abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:22 | Nová verze

    Byl vydán Linux Mint 22.2 s kódovým jménem Zara. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze novou XApp aplikaci Fingwit pro autentizaci pomocí otisků prstů nebo vlastní fork knihovny libAdwaita s názvem libAdapta podporující grafická témata. Linux Mint 22.2 bude podporován do roku 2029.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:55 | IT novinky

    Čínská společnost Tencent uvolnila svůj AI model HunyuanWorld-Voyager pro generování videí 3D světů z jednoho obrázku a určené trajektorie kamery. Licence ale nedovoluje jeho používání na území Evropské unie, Spojeného království a Jižní Koreje.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 12:11 | Komunita

    Blender Studio se spojilo s kapelou OK Go a výsledkem je videoklip k písni Impulse Purchase. Stejně jako samotný 3D software Blender je i ve videoklipu použitý animovaný chlápek open source. Kdokoli si jej může stáhnout a upravovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:33 | Komunita

    Zig Software Foundation stojící za programovacím jazykem Zig publikovala finanční zprávu za rok 2024. Současně s prosbou o finanční příspěvek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Nová verze

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za srpen (YouTube). Vypíchnuta je podpora Tabulek Google, implementace Gamepad API a Cookie Store API nebo také podpora WebGL na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | Komunita

    openSUSE Leap 16, včetně Leap Micra 6.2+, nově nabízí 24 měsíců podpory pro každé vydání. To je dva roky aktualizací a stability, což z něj činí nejdéle podporovanou komunitní distribuci vůbec. Leap se tak stává ideální platformou pro všechny, kdo hledají moderní, stabilní a dlouhodobě podporovanou komunitní Linux distribuci.

    lkocman | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Bezpečnostní upozornění

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) vydal dne 3. 9. 2025 VAROVÁNÍ před hrozbou v oblasti kybernetické bezpečnosti spočívající v předávání systémových a uživatelských dat do Čínské lidové republiky a ve vzdálené správě technických aktiv vykonávané z území Čínské lidové republiky. Varováním se musí zabývat povinné osoby podle zákona o kybernetické bezpečnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    včera 11:55 | IT novinky

    Americká internetová společnost Google nemusí prodat svůj prohlížeč Chrome ani operační systém Android. Rozhodl o tom soud ve Washingtonu, který tak zamítl požadavek amerického ministerstva spravedlnosti. Soud ale firmě nařídil sdílet data s jinými podniky v zájmu posílení konkurence v oblasti internetového vyhledávání. Zároveň Googlu zakázal uzavírat dohody s výrobci mobilních a dalších zařízení, které by znemožňovaly

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 11:33 | Humor

    Prvního září ozbrojení policisté zatkli na na londýnském letišti Heathrow scénáristu a režiséra Grahama Linehana, známého především komediálními seriály Ajťáci, Otec Ted nebo Black Books. Během výslechu měl 57letý Graham nebezpečně zvýšený krevní tlak až na samou hranici mrtvice a proto byl z policejní stanice převezen do nemocnice. Důvodem zatčení bylo údajné podněcování násilí v jeho 'vtipných' příspěvcích na sociální síti

    … více »
    Gréta | Komentářů: 104
    včera 10:22 | Pozvánky

    Studentská dílna Macgyver zve na další Virtuální Bastlírnu - pravidelné online setkání všech, kdo mají blízko k bastlení, elektronice, IT, vědě a technice. Letní prázdniny jsou za námi a je čas probrat novinky, které se přes srpen nahromadily. Tentokrát jich je více než 50! Těšit se můžete mimo jiné na:

    Hardware – Bus Pirate na ESP32, reverse engineering Raspberry Pi, pseudo-ZX-80 na RISC-V, PicoCalc, organizéry na nářadí z pěny nebo … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (82%)
     (8%)
     (2%)
     (3%)
     (4%)
     (1%)
    Celkem 141 hlasů
     Komentářů: 11, poslední dnes 16:12
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    6.5.2008 09:59 Xaint
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postal III pro Linux byl potvrzen
    To jsem zvedav, kolik lidi si to pod Linux koupi... (no flame. Jen me napadlo ze linuxaci hry moc nehraji a kdo chce hrat hry, ma win nebo konzoli nebo oboji)... jinak kazda hra pod linux se pocita jako velky plusovy bod...
    6.5.2008 10:04 vlk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postal III pro Linux byl potvrzen
    Myslim si, ze tahle hra klidne nemusela vznikat ani pro Windows.
    6.5.2008 10:05 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postal III pro Linux byl potvrzen
    Naprostý souhlas.
    Václav 6.5.2008 10:13 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postal III pro Linux byl potvrzen
    Ale no tak, nebudte tak citlivi :) U jednicky jsem se pobavil a dvojka byla tak silena ze to za to stalo.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Rezza avatar 6.5.2008 12:38 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postal III pro Linux byl potvrzen
    Jednicka byl perfektni, skoda toho, ze dvojka uz byla klasicka 3D blbost :( Proc nekdo neudela zase hry ala Postal 1, Crusader No Remorse aspol?
    jiri.one avatar 6.5.2008 15:02 jiri.one | skóre: 19 | blog: Jiriho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postal III pro Linux byl potvrzen
    presne tak, Postal 1 byl super, skoda ze v podobnem stylu i nepokracovali
    www.jiri.one - Můj blog o Linuxu, hrách, životě, ...
    6.5.2008 10:42 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postal III pro Linux byl potvrzen
    A to jako proč? Vám snad vadí násilí ve hrách? :-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    6.5.2008 10:47 vlk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postal III pro Linux byl potvrzen
    No, popravde vlastne jo. V tomhle kousku je absolutne samoucelny. Je to normalne uchylna hra.
    6.5.2008 10:59 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postal III pro Linux byl potvrzen
    A úchylné hry by podle vás neměly mít právo na existenci? Zmasakrováním několika nevinných virtuálních civilistů nikomu žádná škoda nevznikne a když se tím chce někdo bavit, nevidím v tom žádný problém.

    Né že bych tu hru chtěl hrát, není to zrovna můj soudek zábavy, ale iritují mě tihlecti "moralisti" co bojují proti násilí (sexu, drogám, čemukoliv ... doplňte si co chcete dle libosti) ve hrách, ve filmech, atp. Ve virtuální realitě by dle mého názoru mělo být povoleno cokoliv (klidně včetně takových věcí jako vraždy, sadistické mučení, zoofilie, pedofilie, atd.).

    A nevěřím tomu, že by takové hry způsobovaly více násilí v reálném světě (samozřejmě nesmí být prodejné dětem... i tak se sice bohužel k nim občas dostanou, ale to není argument). Naopak si myslím, že když má člověk s nějakými takovými sklony možnost se vyřádit ve hře, klesá tím potřeba realizovat své fantazie v realitě (a některé psychologické studie to potvrzují... i když najdou se i takové, které tvrdí opak).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    6.5.2008 11:04 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postal III pro Linux byl potvrzen
    Shrnuto a podtrženo - nikmu by nemělo být co do toho co kdo dělá ve svém volném čase, jak se baví, pokud tím nepoškozuje někoho jiného. Ve virtuální realitě by prostě mělo být povoleno cokoliv.

    Nebo když bychom náhodou vynalezli stroj schopný monitorovat a ovládat sny, měli by být snad sny také regulovány? Sen není nic jiného než taková forma virtuální reality, jen mnohem dokonalejší než obyčejná počítačová hra :-) A když se člověk snaží, může se naučit sny ovládat a nechat si zdát o čem se mu zamane (viz lucid dreaming).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    6.5.2008 11:37 vlk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postal III pro Linux byl potvrzen
    To, ze si neco myslis ty, jeste neznamena, ze je to pravda (mluvim o neskodnosti virtualniho nasili). To jen na okraj. Co chci rict: nejsem zadnej moralista. Nikoho bych nenutil, aby tuhle kravinu nehral. Jen se mi ta hra proste nelibi a prijde mi uboha. Tot vse ;)
    6.5.2008 11:41 vlk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postal III pro Linux byl potvrzen
    Jeste mi prosim te vysvetli, z ceho usuzujes, ze ve virtualnim prostoru by melo bejt povoleny cokoliv. To proto, ze ty bys to tak chtel? To ja taky. Ale nemuzeme na zaklade vlastnich tuzeb delat obecne platny pravidla. A jeste si rejpnu: ty sny mas prave z toho, co delas ve virtualni realite. Mel bys s tim prestat :)
    6.5.2008 11:56 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postal III pro Linux byl potvrzen
    Z čeho tak usuzuji? Z toho, že když někdo např. zavraždí virtuální postavu ve virtuální realitě, nikdo skutečný k újmě nepříjde. Neexistuje tedy žádný smysluplný důvod proč by to mělo být zakázáno. Bylo by to jen nesmyslné zasahování do osobních svobod člověka. Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého. A tady svoboda druhého nijak narušena není, takže ten druhý nemá tomu prvnímu žádné právo do toho co kecat.

    Ad tvé "rejpnutí": sny jsou jen odrazem podvědomí a tužeb člověka, toho co člověk zažil, atp. Takže samozřejmě pokud člověk hraje přes den nějakou hru, může se mu pak zdát i sen s motivem té hry. Nicméně to je zcela irelevantní, zdát se mu může o čemkoliv. Vy odbíháte od tématu, že sny jsou jen "nativní" formou virtuální reality. A jsou mnohem věrnější než nějaká hra. Pokud má někdo nějaké úchylné tužby a realizuje je ve snu, mělo by to být snad taktéž "nelegální"? Mezi snem a počítačovou hrou z tohoto hlediska není žádný rozdíl. A jak jsem výše říkal, sen může člověk když chce ovládat (skutečně vědomě ovládat), viz onen odkaz na lucidní snění, který jsem vám dával.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    6.5.2008 12:59 vlk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postal III pro Linux byl potvrzen
    Lucidni sneni shodou okolnosti trochu znam. Uz to nechci zbytecne rozmazavat, ale kdyz uz jsi s tim LD zacal, neda mi to. Prave na LD je dobre videt krehka hranice mezi snem a "skutecnosti". Clovek by az mohl namitnout, ze by toho druheho byval nezabil, kdyby bezpecne vedel, ze nesni. Mimochodem, pokud jsi nevidel, vrele doporucuju tenhle film http://www.csfd.cz/film/34293-avalon. V leccems s tebou souhlasim, jen jsem opatrnejsi. Nema uz asi smysl to tu dal pitvat. Jinak, az sem zas prijde pinky... :)
    6.5.2008 11:57 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postal III pro Linux byl potvrzen
    Nejsem sám kdo si to myslí, na toto téma vyšly i psychologické studie. Jsou však i takové, které tvrdí pravý opak. Ale to už jsem psal výše, to se opakuji.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    6.5.2008 11:49 citlivka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postal III pro Linux byl potvrzen
    hluboce se mylis.

    Hrani nasilnych her zpusobuje znecitliveni. Dokonce jde rict, ze to byl i ucel prvnich FPS -- aby si lide zvykli strilet jinym lidem na kratkou vzdalenost do obliceje. Vzniklo to na popud armady, kdyz zjistili, ze se lidi ve vietnamu cukaji, kdyz maji nepritele zastrelit tvari v tvar.

    Kdo jsi jako clovek -- to je urceno tim, co delas. At uz ve virtualni realite nebo mimo. Pokud budou tyto dve osobnosti v tobe rozdilne, tak to je zaklad na dost silne pokrytectvi, pripadne DID. Pokud budes usilovat jako zdravy clovek o integritu, pak se dozajista skutky provadene ve virtualnim svete nejak projevi na skutcich v realnem svete.
    6.5.2008 12:04 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postal III pro Linux byl potvrzen
    Ano, to že hraní násilných her může způsobovat znecitlivění je fakt. Ale na druhou stranu stejně tak je fakt, že pro lidi s násilnými choutkami (a ty má jednou za čas téměř každý člověk, byť je nerealizuje) mohou násilné hry fungovat jako odreagování a oni pak nemají takovou potřebu své násilné choutky realizovat ve skutečném světě. Oba dva tyto názory (či fakta) jsou podloženy různými psychologickými studiemi.

    Na osobnostní integritu o které tu mluvíš existuje taktéž vícero názorů.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    6.5.2008 15:11 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postal III pro Linux byl potvrzen
    Jo, mě vadí násilí. Tady mě asi halvně vadí, že se něčím atkovým lidi bavěj, že jim to přijde srandovní... Což už samo trošku vypoovádá o tom, proč jsme - lidi - schopní toho, čeho jsme schopní.

    Jestli jsme "animal rationale", tak proto, že devedeme při zvířeckostech používat rozum. Což je trochu smutné.
    David Watzke avatar 6.5.2008 13:54 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postal III pro Linux byl potvrzen
    No jasně, aby se někdo takovej neozval :-) Asi takhle: pokud někoho napadne dělat podobný zvrácenosti v reálnym životě, tak to nemá v hlavě v pořádku... A co člověk hraje, to je jeho věc. Ta hra je dělaná jako sranda, to je naprosto jasný, můžete se o tom přesvědčit při každý hlášce a nápisu ve hře.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    6.5.2008 14:38 vlk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postal III pro Linux byl potvrzen
    No dobre, no! Ale prece proto, ze se pri zabijeni smeju, jeste neznamena, ze to sranda je. Fajn, uz mlcim :)
    David Watzke avatar 6.5.2008 15:21 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postal III pro Linux byl potvrzen
    Zabíjení sranda není, ale zabíjení v Postalu je :-D Jasně, pro někoho.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    6.5.2008 10:05 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postal III pro Linux byl potvrzen
    A tak někdy mají opensource proto, že se jim nechce platit za sw.

    Jinak podle mě budou podporovat běh pod wine nebo cedegou.
    6.5.2008 10:13 ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postal III pro Linux byl potvrzen
    Tak napriklad ja. Na linuxe mam vsetok komercny (plateny) software uplne legalne zakupeny. Samozrejme nie preto, ze neviem co robit s peniazmi alebo som az taky ctitel licencii a legalnosti (tak napriklad vsetky verzie NFS mam cracknute a HL2 mam legalny len preto, ze som ho dostal ku procesoru AMD) ale vylucne preto, ze si ctim snahu firiem ktore nekaslu na linux.
    David Watzke avatar 6.5.2008 13:29 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postal III pro Linux byl potvrzen
    Já si to možná koupím, ale jen když to bude stabilnější než dvojka (především server).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    6.5.2008 17:57 Peter Fodrek
    Rozbalit Rozbalit vše Hry su Top3 v pozuiti noin vesa ovladacov v Linuxe
    Hry su Top3 v pozuiti noin vesa ovladacov v Linuxe po video playbacku a 3D desktope http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=924&num=5
    6.5.2008 17:58 Peter Fodrek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry su Top3 v pozuiti noin vesa ovladacov v Linuxe
    pouziti non vesa
    David Watzke avatar 6.5.2008 13:45 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postal III pro Linux byl potvrzen
    Ten chlap (CEO) je fakt šerif, ten rozhovor stojí za přečtení :-D Ochutnávka:
    OMG! Pc Games: Are you able to tell us when you’re hoping to release Postal III to the public?
    Vince Desi: I don't deal in hope, my name is not Obama, and I sure as hell don't believe in speaking through my ass like Clinton, so the honest answer is sometime in 2009.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    6.5.2008 13:47 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postal III pro Linux byl potvrzen
    Bože muj...
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    7.5.2008 00:37 peterh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postal III pro Linux byl potvrzen
    Tak to som teda zvedavy, source je akosi directx, nie? Mozbo to iba odladia aby to slo dobre pod wine.
    Rezza avatar 9.5.2008 08:51 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Postal III pro Linux byl potvrzen
    Tak source je pry celkem modularni, psane nezavisle na DirectX, jen se tam nikomu zatim nechtelo napsat OpenGL podporu... Tak jsem to slysel, SVN ani nezkousim najit se zdrojaky, by bych se mohl mrknout :)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.