abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    včera 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:11 | IT novinky

    Český Nejvyšší soud potvrdil, že česká právní úprava plošného uchování dat o elektronické komunikaci porušuje právo Evropské unie. Pravomocným rozsudkem zamítl dovolání ministerstva průmyslu a obchodu. To se teď musí omluvit novináři Českého rozhlasu Janu Cibulkovi za zásah do práv na ochranu soukromí a osobních údajů. Ve sporu jde o povinnost provozovatelů sítí uchovávat údaje, ze kterých lze odvodit, kdo, s kým a odkud komunikoval.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 02:11 | Komunita

    Google bude vydávat zdrojové kódy Androidu pouze dvakrát ročně. Ve 2. a 4. čtvrtletí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.1. 17:22 | Zajímavý článek

    Bezpečnostní specialista Graham Helton z Low Orbit Security si všímá podezřelých anomálií v BGP, zaznamenaných krátce před vstupem ozbrojených sil USA na území Venezuely, které tam během bleskové speciální vojenské operace úspěšně zatkly venezuelského diktátora Madura za narkoterorismus. BGP (Border Gateway Protocol) je 'dynamický směrovací protokol, který umožňuje routerům automaticky reagovat na změny topologie počítačové sítě' a je v bezpečnostních kruzích znám jako 'notoricky nezabezpečený'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 9
    7.1. 06:11 | Nová verze

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,58 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,32 %. Procesor AMD používá 67,43 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    7.1. 05:55 | IT novinky

    V Las Vegas probíhá veletrh CES (Consumer Electronics Show, Wikipedie). Firmy představují své novinky. Například LEGO představilo systém LEGO SMART Play: chytré kostky SMART Brick, dlaždičky SMART Tagy a SMART minifigurky. Kostka SMART Brick dokáže rozpoznat přítomnost SMART Tagů a SMART minifigurek, které se nacházejí v její blízkosti. Ty kostku SMART Brick aktivují a určí, co má dělat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.1. 18:33 | Bezpečnostní upozornění

    Vládní CERT (GovCERT.CZ) upozorňuje (𝕏) na kritickou zranitelnost v jsPDF, CVE-2025-68428. Tato zranitelnost umožňuje neautentizovaným vzdáleným útočníkům číst libovolné soubory z lokálního souborového systému serveru při použití jsPDF v prostředí Node.js. Problém vzniká kvůli nedostatečné validaci vstupu u cest k souborům předávaných několika metodám jsPDF. Útočník může zneužít tuto chybu k exfiltraci citlivých

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (1%)
     (4%)
     (0%)
     (10%)
     (21%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (11%)
     (54%)
    Celkem 298 hlasů
     Komentářů: 7, poslední včera 15:35
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    atan avatar 5.5.2008 12:09 atan | skóre: 21 | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lancelot - pokročilé menu pro KDE 4
    Nevite jestli v KDE4 existuje moznost pomoci klavesove zkratky zobrazit plazmoidy tzv. ontop? Neco ve stylu OSD.
    Milan Lajtoš avatar 5.5.2008 12:22 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lancelot - pokročilé menu pro KDE 4
    Ak myslis nieco take, ze nejaky plasmoid bude nad vsetkymi oknami, tak to sa neda..

    Ak chces zobrazit plochu s plasmoidmi a mas nejake okna otvorene, tak potom ctrl+f12.. Nieco na styl Dashboard z MAC OS X..
    “Every great achievement was once considered impossible.”
    atan avatar 5.5.2008 15:25 atan | skóre: 21 | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lancelot - pokročilé menu pro KDE 4
    Ctrl+F12 minimalizuje/maximalizuje vsechna okna? Neni to ono. Kdyz toho mas moc, tak to neco trva, nez se to minimalizuje/maximalizuje cely.
    Milan Lajtoš avatar 5.5.2008 16:04 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lancelot - pokročilé menu pro KDE 4
    Ziadna minimalizacia/maximalizacia sa nekona.. Vid. screenshot..
    “Every great achievement was once considered impossible.”
    atan avatar 5.5.2008 17:00 atan | skóre: 21 | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lancelot - pokročilé menu pro KDE 4
    Tak to je ono, parada. Dik.
    5.5.2008 13:25 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lancelot - pokročilé menu pro KDE 4
    Kdyz to tak vidim, jsem cim dal tim vice vdecnejsi na jednoduche usporadani v Gnome.
    5.5.2008 16:57 zajca | skóre: 2 | blog: zajca
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lancelot - pokročilé menu pro KDE 4
    +1
    dycky si říkám, proboha proč lidi píšete tak dlůhé blogy a pak neco začnu psat a nakonci si říkám k*rva to je dlůhé.
    5.5.2008 17:42 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lancelot - pokročilé menu pro KDE 4
    a já jsem zas vděčnej, že mám možnost používat něco takového a nejsem omezen přístupem GNOME.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Ilfirin avatar 5.5.2008 18:34 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lancelot - pokročilé menu pro KDE 4
    +1
    Nicky726 avatar 5.5.2008 19:32 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lancelot - pokročilé menu pro KDE 4
    +1
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    5.5.2008 20:21 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lancelot - pokročilé menu pro KDE 4
    Ty tady moc nehlasuj a nezlob, protože kdybych Ti před rokem nenahrál Ubuntu s GNOME, tak by Tě to možná tak ystrašilo, že bys ještě možná pořád používal Windows. :-)
    mutable avatar 5.5.2008 23:54 mutable | skóre: 7 | blog: mutable_the_mutative
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lancelot - pokročilé menu pro KDE 4
    -999
    6.5.2008 01:33 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lancelot - pokročilé menu pro KDE 4
    Za co proboha?
    6.5.2008 11:53 stepo | skóre: 3 | blog: stepo_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lancelot - pokročilé menu pro KDE 4
    Asi nechápe, jak tě něco mohlo "ystrašit" :-D
    6.5.2008 12:07 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lancelot - pokročilé menu pro KDE 4
    Njn, chudák.
    belisarivs avatar 5.5.2008 18:40 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lancelot - pokročilé menu pro KDE 4
    A ja mam zase radost, ze si muzu vybrat co chci.
    IRC is just multiplayer notepad.
    thingie avatar 5.5.2008 19:34 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lancelot - pokročilé menu pro KDE 4
    Tam je menu též prachobyčejný applet, zrušitelný či vyměnitelný dle libosti.
    Růžové lži.
    5.5.2008 22:04 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lancelot - pokročilé menu pro KDE 4
    Móda alternativních menu začala pokud vím susí náhradou výchozího gnomího menu. ;-)
    5.5.2008 22:42 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lancelot - pokročilé menu pro KDE 4
    Jenže v tom novém openSUSE 11 je moc příjemná změna, že to logo a různý popisy nedávají mezi panel a nabídku, ale nahoře do nabídky, takže se dá rychleji přesouvat kurzor myši na záložky/oddíly a položky.
    6.5.2008 09:07 ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lancelot - pokročilé menu pro KDE 4
    Nie náhodou KBFX?
    5.5.2008 17:09 boar | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lancelot - pokročilé menu pro KDE 4
    tyblaho, a k cemu je to dobry, menu bez klikani ? me staci, kdyz na macu ma mys jen 1 tlacitko ... ted nemuzu zit bez 3 tlacitek + kolecka ... a najednou menu bez klikani :-)
    5.5.2008 17:38 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lancelot - pokročilé menu pro KDE 4
    Pokud chcete klikat, můžete. Kdo nechce, nemusí.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    5.5.2008 18:48 kuba
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lancelot - pokročilé menu pro KDE 4
    Mě se proto líbí Kickoff - jenom najedu myší na položku a ona se aktivuje. Žádné namáhání zápěstí :)
    5.5.2008 17:30 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lancelot - pokročilé menu pro KDE 4
    Jakmile se nějaká úplně primitivní věc jako menu začne chovat "inteligentně", tak je to zlé. Moc zlé. Místo vžum-vžum-vžum-vžum, je to vžum-hmmm-vžum, teda v tom lepším případě. Jenže hmmm narozdíl od vžum uživatele rozptýlí, vžumování má tožiž mechanicky nacvičené.
    THIS IS SPARTA!
    5.5.2008 17:40 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lancelot - pokročilé menu pro KDE 4
    A četl jste si vubec ty stránky? Nejedná se o žádné přeuspořádávání za běhu. To menu se jen inteligentně adaptuje podle toho, kde je umístěna jeho ikonka (launcher) - jako jestli v horním panelu, dolním panelu, postranním panelu, atp.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    5.5.2008 17:55 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lancelot - pokročilé menu pro KDE 4
    Právě že čet. A neplyne z toho, že se nepřeuspořádává za běhu, nicméně to jedno, kdy se přeuspořádává, problém je, že se vůbec přeuspořádává - je tam "most used categories". Prostě to menu se mění podle toho, jak používám programy. To je špatně, mnohem lepší je, když má každá položka svoje pevné místo a dostanu se tam po paměti bez toho aniž bych musel na to menu moc koukat. Nějaká taková vymyšlenost je i v GNOME v openSUSE v hlavní nabídce.
    THIS IS SPARTA!
    5.5.2008 18:18 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lancelot - pokročilé menu pro KDE 4
    Ano, je, protože zjistili, že je to dobré. Kdyby se všichni pořád ohlíželi na konzervativní uživatele, zastavili bychom se někde v pravěku.
    belisarivs avatar 5.5.2008 18:45 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lancelot - pokročilé menu pro KDE 4
    Navic muze pozuit stary zpusob pro konzervativni.

    To povzdechnuti nad tim, ze se snazi delat neco jinak, ackoliv je to jeden z piliru tohoto programu, sem proste nesedi.
    IRC is just multiplayer notepad.
    5.5.2008 20:22 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lancelot - pokročilé menu pro KDE 4
    Ano, to už jsem nepsal, přišlo mi to jasné. Že když se to někomu nelíbí, nemusí to přece používat, nikdo ho nenutí.
    6.5.2008 09:07 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lancelot - pokročilé menu pro KDE 4
    Až na to, že defaultní menu v GNOME z openSUSE je názorný příklad nepoužitelnosti. Skoro vždycky je potřeba _kliknout_(neotevře se to samo po najetí jako v normálním menu) na "More Applications...", načež se otevře obludný "Application Browser". Tohle prostě obyčejnému uživateli nemůže vyhovovat. A mě nejde o to, že si to můžu sám přepnout, ale že se touhle šíleností šikanují běžní uživatelé, kteří si to přepnout neumí nebo ani neví, že to přepnout jde.
    THIS IS SPARTA!
    belisarivs avatar 5.5.2008 18:44 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lancelot - pokročilé menu pro KDE 4
    A to je problem si namisto toho navyknut, ze mas vzum hned do polozky "nejcasteji pouzivane" a nemusis to lovit vsude mozne?

    Ja si treba v kbfx navic zvyknul velice rychle na moznost zapsat do kolonky "kile" a "Enter".
    IRC is just multiplayer notepad.
    5.5.2008 20:24 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lancelot - pokročilé menu pro KDE 4
    Jo, to je právě ono. To, co se často používá, najdu rycheji na menší počet kliků v té nové nabídce, aniž bych si musel zaplácávat panel. Takhle se to řadí samo, a mně to vyhovuje.
    5.5.2008 22:53 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lancelot - pokročilé menu pro KDE 4
    Hm, já menu díky Katapultu prakticky nepoužívám, tak mne tyto plamenné diskuze o využitelnosti nechávají vcelku chladným :)
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.