abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:00 | Komunita

    Debian dnes slaví 32 let. Ian Murdock oznámil vydání "Debian Linux Release" 16. srpna 1993.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:44 | IT novinky

    Policisté zadrželi odsouzeného drogového dealera Tomáše Jiřikovského, který daroval ministerstvu spravedlnosti za tehdejšího ministra Pavla Blažka (ODS) bitcoiny v miliardové hodnotě, a zajistili i darovanou kryproměnu. Zadržení Jiřikovského může být podle ministerstva důležité k rozuzlení kauzy, která vypukla koncem května a vedla ke konci Blažka. Zajištění daru podle úřadu potvrzuje závěry dříve publikovaných právních

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 13:44 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa jedná o možném převzetí podílu ve výrobci čipů Intel. Agentuře Bloomberg to řekly zdroje obeznámené se situací. Akcie Intelu v reakci na tuto zprávu výrazně posílily. Trump minulý týden označil Tana za konfliktní osobu, a to kvůli jeho vazbám na čínské společnosti, čímž vyvolal nejistotu ohledně dlouholetého úsilí Intelu o obrat v hospodaření. Po pondělní schůzce však prezident o šéfovi Intelu hovořil příznivě.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 05:44 | IT novinky

    Společnost Purism stojící za linuxovými telefony a počítači Librem má nově v nabídce postkvantový šifrátor Librem PQC Encryptor.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    14.8. 18:00 | Nová verze

    VirtualBox, tj. multiplatformní virtualizační software, byl vydán v nové verzi 7.2. Přehled novinek v Changelogu. Vypíchnou lze vylepšené GUI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.8. 14:11 | IT novinky

    Eric Migicovsky, zakladatel společnosti Pebble, v lednu oznámil, že má v plánu spustit výrobu nových hodinek Pebble s již open source PebbleOS. V březnu spustil předprodej hodinek Pebble Time 2 (tenkrát ještě pod názvem Core Time 2) za 225 dolarů s dodáním v prosinci. Včera představil jejich konečný vzhled (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    14.8. 12:44 | Zajímavý software

    Byla oznámena nativní podpora protokolu ACME (Automated Certificate Management Environment) ve webovém serveru a reverzní proxy NGINX. Modul nginx-acme je zatím v preview verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    14.8. 12:22 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.08. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.8. 11:55 | IT novinky

    Společnost Perplexity AI působící v oblasti umělé inteligence (AI) podala nevyžádanou nabídku na převzetí webového prohlížeče Chrome internetové firmy Google za 34,5 miliardy dolarů (zhruba 723 miliard Kč). Informovala o tom včera agentura Reuters. Upozornila, že výše nabídky výrazně převyšuje hodnotu firmy Perplexity. Společnost Google se podle ní k nabídce zatím nevyjádřila.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    13.8. 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 34 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20250812 mikrokódů pro své procesory řešící 6 bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (52%)
     (19%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (17%)
    Celkem 396 hlasů
     Komentářů: 23, poslední 4.8. 13:01
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    29.3.2005 20:05 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Orientace
    Orientace v záplavě programů se značně zjednoduší, když si nenainstalujete žádné klikací prostředí -- pak máte jen to, od čeho jste si přečetli manuálovou stránku :o)
    egg avatar 29.3.2005 20:37 egg | skóre: 20 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orientace
    29.3.2005 20:46 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Ubuntu?
    Ta distribuce, ke které museli udělat klon, obsahující jediný správný desktop KDE místo jediného správného desktopu Gnome? ;-)

    A když je autor tak nadšený z absence překladače (MS a Linspire -- náš vzor?), tak ať vysvětluje BFU hlášky typu configure: error: C compiler cannot create executables...
    29.3.2005 20:49 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu?
    Kromě toho nevím, že by gcc a make dávaly svou přítomnost v systému tak hlasitě najevo, že by to běžného uživatele muselo iritovat.
    29.3.2005 20:56 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu?
    Ty to prostě nechápeš -- kdybys dal do distribuce kompilátor, ještě by si nebozí uživatelé mohli nakonec něco zkompilovat.
    29.3.2005 21:17 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu?
    Proč by měli. Uživatelé přece nechtějí volby a možnosti. Nejspokojenější jsou, když žádnou volbu nemají, protože pak nepůsobí problémy ani sami sobě ani nikomu jinému :-) Takže tohle je celkem logické.

    I když, kompilátor je pro mě samozřejmá základní součást systému, takže já bych to používat nechtěl ;-)
    Copak toho není dost?
    29.3.2005 21:18 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu?
    BFU si nikdy nic kompilovat nebude. Napoprvé se mu to nejspíš nepodaří a on chce počítač použít, ne si s ním "hrát". Oni ten kompilátor asi vážně nepotřebují :/
    Math, as Barbie says, is hard.
    29.3.2005 21:39 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu?
    Když jsem si poprvé nainstaloval Linux, potřeboval jsem zkompilovat polobinární ovladač na winmodem abych se připojil na net. Kdyby mi Anaconda po zaškrtnutí "Everything" nebyla nenainstalovala balíčky pro vývoj (vč. zdrojáků jádra), tak jsem byl docela nahranej :-)

    Takže bych nedělal ukvapené závěry o tom, co BFU potřebuje a co nepotřebuje, protože mnohdy jinou možnost, než cosi zkompilovat, nemá.
    29.3.2005 21:47 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu?
    BFU je pr mě sekretářka a její manžel, který je dostatečně odvážný s instalační příručkou začit distribuci instalovat. Ti už z principu nebudou zkoušet nějaký Linux, když jejich modem běží jen ve Windows. Btw. kdyby "everything" nenainstalovalo opravdu everything, tak by to byla patálie:-)
    Math, as Barbie says, is hard.
    29.3.2005 22:11 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu?
    Však ten modem na Linuxu 2.4 běžel v pohodě (na 2.6 údajně nefunguje, ale už ho nepotřebuju), stačilo opsat pár příkazů z README, s tím by si poradil kdekdo. Ale to README jaksi nepočítalo se situací, kdy není nainstalován překladač.
    Btw. kdyby "everything" nenainstalovalo opravdu everything, tak by to byla patálie:-)
    Nainstaluje to, co je na CDčkách. Kdyby tam nebyl překladač, tak ho nenainstaluje. To jsem chtěl říct.
    29.3.2005 22:15 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu?
    stačilo opsat pár příkazů z README, s tím by si poradil kdekdo
    Omyl. Osobně znám dost uživatelů počítačů, kteří s nimi jsou v každodenním kontaktu, ale přesto nemají tušení, že existují nějaké "soubory" (pro ně to jsou emaily, texty, obrázky, písničky, ...). A už vůbec by netušili, kam psát nějaké příkazy, co od nich očekávat apod.

    Btw, mluvím o uživatelích Linuxu...
    29.3.2005 22:19 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu?
    Božena "Tux" Němcová by napsala:"Šťastný to tučňák..." ;-)
    Math, as Barbie says, is hard.
    29.3.2005 22:23 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu?
    Takže jsme opět napřed, tohle byla, co si pamatuju, vize pana Gatese pro další pětiletku :-)
    Copak toho není dost?
    29.3.2005 22:32 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu?
    Mohls rovnou argumentovat dítětem, které neumí číst ani psát, ale v tuxracerovi si vede celkem obstojně ;-)

    Ano, jsou uživatelé, kteří by si nezvládli spustit terminál a opsat pár příkazů ze souboru; nikdo to po ich ani nechce. Ale je nemalá skupina uživatelů, kteří se jakž takž vyznají ve Windows a chtěli by si sami nainstalovat Linux. Dřív nebo později si budou muset něco zkompilovat, takže plni očekávání napíšou
    ./configure
    
    přesně podle návodu... a prd, tahle chyba v návodu nebyla. Vysvětluj jim, že to je vlastně dobře, že v distribuci nemají defaultně překladač, protože by jenom zbytečně zabíral místo na disku :-)
    29.3.2005 22:40 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu?
    Já netvrdím, že je to dobře. Pouze připomínám, že takoví uživatelé jsou a tvůrci té distribuce zjevně nemají ambice oslovovat nějaké jiné. Sám bych to nikomu nedoporučil, ale našim domů bych to klidně nainstaloval.
    29.3.2005 23:11 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu?
    Jo, tak to si rozumíme. Jenom pan McAllister prezentuje Ubuntu jako the-one-and-only, s tím moc nesouhlasím.
    29.3.2005 23:18 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu?
    Žasnu nad tím, že někteří považují za nutné přečíst si odkazovaný článek aby se následně zůčastnili diskuse pod zprávičkou :-)
    Copak toho není dost?
    29.3.2005 23:34 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu?
    :-)

    PS: Proč neklikat na ten odkaz?
    Math, as Barbie says, is hard.
    29.3.2005 23:39 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu?
    To se dozvíš po kliknutí :-) (tak co, kdo si kliknul?)
    Copak toho není dost?
    egg avatar 30.3.2005 05:13 egg | skóre: 20 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu?
    Dneska už asi 4x mi myš mimoděk najela na ten odkaz a chtěla kliknout. Hrůza. Zatím jsem ale vydržel. ;-)
    30.3.2005 00:04 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu?
    Aby člověk začal thread o > 20 příspěvcích, musí si přečíst aspoň perex :o)
    29.3.2005 22:46 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu?
    Opět historka se SUSE, se kterým jsem teď nucen v práci nějak vycházet...

    Nainstaloval jsem takhle na jedno gcc, pkg-config, xlib-devel, glib-devel, gtk2-devel, ..., jánevímco-devel, autoconf, automake, libtool, ... vygeneroval si ./configure, to už slavně doběhlo až do konce, spustil jsem make -- a vidím bash: make: command not found. Myslím, že slabší povahy by to vyřídilo ;-)
    29.3.2005 22:50 Michal Kubeček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu?
    To znám, taky jsem to zažil. To je jedna z řídkých situací, kdy je lépe vzít zavděk YaSTem, zaškrtnout tam vývojové nástroje a případně pokročilý uživatel (pokud možno hned při instalaci) a je klid… Jinak ve verzi 9.2 je šikovný checkbox, který zajistí nainstalování *-devel ke všem knihovnám, které se instalují.
    30.3.2005 00:08 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu?
    To jsem první, kdo si teď všimnul toho dvojího záporu u Anacondy? Kde jsou češtináři :o)
    30.3.2005 00:29 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu?
    To je ale po jazykové stránce v pořádku, ne? Na to tady češtináři kašlou :-)
    Copak toho není dost?
    29.3.2005 21:50 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu?
    To předpokládá, že BFU nebude mít s počítačem nikdy žádné problémy. Bude-li mít, má se pak obrátit na

    - ostatní BFU

    - lidi, kteří očekávají přítomnost vývojových a ladicích nástrojů, protože jsou zapotřebí k řešení problémů

    ?

    Ony by distribuce nemusely instalovat netstat, lsof, strace, ltrace, fuser, slocate (SUSE to fakt dělá! nevěřil jsem, že existuje distro, které nepovažuje locate za základní nástroj), strings, xxd, diff... A když se init skripty přepíší třeba do Javy, a můžeme pak nejspíš vynechat find, awk, xargs, ps, ...

    Ovšem co pak s takovým systémem, když se něco posere? Doinstalovat půlku vesmíru? Přeinstalovat něčím normálním? Vrátit se zpět k MS Windows?
    29.3.2005 21:59 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu?
    Mluvíme však o jiném typu uživatelů... Takových, kteří:
    To předpokládá, že BFU nebude mít s počítačem nikdy žádné problémy. Bude-li mít
    Bude-li mít, tak počítač natvrdo restartuje. Pokud problém přetrvává, zkusí systém přeinstalovat z instalačního CD... Povede-li se to, je spokojený. Nepovede-li se to, přijde na Abc a napíše do disk. fóra například: Balím to - už po kolikáté....
    29.3.2005 22:06 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu?
    No, a k čemu jsou takoví uživatelé? Máme se věnovat značné úsilí tomu, aby používali Linux?
    29.3.2005 22:18 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu?
    Mluvíme však o jiném typu uživatelů...
    Když jsem začínal tenhle thread, tak jsem měl na mysli tyto uživatele. Neinstalovat vývojové nástroje znamená házet jim klacky pod nohy.
    29.3.2005 22:07 Michal Kubeček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu?
    slocate (SUSE to fakt dělá! nevěřil jsem, že existuje distro, které nepovažuje locate za základní nástroj)

    Zvláštní. Já mám přesně opačné zkušenosti. Pravidelně po nainstalování nové verze ve čtvrt na jednu zpozorním, bleskově spustím top, začnu strašně sprostě nadávat a hledat, do kterého crontab.* tentokrát ukryli ten zatracený updatedb, abych ho odtud mohl vykopat. Případně rovnou 'rpm -e findutils-locate'. Jestli mi něco vadí, tak spíš fakt, že se v 9.2 defaultně nespouští atd; jak bez toho, proboha, může někdo existovat? :-)

    30.3.2005 10:44 robotics
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu?
    Ubuntu nemá v sobě obsaženej kompilator??? tak to je děs
    29.3.2005 21:16 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Teprve teď mi došlo,
    že to mohlo vyznít i jako moje myšlenka. Uplně s článkem nesouhlasím, ale sám v okenním prostředí používám pouze pár GUI aplikací a o ostatních raději ani nevím, takže ho i částečně chápu.

    Instalace typu "desktop" často instalují podivné věci (web server, x window manageru, vývojové nástroje, aplikace, které BFU nikdy nepoužije atd.).
    Math, as Barbie says, is hard.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.