abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:00 | Komunita

    Debian dnes slaví 32 let. Ian Murdock oznámil vydání "Debian Linux Release" 16. srpna 1993.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 17:44 | IT novinky

    Policisté zadrželi odsouzeného drogového dealera Tomáše Jiřikovského, který daroval ministerstvu spravedlnosti za tehdejšího ministra Pavla Blažka (ODS) bitcoiny v miliardové hodnotě, a zajistili i darovanou kryproměnu. Zadržení Jiřikovského může být podle ministerstva důležité k rozuzlení kauzy, která vypukla koncem května a vedla ke konci Blažka. Zajištění daru podle úřadu potvrzuje závěry dříve publikovaných právních

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 13:44 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa jedná o možném převzetí podílu ve výrobci čipů Intel. Agentuře Bloomberg to řekly zdroje obeznámené se situací. Akcie Intelu v reakci na tuto zprávu výrazně posílily. Trump minulý týden označil Tana za konfliktní osobu, a to kvůli jeho vazbám na čínské společnosti, čímž vyvolal nejistotu ohledně dlouholetého úsilí Intelu o obrat v hospodaření. Po pondělní schůzce však prezident o šéfovi Intelu hovořil příznivě.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 05:44 | IT novinky

    Společnost Purism stojící za linuxovými telefony a počítači Librem má nově v nabídce postkvantový šifrátor Librem PQC Encryptor.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    14.8. 18:00 | Nová verze

    VirtualBox, tj. multiplatformní virtualizační software, byl vydán v nové verzi 7.2. Přehled novinek v Changelogu. Vypíchnou lze vylepšené GUI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.8. 14:11 | IT novinky

    Eric Migicovsky, zakladatel společnosti Pebble, v lednu oznámil, že má v plánu spustit výrobu nových hodinek Pebble s již open source PebbleOS. V březnu spustil předprodej hodinek Pebble Time 2 (tenkrát ještě pod názvem Core Time 2) za 225 dolarů s dodáním v prosinci. Včera představil jejich konečný vzhled (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    14.8. 12:44 | Zajímavý software

    Byla oznámena nativní podpora protokolu ACME (Automated Certificate Management Environment) ve webovém serveru a reverzní proxy NGINX. Modul nginx-acme je zatím v preview verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    14.8. 12:22 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.08. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.8. 11:55 | IT novinky

    Společnost Perplexity AI působící v oblasti umělé inteligence (AI) podala nevyžádanou nabídku na převzetí webového prohlížeče Chrome internetové firmy Google za 34,5 miliardy dolarů (zhruba 723 miliard Kč). Informovala o tom včera agentura Reuters. Upozornila, že výše nabídky výrazně převyšuje hodnotu firmy Perplexity. Společnost Google se podle ní k nabídce zatím nevyjádřila.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    13.8. 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 34 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20250812 mikrokódů pro své procesory řešící 6 bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (52%)
     (19%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (17%)
    Celkem 397 hlasů
     Komentářů: 23, poslední 4.8. 13:01
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    1.9.2004 12:29 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Proč kolem toho dělají vědu ?
    Prostě není trh. Linuxových userů sice zase tak málo není, ale lidí, co by si chtěli kupovat (!) hry je mezi nimi naprosté minimum.

    S čím bych akorát nesouhlasil, je to, že hry jako Doom či Quake byly dány nějaké komunitě. Nebyly. Pouze jejich torzo, které je samo o sobě k ničemu. K tomu, aby ty hry mohl člověk hrát potřebuje stejně zakoupit plnou verzi hry, kde jsou všechny datové soubory. Skutečný abandonware to není.
    Petr Krčmář avatar 1.9.2004 13:34 Petr Krčmář | skóre: 60 | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč kolem toho dělají vědu ?
    Souhlas. Viz Lokigames. Delali dobre hry, ale nemeli odbyt. Linuxaci si nehraji :-D.
    Amatéři postavili Noemovu archu, profesionálové Titanic ...
    1.9.2004 16:19 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč kolem toho dělají vědu ?

    Nešlo tady o Linux a jeho uživatele. Jde o to, proč nejsou hry které úspěšně používají open-source model vývoje.

    A to s odbytem nesouhlasí.

    A proč tedy takové hry nejsou ? Protože pro ně prostě takový způsob vývoje není vhodný. Eric S. Raymond v "The Cathedral and the Bazaar" myslím popisuje proč. Open-source, to je postupný, ale neustálý vývoj. Linux byl včera jinde než dnes a je jisté, že zítra už bude zase trochu jinde. Ale u her to takhle není. Hra má příběh a uživatel ji použije jednou (jak kdy, jistě, berme jako vzor třeba současný hit Doom 3). Ono mu je jedno, jestli zítra bude lepší. On ji hraje dnes a chce ji jako katedrálu. Najednou, celou, úplnou.

    Copak toho není dost?
    1.9.2004 16:21 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč kolem toho dělají vědu ?

    Eh, s/nesouhlasí/nesouvisí/, omlouvám se.

    Copak toho není dost?
    1.9.2004 19:13 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč kolem toho dělají vědu ?
    Taková akrádovka vydrží člověku na dvě, na tři odpoledne nanejvýš, a buď je hratelná, nebo není, to beru, ale třeba u strategií je to úplně jinak, pokud jsou celkovým návrhem dostatečně open-sourcové, poskytují obrovské možnosti vytváření vlastních jednotek, úrovní, map, scénářů, etc. -- viz např. Battle for Wesnoth, kolem kterého je velmi živá komunita, ačkoli (nebo právě proto že?) hrát ho lze už dost dlouho, a v1.0 hned tak nebude.

    Nicméně takových her nemůže být tolik, co textových editorů ;-) protože potřebují dosáhnout nějakým zázrakem nadkritické velikosti, a také nejen programátory, těch je dvanáct do tuctu, ale i grafiky, skladatele, ...
    1.9.2004 19:56 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč kolem toho dělají vědu ?

    Souhlasím. Ale pokud se člověk ohlédne do světa "AAA" počítačových her (hezký pojem) tak vidí, že hru nelze prostě vydávat jako Linuxové jádro. I když, možná. Prostě ne všechny hry jsou takové, aby dokázaly kolem sebe vytvořit komunitu jako třeba ten Battle for Wesnoth. Už z podstaty.

    A navíc, opravdu, textový editor napíše kdekdo. Jenže, kdo vám složí hudbu - pro celou hru a aby vypadala celistvě ? Kdo vám nakreslí grafiku (tady opět vytáhnu Cube, ta hra je hezká, jenže je vidět, že grafika a mapy jsou typu Pejsek&Kočička, prostě každý poslal texturu nebo příšeru a je to tam) ? Kdo vám napíše příběh ...

    Prostě chci říct, že open-source model vývoje je pro některé věci nevhodný (nebo přinejmenším nepřináší nic navíc). Pokud jako u Wesnothu (nebo třeba Doom :-)) vytvoříte bazar, tak ano. Jenže některé věci musely vzniknout jako katedrála a nevěřím, že by to šlo jinak.

    Možná by se šlo zmínit o případu her, které, ač vyvinuty běžným uzavřeným způsobem, byly posléze po uvolnění potřebných nástrojů právě onou komunitou dále výrazně obohaceny.

    Copak toho není dost?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.