abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 11:44 | Komunita

Aktuální verzi knihy Everything curl věnované řádkovému nástroji a knihovně pro přenos dat po různých protokolech curl lze koupit v papírové formě. Kniha je volně k dispozici na stránkách curlu nebo ke stažení ve formátech PDF, MOBI a EPUB. Ve spolupráci s BountyGraph byl spuštěn bug bounty program aneb za nalezení kritické bezpečnostní chyby v curlu lze vydělat aktuálně až 33 268 dolarů. Částkou 32 768 dolarů přispěl Dropbox. Curl již umí TLS

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 11:33 | Zajímavý projekt

Cloudflare spustil experimentální provoz ESNI - šifrovaného SNI (Server Name Indication), které umožňuje chránit soukromí uživatelů přistupujících k webům přes HTTPS. ESNI je podporováno zatím v testovací verzi Firefoxu. Při současném použití šifrovaného DNS (DNS-over-TLS či DNS-over-HTTPS) tak ISP či státy již nebudou mít žádnou přesnou možnost, jak kontrolovat či blokovat stránky, ke kterým uživatelé přistupují. Více viz také IETF draft.

xm | Komentářů: 0
včera 21:33 | Nová verze

Byla vydána nová major verze 1.8.0 open source systému pro filtrování nevyžádané pošty Rspamd (GitHub, ChangeLog). Z novinek lze zmínit nový framework selectors, optimalizaci modulu ClickHouse nebo vylepšení webového rozhraní.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 18:44 | Bezpečnostní upozornění

Sabri Haddouche vytvořil stránku Browser Reaper, na které demonstruje zranitelnosti současných verzí webových prohlížečů Chrome, Safari i Firefox. Zveřejněné skripty dokážou zahltit nejen webové prohlížeče, ale v závislosti na nastavení, také celé operační systémy.

Ladislav Hagara | Komentářů: 11
23.9. 19:22 | Nová verze

Byla vydána verze 11.3 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy v příspěvku na blogu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.9. 13:00 | Komunita

Do 30. října se lze přihlásit do dalšího kola programu Outreachy (Wikipedie), jehož cílem je přitáhnout do světa svobodného a otevřeného softwaru lidi ze skupin, jež jsou ve světě svobodného a otevřeného softwaru málo zastoupeny. Za 3 měsíce práce, od 4. prosince 2018 do 4. března 2019, v participujících organizacích lze vydělat 5 500 USD.

Ladislav Hagara | Komentářů: 104
21.9. 22:22 | Komunita

Společnost Purism představila kryptografický token Librem Key. Koupit jej lze za 59 dolarů. Token byl vyvinut ve spolupráci se společností Nitrokey a poskytuje jak OpenPGP čipovou kartu, tak zabezpečení bootování notebooků Librem a také dalších notebooků s open source firmwarem Heads.

Ladislav Hagara | Komentářů: 9
21.9. 20:33 | Nová verze

Společnost NVIDIA oficiálně vydala verzi 10.0 toolkitu CUDA (Wikipedie) umožňujícího vývoj aplikací běžících na jejich grafických kartách. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.9. 20:00 | Upozornění

Příspěvek Jak přežít plánovanou údržbu DNS na blogu zaměstnanců CZ.NIC upozorňuje na historicky poprvé podepsání DNS root zóny novým klíčem dne 11. října 2018 v 18:00. Software, který nebude po tomto okamžiku obsahovat nový DNSSEC root klíč, nebude schopen resolvovat žádná data. Druhým důležitým datem je 1. února 2019, kdy významní výrobci DNS softwaru, také historicky poprvé, přestanou podporovat servery, které porušují DNS standard

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 12
21.9. 15:55 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 156. brněnský sraz, který proběhne v pátek 21. září od 18:00 v restauraci Na Purkyňce na adrese Purkyňova 80.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Na optické médium (CD, DVD, BD aj.) jsem naposledy vypaloval(a) data před méně než
 (14%)
 (14%)
 (20%)
 (23%)
 (24%)
 (4%)
 (0%)
Celkem 409 hlasů
 Komentářů: 35, poslední dnes 09:16
Rozcestník

Standard C++14 schválen

Nová verze standardu programovacího jazyka C++, C++14, formálně "International Standard ISO/IEC 14882:2014(E) Programming Language C++", byla jednohlasně schválena. [Phoronix]

19.8.2014 15:14 | Ladislav Hagara | Nová verze


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

19.8.2014 15:45 plan9ftw
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
nic moc, ale vzhledem k tomu že je to jen 'tock' a ne 'tick' se to dalo čekat, to až C++17 bude skutečně zajímavé
19.8.2014 16:39 Seraph
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Začíná nám tady nějak rašit type inference. To je dobře. Mírně mne zklamala komplikace s type inferencí v případě rekurze. Ale co se dá dělat. V imperativním jazyku se stejně obvykle vyhýbá rekurzi.
19.8.2014 19:21 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Tu komplikaci lze naopak brát jako výhodu. Fungující verze totiž nutí k tail call rekurzi.
19.8.2014 22:15 Seraph
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Nejsem si jist zdali ma gcc podporu tail call rekurze.
Hans1024 avatar 19.8.2014 22:33 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
ma
Veni, vidi, copi
19.8.2014 18:17 mankind_boost | skóre: 6 | Hliněná chýše, 5482/3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Opravdu potřebujeme literals pro milisekundy, nanosekundy, mikrosekundy, hodiny a templated variables? To je zas bloat...
"Opravdový programátor dokáže naprogramovat C++kový program v libovolném jazyce"
Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
19.8.2014 18:32 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
A opravdu nám nestačí HEX, potřebujeme i BIN to zas bude v alejích nul a jedniček…
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
19.8.2014 18:34 mankind_boost | skóre: 6 | Hliněná chýše, 5482/3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
bin je užitečnej, to mi třeba zrovna chybí (i když se to dá lehce řešit přes makra). Problém C++ je ten, že se snaží bejt všechny jazyky na světě dohromady. Stačí číst dvě různý knihovny v C++ a obě budou jako každá v jinym jazyce.
Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
19.8.2014 18:37 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Aha, ty budeš ten co je tam bude blít, a já budu ten co bude jak hňup odpočítávat odzadu, abych to přečetl :-)
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
19.8.2014 19:35 mankind_boost | skóre: 6 | Hliněná chýše, 5482/3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Někdy se to hodí.
Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
19.8.2014 19:45 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Tak schválně „¡bnahoď!“.
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
19.8.2014 19:46 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Mělo být „¡nahoď!“ kde se vzalo to ‚b‘ nevím…
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
19.8.2014 20:03 mankind_boost | skóre: 6 | Hliněná chýše, 5482/3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Všelijaký flagy, který se maj ORovat (jako třeba u open() v C), obecně bitmasky prostě

"kde se vzalo to ‚b‘ nevím…"
Už tě taky dostali :-D
Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
19.8.2014 20:29 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen

No nevím na masky je to přece zbytečné, to se zapíše v HEX kratčeji a stejně nebo lépe čitelně.

Ad. dostali: Možná, sice nevím jak mě „tady“ našli, asi přes ABCLinuxu…, ale spíš to bude tím, že nejsem moc zvyklý psát přímo na NTB a navíc bez myši, no a joystick je mzei GHB

To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
19.8.2014 22:30 mankind_boost | skóre: 6 | Hliněná chýše, 5482/3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
"No nevím na masky je to přece zbytečné, to se zapíše v HEX kratčeji a stejně nebo lépe čitelně."
No v hexu jsem to moc neviděl, hodně často se to dělá přes uhozený (1 << x). A hexový bitflagy mi čitelný fakt nepřijdou (můj osobní názor).

"no a joystick je mzei GHB"
A myslíš, že je to jen náhoda? Určitě je to celosvětové spiknutí výrobců hardwaru. :-D
Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
20.8.2014 20:16 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen

Asi rozhodně čtu jiné knihovny, vždyť jedno-bit-maska je triviální jak facka a když se podívám na následující zápisy

16bit:

0x0001 vs. 0b0000000000000001 nebo 0b1 (?)
0x0002 vs. 0b0000000000000010 nebo 0b10 (?)
0x0004 vs. 0b0000000000000100 nebo 0b100 (?)
0x0008 vs. 0b0000000000001000 nebo 0b1000 (?)
0x0010 vs. 0b0000000000010000 nebo 0b10000 (?)
…
0x8000 vs. 0b1000000000000000

32bit:

0x00000001 vs. 0b00000000000000000000000000000001 nebo 0b1 (?)
…
0x80000000 vs. 0b10000000000000000000000000000000

64bit

0x0000000000000001 vs. 0b0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000001 nebo 0b1 (?)
…
0x8000000000000000 vs. 0b1000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

Si teda myslím, že bitový posun je fajn na dynamické tvoření, ale ne na konstantu, ale i ten bitový posun je mnohem čitelnější a bezpečnější než příšernosti s bitovým zápisem.

To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
21.8.2014 11:02 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
IMHO binary se hodi hlavne kdyz chce clovek do zdrojaku vlozit 2D bitmapu (treba font..). Coz uz se dneska zase tak casto nestava.
21.8.2014 11:09 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
To jsem dělával už hodně dávno (i na masku kurzoru), ale HEX je stále dobré a čitelné, ale holt není vidět obrázek…
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
19.8.2014 22:18 Seraph
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Potřebujeme, přímí binární zápis používám když vkladam hodnoty do příznaků systémových struktur.
19.8.2014 19:24 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Templated variables se týkají constexpr, je to tam i napsané, že požadavek byl mít π (a další konstanty) s přesností podle typu. Literály pro čas mi ale taky přijdou zbytečné.
19.8.2014 20:05 oryctolagus | skóre: 29 | blog: Untitled
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Notably, std::initializer_list has constexpr begin/end functions, both locally and globally.
Halleluja.
Jardík avatar 20.8.2014 17:51 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Jójó, z C++ se stává bastl.
Věřím v jednoho Boha.
21.8.2014 08:48 Hawk
Rozbalit Rozbalit vše Vnucování STL
Já jsem zhnusen novými C++ standardy od chvíle, kdy ke klíčovým slovům jazyka přidali klíčové metody. Mám na mysli například begin() a end(), které jsou vyhrazeny pro iterování.

Co když celý kód používá jinou metodiku pojmenování, ať už třeba CamelCase, nebo je napsán v jiném jazyce než angličtina? Tuší vůbec standardizační komise, že jsou lidé, kteří STL nepoužívají a mají "svoje" knihovny tříd?
Conscript89 avatar 21.8.2014 09:37 Conscript89 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vnucování STL
Vsak metody v camelcase zacinaji malym pismenem, takze to je v poradku, ne?
I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
21.8.2014 09:39 Hawk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vnucování STL
Jak u koho, ... :)

U mne jsou třídy i metody s prvním písmenem velkým, aby se odlišily od proměnných.
xkucf03 avatar 24.8.2014 20:41 xkucf03 | skóre: 46 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vnucování STL

Ale fuj, metodu od proměnné snad poznáš 1) podle závorky a 2) podle slovního druhu (metoda = sloveso, proměnná = podstatné jméno případně infinitiv).

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
21.8.2014 13:23 oryctolagus | skóre: 29 | blog: Untitled
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vnucování STL
Já jsem zhnusen novými C++ standardy od chvíle, kdy ke klíčovým slovům jazyka přidali klíčové metody. Mám na mysli například begin() a end(), které jsou vyhrazeny pro iterování.
Pokud nepoužíváš range-based for, tak je to jedno, ne? A pokud ano, je možný si nadefinovat aliasy, jako to dělá třeba Qt...
21.8.2014 13:57 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vnucování STL
Pro tyhle případy slouží globální begin a end:
template <typename T>
auto begin(T & kontejner)
{
   return kontejner.Začátek();
}

template <typename T>
auto end(T & kontejner)
{
   return kontejner.Konec();
}
q66 avatar 21.8.2014 16:42 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vnucování STL
psát kód v jiném jazyce, než angličtina, je prasárna.

A FooBar není CamelCase, ale PascalCase; fooBar je camelCase.

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.