abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 22:33 | Zajímavý projekt

Na Humble Bundle byla spuštěna akce Humble Book Bundle: Hacking for the Holidays by No Starch Press. Za 1 dolar a více lze koupit 5 elektronických knih, za 8 dolarů a více lze koupit 10 elektronických knih a za 15 dolarů a více lze koupit 15 elektronických knih věnovaných počítačové bezpečnosti, penetračnímu testování, forenzní analýze nebo kryptografii od nakladatelství No Starch Press. Nákupem lze podpořit organizaci Electronic Frontier Foundation (EFF).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 20:11 | Nová verze

Po devíti měsících od vydání verze 5.4 byla vydána verze 5.5 svobodného multiplatformního softwaru pro konverzi a zpracování digitálních fotografií primárně ve formátů RAW RawTherapee (Wikipedie). Nová verze RawTherapee je k dispozici také jako balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:44 | Upozornění

Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) vydal varování (pdf) před používáním softwaru i hardwaru společností Huawei Technologies Co., Ltd., a ZTE Corporation. Používání těchto prostředků představuje bezpečnostní hrozbu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 40
včera 13:33 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 159. brněnský sraz, který proběhne v pátek 21. prosince od 18:00 v restauraci Na blbým místě na adrese Pellicova 5b.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 12:55 | Bezpečnostní upozornění

V relačním databázovém systému SQLite (Wikipedie) byla nalezena bezpečnostní chyba pojmenovaná Magellan. Chyba se týká také webových prohlížečů postavených na Chromiu podporujících WebSQL API (POC). Bezpečnostní chyba byla opravena v SQLite 3.26.0 a v Chromiu 71.0.3578.80.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 12:11 | Nová verze

WinBtrfs, open source systémový ovladač pro systémy Microsoft Windows umožňující přístup k linuxovému souborovému systému Btrfs, byl vydán ve verzi 1.1. Přináší podporu komprese zstd (Zstandard). WinBtrfs je používán například v operačním systému ReactOS.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
16.12. 12:44 | Komunita

Nadace Cloud Native Computing Foundation (CNCF), jejíž cílem je usnadnit spolupráci při vývoji a zavádění nových cloudových technologií, projekt konsorcia Linux Foundation, organizovala od 10. do 13. prosince v Seattlu konferenci KubeCon + CloudNativeCon North America 2018. Shrnutí dění na konferenci v příspěvku na blogu. V úvodu konference společnost Red Hat věnovala této nadaci distribuovanou key-value databázi etcd. Jedná se o

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.12. 14:33 | Nová verze

Byla vydána nová verze 1.30 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
14.12. 14:22 | Nová verze

Deset dnů po představení beta verze byla vydána stabilní verze Steam Linku pro Raspberry Pi umožňující streamovat hry ve službě Steam z počítače na televizní obrazovku.

Ladislav Hagara | Komentářů: 9
13.12. 20:00 | Nová verze

Byla vydána (YouTube) verze 2018.3 multiplatformního herního enginu Unity (Wikipedie). Přehled novinek i s videoukázkami v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Chystáte se přejít na Wayland na „desktopu“?
 (25%)
 (9%)
 (11%)
 (31%)
 (24%)
Celkem 147 hlasů
 Komentářů: 19, poslední 14.12. 18:37
Rozcestník

Standard C++14 schválen

Nová verze standardu programovacího jazyka C++, C++14, formálně "International Standard ISO/IEC 14882:2014(E) Programming Language C++", byla jednohlasně schválena. [Phoronix]

19.8.2014 15:14 | Ladislav Hagara | Nová verze


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

19.8.2014 15:45 plan9ftw
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
nic moc, ale vzhledem k tomu že je to jen 'tock' a ne 'tick' se to dalo čekat, to až C++17 bude skutečně zajímavé
19.8.2014 16:39 Seraph
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Začíná nám tady nějak rašit type inference. To je dobře. Mírně mne zklamala komplikace s type inferencí v případě rekurze. Ale co se dá dělat. V imperativním jazyku se stejně obvykle vyhýbá rekurzi.
19.8.2014 19:21 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Tu komplikaci lze naopak brát jako výhodu. Fungující verze totiž nutí k tail call rekurzi.
19.8.2014 22:15 Seraph
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Nejsem si jist zdali ma gcc podporu tail call rekurze.
Hans1024 avatar 19.8.2014 22:33 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
ma
Veni, vidi, copi
19.8.2014 18:17 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Opravdu potřebujeme literals pro milisekundy, nanosekundy, mikrosekundy, hodiny a templated variables? To je zas bloat...
"Opravdový programátor dokáže naprogramovat C++kový program v libovolném jazyce"
Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
19.8.2014 18:32 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
A opravdu nám nestačí HEX, potřebujeme i BIN to zas bude v alejích nul a jedniček…
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
19.8.2014 18:34 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
bin je užitečnej, to mi třeba zrovna chybí (i když se to dá lehce řešit přes makra). Problém C++ je ten, že se snaží bejt všechny jazyky na světě dohromady. Stačí číst dvě různý knihovny v C++ a obě budou jako každá v jinym jazyce.
Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
19.8.2014 18:37 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Aha, ty budeš ten co je tam bude blít, a já budu ten co bude jak hňup odpočítávat odzadu, abych to přečetl :-)
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
19.8.2014 19:35 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Někdy se to hodí.
Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
19.8.2014 19:45 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Tak schválně „¡bnahoď!“.
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
19.8.2014 19:46 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Mělo být „¡nahoď!“ kde se vzalo to ‚b‘ nevím…
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
19.8.2014 20:03 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Všelijaký flagy, který se maj ORovat (jako třeba u open() v C), obecně bitmasky prostě

"kde se vzalo to ‚b‘ nevím…"
Už tě taky dostali :-D
Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
19.8.2014 20:29 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen

No nevím na masky je to přece zbytečné, to se zapíše v HEX kratčeji a stejně nebo lépe čitelně.

Ad. dostali: Možná, sice nevím jak mě „tady“ našli, asi přes ABCLinuxu…, ale spíš to bude tím, že nejsem moc zvyklý psát přímo na NTB a navíc bez myši, no a joystick je mzei GHB

To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
19.8.2014 22:30 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
"No nevím na masky je to přece zbytečné, to se zapíše v HEX kratčeji a stejně nebo lépe čitelně."
No v hexu jsem to moc neviděl, hodně často se to dělá přes uhozený (1 << x). A hexový bitflagy mi čitelný fakt nepřijdou (můj osobní názor).

"no a joystick je mzei GHB"
A myslíš, že je to jen náhoda? Určitě je to celosvětové spiknutí výrobců hardwaru. :-D
Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
20.8.2014 20:16 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen

Asi rozhodně čtu jiné knihovny, vždyť jedno-bit-maska je triviální jak facka a když se podívám na následující zápisy

16bit:

0x0001 vs. 0b0000000000000001 nebo 0b1 (?)
0x0002 vs. 0b0000000000000010 nebo 0b10 (?)
0x0004 vs. 0b0000000000000100 nebo 0b100 (?)
0x0008 vs. 0b0000000000001000 nebo 0b1000 (?)
0x0010 vs. 0b0000000000010000 nebo 0b10000 (?)
…
0x8000 vs. 0b1000000000000000

32bit:

0x00000001 vs. 0b00000000000000000000000000000001 nebo 0b1 (?)
…
0x80000000 vs. 0b10000000000000000000000000000000

64bit

0x0000000000000001 vs. 0b0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000001 nebo 0b1 (?)
…
0x8000000000000000 vs. 0b1000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

Si teda myslím, že bitový posun je fajn na dynamické tvoření, ale ne na konstantu, ale i ten bitový posun je mnohem čitelnější a bezpečnější než příšernosti s bitovým zápisem.

To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
21.8.2014 11:02 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
IMHO binary se hodi hlavne kdyz chce clovek do zdrojaku vlozit 2D bitmapu (treba font..). Coz uz se dneska zase tak casto nestava.
21.8.2014 11:09 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
To jsem dělával už hodně dávno (i na masku kurzoru), ale HEX je stále dobré a čitelné, ale holt není vidět obrázek…
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
19.8.2014 22:18 Seraph
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Potřebujeme, přímí binární zápis používám když vkladam hodnoty do příznaků systémových struktur.
19.8.2014 19:24 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Templated variables se týkají constexpr, je to tam i napsané, že požadavek byl mít π (a další konstanty) s přesností podle typu. Literály pro čas mi ale taky přijdou zbytečné.
19.8.2014 20:05 oryctolagus | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Notably, std::initializer_list has constexpr begin/end functions, both locally and globally.
Halleluja.
Jardík avatar 20.8.2014 17:51 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Jójó, z C++ se stává bastl.
Věřím v jednoho Boha.
21.8.2014 08:48 Hawk
Rozbalit Rozbalit vše Vnucování STL
Já jsem zhnusen novými C++ standardy od chvíle, kdy ke klíčovým slovům jazyka přidali klíčové metody. Mám na mysli například begin() a end(), které jsou vyhrazeny pro iterování.

Co když celý kód používá jinou metodiku pojmenování, ať už třeba CamelCase, nebo je napsán v jiném jazyce než angličtina? Tuší vůbec standardizační komise, že jsou lidé, kteří STL nepoužívají a mají "svoje" knihovny tříd?
Conscript89 avatar 21.8.2014 09:37 Conscript89 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vnucování STL
Vsak metody v camelcase zacinaji malym pismenem, takze to je v poradku, ne?
I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
21.8.2014 09:39 Hawk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vnucování STL
Jak u koho, ... :)

U mne jsou třídy i metody s prvním písmenem velkým, aby se odlišily od proměnných.
xkucf03 avatar 24.8.2014 20:41 xkucf03 | skóre: 46 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vnucování STL

Ale fuj, metodu od proměnné snad poznáš 1) podle závorky a 2) podle slovního druhu (metoda = sloveso, proměnná = podstatné jméno případně infinitiv).

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
21.8.2014 13:23 oryctolagus | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vnucování STL
Já jsem zhnusen novými C++ standardy od chvíle, kdy ke klíčovým slovům jazyka přidali klíčové metody. Mám na mysli například begin() a end(), které jsou vyhrazeny pro iterování.
Pokud nepoužíváš range-based for, tak je to jedno, ne? A pokud ano, je možný si nadefinovat aliasy, jako to dělá třeba Qt...
21.8.2014 13:57 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vnucování STL
Pro tyhle případy slouží globální begin a end:
template <typename T>
auto begin(T & kontejner)
{
   return kontejner.Začátek();
}

template <typename T>
auto end(T & kontejner)
{
   return kontejner.Konec();
}
q66 avatar 21.8.2014 16:42 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vnucování STL
psát kód v jiném jazyce, než angličtina, je prasárna.

A FooBar není CamelCase, ale PascalCase; fooBar je camelCase.

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.