abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 15:33 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.8.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 14:22 | IT novinky

    Herní studio Hangar 13 vydalo novou Mafii. Mafia: Domovina je zasazena do krutého sicilského podsvětí na začátku 20. století. Na ProtonDB je zatím bez záznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | IT novinky

    Operátor O2 má opět problémy. Jako omluvu za pondělní zhoršenou dostupnost služeb dal všem zákazníkům poukaz v hodnotě 300 Kč na nákup telefonu nebo příslušenství.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 05:55 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila GPT-5 (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) červencová aktualizace aneb nová verze 1.103 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.103 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.8. 17:33 | IT novinky

    Americký prezident Donald Trump vyzval nového generálního ředitele firmy na výrobu čipů Intel, aby odstoupil. Prezident to zdůvodnil vazbami nového šéfa Lip-Bu Tana na čínské firmy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    7.8. 16:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Ubuntu 24.04.3 LTS, tj. třetí opravné vydání Ubuntu 24.04 LTS s kódovým názvem Noble Numbat. Přehled novinek a oprav na Discourse.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.8. 16:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.89.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.8. 12:22 | IT novinky

    Americká technologická společnost Apple uskuteční v USA další investice ve výši sta miliard dolarů (2,1 bilionu korun). Oznámil to ve středu šéf firmy Tim Cook při setkání v Bílém domě s americkým prezidentem Donaldem Trumpem. Trump zároveň oznámil záměr zavést stoprocentní clo na polovodiče z dovozu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    7.8. 04:55 | Nová verze

    Zálohovací server Proxmox Backup Server byl vydán v nové stabilní verzi 4.0. Založen je na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (47%)
     (21%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (18%)
    Celkem 315 hlasů
     Komentářů: 23, poslední 4.8. 13:01
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    frEon avatar 12.12.2007 16:43 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Írán využívá superpočítač s Linuxem
    Tak to je jasny kdo bude sponzorovat budouci valku v Iranu (teda, pokud naka bude)...
    Talking about music is like dancing to architecture.
    12.12.2007 17:04 koffr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Írán využívá superpočítač s Linuxem
    Doufejme že bude!
    12.12.2007 17:58 maleprase | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Írán využívá superpočítač s Linuxem
    doufejme ze ti nekdo zitra ustreli palici
    12.12.2007 18:23 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Írán využívá superpočítač s Linuxem
    +1
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    12.12.2007 19:00 Jan Přech
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Írán využívá superpočítač s Linuxem
    Taky +1, jenom nevím, jestli je to takový magor, nebo jestli je to jenom taková přitroublá provokace...
    Godot používá GNU/Hurd.
    12.12.2007 18:27 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Írán využívá superpočítač s Linuxem
    Těšíš se moc?Jo?

    Tak doufám,že nejsi jeden z těch hrdinů,kteří řinčí zbraněmi a sami mají (nebo málem mají) tzv. modrou knížku,jako např. Bush.

    Když tak cítiš hrozbu z Iránu,tak co se tady ještě zdržuješ a proč už nejsi na jeho hranicích a neděláš s tím něco nebo proč nejdeš do armády?To by tě zabilo,co? :-) Ono se to z teplého místečka někde v kanceláři křičí Hurá na ně,když jsem nechal přemýšlení na těch "mocných",kteří přece vědí všechno lépe než normální lidé.

    To musí být slastný život,skoro žádné starosti,o hrozbách za mně rozhodují jiní,já je musím jen poslechnout a být patřičně vděčný a křičet s davem hlupáků na Bělehrad(Teherán,....).Se máte,ale stejně bych neměnil :-D
    12.12.2007 20:20 y
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Írán využívá superpočítač s Linuxem
    George W. Bush rozhodně modrou knížku nemá, když sloužil 6 let u texaské Národní letecké gardy jako stíhací pilot letadel F-102.
    12.12.2007 20:42 me
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Írán využívá superpočítač s Linuxem
    Jen ho nech. Teď má proslov...
    13.12.2007 04:41 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Írán využívá superpočítač s Linuxem
    Pro něj logicky z textu platí to málem,ale to chce více číst.On byl tak strašně hrr,že se vyhnul i válce ve Vietnamu :-)
    13.12.2007 08:22 Qaxi | skóre: 14 | blog: Qaxi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Írán využívá superpočítač s Linuxem
    Ano, zatímco ostatní piloti lítali nad Vietnamem, on se prolítával na přehlídkách ...

    Někde jsem četl, že po dokončení výcviku byl jediný z jednotky který si neodsloužil svůj turnus ve Vietnamu ....
    12.12.2007 18:24 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Írán využívá superpočítač s Linuxem
    Válka v Iránu je už naplánovaná a pokud nedojde ke změně režimu v USA, nastane.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    12.12.2007 18:33 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Írán využívá superpočítač s Linuxem
    Mno nevím,jednak jím nakopou zadek mnohem více než v Iráku nebo Afgánistánu (kde se to ani za 4 a 6 let nevyřešilo a spíše se to zhoršuje) a taky Čína nedávno podepsala smlouvu s Iránem o dodávkách ropy a plynu a mám ten pocit,že vzhledem k tomu,že se v Číně v některých provinciích dává benzín a nafta na příděl,vraždí se ve frontách na palivo atp.,tak si to asi budou trochu chtít ohlídat,aby ty dodávky byli stabilní.Navíc je Irán čekatel na zařazení do tzv. východoasijského "NATO",kde už je Čína,Rusko a další státy v oblasti.Jednou z podmínek je to,že nebude vlastnit jaderné zbraně,což se nedávno ukázalo,že tomu tak skutečně je.

    Já se těším zase na nějáké perly idiocie tak jako byli před válkou v Iráku,že Hussain má dálkově ovládané L-29 Delfín nacpané chemickými zbraněmi,které doletí až do USA :-D
    12.12.2007 22:30 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Írán využívá superpočítač s Linuxem
    Mno nevím,jednak jím nakopou zadek mnohem více než v Iráku nebo Afgánistánu (kde se to ani za 4 a 6 let nevyřešilo a spíše se to zhoršuje)
    Ale zájmům těch kteří z té války mají největší prospěch tento stav přece vyhovuje.
    a taky Čína nedávno podepsala smlouvu s Iránem o dodávkách ropy a plynu a mám ten pocit,že vzhledem k tomu,že se v Číně v některých provinciích dává benzín a nafta na příděl,vraždí se ve frontách na palivo atp.,tak si to asi budou trochu chtít ohlídat,aby ty dodávky byli stabilní.
    Toto může mít nějaký vliv, ale budu si o tom muset najít víc.
    Navíc je Irán čekatel na zařazení do tzv. východoasijského "NATO",kde už je Čína,Rusko a další státy v oblasti.
    dtto
    Jednou z podmínek je to,že nebude vlastnit jaderné zbraně,což se nedávno ukázalo,že tomu tak skutečně je.
    Irán jadernou zbraň nemá. Je to tak myšleno, že?
    Já se těším zase na nějáké perly idiocie tak jako byli před válkou v Iráku,že Hussain má dálkově ovládané L-29 Delfín nacpané chemickými zbraněmi,které doletí až do USA :-D
    Já taky. Už se objevujou, ale radost z nich nemám.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    13.12.2007 04:51 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Írán využívá superpočítač s Linuxem
    To ano,smutné je to,kolik lidí je schopno naletět na to,že to je ve jménu boje proti terorismu.

    V našich médiích o tom padla zmínka jen jednou pokud vím,jinak zahraniční zdroje a čínské v angličtině.

    http://cs.wikipedia.org/wiki/Šanghajská_organizace_pro_spolupráci http://publica.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=320&Itemid=37 http://www.sectsco.org/home.asp?LanguageID=2

    Ano,je to tak myšleno.Technologii asi má,ale ještě několik let mít zbraň nebude.

    To ano,objevují,ale kdo z běžných lidí je postřehne nebo spíše kdo z běžných lidí použije kritické myšlení a analýzu,aby zjistil jak se blafuje.
    12.12.2007 18:05 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Írán využívá superpočítač s Linuxem
    Moc by mne zajímalo, jestli kdyby ta univerzita byla někde v USA, bylo by také v první větě slůvko údajně
    12.12.2007 18:21 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Írán využívá superpočítač s Linuxem
    Přesně.Trapná propaganda i na odborném serveru o IT.Humus největší.Myslím,že autor zprávičky by si měl zajet do Iránu přesvědčit se na vlastní oči,jaké to tam ve skutečnosti je a ne baštit ty žvásty z oficiálních médií.S velmi velkým překvapením by zjistil,že většina obyčejných iránců má Ahmadinežáda na háku stejně tak jako my máme na háku ty svoje prodejné děvky v parlamentu a že opravdu již dávno nepoužívají na předpovědi počasí žáby nebo pro záznam textu hliněné tabulky.Ale to by třeba taky s hrůzou zjistil,že většina lidí v Iránu nebo jiných zemích je v podstatě stejná jako my a potýká se s obdobnými problémy jako my tady a to by byla katastrofa pro ty nahoře,protože by ztratili páku na ty ovce,které jim na ty kecy neustále znova naskakují.
    12.12.2007 18:41 12345 | skóre: 41 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Írán využívá superpočítač s Linuxem
    Přesně to mě napadlo taky.
    12.12.2007 19:11 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Írán využívá superpočítač s Linuxem
    Moc by mne zajímalo, jestli kdyby ta univerzita byla někde v USA, bylo by také v první větě slůvko údajně
    Asi by záleželo na okolnostech, ale v tomto případě je to slovo IMO ospravedlnitelné hned ze dvou důvodů:

    - Bez ohledu na to, jak si někteří američtí vojclové a generálové určitě brousej na Írán zuby, tak Ahmadínedžád pořád tvrdí, že do nukleárního výzkumu jim nikdo nebude kecat (nezáleží na tom, jestli si myslíte, že je to dobře nebo správně), a budou ho provádět, aniž by žádali o svolení. Na druhou stranu by bylo pochopitelné, kdyby nechtěli inzerovat, kde a jak k tomu dochází.

    - Cizinec se může jen těžko přesvědčit o tom, co se tam vlastně s tím počítačem děje, takže slovo "údajně" může prostě znamenat úplně nevinné upřesnění faktu, že se ta zpráva zakládá na neověřených informacích.
    12.12.2007 23:08 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Írán využívá superpočítač s Linuxem

    Já tedy nejsem vojenský stratég, ale kdybych chtěl provozovat tajný výzkum jaderných zbraní, nebudu si na něj pořizovat hardware tak, aby o tom celý svět (včetně mých nepřátel) věděl a aby celý svět (včetně mých nepřátel) naprosto přesně věděl, kde ten výzkum probíhá. Zvlášť kdybych měl za rohem nepříliš přátelsky naladěný stát, který má ve zvyku tu a tam nějaké podobné výzkumné centrum vybombardovat, a nepřátelské vztahy s velmocí, která od druhé světové války napadla víc zemí než kdokoli jiný na planetě a která čeká na sebemenší záminku, aby se mohla vrhnout i na mne.

    Ale možná se pletu a Íránské velení je podstatně hloupější než já… :-)

    13.12.2007 10:53 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Írán využívá superpočítač s Linuxem
    Pořád nevidím rozpor v tom, že se použije slovo "údajně", když se mluví o superpočítači v zemi, která proklamuje, že chce provádět nějaký výzkum, ale teoreticky by (kvůli embargu) k tomu neměla mít prostředky. Najednou prostředky má, ale místo výzkumu jsou určeny na sledování počasí. Není to divné?
    velmocí, která od druhé světové války napadla víc zemí než kdokoli jiný na planetě
    To bylo zbytečně laciné, ne? ;-) Nehledě na to, jak moc by některé kruhy v Americe chtěly válku s Íránem, tak Írán není žádný andílek, kterému by se ubližovalo. Je to totalitní systém, který hlásá spoustu nemírumilovných věcí.
    12.12.2007 20:44 Radim Hasalík | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Írán využívá superpočítač s Linuxem
    Vzhledem k tomu, že se v USA v minulosti používaly superpočítače také k armádním účelům je docela možné, že by ve zprávě bylo slovo "údajně" (zejména pokud by to vypadalo zvláště podezřele). Ale nemohu to zaručit :).

    V této zprávě je slovo "údajně" právě kvůli nemožnosti přímého ověření. Pokud to nemáme potvrzeno z nezávislého zdroje nebo z vlastní zkušenosti, používáme v článcích často "údajně", "zřejmě", "firma tvrdí" apod. V tomto případě je slovo "údajně" i kvůli minulým obviněním, která se týkala právě vývoje zbraní hromadného ničení.

    Nic dalšího v tom nehledejte.
    Autor je šéfredaktorem serveru ITBIZ.cz
    12.12.2007 23:01 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Írán využívá superpočítač s Linuxem
    V této zprávě je slovo "údajně" právě kvůli nemožnosti přímého ověření. Pokud to nemáme potvrzeno z nezávislého zdroje nebo z vlastní zkušenosti, používáme v článcích často "údajně", "zřejmě", "firma tvrdí" apod.

    Tak se zkuste kriticky podívat na ostatní zprávičky, které jsou momentálně na hlavní stránce, a sáhněte si do svědomí, do kolika z nich by bylo potřeba nejméně jedno "údajně" doplnit, kdyby se mělo důsledně postupovat podle kritérií, na která se odvoláváte. A pak si to porovnejte s tím, v kolika zprávičkách se to slovo opravdu vyskytuje. Dělali jste si snad nezávislý průzkum, jak je to s oblíbeností Linuxu v Číně? Přepočítávali jste chyby v bugzille KDE? A tak bych mohl pokračovat...

    13.12.2007 09:21 Radim Hasalík | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Írán využívá superpočítač s Linuxem
    Nemám co mluvit do obsahu zpráviček na AbcLinuxu, přestože zde také čas od času přispívám. Odpovídám za obsah ITBIZ.cz a tam často používáme to, co jsem popsal v diskusi.
    Autor je šéfredaktorem serveru ITBIZ.cz
    12.12.2007 22:02 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Írán využívá superpočítač s Linuxem
    +1
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    freshmouse avatar 12.12.2007 22:29 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Írán využívá superpočítač s Linuxem
    A mě by zase zajímalo, jestli by se o slovo "údajně" někdo hádal, kdyby tahle zprávička nebyla o Íránu, ale třeba o Polsku, Francii nebo Madagaskaru...
    12.12.2007 23:03 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Írán využívá superpočítač s Linuxem
    To by bylo tak nesmyslné, že by to bilo do očí. Jenže když jde o Írán, řadě lidí na tom nepřipadá vůbec nic divného.
    13.12.2007 08:55 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Írán využívá superpočítač s Linuxem
    To udajne je v tej vete na nespravnom mieste, takze to fakt evokuje, ze to maju udajne na predpoved pocasia a nie ze udajne skostruovali superpocitac pocitac napriek embargu. V povodnej sprave sa pise:
    Iranian scientists claim to have used 216 microprocessors made by Advanced Micro Devices to build the country's most powerful supercomputer, despite a ban on the export of U.S. computer equipment to the Middle Eastern nation..
    13.12.2007 00:13 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Írán využívá superpočítač s Linuxem
    jo, taky me to bacilo do oka...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.