abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.1.0 správce sbírky fotografií digiKam (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení (NEWS). Vypíchnout lze vylepšené vyhledávání nebo podporu Pixel Motion Photos. Nejnovější digiKam je ke stažení také jako balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:44 | Pozvánky

    Přihlaste svou přednášku na další ročník konference LinuxDays, který proběhne 3. a 4. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích. Příjem témat poběží do konce prázdnin, pak proběhne veřejné hlasování a následně sestavení programu.

    Petr Krčmář | Komentářů: 2
    dnes 04:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.4.68 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 13 zranitelností.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 22:44 | IT novinky

    Apple na své vývojářské konferenci WWDC26 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek. Vypíchnout lze novou generaci Apple Intelligence a zbrusu novou Siri, která dostala název Siri AI. Kvůli Aktu o digitálních trzích (DMA) však funkce Siri AI nebudou v systémech iOS 27 a iPadOS 27 k dispozici uživatelům v Evropské unii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.18.0 distribučního frameworku Flatpak (Wikipedie), tj. technologie umožňující distribuovat aplikace v podobě jednoho instalačního souboru na různé linuxové distribuce a jejich různá vydání. Přehled novinek na GitHubu. Vypíchnout lze podporu rozhraní /dev/kfd pro výpočty na kartách AMD (AMDKFD).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | Nová verze

    aMule (Wikipedie), tj. multiplatformní klient pro peer-to-peer sdílení souborů pro sítě eD2k and Kademlia, byl po více než pěti letech od vydání poslední verze 2.3.3, vydán v nové major verzi 3.0.0 (GitHub). S novou webovou stránkou a dokumentací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 12:55 | IT novinky

    Byly vyhlášeni vítězové a zveřejněny vítězné zdrojové kódy (YouTube, GitHub) již 29. ročníku soutěže International Obfuscated C Code Contest (IOCCC), tj. soutěže o nejnepřehlednější (nejobfuskovanější) zdrojový kód v jazyce C.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | IT novinky

    Evropská komise předložila evropský balíček pro technologickou suverenitu, tedy soubor opatření, která mají posílit kapacity EU v oblasti polovodičů, umělé inteligence, cloudu a open source. To Evropě pomůže stát se lídrem v oblasti umělé inteligence, posílit její digitální autonomii a vytvářet podmínky pro udržitelnější digitální budoucnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 04:44 | Nová verze

    OpenCV (Open Source Computer Vision, Wikipedie), tj. open source multiplatformní knihovna pro zpracování obrazu a počítačové vidění, byla vydána v nové major verzi 5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 22:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.7 multiplatformní digitální pracovní stanice pro práci s audiem (DAW) Ardour. Přehled novinek, vylepšení a oprav v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (11%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
     (31%)
     (3%)
     (6%)
     (3%)
     (15%)
     (26%)
    Celkem 1855 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník



    Vložit další komentář
    unknown_ avatar 10.12.2007 19:35 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Nizozemí se bude rozhodovat o nasazení ODF
    Samozřejmě, že by se neměla definice omezovat jen na určitý formát. Mělo by jít o podporu otevřených formátů, nikoli o podporu jediného formátu. Kdo s tímto nesouhlasí, je stejný jako Microsoft.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.12.2007 19:39 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Nizozemí se bude rozhodovat o nasazení ODF
    Pak nastanou problémy definovat, co je to otevřený formát. Takovou definici už si MS velmi snadno rozšíří na OOXML.

    Kdyby byla definice širší a snažila se být všeobecná, jak by to mělo fungovat? Od každého úřadu soubory v jiném otevřeném formátu?
    unknown_ avatar 10.12.2007 19:41 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Nizozemí se bude rozhodovat o nasazení ODF
    Pokud by OOXML bylo uznáno jako standard (podle .iso (:-)) nebo jak se to dělá), tak by neměl být problém udělat kvalitní implementaci do jakéhokoli prohlížeče, a tedy by nebyl problém přijímat od jiného úřadu jiný formát.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.12.2007 19:43 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Nizozemí se bude rozhodovat o nasazení ODF
    Ty ses o OOXML asi moc nezajímal, co?
    unknown_ avatar 10.12.2007 19:48 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Nizozemí se bude rozhodovat o nasazení ODF
    Ano, samozřejmě, že to má nevýhody, ale od toho je tady schvalovací komise, aby to posoudila, a formát neschválila dokud nebudou problémy vyřešený, ne?
    10.12.2007 19:53 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Nizozemí se bude rozhodovat o nasazení ODF
    Evidentně nezajímal.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.12.2007 19:55 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Nizozemí se bude rozhodovat o nasazení ODF
    Ano, tak by to správně mělo být. Ale je to vzhledem k okolnostem naivní představa.

    Za problém bych považoval existenci jiného standardu na stejnou věc. To má jedno řešení: zrušit ten existující standard :-) Stane se to? Ne. Ale zablokuje to OOXML? Pochybuju. Jde hlavně o to, jak budou zástupci národních organizací spokojeni s reakcemi MS/Ecma na komentáře a změní-li svůj hlas na Ano.
    10.12.2007 23:26 8an | skóre: 30
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Nizozemí se bude rozhodovat o nasazení ODF
    Můžou státy změnit hlas z Ano na Ne?
    If you build an operating system that even an idiot can use, only idiots will use it.
    Luk avatar 10.12.2007 23:47 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Nizozemí se bude rozhodovat o nasazení ODF
    Ano.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.12.2007 08:28 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Nizozemí se bude rozhodovat o nasazení ODF
    Nejde přece o to, zda je to OOXML nebo ne, a jestli je od Microsoftu nebo ne. Jde o to, jak je ten formát kvalitní, a zda standardizace u ISO tu kvalitu zaručuje. Pokud ano, ať se klidně pro definici „otevřeného formátu“ použije definice dle ISO. Pokud ISO schválí kdejaký odpad, pak asi bude třeba přehodnotit postoj k tomu, jak důvěryhodné standardy ISO jsou. Ale definovat jako otevřený formát „formát, který schválilo ISO, pokud to není OOXML“ je dost divné…
    10.12.2007 19:52 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Nizozemí se bude rozhodovat o nasazení ODF
    Pokud jde o úřady, je jeden formát pro jeden účel naprosto nejlepším řešením.
    Mělo by jít o podporu otevřených formátů, nikoli o podporu jediného formátu. Kdo s tímto nesouhlasí, je stejný jako Microsoft.
    Proč jako Microsoft? To je nesmysl, ne? Jako Microsoft by byl ten, který by chtěl povinné používání jedinného tajného proprietárního a patentovaného formátu, nad nímž by měl plnou podporu, za jehož používání by se platilo a který by nebylo možné svobodně implementovat. OpenDocument je pravým opakem tohoto.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    unknown_ avatar 10.12.2007 19:55 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Nizozemí se bude rozhodovat o nasazení ODF
    No, chtěl sem říct, že Microsoft ne, že by uznával uzavřené formáty, ale on uznává jen ty svoje, je tady jistá paralela: ne že bysme stavěli všechny otevřený formáty na rovinu, ale my podporujeme "jen ten jeden opravdu pravý"
    10.12.2007 20:13 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Nizozemí se bude rozhodovat o nasazení ODF
    Úřad by měl mít jeden formát povinný. Případné další formáty vyhovující požadavkům na ten hlavní by měl mít možnost podporovat taky. Jenže žádný další formát jakým je ODF neexistuje.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    unknown_ avatar 10.12.2007 20:23 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Nizozemí se bude rozhodovat o nasazení ODF
    Si myslím, že to, že neexistuje neznamená, že bysme teoretické "zájemce" předem vyřazovat.
    10.12.2007 20:39 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Nizozemí se bude rozhodovat o nasazení ODF
    Pokud by to ztížilo pozici podvodného OOXML, byl bych i pro.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    belisarivs avatar 10.12.2007 20:40 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Nizozemí se bude rozhodovat o nasazení ODF
    Problemem OpenXML je samotne OpenXML. Je otevreny jenom naoko. Spousta promennych je vazana na produkty MS (jako treba tag ve stylu "formatujJakoWord95"). Neprijde ti to alespon trochu divne? O faktu, ze cela dokumentace ma 6000 stran namisto 600 jako u ODF nemluve.
    IRC is just multiplayer notepad.
    unknown_ avatar 10.12.2007 20:45 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Nizozemí se bude rozhodovat o nasazení ODF
    Do hajzlu :-) už sem to říkal, že od toho je přece schvalovací komise, aby tohle posoudila, navrhla řešení, "změnila". Taktéž u těch stran. Od toho je komise, aby navrhla zpřehlednění/zkrácení dokumentace/přepsání formátu, a v případě nesplnění, aby to neschválila jako standart.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.12.2007 22:16 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Nizozemí se bude rozhodovat o nasazení ODF
    A já už jsem říkal, že tohle je naivní představa.
    11.12.2007 08:28 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Nizozemí se bude rozhodovat o nasazení ODF
    > Do hajzlu :-) už sem to říkal, že od toho je přece schvalovací komise, aby tohle posoudila,

    No jas ne.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 10.12.2007 22:05 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Nizozemí se bude rozhodovat o nasazení ODF
    O faktu, ze cela dokumentace ma 6000 stran namisto 600 jako u ODF nemluve.
    Furt dokola, furt dokola, furt dokola...jak u debilu... dokumentace ODF NEMA 600 stran, ale 3200 -- pri formatovani srovnatelnem s OOXML -- a to tam chybi veci, ktere zaberou dalsich nekolik set stran (ODF popisuje funkce a vzorce na celych 10 stranach! ;-) hodne stesti pri implementaci...)

    A nez zacnete namitat, ze je to kompilace uz existujicich formatu, pro ktere existuji knihovny, tak si zjistete, co s temi formaty tvurci ODF udelali... knihovny jsou vam k nicemu.

    Objektivnich namitek proti OOXML neni malo, tak se drzte jich a nerozmazavejte mesice stary FUD.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    10.12.2007 21:11 Aldagautr | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Nizozemí se bude rozhodovat o nasazení ODF
    Samozřejmě, že by se neměla definice omezovat jen na určitý formát.
    tedka odevzdavas formulare taky na papire a ne na pergamenu z kozich bobku, co sis doma vyrobil, je to tak docela rozumny
    o svobodu prichazi nejsnaze ten, kdo o ni nikdy nebojoval
    unknown_ avatar 10.12.2007 21:16 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Nizozemí se bude rozhodovat o nasazení ODF
    Podle mě je todle pletení jablek s hruškama, protože ti nikdo nepřikazuje jakou přesně strukturu musí mít papír odevzdávaný úřadu. Či snad ano? Musí být všechny vlákna od sebe ve vzdálenosti max pikometr?
    10.12.2007 23:24 8an | skóre: 30
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Nizozemí se bude rozhodovat o nasazení ODF
    Viděl jsi někdy nějaký formulář? Ten strukturu přikazuje docela jasně, a některé jsou snad ještě složitější než to ODT...
    If you build an operating system that even an idiot can use, only idiots will use it.
    Luk avatar 10.12.2007 23:44 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Nizozemí se bude rozhodovat o nasazení ODF
    ...a některé se musí vyzvedávat osobně přímo na úřadě (jsou očíslované).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.