abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:22 | IT novinky

    Vláda USA nařídila společnosti Anthropic pozastavit přístup k modelům Fable 5 a Mythos 5 pro všechny cizince, včetně zaměstnanců Anthropicu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 02:22 | Nová verze

    Společnost Murena představila (YouTube) novou verzi 4.0 mobilního operačního systému /e/OS (Wikipedie) založeného na Androidu a LineageOS bez aplikací a služeb od Googlu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Bezpečnostní upozornění

    V Arch User Repository (AUR) bylo kompromitováno přes 400 opomíjených balíčků (jejich seznam). Útočník do nich začlenil škodlivý npm balíček atomic-lockfile, který krade citlivá data uživatelů. Publikována byla předběžná analýza spouštěného malwaru deps.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 11:33 | Nová verze

    Homebrew, správce balíčků nejen pro macOS, byl vydán ve verzi 6.0.0 (seznam změn). Hlavními novinkami jsou bezpečnostní mechanismus tap trust kvůli důvěryhodnosti závislostí, vylepšení sandboxingu na Linuxu, interní JSON API nebo zlepšení výkonu.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 03:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla nalezena a 9. června opravena kritická zranitelnost ve FreeBSD v Kernel TLS (KTLS). Pojmenována byla Bumsrakete (FreeBSD-SA-26:26.ktls, CVE-2026-45257). Lokální neprivilegovaný uživatel může přepisovat soubory, ke kterým má právo pouze pro čtení. Přepsáním setuid binárky a jejím spuštěním může získat roota. Na všech verzích od verze 13.0 vydané v dubnu 2021.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    11.6. 14:11 | Komunita

    Vývojáři open source operačního systému ReactOS (Wikipedie), jehož cílem je kompletní binární kompatibilita s aplikacemi a ovladači pro Windows, se na síti 𝕏 pochlubili, že ReactOS zvládne počítačovou hru Half-Life.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    11.6. 10:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.8 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 04:44 | Nová verze

    Apple container dospěl do verze 1.0.0. Jedná se o open source nástroj pro spouštění linuxových kontejnerů na macOS postavený nad containerization. Napsaný je v programovacím jazyce Swift a optimalizovaný pro Apple silicon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    11.6. 03:33 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2026-06 aneb Eclipse 4.40. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.6. 15:44 | Zajímavý software

    Asterinas (GitHub) je v Rustu napsané jádro operačního systému poskytující s jádrem Linux kompatibilní ABI. Vydána byla verze 0.18.0. První distribucí postavenou nad jádrem Asterinas je Asterinas NixOS. Nejedná se o oficiální projekt NixOS a nemá nic společného s NixOS Foundation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (11%)
     (8%)
     (2%)
     (16%)
     (31%)
     (3%)
     (6%)
     (3%)
     (15%)
     (26%)
    Celkem 1896 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník



    Vložit další komentář
    1.9.2004 12:29 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Proč kolem toho dělají vědu ?
    Prostě není trh. Linuxových userů sice zase tak málo není, ale lidí, co by si chtěli kupovat (!) hry je mezi nimi naprosté minimum.

    S čím bych akorát nesouhlasil, je to, že hry jako Doom či Quake byly dány nějaké komunitě. Nebyly. Pouze jejich torzo, které je samo o sobě k ničemu. K tomu, aby ty hry mohl člověk hrát potřebuje stejně zakoupit plnou verzi hry, kde jsou všechny datové soubory. Skutečný abandonware to není.
    Petr Krčmář avatar 1.9.2004 13:34 Petr Krčmář | skóre: 60 | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč kolem toho dělají vědu ?
    Souhlas. Viz Lokigames. Delali dobre hry, ale nemeli odbyt. Linuxaci si nehraji :-D.
    Amatéři postavili Noemovu archu, profesionálové Titanic ...
    1.9.2004 16:19 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč kolem toho dělají vědu ?

    Nešlo tady o Linux a jeho uživatele. Jde o to, proč nejsou hry které úspěšně používají open-source model vývoje.

    A to s odbytem nesouhlasí.

    A proč tedy takové hry nejsou ? Protože pro ně prostě takový způsob vývoje není vhodný. Eric S. Raymond v "The Cathedral and the Bazaar" myslím popisuje proč. Open-source, to je postupný, ale neustálý vývoj. Linux byl včera jinde než dnes a je jisté, že zítra už bude zase trochu jinde. Ale u her to takhle není. Hra má příběh a uživatel ji použije jednou (jak kdy, jistě, berme jako vzor třeba současný hit Doom 3). Ono mu je jedno, jestli zítra bude lepší. On ji hraje dnes a chce ji jako katedrálu. Najednou, celou, úplnou.

    Copak toho není dost?
    1.9.2004 16:21 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč kolem toho dělají vědu ?

    Eh, s/nesouhlasí/nesouvisí/, omlouvám se.

    Copak toho není dost?
    1.9.2004 19:13 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč kolem toho dělají vědu ?
    Taková akrádovka vydrží člověku na dvě, na tři odpoledne nanejvýš, a buď je hratelná, nebo není, to beru, ale třeba u strategií je to úplně jinak, pokud jsou celkovým návrhem dostatečně open-sourcové, poskytují obrovské možnosti vytváření vlastních jednotek, úrovní, map, scénářů, etc. -- viz např. Battle for Wesnoth, kolem kterého je velmi živá komunita, ačkoli (nebo právě proto že?) hrát ho lze už dost dlouho, a v1.0 hned tak nebude.

    Nicméně takových her nemůže být tolik, co textových editorů ;-) protože potřebují dosáhnout nějakým zázrakem nadkritické velikosti, a také nejen programátory, těch je dvanáct do tuctu, ale i grafiky, skladatele, ...
    1.9.2004 19:56 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč kolem toho dělají vědu ?

    Souhlasím. Ale pokud se člověk ohlédne do světa "AAA" počítačových her (hezký pojem) tak vidí, že hru nelze prostě vydávat jako Linuxové jádro. I když, možná. Prostě ne všechny hry jsou takové, aby dokázaly kolem sebe vytvořit komunitu jako třeba ten Battle for Wesnoth. Už z podstaty.

    A navíc, opravdu, textový editor napíše kdekdo. Jenže, kdo vám složí hudbu - pro celou hru a aby vypadala celistvě ? Kdo vám nakreslí grafiku (tady opět vytáhnu Cube, ta hra je hezká, jenže je vidět, že grafika a mapy jsou typu Pejsek&Kočička, prostě každý poslal texturu nebo příšeru a je to tam) ? Kdo vám napíše příběh ...

    Prostě chci říct, že open-source model vývoje je pro některé věci nevhodný (nebo přinejmenším nepřináší nic navíc). Pokud jako u Wesnothu (nebo třeba Doom :-)) vytvoříte bazar, tak ano. Jenže některé věci musely vzniknout jako katedrála a nevěřím, že by to šlo jinak.

    Možná by se šlo zmínit o případu her, které, ač vyvinuty běžným uzavřeným způsobem, byly posléze po uvolnění potřebných nástrojů právě onou komunitou dále výrazně obohaceny.

    Copak toho není dost?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.