abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:22 | IT novinky

    Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 16:22 | IT novinky

    Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 15:33 | Upozornění

    Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapyAI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.

    bindiff | Komentářů: 5
    včera 13:33 | Bezpečnostní upozornění

    Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 00:11 | Nová verze

    Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.7. 20:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    15.7. 17:22 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 22:22 | Komunita

    Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 16:11 | Komunita

    V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (27%)
     (7%)
     (3%)
     (0%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 407 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Thunderbird 3 RC2

    Vyšla 2. RC verze poštovního klienta Thunderbird 3, která oproti minulé verzi opravuje 4 chyby. V poznámkách k vydání si můžeme přečíst bližší informace nebo si Thunderbirda stáhnout.

    2.12.2009 15:26 | Karolinus | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    2.12.2009 16:15 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2
    Postbox je mnohem lepší.
    Jan Šimek avatar 2.12.2009 16:49 Jan Šimek | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2
    Stálo by za to zmínit, že (zatím?) není verze pro linux, ale jen win a mac.
    2.12.2009 17:43 Martingt89
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2
    ale je verzia pre linux tu
    2.12.2009 17:46 Peter H. | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2
    Ale Postbox (o ktorom je reč) ju nemá
    Have you tried turning it off and on again?
    2.12.2009 17:46 razor | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2
    ehm to má být odkaz na linuxovou verzi Postbox?
    Karolinus avatar 2.12.2009 18:07 Karolinus | skóre: 18 | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2
    no nevim, ja ho vidim ...
    Naslouchejte lidem a oni vám řeknou, kdo jsou.
    3.12.2009 14:15 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2
    3.12.2009 14:17 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2
    Linuxová verze se zvažuje, ale je logické, že se chtějí vývojáři aspoň zprvu zaměřit na perspektivnější platformy, kde to může využít výrazně více lidí a mělo by to být v perfektním stavu. Tak to koneckonců udělal i Google s Chrome, Picasou, Mapami a dalšími službami.
    2.12.2009 18:47 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2
    Postbox je nepoužitelný pro business - chybí mu klíčové vlastnosti pro tuto oblast. Takže napsat "mnohem lepší" je dost zavádějící. Thunderbird se použít dá (s přimhouřenýma očima).
    2.12.2009 22:36 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2
    Ano, chápu, že každému sedne něco jiného. Zajímalo by mě, co konkrétně myslíte, že chybí pro ten byznys, dělají exkluzivní licence i pro firmy, tak zjevně myslí i na firmy. Naopak jsem si všiml mnoha zajímavých vlastností a hlavně perfektní rychlosti, až se ani nechce věřit, že to je na technologiích Mozilly možné. Neříkám, že Thunderbird je špatný, ale Postbox je v mnoha ohledech lepší.
    Vašek Lorenc avatar 2.12.2009 23:29 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2
    Díky za tip, vypadá to zajímavě.
    ...včetně majestátného loosa
    xvasek avatar 3.12.2009 07:06 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2
    Tak jsem se podíval na "features" a přijde mi že tam oproti TB nic navíc není...
    3.12.2009 14:14 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2
    A mohl byste prosím vysvětlit, která z mnoha popisovaných vlastností Postboxu je dostupná i v Thunderbirdu snad s výjimkou konce seznamu, kde se zmiňují doplňky, slovníky, antispamový a antimalwarový filtr a aktualizace? Třeba tak snadné nastavování poštovních účtů je něco, co bych od Thunderbirdu čekal už dávno. Je vidět, že dlouholetý hlavní vývojář Thunderbirdu udělal dobře, když v pořádném vývoji pokračuje dál. Ta cena za to je pro řadu lidí za takovou funkcionalitu slušná a přijatelné. Samozřejmě je hodně méně náročných uživatelů, kterým Thunderbird stačí, to je v pořádku.
    xvasek avatar 3.12.2009 16:33 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2

    Seznam vlastností, které TB má:

    - Ultra-Fast Search

    - Find by Contact

    - Powerful Address Auto-Complete

    - Conversation Views Make Sense of Email Threads

    - Inspector Pane Summarizes Key Content

    - Manage Multiple Windows Using Tabs

    - Simplified Account and Folder Browsing

    - Organize Messages and Content by Topics

    - Quick Message Archive

    - To-Do Tagging

    - Support for Add-ons

    - Localized Dictionaries

    - Anti-Phishing and Malware Services

    - Automatic Updates Keep You Safe

    - Based on Mozilla® Technology

    Vlastnosti, které TB nemá by default:

    - Direct Access to Files, Images, Links and More

    - Search within the Compose Window

    - Easy Topic Creation

    - Flexible Message Editing and Annotation - což jediné mi přijde jako zajímavá funkce

    4.12.2009 10:32 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2
    Přečtěte si na té stránce pořádně funkcionalitu Find by Contact. Teď jsem to zkoušel v obou programech a v TB nic takového prostě není. Stejně tak:

    - Powerful Address Auto-Complete

    - Conversation Views Make Sense of Email Threads

    - Inspector Pane Summarizes Key Content

    - Simplified Account and Folder Browsing

    - Organize Messages and Content by Topics

    - To-Do Tagging

    Zajímalo by mě tedy, proč máte potřebu si vymýšlet. To už snad ani nejde považovat za nepozornost a omyl. Ve svém původním příspěvku jsem zapomněl zmínit jen taby a rychlé hledání.
    xvasek avatar 4.12.2009 11:42 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2
    Já jsem Postbox neviděl, takže mi přišlo, že ty featury jsou stejné. Find by contact je IMHO search podle kontaktu (OK, nedělá se right-clickem, to bude ten rozdíl), "To-do tagging" dělám běžně v TB (OK, neřadí se nahoru, musím si zapnout filtr), adress auto-complete taky používám (OK, neumí fotky a kontakty z Twitteru), thready používám tady úplně přesně, jak jsou tam popsané (nepoužívám outbox), když sbalím thread, vidím jeho sumarizaci, "Simplified Account and Folder browsing" mi přijde jako "smart folders" (nevidím podle toho popisu rozdíl) a "Organize Messages and Content by Topics" jsou prostě labels.
    4.12.2009 12:51 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2
    Je mi líto, ale "Find by contact" je "Search for recent messages, attachments, images or links from your email contacts. Within the message header, click a contact to bring up the Contacts Panel, then chose which recent content type you would like to view from this person. Search results will conveniently open in a new tab. You can also search by contact from the Inspector Pane, accessible via the blue tab on the right side of the message header." Pravým klikem na zprávu ani na kontakt v TB 3 prostě není možné vyhledávat nedávné zprávy, přílohy, obrázky nebo odkazy od daného kontaktu. Tlačítko pro funkci Todo v TB 3 také nevidím, jak se to dělá? Thready mi TB 3 ani nezobrazil a nepřišel jsem na to jak to zapnout.
    xvasek avatar 4.12.2009 15:26 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2
    Příloha:
    Pravým klikem na zprávu ani na kontakt v TB 3 prostě není možné vyhledávat nedávné zprávy, přílohy, obrázky nebo odkazy od daného kontaktu.
    Co tak třeba napsat ten kontakt do vyhledávacího pole?
    Tlačítko pro funkci Todo v TB 3 také nevidím, jak se to dělá?
    Štítek - k vyřízení, nebo klávesou "4".
    Thready mi TB 3 ani nezobrazil a nepřišel jsem na to jak to zapnout
    Klepnutím na ikonu vlevo nahoře u výběru zpráv. Přidal jsem screenshot.
    5.12.2009 09:51 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2
    Příloha:
    " Pravým klikem na zprávu ani na kontakt v TB 3 prostě není možné vyhledávat nedávné zprávy, přílohy, obrázky nebo odkazy od daného kontaktu.

    Co tak třeba napsat ten kontakt do vyhledávacího pole?"

    V Postboxu se to nemusí dělat tak neohrabaně. :-) Přidal jsem také screenshot. Na něm je také vidět, že není nutné přidávat štítek výběrem z nabídky pro todo list, stačí prostě a jednoduše jenom kliknout. :-) A pokud jde o thready, nevím, jak je možné, že TB mi nic takového nenabízí a Postbox ano. Opět vidět na screenshotu. A takových drobností je v Postboxu docela dost, a proto se s ním líp pracuje. Tím neříkám, že je Thunderbird špatný, to opravdu ne, jenom že Postbox je lepší a více dotažený pro komfortní práci.
    xvasek avatar 7.12.2009 10:03 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2
    A pokud jde o thready, nevím, jak je možné, že TB mi nic takového nenabízí a Postbox ano.
    Poslal jsem (výše) screenshot TB se zobrazením threadů. Opravdu nevím, jak nějak ještě víc ukázat, že TB thready opravdu normálně umí.
    9.12.2009 22:50 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2
    Možná umí, ale jak je vidět, u mě se mu to moc nedařilo. Na zbytku argumentace to však nic moc nemění: Thunderbird mnoho užtečných věcí oproti Postboxu neumí.
    xvasek avatar 10.12.2009 09:35 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2
    Musíš si to napřed zapnout. :-)
    10.12.2009 13:55 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2
    1. Nevím proč bych měl, Postbox to dělá sám. 2. Prolezl jsem nabídky a možnosti a nikde to neviděl. Kde to je?
    xvasek avatar 10.12.2009 16:02 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2
    V tom screenshotu jsem to schválně zarámoval červeně. To zarámované se musí zmáčknout levým tlačítkem myši.
    otula avatar 3.12.2009 15:42 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2
    Postbox je mnohem lepší.
    O co ti, Petře, jde? To teď budeš psát pod zprávičkami o GIMPu, že Photoshop je lepší?
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    4.12.2009 09:12 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2
    Ne. Nemůže člověk ani napsat svůj názor? Na to snad diskuse jsou. Nebo ti tak strašně vadí, že se ten názor neshoduje s tvým? WTF?
    otula avatar 4.12.2009 10:03 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2
    Postbox vůbec neznám. A i kdyby to byl nejlepší program na světě, tak o tom snad nemusíš psát v diskuzi o nové verzi TB. Kdyby se takto choval každý, ve všech diskuzích by se jenom flamovalo o tom, který program je lepší.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    4.12.2009 10:34 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2
    Vzhledem k tomu, že toto je přesně něco, co mi zde pod novinkami, které zadávám já, i pod vlastními blogy dělá většina zdejších, tak nemám problém napsat, že existuje program založený na TB s více funkcemi. Někdo mi tu snad i děkoval za tip. Pokud se ti to nelíbí, je to tvůj problém, ostatní to shledávají jako užitečnou informaci.
    Ilfirin avatar 5.12.2009 18:45 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2
    Dobrá, ale co ta nulová podpora Linuxu? To už opravdu spíše koresponduje s oním přirovnáním k Photoshopu.
    9.12.2009 22:51 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2
    Zhruba 99 % uživatelům s Windows a Macem to půjde bez problémů. Podpora Linuxu nejspíše bude časem, logicky se upřednostňují priority.
    otula avatar 10.12.2009 07:54 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2
    Priority? To zní jako diskriminace :-E
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    2.12.2009 18:35 vratidlo007 | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2
    S upgradem na Fedora 12 jsem "dostal" i Thunderbird 3 beta a po tydnu uzivani mohu rict, ze to bude paradni klient. Fulltext vyhledavani funguje paradne a rychle, tabs jsou take prinosem. Zatim si zvykam na agregaci vsech inboxu, sentboxu a draftboxu ze vsech uctu do jednoho, ale to chce cas. U me ma zatim TB 1* :-)
    otula avatar 2.12.2009 19:48 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2
    Zatim si zvykam na agregaci vsech inboxu, sentboxu a draftboxu ze vsech uctu do jednoho, ale to chce cas.
    Přece si nemusíš zvykat. Kvůli filtrovaným podsložkám jsem to také nakonec přepnul do původního pohledu.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    2.12.2009 23:33 vratidlo007 | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2
    Spis si chcu zvykat :-) Zatim jsem tak 50:50. Dam to mu jeste tyden a pak se rozhodnu. Ale TB se opravdu poveld. Hlavne prohledavani. Mam neco kolem 10k zprav v 5 uctech a fulltext prohledavani je v sekundach.
    Pavel Čejka avatar 3.12.2009 10:17 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2
    Taktéž ... tohle není jen o zvyku, to je o totálním bordelu, pokud jsem zvyklý na více identit a pro různé účely používám kupříkladu soukromý a pracovní email. Chci to vidět současně, ale zároveň oddělené. Chytré složky mne tedy opravu nenadchly a patří k prvním věcem, které budu přepínat.

    Taby taky žádná sláva, resp. zatím nechápu jejich přínos. Výhrady mám i k nepochopitelně větším tlačítkům a menu, které zabírají místo důležitým informacím. Další průsery zjistím asi až delším používáním. A to prosím Thunderbird používám jako majoritní mailer už spoustu let (spolu s KMailem, Pine, RoundCube ...).
    4.12.2009 09:41 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2
    Tak proč si ta větší tlačítka nezmenšíte?
    svido avatar 3.12.2009 18:01 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2
    TB jsem pouzival docela dlouho, ale pak jsem presel na Kmail. U TB me neskutecne vadi, ze neni integrovano s prostredim a neumi obsluhovat KWalletManager. Az to bude umet, stejne na nej neprejdu... :-D Preci jen Kontact je propracovany a mam vse "pod jednou" strechou, coz pro mne dulezite. BTW, umi i takovou zakladni vec, ze lze minimalizovat do tray a to TB neumi.

    Nicmene se se divim, ze nas mozillista Tomes JDE proti TB. WOW, to je snad konec sveta. Ja myslel ze Mozilla je jen a ostatni je jen paskvil. To jsou mi veci... :-D
    Jendа avatar 3.12.2009 18:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2
    BTW, umi i takovou zakladni vec, ze lze minimalizovat do tray a to TB neumi.
    A k čemu to prosím je? Na systémech s neschopným WM, kde je to potřeba, je rozšíření, jinde umíme virtuální plochy.
    4.12.2009 09:40 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Thunderbird 3 RC2
    Tak sis to zjevně myslel špatně, já nejdu proti ničemu. Pouze jsem konstatoval, co mi přijde lepší a víc mi vyhovuje a taky proč. Přeber si to ve své hlavince.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.