abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:11 | Zajímavý článek

    Stanislav Fort, vedoucí vědecký pracovník z Vlčkovy 'kyberbezpečnostní' firmy AISLE, zkoumal dopady Anthropic Mythos (nový AI model od Anthropicu zaměřený na hledání chyb, který před nedávnem vyplašil celý svět) a předvedl, že schopnosti umělé inteligence nejsou lineárně závislé na velikosti nebo ceně modelu a dokázal, že i některé otevřené modely zvládly v řadě testů odhalit ve zdrojových kódech stejné chyby jako Mythos (například FreeBSD CVE-2026-4747) a to s výrazně nižšími provozními náklady.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 4
    včera 12:44 | IT novinky

    Federální návrh zákona H.R.8250 'Parents Decide Act', 13. dubna předložený demokratem Joshem Gottheimerem a podpořený republikánkou Elise Stefanik coby spolupředkladatelkou (cosponsor), by v případě svého schválení nařizoval všem výrobcům operačních systémů při nastavování zařízení ověřovat věk uživatelů a při používání poskytovat tento věkový údaj aplikacím třetích stran. Hlavní rozdíl oproti kalifornskému zákonu AB 1043 a kolorádskému SB26-051 je ten, že federální návrh by platil rovnou pro celé USA.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 12
    včera 12:33 | Nová verze

    Qwen (čínská firma Alibaba Cloud) představila novou verzi svého modelu, Qwen3.6‑35B‑A3B. Jedná se o multimodální MoE model s 35 miliardami parametrů (3B aktivních), nativní kontextovou délkou až 262 144 tokenů, 'silným multimodálním vnímáním a schopností uvažování' a 'výjimečnou schopností agentického kódování, která se může měřit s mnohem rozsáhlejšími modely'. Model a dokumentace jsou volně dostupné na Hugging Face, případně na čínském Modelscope. Návod na spuštění je už i na Unsloth.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 1
    včera 11:00 | Nová verze

    Sniffnet, tj. multiplatformní (Windows, macOS a Linux) open source grafická aplikace pro sledování internetového provozu, byl vydán ve verzi 1.5. V přehledu novinek je vypíchnuta identifikace aplikací komunikujících po síti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 02:22 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 15.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 01:11 | Pozvánky

    Současně se SUSECON 2026 proběhne příští čtvrtek v Praze také komunitní Open Developer Summit (ODS) zaměřený na open source a openSUSE. Akce se koná ve čtvrtek 23. 4. (poslední den SUSECONu) v Hilton Prague (místnost Berlin 3) a je zcela zdarma, bez nutnosti registrace na SUSECON. Na programu jsou témata jako automatizace (AutoYaST), DevOps, AI v terminálu, bezpečnost, RISC-V nebo image-based systémy. Všichni jste srdečně zváni.

    lkocman | Komentářů: 1
    16.4. 15:44 | Humor

    Český úřad zeměměřický a katastrální zavedl u anonymního nahlížení do katastru nemovitostí novou CAPTCHA ve formě mapové puzzle: nepřihlášení uživatelé musí nově správně otočit devět dlaždic v 3x3 poli tak, aby dohromady daly souvislý obrázek výseče reálné mapy, přičemž na to mají pouze jeden časově omezený pokus. Test je podle uživatelů i odborníků příliš obtížný a na sociálních sítích pochopitelně schytává zaslouženou kritiku a

    … více »
    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 34
    16.4. 15:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.95.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.4. 15:22 | Zajímavý software

    Mozilla prostřednictvím své dceřiné společnosti MZLA Technologies Corporation představila open-source AI klienta Thunderbolt. Primárně je určený pro firemní nasazení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.4. 14:00 | IT novinky

    Firma Cal.com oznámila, že přesouvá svůj produkční kód z otevřeného do uzavřeného repozitáře z důvodu bezpečnostního rizika umělé inteligence, která prý dokáže vyhledávat a zneužívat zranitelnosti rychleji, než by je jejich vývojářský tým stíhal opravovat. Zároveň zveřejnila samostatnou, open-source verzi Cal.diy pod licencí MIT, ovšem bez řady původních funkcí. O tom, zda je toto opatření rozumné, existují pochyby. … více »

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 6
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1350 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    29.12.2005 12:12 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    kde se bude soustředit

    kde "se soustředí"! Tohle sloveso je dokonave a jako takove nema tvary budouci, ale budoucnost vyjadruji jiz tvary pritomne. Dosadte si jine dokonave sloveso, napr. "vrátit" a soustřeďte se na tu větičku: "kde se bude vrátit". Krasa, co?
    29.12.2005 12:28 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    Vracet?
    Math, as Barbie says, is hard.
    29.12.2005 12:46 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    Spojení bude vracet a slovo vrátí přece neznamenají totéž.
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    29.12.2005 12:48 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    "Vracet" je sloveso nedokonave (a vyjadruje neco jineho nez sloveso "vrátit"), stejne jako je nedokonave "soustřeďovat". "Vrátit" a "soustředit" jsou naproti tomu slovesa dokonava. Odjakziva. Dalsi dvojice: říci - říkat, uvidět - vidět, napsat - psát. V zasade ucivo zakladni skoly.
    29.12.2005 12:58 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    Dokonavá a nedokonavá slovesa jsem postupně přestal řešit a mluvím (píšu) tak jak mi zobák narostl. Snažím se vyvarovat do očí bijících chyb, ale na tomhle by mně každej češtinář vykostil...
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    29.12.2005 15:01 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    Dokonavá a nedokonavá slovesa jsem postupně přestal řešit a mluvím (píšu) tak jak mi zobák narostl.
    Zrovna v tomhle naprosta vetsina lidi chyby nedela (krome cizincu a malinkych deti). Skoro nikdo nikdy nerekne: "budu se vratit" ale vzdycky "vratim se". Nevim, kdo zacal pouzivat pseudotvar "bude se soustředit", ale urcite nekdo, kdo moc necte a nema tedy jazykovy cit. Ono to vychazi i z logiky veci: dokonava slovesa vyjadruji dej dokonany, tj. uz z principu ne prubehovy.

    Mozna, ze timhle nevedomky vyjadruji lidi skutecnost, ze uz se dnes nedokazou soustredit ani na to, co pisou, a proto se musi "prubezne a stale soustredovat", ale nikdy se vlastne nesoustredi. Proto jim asi odpada dokonavy vyznam slova "soustředit". Me to teda za usi (i za oci) taha - a to kaslu na preklepy i na chyby v i/y - tam se to nedotyka bytostne ceske skladby.
    29.12.2005 15:31 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    Soustředím se teď, za chvíli se vrátím zpátky k nějaké práci. Myslím si, že v tom máš bordel tentokrát ty. ;-)
    29.12.2005 23:06 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    Soustředím se teď, za chvíli se vrátím zpátky k nějaké práci. Myslím si, že v tom máš bordel tentokrát ty. ;-)
    Tak nemysli a radsi vic cti (abys pochytil, jak cestina funguje): "Soustřeďuji se teď (stejně jako "Vracím se teď") a za chvíli se soustředím (stejně jako "za chvíli se vrátím")."

    Uz se tu nehodlam hadat dal o takove samozrejmosti. BTW kvuli tomuhle presne jsou problemy s Wikipedii: cim vic tomu nekdo nerozumi, tim je sverepejsi v obhajovani bludu (jen proto, ze se mu to tak zda), a na argumenty ani priklady (ktere jsem uvedl snad tak dostatecne, ze uz to ani vic nejde) nereaguje.
    30.12.2005 03:15 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    Ne, nemá.
    30.12.2005 03:18 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    …by vám vykostil? :-)
    29.12.2005 13:24 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    Špatně jsem to pochopil. Nechtěl jsem ale říct, že nemáš pravdu, samozřejmě ji máš.
    Math, as Barbie says, is hard.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 29.12.2005 13:08 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    a co treba vyjadreni prubehovosti v budoucnosti?

    to vase vratit by bylo kde se bude vracet, takhle je to kde se bude soustredit.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    29.12.2005 14:43 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    a co treba vyjadreni prubehovosti v budoucnosti?

    to vase vratit by bylo kde se bude vracet, takhle je to kde se bude soustredit.
    "soustřeďovat"
    David Watzke avatar 30.12.2005 01:59 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    Jsem si říkal, jak budete Siemens chválit a ono se tu diskutuje o češtině. :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    30.12.2005 03:25 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    S chválením raději počkejme na konkrétní činy, proklamace jsou hezká věc, ale nic neřeší. Např. Microsoft, jak známo, po léta (teoreticky) pomáhal spoluvytvářet webové standardy W3C, ale když se v praxi podíváte na podporu takového CSS Level 2 (datováno 12. května 1998) v nejnovější verzi MSIE… darmo mluvit…
    David Watzke avatar 30.12.2005 03:27 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    Ano, na tom něco bude. Jenže Siemens každopádně není Microsoft. Protože kdyby byl, jdu zahodit mobil, přestože jsem ho našel. :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    30.12.2005 10:13 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    Máš nějaké zkušeonosti s firmou Siemens mimo svůj mobil? Třeba v oblasti průmyslových automatů a jejich kompatibility se zbytkem světa, kvality a dostupnosti technických specifikací? Patrně nemáš. Microsoft je velmi špatný žák Siemensu ve schopnosti vytvářet umělé nekompatibility, zatajování a jiného házení klacků pod nohy.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 30.12.2005 10:13 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    Tohle me fascinuje :-D Kolik z vas si vubec uvedomilo, o cem ta zpravicka je? Ze se k OSDL pripoji takovyhle subjekt mi pripadne docela dulezite... Aaaale, koho by zajimala nejaka firma ci snad dokonce OSDL, kdyz se muze spokojene hadat o me gramaticke chybe, ze? ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    30.12.2005 10:30 Tomáš | skóre: 25 | Ústí nad Labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    Je tu sice hezký flejm o češtině, ale co se týče tématu, tak bych to jako žádnou revoluci neviděl - divize mobilních telefonů Siemensu dávno nepatří.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 30.12.2005 11:15 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    1. neni to davno

    2. Siemens se k OSDL pripojil az po prodeji mobilni divize BenQu a proto si myslim, ze v tom smysl rozhodne je. Mobilni zarizeni uz dnes zdaleka neznamena jen mobilni telefon.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    30.12.2005 15:23 Tomáš | skóre: 25 | Ústí nad Labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    1. Doba je relativní pojem :-)
    2. Jenže, vemte si poměr např. na našem trhu MT Siemens × a např. PDA od Siemense

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.