abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:33 | Bezpečnostní upozornění

    Training Solo (Paper, GitHub) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel s eIBRS a některých procesorů ARM. Intel vydal opravnou verzi 20250512 mikrokódů pro své procesory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.05.11 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:11 | Nová verze

    Svobodný elektronický platební systém GNU Taler (Wikipedie, cgit) byl vydán ve verzi 1.0. GNU Taler chrání soukromí plátců a zároveň zajišťuje, aby byl příjem viditelný pro úřady. S vydáním verze 1.0 byl systém spuštěn ve Švýcarsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    dnes 00:55 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 209. brněnský sraz, který proběhne tento pátek 16. května od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Jelikož se Brno stalo jedním z hlavních míst, kde se vyvíjí open source knihovna OpenSSL, tentokrát se OpenAlt komunita potká s komunitou OpenSSL. V rámci srazu Anton Arapov z OpenSSL

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Komunita

    GNOME Foundation má nového výkonného ředitele. Po deseti měsících skončil dočasný výkonný ředitel Richard Littauer. Vedení nadace převzal Steven Deobald.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    10.5. 15:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    9.5. 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    9.5. 15:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 594 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    Martin Stiborský avatar 12.3.2008 23:10 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.22
    No fajn ..
    Kvík ..
    13.3.2008 10:20 jm
    Rozbalit Rozbalit vše KISS
    Fitting with GNOME's "keeping it simple" policy, the features are very low key.

    ...

    this feature is currently turned off by default and not yet exposed in the preferences. If you know you have graphics hardware that supports compositing, you can run the following command: gconftool-2 -s --type bool /apps/metacity/general/compositing_manager true from the run dialog, or set the key in the Configuration Editor. To disable compositing, set the key to false.
    ROTFLMAO, KISS... my ass. :-D :-)
    13.3.2008 10:36 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KISS
    Vždyť se to vůbec nevylučuje...
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    13.3.2008 16:03 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KISS
    Vždyť se to vůbec nevylučuje...
    Jasne, je to uplne logicke. Zaskrtavatko v ovladacich panelech by darmo uzivatele matlo, lepsi je poslat je, aby se hrabali v gconfu pres prikazovou radku. :-) :-D
    13.3.2008 16:18 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KISS
    Zaškrtávátko v ovládacích panelech by věci v této fázi vývoje kompozitních efektů zbytečně komplikovalo. Souhlasím plně s tím jak se vývojáři GNOME rozhodli. Beztak si s tím distribuce si s tím naložej podle svého.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    13.3.2008 17:27 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KISS
    Zaškrtávátko v ovládacích panelech by věci v této fázi vývoje kompozitních efektů zbytečně komplikovalo. Souhlasím plně s tím jak se vývojáři GNOME rozhodli.
    Samozrejme, protoze uzivatel je nesvepravny debil, pred kterym je treba nastaveni peclive skryvat. :-D Kolik BFU asi tak cte release notes?
    michich avatar 13.3.2008 18:07 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KISS
    Z těch release notes je jasné, že je to tak právě proto, aby to BFUčka radši nezapínali. Není to dostatečně spolehlivé.
    15.3.2008 16:21 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KISS
    Z těch release notes je jasné, že je to tak právě proto, aby to BFUčka radši nezapínali. Není to dostatečně spolehlivé.
    Jasne, uzivatele jsou uplne blbi, ze nepoznaji, ze kdyz jim to nebude fungovat, tak to maji zase vodskrtnout. Darmo by je to matlo, vrtani v gconfu je lepsi. :-D :-)
    13.3.2008 16:24 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KISS
    Navíc, v gconfu se dá hrabat i myškou přes gconf-editor.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    freshmouse avatar 13.3.2008 16:31 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KISS
    Že jsi nezdůraznil i jiné části toho textu...
    this feature is currently turned off by default and not yet exposed in the preferences. If you know you have graphics hardware that supports compositing, you can run the following command: gconftool-2 -s --type bool /apps/metacity/general/compositing_manager true from the run dialog, or set the key in the Configuration Editor. To disable compositing, set the key to false.
    13.3.2008 17:30 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KISS
    or set the key in the Configuration Editor.
    Ano, to je presne totez, jako kdyz posles BFU Windows uzivatele nastavovat neco v regeditu - stejne logicke a smysluplne... :-D
    freshmouse avatar 13.3.2008 19:08 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KISS
    GConf Editor je podle mě přehlednější než většina dialogů v KDE 3 (ve 4 nevím, nezkoušel jsem). Všechno přehledné, dělené do složek a dokumentované. A vytrháváš z kontextu.
    14.3.2008 02:30 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KISS
    GConf Editor je podle mě přehlednější než většina dialogů v KDE 3
    Jasne, a regedit je konfiguracni nastroj idealni pro BFU. Tak, a ted nam jeste povez tu pohadku o neposkvrnenem poceti a pak se zase zacnou bavit dospeli, takze supky dupky do hajan, OK? :-)
    freshmouse avatar 14.3.2008 09:08 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KISS
    Příloha:
    Neumíš číst? Jasně jsem tam napsal a zvýraznil "podle mě".

    V příloze je snímek GConf Editoru (který jsi asi v životě neviděl -- ovšem přikládám ho psíš pro jiné čtenáře). Tím z mé strany ukončuji tento naplodný hovor.
    13.3.2008 19:47 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KISS
    Až tato funkce bude připravena pro všechny uživatele, bude dostupná přes základní konfigurační nástroje. Zatím je připravena maximálně tak pro experimentátory, testery a programátory, takže její aktivace přes gconf je zcela namístě.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    freshmouse avatar 13.3.2008 19:49 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KISS
    Přesně tak.
    14.3.2008 02:33 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KISS
    Až tato funkce bude připravena pro všechny uživatele, bude dostupná přes základní konfigurační nástroje. Zatím je připravena maximálně tak pro experimentátory, testery a programátory, takže její aktivace přes gconf je zcela namístě.
    Takze proto je potreba ji umistit do release notes; patrne pro nedostatek dalsich veci, ktery by staly za zminku (krom traparen typu vylepsene hodiny, jejichz funkcionalita byla dostupna cca v KDE 2.2)

    :-D :-) :-D
    14.3.2008 10:33 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KISS
    Když nebude zmíněna v release notes, skoro nikdo se o ní nedoví. Cílem GNOME rozhodně není obsahovat všechnu funkcionalitu KDE v žádné verzi.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    12.3.2008 23:34 stepo | skóre: 3 | blog: stepo_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.22
    Temi "kompozitnimi okny" se rozumi to, ze Metacity je ted podobne jako kwin i kompozitni manazer? hmm... jsem zvedavy :)
    freshmouse avatar 12.3.2008 23:36 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.22
    Doteď mi nikdo nevysvětlil, co to je "kompozitní správce oken"... Nicméně Metacity jde jako kompozitní správce oken zkompilovat minimálně rok.
    12.3.2008 23:40 stepo | skóre: 3 | blog: stepo_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.22
    no podle meho laickeho nazoru se tim mysli to, ze si sprace oken rozumi s akcelerovanym desktopem.. to znamena, ze podporuje stiny, pruhlednost a pododne "ficurky" a to vsechno je akcelerovane grafickou kartou
    freshmouse avatar 12.3.2008 23:41 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.22
    Podpora akcelerace a efekty jsou ale dvě věci.
    12.3.2008 23:46 stepo | skóre: 3 | blog: stepo_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.22
    No a pokud jsou ty efekty akcelerovane, tak je to vec jedna :) A kdyz je to "vec jedna" tak je pak spravce kompozitni...
    freshmouse avatar 12.3.2008 23:50 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.22
    Já mám dojem, že ne. Akcelerace s efekty přece nijak nesouvisí. Nějaký správce oken má myslím efekty i bez akcelerace.
    12.3.2008 23:57 stepo | skóre: 3 | blog: stepo_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.22
    porad si presne nerozumime ;) Ano, akcelerace s efekty primo nesouvisi, ale tak trochu ano: Kompozitni spravce oken je ten, ktery pro sve vykreslovani nepouziva CPU, ale grafickou kartu. No a protoze je tak odlehceno procesoru, muze (ale nemusi) obsahovat i ruzne graficke efekty.

    Ad "nejaky spravce": ano, tusim ze treba Enlightenment nebo "neco" v Madrive (Mandrivaci prominou) obsahuji efekty, ale nejsou kompozitni manazery
    12.3.2008 23:59 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.22
    Ale souvisí - pokud renderuji do off-screen bufferu a zobrazuji až výsledný obraz, to zobrazení samotné (kompozice) je vždy akcelerované (ať už pomocí XRender nebo pomocí OpenGL). Všechno by pak mělo být plynulejší, netrhané. A navíc tím že grafická karta hardwarově akceleruje XRender nebo OpenGL, tak může být i významně ulehčeno procesoru.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    13.3.2008 00:06 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.22
    Kompositní správce oken je nutnost, pokud chce mít člověk různé efekty (ty bez kompozice prostě nejdou udělat). Takže desktop s efekty je i implicitně akcelerovaný. Nicméně ta kompozice nemusí být prováděna pomocí OpenGL, ale třeba jen pomocí XRender. Přičemž XRender zvládá mnohem méně operací než OpenGL (a ještě ke všemu jen 2D), takže výsledkem je méně efektivní akcelerace (a také to že 3D efekty nejsou dostupné).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    13.3.2008 09:53 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.22
    je vždy akcelerované (ať už pomocí XRender nebo pomocí OpenGL).
    XRender je jen rozhrani X serveru - drivery ho vubec nemusi implementovat akcelerovane. Ted uz je to asi lepsi, ale jeste pred nekolika lety bylo kresleni pomoci XRenderu na mnoha systemech pekelne pomale.
    13.3.2008 10:06 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.22
    To samozřejmě vím, ale upřímně neznám žádnou z běžně používaných karet (NVidia, ATI, Intel), kde by nebyl XRender akcelerovaný. V minulosti to samozřejmě bylo jinak, ale to je teď irelevantní.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    13.3.2008 11:17 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.22
    Na me grafice VIA unichrome (CLE266) s X serveru z aktualniho Debianu me ukazuji jiste benchmarky (ktere ale ted nemuzu najit), ze scaling a compositing pomoci XRender je nekolikrat pomalejsi, nez softwarova implementace v libart.
    13.3.2008 11:24 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.22
    Já psal o nejrozšířenějších grafických kartách (Intel, ATI, NVidia). Via Unichrome naštěstí rozšířené moc nejsou, ty karty/ovladače jsou přímo tragické, tam se vubec nedivím že je XRender pomalý...
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    belisarivs avatar 13.3.2008 12:23 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.22
    No, co jsem zkousel xrender v E17, tak vykon docela padnul. A to mam Intel GMA950.
    IRC is just multiplayer notepad.
    13.3.2008 12:58 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.22
    To je mi nějaké divné. Např. Qt 4 na XRender dosti spoléhá a na Intel grafikách funguje nádherně rychle (zatímco někteří uživatelé si stěžovali na slabý výkon Qt 4, přičemž na vině nebylo Qt 4, nýbrž proprietární NVidia ovladače se zmršenou extrémně pomalou akcelerací XRender - na Intelu to šlo přitom krásně). Jestli ona nebude chyba spíše v E17...
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    12.3.2008 23:54 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.22
    Kompositní správce oken nevykresluje okna přímo do obrazu, nýbrž zcela mimo obraz (do off-screen bufferu - viz X Composite) a z tohoto off-screen bufferu pak teprve komponuje výsledný obraz (a to buď pomocí XRender, nebo pomocí OpenGL).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    freshmouse avatar 12.3.2008 23:56 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.22
    Díky.
    12.3.2008 23:57 stepo | skóre: 3 | blog: stepo_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.22
    Tak to je presnejsi... diky
    13.3.2008 11:17 KaiSVK | blog: kaiov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.22
    Hip hip, huraaa :) Ja som sa snazil najst nejake screeny, ze co je to to composite v GNOME ale nejak nic normalne nemozem najst. Som zvedavy. Tesim sa na clanok o 2.22, freshmouse ;)

    Kaio
    Changing mental contexts from one task to another wastes a lot of time. /Aaron Griffin/

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.