abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:33 | Bezpečnostní upozornění

    V dokumentově orientované databázi MongoDB byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická bezpečností chyba CVE-2025-14847 aneb MongoBleed.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:11 | IT novinky

    Při úklidu na Utažské univerzitě se ve skladovacích prostorách náhodou podařilo nalézt magnetickou pásku s kopií Unixu V4. Páska byla zaslána do počítačového muzea, kde se z pásky úspěšně podařilo extrahovat data a Unix spustit. Je to patrně jediný známý dochovaný exemplář tohoto 52 let starého Unixu, prvního vůbec programovaného v jazyce C.

    🇨🇽 | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Komunita

    FFmpeg nechal kvůli porušení autorských práv odstranit z GitHubu jeden z repozitářů patřících čínské technologické firmě Rockchip. Důvodem bylo porušení LGPL ze strany Rockchipu. Rockchip byl FFmpegem na porušování LGPL upozorněn již téměř před dvěma roky.

    🇨🇽 | Komentářů: 5
    včera 15:44 | Zajímavý software

    K dispozici je nový CLI nástroj witr sloužící k analýze běžících procesů. Název je zkratkou slov why-is-this-running, 'proč tohle běží'. Klade si za cíl v 'jediném, lidsky čitelném, výstupu vysvětlit odkud daný spuštěný proces pochází, jak byl spuštěn a jaký řetězec systémů je zodpovědný za to, že tento proces právě teď běží'. Witr je napsán v jazyce Go.

    🇨🇽 | Komentářů: 0
    včera 15:33 | Zajímavý software

    Yazi je správce souborů běžící v terminálu. Napsán je v programovacím jazyce Rust. Podporuje asynchronní I/O operace. Vydán byl v nové verzi 25.12.29. Instalovat jej lze také ze Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.12. 18:44 | Komunita

    Od soboty do úterý probíhá v Hamburku konference 39C3 (Chaos Communication Congress) věnovaná také počítačové bezpečnosti nebo hardwaru. Program (jiná verze) slibuje řadu zajímavých přednášek. Streamy a záznamy budou k dispozici na media.ccc.de.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.12. 13:22 | Zajímavý software

    Byl představen nový Xserver Phoenix, kompletně od nuly vyvíjený v programovacím jazyce Zig. Projekt Phoenix si klade za cíl být moderní alternativou k X.Org serveru.

    🇨🇽 | Komentářů: 7
    26.12. 13:11 | Nová verze

    XLibre Xserver byl 21. prosince vydán ve verzi 25.1.0, 'winter solstice release'. Od založení tohoto forku X.Org serveru se jedná o vůbec první novou minor verzi (inkrementovalo se to druhé číslo v číselném kódu verze).

    🇨🇽 | Komentářů: 0
    26.12. 03:33 | Nová verze

    Wayback byl vydán ve verzi 0.3. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.12. 14:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0.0 programovacího jazyka Ruby (Wikipedie). S Ruby Box a ZJIT. Ruby lze vyzkoušet na webové stránce TryRuby. U příležitosti 30. narozenin, první veřejná verze Ruby 0.95 byla oznámena 21. prosince 1995, proběhl redesign webových stránek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (33%)
     (1%)
     (22%)
     (1%)
     (1%)
     (1%)
     (11%)
     (12%)
     (17%)
    Celkem 174 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 24.12. 15:29
    Rozcestník

    Společnost Adobe Systems vydala novou verzi

    Společnost Adobe Systems vydala novou verzi svého software pro tvorbu PDF Acrobat 7. Prohlížeč Acrobat Reader 7 je k dispozici také pro Linux. Zatím jako beta.

    6.1.2005 09:10 | Petr Krčmář | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    6.1.2005 09:41 Filip Staněk
    Rozbalit Rozbalit vše Adobe Acrobat Reader 7 pro Linux?
    No, tak nevim jestli neco nedelam spatne, ale standardne mi Adobe nabizeji pro Linux ke stazeni 5.0.10 (kterou jiz preci jen nejakou dobu mam) a pripadne po registraci BETU verze 7...
    elviin avatar 6.1.2005 09:47 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Acrobat Reader 7 pro Linux?
    Potvrzuju:

    You will download the most current version of the Adobe Reader that is available for your language and/or platform selection. This version may not include all of the features and capabilities available in Adobe Reader 7.0.

    6.1.2005 09:53 BoodOk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Acrobat Reader 7 pro Linux?
    Jo, to se mi na tech komercnich softech fakt libi. Nejprve se zaregistrujes, aby si mohl zazit to vzruseni z participace na jejich pre-release programu, zadarmiko jim to otestujes a oni si budou mnout ruce, jakze ten Linux precurali. Kulovy, kdyz testovat, tak neco co je open-source, at z toho maji uzitek vsichni a ne vychcana korporace. Kdyz to chteji otestovat, at tu betu alespon pusti verejne.
    6.1.2005 13:23 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Acrobat Reader 7 pro Linux?
    Pokud by byla open source alternativa, ktera Acrobat Reader 7 _plne_ nahradi, pak bych s vami souhlasil. Bohuzel takova 100% alternativa neni, takze by mozna nebylo od veci to testnout. Mohli bychom se totiz casem ocitnout v situaci, kdy Adobe prestane Linuxove verze podporovat a my pak budeme mit problemy s oteviranim nekterych .PDF, coz by bylo velice neprijemne.
    6.1.2005 14:54 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Acrobat Reader 7 pro Linux?
    Že Adobe může přestat Linuxové verze vydávat, je důvod ho ignorovat (a starat se o vytvoření svobodné náhrady), nikoli podporovat.
    6.1.2005 15:19 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Acrobat Reader 7 pro Linux?
    Pevne doufam, ze jdete prikladem a uz jste s tvorbou svobodne nahrady zacal, pripadne, ze prispivate do xpdf apod..
    6.1.2005 15:33 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Acrobat Reader 7 pro Linux?
    PDF nepoužívám, a když už něco v PDF mám, tak si to prohlížím v gv. Acrobat Reader jsem dávno odinstaloval jako zbytečný software, a xpdf mám proto, že na něm cosi závisí. Pokud jste stále přesvědčen, že bych s tím měl začít já, tak si to připíšu do TODO -- na posici odpovídající mým prioritám.
    6.1.2005 15:41 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Acrobat Reader 7 pro Linux?
    Adobe Arobat Reader jsem na Linuxu jaktěživ nepoužil, v PDF mám kdeco a na problémy nenarážím, až na pár výjimek (jako třeba když jsem se pokusil v xpdf otevřít pdfko s mapou různých větví Unixu, to skončilo dost neslavně :-)).
    Copak toho není dost?
    6.1.2005 12:33 Jarek Šeděnka
    Rozbalit Rozbalit vše Kde je ta beta?
    Asi jsem slepý, ale ani s googlem ani bez googlu tam tu betu nemůžu najít..

    Nakopne mě někdo? :-)
    6.1.2005 13:42 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde je ta beta?
    http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html
    Linux Beta: to apply to participate in the pre-release program for Adobe Reader 7.0 for Linux, please click here. To download released versions of Adobe Reader for different platforms, please follow Step 1 below to select your platform, language and connection speed.
    Coz prinasi nasledujici super vysledek:
    Invalid Testing Opportunity You are trying to apply for an invalid testing opportunity. You are attempting to apply for an invalid beta test opportunity.
    No takze si muzou dobrodinci z Adobe tak maximalne trhnout ploutvi. :-D
    6.1.2005 15:43 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde je ta beta?
    Opravdu tam v tom maji asi trochu bo.del :(
    6.1.2005 14:47 Jukas
    Rozbalit Rozbalit vše Proc to nejede?
    Kdyt to nefunguje
    7.1.2005 08:48 s0
    Rozbalit Rozbalit vše acroread je imho naprosto zasadni
    ponevadz za nej neexistuje (opravte mne prosim) zadna nahrada. V podstate to mam shrnute zde:

    http://docs.scribus.net/index.php?lang=en&sm=dtptoolbox&page=toolbox1

    nebo:

    http://nashi.altmuehlnet.de/pipermail/scribus/2004-September/006402.html

    atd. atd.
    7.1.2005 09:09 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: acroread je imho naprosto zasadni
    Nekteri nasi kolegove to, bohuzel, nechapou a nevedomky delaji vse pro to, abychom o Acrobat reader na Linuxu prisli...No - doufejme, ze testeru se i tak najde dost. Verze 7 pro Linux bude urcite uvedena, na Adobe je porad videt vule Reader pro Linux delat.
    7.1.2005 12:01 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: acroread je imho naprosto zasadni
    V těch odkazovaných dokumentech jsem se dověděl, že potřebuji AR, když chci v PDF JavaScirpt. To tedy rozhodně nechci, JS mám vypnutý i ve www browserech.
    7.1.2005 10:08 BoodOk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: acroread je imho naprosto zasadni
    Stale mi neni jasne, v cem ze je AR tak zasadni pro linux?
    7.1.2005 13:46 burlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: acroread je imho naprosto zasadni
    Pro vas mozna, ne, pro nekoho ano. To je asi pochopitelne, ne?
    7.1.2005 17:19 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: acroread je imho naprosto zasadni
    Ano, pochopitelne to je. Nepochopitelna je Vase neodpoved na mou otazku.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    7.1.2005 10:21 burlog
    Rozbalit Rozbalit vše Krasne reci, ale skutek utek
    Nechci se dotknout takovych lidi jako je Yeti a dalsich, ale na LINUXU neni poradna podpora pro PDF, od doby co Adobe pro sve MULTIPLATFORMI PDF prestal delat Reader i pro Linux. Ze tu je Ghostscript + xdpf, kghostview, .... je sice moc sqele, ale tyto programy maji s nekterymi PDF velke problemy. Vim o cem mluvim, PDF-ka se ve firme pouzivaji velmi hodne(firma vydava casopisy). To, ze vetsina klientu jede na Linuxu a musi se s PDF prat neni dobra situace.

    Pokud se konecne Adobe zase vzchopi a pro Linux ten prohlizec dotahne, bude to sqele. A pokud tomu mohu pomoci tim, ze ho tu bude 20 lidi testovat, tak to udelam. Reci, ze by se mela vytvorit plnohodnotna nahrada, me zacnou zajimat az takova bude.

    A to, ze tak velka firma, jako je Adobe, bere v potaz, ze existuje neco jako Linux, je jiste taky moc dobre, nemyslite?

    Ze se vam nechce testovat? Tak to nedelejte a pockejte az to dodelaji...
    7.1.2005 11:59 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krasne reci, ale skutek utek
    Reci, ze by se mela vytvorit plnohodnotna nahrada, me zacnou zajimat az takova bude.

    S tímto přístupem bychom nenapsali náhradu nikdy za nic a všichni stále používali MS Windows.

    Problém je v tom, že podpora PDF (pro lidi, co ho chtějí používat jako interaktivní multimediální formát nebo jánevímco) závisí na Adobe, který si může dělat, co chce. Tento problém se nevyřeší tím, že Adobe vydá nějakou novou verzi Acrobata pro Linux nebo že bude někdo něco testovat -- Adobe si stále bude moci dělat, co chce. I když se postavíte na hlavu, Adobe si stále může dělat, co chce. Je to tak obtížné pochopit?
    7.1.2005 13:43 burlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krasne reci, ale skutek utek
    Neni. Myslim, ze oba by jsme uvitali OS verzi. Jenze ta neni. A ja otevrene priznam, ja nemam na to dat neco takoveho dohromady. Mozna kdybych to byla moje prace... Proto se holt spokojim s tim, ze budu posilat reporty na ghostcript. A pokud bude acrobat i pro linux budu stastny, protoze mi ubude prace.(Tedy v pripade, ze bude fungovat ;)

    Proste mi prislo hloupe zatracovat takovy projekt(zaplat pambuh za nej, alespon pro me), zvlaste kdyz linuxu, podle me, pomaha.

    A vim ze PDF zavisi na Adobe, ona treba Java take zavisi SUNu a prikladu by se naslo jiste vic. Jenze dokud bude PDF firemni projekt, a to asi dlouho jeste bude, bude to tak. S tim asi mi nic neudelame.

    A nakonec, me naprosto nezajimaji multimedialni obsahy PDF. Jedna se mi o PDF s textem a obrazky. A i na takto obycejnych PDF si nekdy ghostcript neskrtne.
    31.1.2005 15:23 mykhal | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Funguje!
    Na stránkách Adobe už sice Acrobat Reader 7.0 prerelease k dispozici není, ale dá se najít například tady, nebo jinde, když se googlu předhodí AdbeRdr70_linux_enu.0.beta1.tar.bz2 .

    Odzkoušeno, intalace proběhla hladce, funguje, i přestože Debian testing není na seznamu podporavných distribucí.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.