abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:33 | Bezpečnostní upozornění

    V dokumentově orientované databázi MongoDB byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická bezpečností chyba CVE-2025-14847 aneb MongoBleed.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:11 | IT novinky

    Při úklidu na Utažské univerzitě se ve skladovacích prostorách náhodou podařilo nalézt magnetickou pásku s kopií Unixu V4. Páska byla zaslána do počítačového muzea, kde se z pásky úspěšně podařilo extrahovat data a Unix spustit. Je to patrně jediný známý dochovaný exemplář tohoto 52 let starého Unixu, prvního vůbec programovaného v jazyce C.

    🇨🇽 | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Komunita

    FFmpeg nechal kvůli porušení autorských práv odstranit z GitHubu jeden z repozitářů patřících čínské technologické firmě Rockchip. Důvodem bylo porušení LGPL ze strany Rockchipu. Rockchip byl FFmpegem na porušování LGPL upozorněn již téměř před dvěma roky.

    🇨🇽 | Komentářů: 5
    včera 15:44 | Zajímavý software

    K dispozici je nový CLI nástroj witr sloužící k analýze běžících procesů. Název je zkratkou slov why-is-this-running, 'proč tohle běží'. Klade si za cíl v 'jediném, lidsky čitelném, výstupu vysvětlit odkud daný spuštěný proces pochází, jak byl spuštěn a jaký řetězec systémů je zodpovědný za to, že tento proces právě teď běží'. Witr je napsán v jazyce Go.

    🇨🇽 | Komentářů: 1
    včera 15:33 | Zajímavý software

    Yazi je správce souborů běžící v terminálu. Napsán je v programovacím jazyce Rust. Podporuje asynchronní I/O operace. Vydán byl v nové verzi 25.12.29. Instalovat jej lze také ze Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    26.12. 18:44 | Komunita

    Od soboty do úterý probíhá v Hamburku konference 39C3 (Chaos Communication Congress) věnovaná také počítačové bezpečnosti nebo hardwaru. Program (jiná verze) slibuje řadu zajímavých přednášek. Streamy a záznamy budou k dispozici na media.ccc.de.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.12. 13:22 | Zajímavý software

    Byl představen nový Xserver Phoenix, kompletně od nuly vyvíjený v programovacím jazyce Zig. Projekt Phoenix si klade za cíl být moderní alternativou k X.Org serveru.

    🇨🇽 | Komentářů: 7
    26.12. 13:11 | Nová verze

    XLibre Xserver byl 21. prosince vydán ve verzi 25.1.0, 'winter solstice release'. Od založení tohoto forku X.Org serveru se jedná o vůbec první novou minor verzi (inkrementovalo se to druhé číslo v číselném kódu verze).

    🇨🇽 | Komentářů: 0
    26.12. 03:33 | Nová verze

    Wayback byl vydán ve verzi 0.3. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.12. 14:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0.0 programovacího jazyka Ruby (Wikipedie). S Ruby Box a ZJIT. Ruby lze vyzkoušet na webové stránce TryRuby. U příležitosti 30. narozenin, první veřejná verze Ruby 0.95 byla oznámena 21. prosince 1995, proběhl redesign webových stránek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (33%)
     (1%)
     (23%)
     (1%)
     (1%)
     (1%)
     (11%)
     (12%)
     (16%)
    Celkem 176 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 24.12. 15:29
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    20.4.2005 12:45 Christof | skóre: 22 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Vlastnost
    To je tedy hodně vykutálená vlastnost :(
    20.4.2005 13:54 Michal Kubeček
    Rozbalit Rozbalit vše hm, co se dá dělat
    Nu což, zajímavý pokus. Viděl bych to na

    iptables -A OUTPUT -d www.remoteapproach.com -j REJECT

    20.4.2005 16:10 kciii
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm, co se dá dělat
    Tymto vobec nic neporiesis... Ja som to pochopil tak ze Acrobat umoznuje Javascriptu vytvarat sietove spojenia (SOAP ?) bez toho aby o tom uzivatela informoval... Skor treba zakazat vytvarat spojenia Acrobatu ako takemu... V diskusii k povodnemu clanku bolo ze SELinux to vraj zvladne.
    20.4.2005 16:15 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm, co se dá dělat
    Když na ten server z tvého počítače nic neodejde, tak prostě neodejde.
    20.4.2005 16:43 Michal Kubeček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm, co se dá dělat
    Problém je v tom, že server, kam se to posílá, není zadrátovaný v Acrobatu, ale rozhoduje o tom JavaScript (v PDF dokumentu). Takže je pravděpodobné, že se podobných služeb vyrojí mraky a nebude v lidských silách je všechny usledovat… :-(
    20.4.2005 16:53 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm, co se dá dělat
    Hmm, a co v tom spyware smejdu nastavit nejakou neexistujici proxy? (Nechce se mi to kvuli instalovat, ale IIRC tam takove nastaveni je).
    20.4.2005 19:37 martink
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm, co se dá dělat
    Co treba iptables -A OUTPUT -m owner --cmd-owner acroread -j REJECT ??
    20.4.2005 14:40 Cronin
    Rozbalit Rozbalit vše Aka vlastnost?
    Je to taky problem, napisat o aky problem sa jedna, aj do spravicky? Rad by som sa to dozvedel bez toho, ze by som musel ist na nejaku stranku. Takto ta spravicka silne pripomina reklamu.
    20.4.2005 14:44 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aka vlastnost?
    Je to opravdu takovy problem - zkus ten clanek shrnout do jedne vety a pak si zase prijd postezovat. :-P
    20.4.2005 15:05 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aka vlastnost?
    "Acrobat Reader 7 umožňuje zasílat pomocí Remote Aproach a javascriptu informace o chování uživatele, píše se v LWN.net."

    Zprava typu: "Jeden server upozornuje na jednu vlastnost jednoho programu" neni zprava, ale upoutavka bez obsahu.

    BTW najit a shrnout podstatny obsah patrivalo k zakladnim dovednostem vzdelaneho cloveka.
    20.4.2005 15:28 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aka vlastnost?
    Aaa, pan expert na seriozni zurnalistiku prisel poradit - to uz tady dlouho nebylo. :-p
    Nikola Ciprich avatar 20.4.2005 19:28 Nikola Ciprich | skóre: 23 | blog: NiX_blog | Palkovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aka vlastnost?
    proc ten sarkasmus? mi taky leze na nervy kdyz musim na clanek kliknout jen proto, abych zjistil ze me to nezajima (ne ze by tohle byl ten pripad - moje nadseni z noveho readeru znacne pokleslo)
    Did you ever touch the starlight ? Dream for a thousand years? Have you ever seen the beauty Of a newborn century?
    20.4.2005 19:32 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aka vlastnost?
    Jo, přesně takovéhle zprávičky tu už několikrát byly a dost mě štvou. Je to sice lepší, než ty růťácké hrůzy na které se musí pro užitečnou informaci klikat pokaždé, ale i tak. Nemyslím, že by abclinuxu potřebovalo zvyšovat návštěvnost odkazovaných stránek :-)
    Copak toho není dost?
    20.4.2005 19:29 Cronin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aka vlastnost?
    Preco do neho rypes? Lebo Ti ukazal ze si neschopny? Sorry, ale mal si reagovat ospravedlnenim, nie ironiou az urazkou, lebo priamo odpovedal na Tvoju priamu otazku a ukazal, ze sa to da.
    20.4.2005 22:59 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aka vlastnost?
    Ne, protoze me ty jeho neustale ironicke poznamke, jak vsichni autori zpravicek krome nej stoji za *piip* a jsou to polointeligentni pologramotni pseudozurnalisti uz *piip*. V archivu flamesu si dohledej sam.
    20.4.2005 14:45 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aka vlastnost?
    Naopak takhle ma zpravicka vypadat. Je to odkaz na neco zajimaveho/aktualniho.
    20.4.2005 15:11 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aka vlastnost?
    Jenze nase zpravicky si lide ctou pres wap, kde odkazy nefunguji. A take v PDF abicku, obvykle tistenem. Proto casto mazeme zpravicky a zadame doplneni.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Jiří Svoboda avatar 20.4.2005 14:55 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aka vlastnost?
    V zasade jde o to, ze pokud si to autor PDF dokumentu preje, tak Adobe Reader 7 nabonzuje po internetu kazde otevreni dokumentu (IP adresa plus nejake dodatecne udaje).
    20.4.2005 22:05 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aka vlastnost?
    Tak mě napadá, není to náhodou tak trochu na hranici zákona? Pokud to není nikde uvedeno tak nemá nikdo právo shromažďovat o mě informace. Aspoň vím co mě nesmí do compu :-) .

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.