/sát/stát/
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    17.9.2007 15:28 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Hmm a podle čeho to asi tak dokážou? :D Podle toho, že posílám sítí binární humus? :-) Je to stejné jako dokázat, že můj disk je šifrovaný... Dokud se vám to nepodaří prolomit tak nemůžete vědět, jestli je to šifrované, nebo jsem si jen popletl příkaz a mám na disku obsah /dev/random-
    24.9.2007 14:33 Jarda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Vzhledem k tomu, ze /dev/random ma sve slabiny, dalo by se asi prokazat, ze binarni humus na vasem disku nepochazi z nej, ale z jineho zdroje. Spravne zakryptovany disk by mel byt nahodnejsi, nez /dev/random. Pak uz je jen na vas, abyste u muceni nevydal klice dale, nez k pornu, obrazkum krtecka v auticku a tajnemu receptu na trenou babovku. Klice na detske porno a kriticke texty o predsedovi vlady musite udrzet.
    17.9.2007 15:27 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Nevím o co jde, ale každý kdo provozuje Tor směrovač (i já) si snad musí být vědom toho, že přes jeho počítač může někdo páchat něco nelegálního a bere tím na sebe riziko toho, že bude označen za pachatele něčeho co nespáchal. Pak je na jeho advokátovi, aby prokázal, že provozovatel exit směrovače sítě Tor se ve skutečnosti ničeho nelegálního nedopustil.
    17.9.2007 15:39 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Ale kdepak. Vina musí být „dostatečně“ prokázána. V Česku nestačí ani přiznání.
    17.9.2007 15:41 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Vina musí být dostatečně prokázána, aby na mě mohly být uvalena vazba? Tak to potom vazbu nepotřebujeme, protože můžeme pak člověka poslat přímo do vězení, že? :-)
    17.9.2007 15:53 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    No, podle me vazba muze byt uvalena jen v pripade duvodneho podezreni z: -pokracovani v trestne cinnosti -uteku -ovlivnovani vysetrovani -?
    17.9.2007 16:28 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Reagoval jsem na snažlivého advokáta. Na nepříjemnosti spojené s vyšetřováním jsem ani nepomyslel. To si totiž leckterý oprávněný rozmyslí, než někoho pošle do vyšetřovací vazby.
    17.9.2007 16:36 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    No z té vazby tě dostane snad právě ten snaživý advokát, ne? :-)
    17.9.2007 15:50 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    V Česku nestačí ani přiznání.
    Což je naprosto v pořádku, ne?
    17.9.2007 16:31 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Jistě. Chtěl jsem naznačit, hromadné odsuzování jen na základě záznamu o činosti jednoho automatu vůbec nehrozí.
    17.9.2007 19:19 anonym
    Rozbalit Rozbalit vše Na co Tor?
    A to jeste nevi, ze anonymni prispevky se daji posilat i na abclinuxu.
    Václav 17.9.2007 20:16 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co Tor?
    Jo, ty seš borec. Webproxy, že? Tady to opravdu určitě nikdo nezná :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Marek 'Maxicom' Zelenka avatar 17.9.2007 23:30 Marek 'Maxicom' Zelenka | skóre: 14 | Kralupy nad Vltavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co Tor?
    To není žádný borec, to je přece:

    Pavel Karas
    Klimkovická 25
    708 56, Ostrava-Poruba
    
    Tel.: +420 598 472 071
    
    IP: 212.111.17.190
    ;-) :-D
    Ilfirin avatar 18.9.2007 00:05 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co Tor?
    :-O
    18.9.2007 09:59 DF
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co Tor?
    Priznam, jsem zvedavy jako opicka. Podel se, bud za chytrou horakyni. Jak jsi na to vsechno prisel?
    18.9.2007 14:14 Majkls
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co Tor?
    Taky by mě zajímalo
    Není umění napsat 10000 řádků, ale napsat na 10 řádků, co by jiný psal na 1000 řádků.
    18.9.2007 13:53 anonym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co Tor?
    Staci jako jmeno vyplnit "anonym". Tos nevedel? :-D
    18.9.2007 15:19 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Tohle je nejaka IT novinka? Rekl bych ze tahle zpravicka by nemala byt tady ani publikovana...
    V podstatě nic nevím
    18.9.2007 15:24 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    To by teda rozhodně publikována být měla. Zprávičky mají širší zaměření než linuxová poradna. A Tor se hodně týká svobodného světa, tedy i kultury okolo svobodného softwaru.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    18.9.2007 15:40 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    mno par podobnych mi jich bylo zamitnuto.jsem zmaten.
    V podstatě nic nevím
    Heron avatar 18.9.2007 16:27 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Administrátor německého Tor serveru zatčen
    Správně. Jsou tu zprávičky o úspěchu FOSS dále povinné zprávičky o každém neúspěchu nonFOSS - hlavně tedy MS a Skype. Následované jakoukoliv zprávičkou napsanou p. nVidia (je pro mě čest, že se toto označení dostalo až na jeho stránky :-) ). A tato zprávička je o tom, jak FOSS projekt je mařen úředníky podplacenými MS ... a nebo se prostě schvalovatel zpráviček špatně vyspal. Každopádně v tom JE systém. ;-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.