abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:22 | IT novinky

    Ministerstvo financí ve spolupráci s finanční správou dnes představilo beta verzi aplikace využívající umělou inteligenci pro předvyplnění daňového přiznání. Není třeba přepisovat údaje z různých potvrzení, ani hledat správné řádky, kam údaje napsat. Stačí nahrát dokumenty a využít AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 18:33 | Zajímavý projekt

    Výrobce počítačových periferií Keychron zveřejnil repozitář se schématy šasi klávesnic a myší. Licence je restriktivní, zakazuje většinu komerčních užití a v podstatě jsou tak data vhodná pouze pro výukové účely, hlášení a opravy chyb, případně výrobu vlastního příslušenství.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 18:22 | Nová verze

    Správce balíčků APT, používaný v Debianu a odvozených distribucích, byl vydán ve verzi 3.2 (seznam změn). Mezi novinkami figurují nové příkazy pro práci s historií, včetně vracení transakcí.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 14:33 | IT novinky

    Společnost Anthropic oznámila Projekt Glasswing a s ní související AI model Claude Mythos Preview. Jedná se o iniciativu zaměřenou na kybernetickou bezpečnost, do které se zapojily velké technologické společnosti Amazon Web Services, Anthropic, Apple, Broadcom, Cisco, CrowdStrike, Google, JPMorganChase, Linux Foundation, Microsoft, NVIDIA a Palo Alto Networks. Anthropic věří, že nový AI model Claude Mythos Preview dokáže

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:55 | Zajímavý software

    Firma Ojective Development vydala svůj nástroj pro monitorování a řízení odchozích síťových připojení Little Snitch i pro operační systém Linux. Linuxová verze se skládá ze tří komponent: eBPF program pro zachytávání provozu a webové rozhraní jsou uvolněny pod GNU GPLv2 a dostupné na GitHubu (převážně Rust a JavaScript), jádro backendu je proprietární pod vlastní licencí, nicméně zdarma k použití a redistribuci (cena přitom normálně … více »

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 0
    8.4. 18:44 | IT novinky

    Vojenské zpravodajství (VZ) se v březnu zapojilo do mezinárodní operace proti aktivitám hackerské skupiny APT28, která je spojovaná s ruskou vojenskou zpravodajskou službou GRU a která přes slabě zabezpečené routery prováděla kybernetické útoky na státní a další organizace v ČR i zahraničí. Operaci vedl americký Federální úřad pro vyšetřování (FBI) a jejím cílem bylo odebrat útočníkům přístup k napadeným zařízením a ty následně … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    8.4. 16:44 | IT novinky

    Tvůrcem nejpopulárnější kryptoměny bitcoin, který se skrývá za pseudonymem Satoši Nakamoto (Satoshi Nakamoto), je britský kryptograf Adam Back. Na základě vlastní investigativní práce to tvrdí americký deník The New York Times (NYT). Několik indicií podle autorů jasně ukazuje na to, že Back a Nakamoto jsou stejný člověk. Jde mimo jiné o podobný odborný a osobnostní profil či totožné chyby a manýry v psaném projevu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    8.4. 14:44 | Nová verze

    Google Chrome 147 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 147.0.7727.55 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře. Přehled novinek v Chrome DevTools 145 až 147 také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.4. 12:44 | Nová verze

    Vývojáři z Laboratoří CZ.NIC vydali nové verze aplikací Datovka (Datovka 4.29.0, Mobilní Datovka 2.6.2). V případě desktopové verze přibyly možnosti projít všechny uložené zprávy, zkontrolovat časy expirací časových razítek a přerazítkovat datové zprávy, které lze v ISDS přerazítkovat. Novinkou je také možnost vytahovat myší ze seznamu ZFO soubory datových zpráv, tento úkon jde udělat i pomocí tlačítek Ctrl+C. Nová verze Mobilní Datovky přináší jen drobné úpravy.

    VSladek | Komentářů: 1
    7.4. 21:55 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.28.0. Z novinek lze vypíchnout novou třídu machine.CAN.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (14%)
     (23%)
    Celkem 1249 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    5.6.2011 15:34 Anonymous
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
    Má cenu odkazovat na každý nový test Phoronixu, když ani nic moc objevného neříká?
    Kamil Páral avatar 5.6.2011 15:40 Kamil Páral | skóre: 13 | blog: Kamil Páral | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému

    Opravdu nic nového neříká? Já si třeba myslel, že SELinux zpomaluje dost. (Ale ocenil bych, kdyby tam otestovali i rychlost bootu systému.)

    michich avatar 5.6.2011 15:58 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
    U mně je to opačně. U toho Apache je zpomalení o víc, než jsem čekal.

    Boot trvá déle kvůli nutnosti načíst policy a kvůli stupidnímu chování funkce selabel_open(), která bude doufám brzo opravena (RHBZ#709014).
    Tomáš Bžatek avatar 5.6.2011 19:07 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
    No jesteze to mam vsechno vyple :-)
    Koupim litajiciho tucnaka
    5.6.2011 18:17 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
    Bezpečnost a zabezpečení málokdy mají takový drastický efekt na rychlost jak se obvykle říká.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    5.6.2011 18:19 a.syntsow
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
    Nevedel som ze Selinux ma nieco spolocne s proaktivnou bezpecnostou.
    pit0 avatar 6.6.2011 08:57 pit0 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
    zacina uhorkova sezona, niet sa co cudovat :-D
    cezz avatar 6.6.2011 13:11 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
    U mna sa SELinux sice neprejavoval na vykonnosti systemu, ale na mojej vykonnosti rozhodne. Podchvilou ma otravoval nejakym zablokovanym pristupom ako sa snazili aplikacie uplne normalne fungovat.. (Pravda, bola to Fedora 15 beta, to vela vysvetluje, ale vseobecne mam skusenost, ze to zatial viac problemov prinasa, ako riesi)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    6.6.2011 13:57 filbar | skóre: 36 | blog: Denicek_programatora | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
    Tak já mám se SELinuxem jenom dobré zkušenosti. Je to výborný systém, a když člověk pochopí základní jednoduchý princip, na kterém to funguje tak zjistí že to není vůbec složité.
    6.6.2011 15:51 lib | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
    +1
    vain avatar 6.6.2011 15:12 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
    O jaké aplikace se jedná například? Vím osobně jen o Skype a o Dropboxu (na 64bitu). Stačilo vygenerovat pravidla a bylo. Ještě jsem tedy nezažil problém s aplikací z repositářů (to by bylo na bug report).
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    cezz avatar 7.6.2011 13:51 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
    Co si spominam tak openvpn nevedel pristupovat ku konfigurakom v /etc/openvpn/, dalej mi koli tomu padal nejaky telepathy backend (to je uz tusim fixnute) V minulosti si spominam, ze s tym mal problem tcpdump. Ale vravim, ze to bola este beta - to je normalne, nestazujem sa.

    Ja netvrdim, ze je to zle, alebo zlozite. Len sa mi to zda zbytocne. (minimalne na desktope) Dobre nastaveny firewall a pravidelne aktualizacie zvycajne stacia. (Pripadne este nieco ako fail2ban) Pravda, neprevadzkujem systemy, kde spustam kod tretich stran ktoremu nemozem doverovat a tak podobne.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    7.6.2011 18:51 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
    Pravda, neprevadzkujem systemy, kde spustam kod tretich stran ktoremu nemozem doverovat a tak podobne.

    Chodíte na web, se zapnutým javascriptem, flashem, a podobně?
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    cezz avatar 7.6.2011 19:00 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
    Pravda, neprevadzkujem systemy, kde spustam kod tretich stran ktoremu nemozem doverovat a tak podobne.

    Chodíte na web, se zapnutým javascriptem, flashem, a podobně?
    To samozrejme chodim, ale neviem si predstavit, ako by som obmedzil napriklad takemu Firefoxu pristup k comukolvek, aby to malo nejaky ucinok a zaroven ma neobmedzovalo v praci. Tym kodom tretich stran som myslel napr. PHP kod, ktory neuploadujem ja sam a podobne. Aby to tak nevyznelo, ze si myslim, ze SELinux je zbytocny. Ja chapem, ze to ludia potrebuju, len si nemyslim, ze medzi nich patrim. `urcite by to o malicko bezpecnost zvysilo aj u mna, ale nie je to worth the trouble.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    7.6.2011 20:32 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
    To samozrejme chodim, ale neviem si predstavit, ako by som obmedzil napriklad takemu Firefoxu pristup k comukolvek, aby to malo nejaky ucinok a zaroven ma neobmedzovalo v praci.
    Tak např. se asi shodneme, že přístup firefoxu k soukromým klíčům pro ssh je nežádoucí.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    cezz avatar 9.6.2011 17:37 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
    Tak např. se asi shodneme, že přístup firefoxu k soukromým klíčům pro ssh je nežádoucí.
    Povedzme ze ano, vo vacsine pripadov - nech uz su tie kluce ulozene kdekolvek. Problem je, ze takych suborov a pristupov je neskutocne vela. Je tazke (alebo skor nemozne) osetrit vsetky taketo pripady a priliz uzke obmedzenia by ma asi brzdili v praci. Aktualny a pravidelne updatovany Firefox mi pride ako lepsie riesenie co sa pomeru cena/vykon tyka.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    10.6.2011 07:50 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
    Problem je, ze takych suborov a pristupov je neskutocne vela. Je tazke (alebo skor nemozne) osetrit vsetky taketo pripady a priliz uzke obmedzenia by ma asi brzdili v praci.
    Proto se používá princip "co není povoleno je zakázáno" a pokud je povolení hodně tak se hledají cesty jak to zjednodušit.
    Aktualny a pravidelne updatovany Firefox mi pride ako lepsie riesenie co sa pomeru cena/vykon tyka.
    Bohužel tohle není principielně dobré řešení protože updaty budou vždy o krok (nebo dva) pozadu. Proto jsou řešení typu selinux, apparmor, uac, které předpokládají děravý browser a snaží se omezit dopad na okolí.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    cezz avatar 10.6.2011 17:22 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
    Proto se používá princip "co není povoleno je zakázáno" a pokud je povolení hodně tak se hledají cesty jak to zjednodušit.
    To samozrejme viem, problem je, ze Firefox tak IMHO obmedzit nejde. Resp. ide, ale pouzivat by som to nechcel..
    Bohužel tohle není principielně dobré řešení protože updaty budou vždy o krok (nebo dva) pozadu. Proto jsou řešení typu selinux, apparmor, uac, které předpokládají děravý browser a snaží se omezit dopad na okolí.
    Podla mna je to otazkou priorit. Mne osobne to za tie komplikacie nestoji, povazujem v tomto smere Firefox za dostatocne bezpecny.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    10.6.2011 18:19 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
    problem je, ze Firefox tak IMHO obmedzit nejde
    Já myslím že defaultní politika v selinuxu, apparmoru i nastavení UAC ve windows je v tomto směru postačující. Funguje to out of the box, a zabrání to nejhoršímu.

    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    cezz avatar 11.6.2011 11:56 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Testy vlivu SELinuxu na výkonnost systému
    Ked ti to tak vyhovuje, ja s tym problem nemam. ;-) Moja skusenost na desktope je taka, ze od vypnutia selinuxu v podstate nemam problem.
    Computers are not intelligent. They only think they are.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.