O víkendu probíhá konference OpenAlt 2025. Na programu je spousta zajímavých přednášek. Pokud jste v Brně, stavte se. Vstup zdarma.
Josef Průša představil novou velkoformátovou uzavřenou CoreXY 3D tiskárnu Prusa CORE One L a nový open source standard chytrých cívek OpenPrintTag i s novou přepracovanou špulkou.
Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
enumů, takže požadují switch na String, ale hlavně že požadují closures, se kterými nebudou umět pracovat už vůbec…
To je jako módní mezi javisty, že zesměšňují každého, kdo požaduje užitečné featury?
Proč by nebyl užitečný switch na string? Třeba pro konverzi řetězce ze vstupu na enum?Myslíte jako vždy ručně znovu implementovat metodu
Enum.valueOf(String)? K čemu by to bylo dobré?
To je jako módní mezi javisty, že zesměšňují každého, kdo požaduje užitečné featury?Nevidím nic užitečného na „featuře“, která s větším množstvím kódu umožňuje něco, co umožňuje už jiná stávající vlastnost (enumy), které jsou navíc kontrolovatelné už v době kompilace.
Umožnění switch na string umožňuje více, než ten váš enum. To, že nemáte dostatek fantazie beru. Sice nepřehledně se to dá emulovat - vytvořit třeba naprosto zbytečný enum s hodnotami všech stringů co potřebuji ve switchi, zkonvertovat string na enum, a pak šup s enum hodnotami do switche, ale považuji to za zbytečnou buzeraci - a přehlednost výsledného kódu bude podstatně nižší, než když v tom switchi budou stringy rovnou.Ty Stringy stejně musím někde vyjmenovat, ať ve switchi, nebo v enumu. Jenom ten enum dává programátorovi i překladači jasně najevo, že je to nějaká omezená množina řetězců, a kompilátor to pak také může kontrolovat (např. kontrolovat, že jste ve switchi ošetřil všechny možné hodnoty). Takže jediný případ, kdy by použití switche místo enumu mělo smysl, je potenciálně nekonečný počet možných vstupních řetězců. Jenomže nekonečný switch taky nejde udělat. Navíc pokud ten program bude mít alespoň nějakou kulturu, nebudete mít řetězce přímo v kódu, ale budete je mít jako konstanty – takže kód bude vypadat skoro stejně, jako s použitím enumu, ale nebude tam ta kontrola v době překladu. Jinak v kódu je rozdíl mezi enumem a switchem volání jediné metody, což těžko výrazně sníží přehlednost kódu.
A kompilátor ve switchi nemůže zkontrolovat to všechno co tu píšete? Kompilátor nemůže zkontrolovat, že jste ve switchi ošetřil všechny možné hodnoty? To jsou mi novinky. Znovu opakuji, že to, že Vaše fantazie je omezená na to, kde se dá použít string ve switch - není problém stringu ve switchi.Pokud kompilátoru předem nedám seznam všech přípustných hodnot, nemůže zkontrolovat, že jsem pro každou přípustnou hodnotu napsal odpovídající větev
case. Pokud by switch pro Stringy přinášel i tu možnost určit všechny přípustné hodnoty, dostanete enum. Tak proč ho vymýšlet podruhé?
Pokud kód bude mít kulturu, tak bude psán tak, aby byl co nejpřehlednější, nejudržovatelnější a nejčitelnější - což nutně neevokuje mít všechny literály jako konstanty - to tu zase tvrdíte něco co není pravda.Hodnoty ve
switchi nejsou jen tak nějaké hodnoty spadlé z nebe, ale je to několik hodnot z omezené množiny. Místo takových hodnot se typicky používají konstanty, protože je většinou používáte na více místech. Jenomže pro omezenou množinu hodnot už má Java vlastní datový typ – enum. A jsme zase zpátky na začátku.
Rozdíl mezi enumem a switchem není volání jedné metody.Najděte víc jak jeden rozdíl:
private static final String ONE = "ONE";
private static final String TWO = "TWO";
private static final String THREE = "THREE";
switch (str) {
case ONE: doOne(); break;
case TWO: doTwo(); break;
case THREE: doThree(); break;
}
private enum Numbers { ONE, TWO, THREE};
switch (Numbers.valueOf(str)) {
case ONE: doOne(); break;
case TWO: doTwo(); break;
case THREE: doThree(); break;
}
Já v tom z hlediska kódu vidím jediný rozdíl, volání metody Numbers.valueOf(String). Z hlediska významu tam vidím minimálně další dvě věci, obě ku prospechu enumů:
private enum Numbers { ONE, TWO, THREE};
switch (Numbers.valueOf(str)) {
case ONE: doOne(); break;
case TWO: doTwo(); break;
}
Kompilátor může dát varování, že je switch neúplný, a:
private enum Numbers { ONE, TWO, THREE};
switch (Numbers.valueOf(str)) {
case ONE: doOne(); break;
case TWO: doTwo(); break;
case THREE: doThree(); break;
case WINTER: doWinter(); break;
}
Tohle vám kompilátor s enumem ani nepřeloží. Se Stringem to v obou případech projde, a divit se budete až za běhu programu.
Znovu opakuji, že to, že Vaše fantazie je omezená na to, kde se dá použít string ve switch - není problém stringu ve switchi.Mohl byste napsat nějaký konkrétní příklad? Podle mne 99,99 % užití Stringu ve switchi je případ, kdy mám předem známou množinu řetězců, které očekávám někde na vstupu, a potřebuju zjistit, která konkrétní hodnota na tom vstupu je. Přesně k tomuhle ale má Java enum, a není důvod zavádět další konstrukci (Java není Perl). Ta zbývající desetina promile jsou případy, kdy by se autor kódu měl přeci jen zamyslet, zda to nemá být enum… Napadá mne vlastně jediný případ, kdy nejde enum použít přímočaře, a to je nemožnost dědění enumů. A i v takovém případě je implementace s využitím enumu lepší, než switch se Stringy, které se vám náhle z ničeho nic zjeví v kódu.
Tiskni
Sdílej: